Mikä kamera?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
alspe

Viesti Kirjoittaja alspe »

higgins kirjoitti:
alspe kirjoitti: S90:n arvo on ehkä 90-100 euroa käytettynä.
Saa tuolla hinnalla minulle heti myydä. Minulla oli tuollainen ( kundi jätti Ruotsiin) ja käyttöarvo paljon enemmän...

Higg
Ehkä himpun verran voi olla enemmän, mut ei paljon. Mä myin omani tutuille satasella, huuto.netissa on yksi 149€ - ei huutajia. Uusi S95 maksaa 249€.
Toisaalta E-PL1:n saa 179€ ja siihen kittilasi halvalla .. :)
Pentaxilla saa kuvia
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
miikkaj
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikkaj »

Olen hankkimassa lähiviikkoina uutta järkkäriä. Lyhyestä virsi kaunis. Onko nykyään mitään käytännön merkitystä ostanko Nikonin vai Canonin? Puhutaan n. 1000 euron rungoista, eli esimerkiksi Nikonin D7000 vs. Canon EOS 60D.

DPreview ei anna mitään suuria eroja näiden kahden välille, toinen on toistaan parempi eri kategorioissa. Hinta taas on ihan samaa tasoa.

Objektiivivalikoima taitaa olla ihan samaa luokkaa molemmille ja hinnatkin lienee samat? Vai onko jotain muita seikkoja jotka puoltaisi toisen kameran valintaa?
Walnut

Viesti Kirjoittaja Walnut »

miikkaj kirjoitti:Olen hankkimassa lähiviikkoina uutta järkkäriä. Lyhyestä virsi kaunis. Onko nykyään mitään käytännön merkitystä ostanko Nikonin vai Canonin? Puhutaan n. 1000 euron rungoista, eli esimerkiksi Nikonin D7000 vs. Canon EOS 60D.

DPreview ei anna mitään suuria eroja näiden kahden välille, toinen on toistaan parempi eri kategorioissa. Hinta taas on ihan samaa tasoa.

Objektiivivalikoima taitaa olla ihan samaa luokkaa molemmille ja hinnatkin lienee samat? Vai onko jotain muita seikkoja jotka puoltaisi toisen kameran valintaa?
Jos tuossa hintaluokassa ja noissa valmistajissa pyöritään, laittaisin taistelupariksi mieluummin D7000 vs 7D.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Walnut kirjoitti:
miikkaj kirjoitti:Olen hankkimassa lähiviikkoina uutta järkkäriä. Lyhyestä virsi kaunis. Onko nykyään mitään käytännön merkitystä ostanko Nikonin vai Canonin? Puhutaan n. 1000 euron rungoista, eli esimerkiksi Nikonin D7000 vs. Canon EOS 60D.

Jos tuossa hintaluokassa ja noissa valmistajissa pyöritään, laittaisin taistelupariksi mieluummin D7000 vs 7D.
7D taitaa olla kuitenkin 350e kalliimpi, eli ainakin oma valintani noista olisi suht helppo tehdä nikonin puolelle.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Walnut kirjoitti:

Miksi?
Ehkä otin,ehkä en.
miikkaj
Viesti:

paaton kirjoitti:
Walnut kirjoitti:

7D taitaa olla kuitenkin 350e kalliimpi, eli ainakin oma valintani noista olisi suht helppo tehdä nikonin puolelle.
Juu 7D menee sen yli 300 euroa yli noista kahdesta vaihtoehdosta.

Mutta mikä Nikonista tekee paremman jos 60D:hen vertaa? Mielenkiinnosta kysyn kun en tiedä :)
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

miikkaj kirjoitti: Mutta mikä Nikonista tekee paremman jos 60D:hen vertaa? Mielenkiinnosta kysyn kun en tiedä :)
D7000 taitaa olla enempi-vähempi parempi kaikissa still-kuvaamiseen liittyvissä asioissa. Ensinnäkin kuvanlaatu, kohinat ja dynamiikka ovat parempia kuin missään Canoni kroppikamerassa. Tarkennusjärjestelmä ja namiskuukkelit enempi proo. Sääsuojauskin taitaa 60D:ssä olla kevyempi. Lisäksi Nikonilla on enemmän kroppikennolle spesifisti tarkoitettua optiikkaa.

Videokamerana 60D varmasti parempi.

