Kuvalo

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Markku N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku N »

Niinpä.. Mutta jos saa valita, että otanko 0,21€ vai 0,35€ per kuva...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Reino6

Viesti Kirjoittaja Reino6 »

Markku N kirjoitti:Niinpä.. Mutta jos saa valita, että otanko 0,21€ vai 0,35€ per kuva...
Mikäs tuo puolet halvempi palvelu on?
Vai teetkö tilaukset itse?
Kipe

Viesti Kirjoittaja Kipe »

partap kirjoitti:Myyntihinnoista:

Kuvalossa kuvaaja määrittää itse kuviensa myyntihinnan. Näin hän voi räätälöidä kuvamyynnin kuvauskeikkansa asiakaskuntaa vastaavaksi. Hääkuvauksessa kuvaaja tarjoaa hääparille kuvien välityspalvelun, jolloin hääparin ei itse tarvitse hoitaa kuvien tilailua ja maksamista häävierailleen. Massatapahtumissa kuten juoksukilpailuissa kuvaaja voi sopia järjestäjän kanssa tapahtuman kuvaamisesta ja kuvien myymisestä osallistujille.

Jos kuvaaja ei halua tehdä kuvillaan voittoa, hän voi myydä ilman katetta, jolloin esim. 10x15-kuvan myyntihinnaksi tulee 0,28 eur/kpl. Koska Kuvalo on suunniteltu kuvaajille myyntityökaluksi, sen kautta ei pysty jakamaan originaalitiedostoja ilmaiseksi. Mutta myyntigallerian kuvien katselu ruudulta on tietenkin ilmaista kaikille.
...

Terveisin,
Pekka Partanen
Kuvalo Oy
050-3055151
info at kuvalo piste com
10x15-kuvan myyntihinta on 0,28 (eli 18,70/m^2). Jos suuremmat koot ovat samanhintaisia tai edullisempia pinta-alayksikköä kohden, palvelu olisi hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen. Kerrotko samalla kuinka paljon maksaa suuremmat koot?
partap

Viesti Kirjoittaja partap »

Kiitokset kysymyksistä!
Kuvalossa kuvaaja määrittää kuvan myyntihinnan loppuasiakkaalle. Jos kuvaaja ei halua asettaa esim. 10x15 kuvaan rojaltiosuutta niin kuvan hinta ostajalle on silloin 0,28 €/kpl (kuvan hinta ei siis ole 0,28 snt, pahoitteluni kirjoitusvirheestä). Jos taas Kuvalo Pro:ta käyttävä kuvaaja asettaa 10x15 kuvan myyntihinnaksi 10 € (tavallinen hinta muotokuvien kohdalla) niin silloin kuvaajan osuus lasketaan seuraavasti:
(10 € - 0,28 €)*0,8 = 7,7 €

Kuvan myyntihinnan määrää kuvan arvo ostajalle. Mitä ainutlaatuisemmasta tapahtumasta on kyse sitä enemmän kuvaaja voi kuvista pyytää.

Hyvä kuvausvinkkinä on Vanhojen tanssiaiset 17.2. Kuvaajana ota jo nyt yhteyttä lähilukiosi oppilaskuntaan ja tarjoa muotokuvauspalvelu tanssiaisiin. Järjestä muotokuvausstudio lukion tanssisaliin vanhojen tanssiaisten yhteyteen ja muotokuvaa tanssiparit puvuissaan. Anna muotokuvatuille henkilöille paperilapulla Kuvalo-galleriasi www-osoite. Kuvauksen jälkeen siirrä kuvat galleriaan ja hinnoittele tilattavat kuvatuotteet. Tämän jälkeen vain seuraat myyntitilastoa Kuvalon sivuilta. Viime vuoden Vanhojen tanssiaisten kuvamyynnin perusteelle kyseessä on hyvin kannattava kuvauskeikka kuvaajalle.