7D:tä vastaan Nikonilla ei ole tarjota kuin vanha D300s. Siinä sarjassa N-leirissä eletään siis uutuuksia odotellen.
gator

Viesti Kirjoittaja gator »

Pöllinpä topiccia hieman. Elikkäs tervehdys kaikille foorumilaisille.
Olen hommaamassa ensimmäistä järkkäriäni ja näitten kahden laitteen välillä olen ajatellut valintani tehdä:

http://www.camerastore.fi/sony-slta35-1 ... -1689.html

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... objektiivi

Videokuvaus on mulle toissijaisempi juttu. Hyvä kuvanlaatu, nopea sarjakuvaus ja hyvät vasteajat merkkaa paljon. Liikkuvaa kuvaa tulee kuvattua varmaankin eniten.
Kumpaa noista suosittelisitte, vai tulisko jotain muuta mallia mieleen? Hintaa vois olla kitillä maksimissaan 600€.
kivioja

Viesti Kirjoittaja kivioja »

gator kirjoitti: Videokuvaus on mulle toissijaisempi juttu.

Liikkuvaa kuvaa tulee kuvattua varmaankin eniten.
Eikö liikkuva kuva tarkoita juuri videota?

Mutta asiaan:
- Kuvanlaadussa tuskin on suurta eroa, kun kennokin taitaa olla käytännössä sama, ja optiikka muuten suunnilleen samaa tasoa paitsi että Sonyssä mukana telezoomi.
- Vasteajoissa ei liene myöskään käytännön eroa.
- Sarjakuvaus on Sonyssa nopeampi, mutta suurimman nopeuden käytössä on rajoituksia ja puskuri täyttyy nopeammin.
- Sähköisen etsimen käyttöä kannattaa itse kokeilla, että näkee sopiiko se omaan tarpeeseen.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

nomad kirjoitti:
miikkaj kirjoitti: Mutta mikä Nikonista tekee paremman jos 60D:hen vertaa? Mielenkiinnosta kysyn kun en tiedä :)
D7000 taitaa olla enempi-vähempi parempi kaikissa still-kuvaamiseen liittyvissä asioissa. Ensinnäkin kuvanlaatu, kohinat ja dynamiikka ovat parempia kuin missään Canoni kroppikamerassa. Tarkennusjärjestelmä ja namiskuukkelit enempi proo. Sääsuojauskin taitaa 60D:ssä olla kevyempi. Lisäksi Nikonilla on
Plus etsin on parempi. Kääntyvä näyttö sitten C:llä. Mut tosiaan, kuvanlaatu, tarkennus, sarjakuvaus, sääsuojaus, etsin... puoltavat Nikoniin.
miikkaj
Viesti:

Ostin D7000:n forumin jutuista rohkaistuneena ja vielä en ole katunut hetkeäkään :)
gator

kivioja kirjoitti:
gator kirjoitti: Videokuvaus on mulle toissijaisempi juttu.

Liikkuvaa kuvaa tulee kuvattua varmaankin eniten.
Eikö liikkuva kuva tarkoita juuri videota?

Mutta asiaan:
- Kuvanlaadussa tuskin on suurta eroa, kun kennokin taitaa olla käytännössä sama, ja optiikka muuten suunnilleen samaa tasoa paitsi että Sonyssä mukana telezoomi.
- Vasteajoissa ei liene myöskään käytännön eroa.
- Sarjakuvaus on Sonyssa nopeampi, mutta suurimman nopeuden käytössä on rajoituksia ja puskuri täyttyy nopeammin.
- Sähköisen etsimen käyttöä kannattaa itse kokeilla, että näkee sopiiko se omaan tarpeeseen.
Juu, tarkoitin siis liikkuvalla kuvalla liikkuvien objektien kuvaamista, heh.
Löytyiskö vielä jotain parempaa tohon hintaluokkaan?
il_dottore

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

gator kirjoitti:Pöllinpä topiccia hieman. Elikkäs tervehdys kaikille foorumilaisille.
Olen hommaamassa ensimmäistä järkkäriäni ja näitten kahden laitteen välillä olen ajatellut valintani tehdä:

Videokuvaus on mulle toissijaisempi juttu. Hyvä kuvanlaatu, nopea sarjakuvaus ja hyvät vasteajat merkkaa paljon. Liikkuvaa kuvaa tulee kuvattua varmaankin eniten.
Kumpaa noista suosittelisitte, vai tulisko jotain muuta mallia mieleen? Hintaa vois olla kitillä maksimissaan 600€.
Tässä http://snapsort.com/compare/Nikon-D5100-vs-Sony-SLT-A35 on helppo vertailla suoritusarvoja.
gator

il_dottore kirjoitti:
gator kirjoitti:Pöllinpä topiccia hieman. Elikkäs tervehdys kaikille foorumilaisille.

Tässä http://snapsort.com/compare/Nikon-D5100-vs-Sony-SLT-A35 on helppo vertailla suoritusarvoja.
Kiitti linkistä. Onpa tätä hommaa yllättävän vaikeeta päättää.
Heittäkääs joku vielä kolmas vaihtoehto tähän, jos vaikka löytyis kertaheitolla kamera, heh.
Tuota Sonya on aika nihkeesti Suomen liikkeissä, tai ainakin nettimyymälöissä.
kivioja

Viesti Kirjoittaja kivioja »

gator kirjoitti: Kiitti linkistä. Onpa tätä hommaa yllättävän vaikeeta päättää.
Heittäkääs joku vielä kolmas vaihtoehto tähän, jos vaikka löytyis kertaheitolla kamera, heh.
Tuota Sonya on aika nihkeesti Suomen liikkeissä, tai ainakin nettimyymälöissä.
A35 on poistuva malli, joka selittää heikon saatavuuden. Tilalle on tullut A37, jota näkyy olevan ainakin verkkokauppa.comin myymälöissä. Ja jos muita merkkejä haluaa vertailuun, niin esim Canonillakin taitaa tähän luokkaan olla joku 600D, ja sitten olisi vielä ainakin Olympus, Pentax, Panasonic ...
gator

Jahas, löyty anttilasta d5100-kitti hintaan 429€. Nyt vaan pitää opetella kuvaamaan, heh.
Jupex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupex »

Jaha ... parempaa pokkaria haluan koska ei sitä järkkäriä tule sittenkään kannettua repussa aina. Kaksi kovaa päässyt finaaliin. Toinen maksaa 350 ja toinen tonnin. Kumpikin taloudellisesti madollisia. Eli:

Panasonic Lumix LX5 ja Fuji Finepix X100

http://snapsort.com/compare/Fujifilm_Fi ... ix_DMC-LX5

Onko toi X100 650e edestä parempi laite? Tyylikkäämpi se ainakin on. Kadunko jos ostan tuon halvemman tyyliin: Mitä jos sittenkin.... apua ja mielipiteitä kaivataan.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Jupex kirjoitti:Jaha ... parempaa pokkaria haluan koska ei sitä järkkäriä tule sittenkään kannettua repussa aina. Kaksi kovaa päässyt finaaliin. Toinen maksaa 350 ja toinen tonnin. Kumpikin taloudellisesti madollisia. Eli:

Panasonic Lumix LX5 ja Fuji Finepix X100

Onko toi X100 650e edestä parempi laite? Tyylikkäämpi se ainakin on. Kadunko jos ostan tuon halvemman tyyliin: Mitä jos sittenkin.... apua ja mielipiteitä kaivataan.
Olen kuvannut kummallakin (paitsi että pana oli LX-3) ja sanoisin, että erikseen otettuna nuo ovat aika rajoittuneita pelejä, mutta yhdessä varsin hyvä parivaljakko.

Kehoittaisin sinua ostamaan X100:n käytettynä max 700 eurolla. Lopuilla rahoilla saatkin sitten käytetyn LX-5:n.
Jupex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupex »

Perusteletko vähän tarkemmin? En osta kahta kameraa, en todellakaan. Haluaan vaan hyvän pokkarin laukkuun. En muuta.
Heycki

Viesti Kirjoittaja Heycki »

Jupex kirjoitti:Panasonic Lumix LX5 ja Fuji Finepix X100

Mulla on Samsung EX1, jossa aika lailla sama kenno kuin LX5:ssä ja f/1.8:sta alkava optiikka. Kokemukset Kiinan reissulta: kuvanlaatu on täyttä skeidaa ISO1600:lla ja pokkari (kuin pokkari) on muutenkin kaikissa toiminnoissaan aivan liian hidas ja kömpelö. Käyttökelpoinen ulkona ja sielläkin vain sillioin kun kuvaan ei tarvita suurta dynamiikkaa.

X100 on sellaiset pari-kolme aukkoa parempi kuin noi edellämainitut laitteet, mutta sehän häviää silti jollekin 5 vuotta vanhalle D90:lle. Kumpikaan ei kuitenkaan mahdu taskuun, joten en oikein keksi, miten X100:n hinta olisi perusteltavissa.
"The problem with internet quotes is that you can’t tell if they are genuine" –Abraham Lincoln
Vastaa Viestiin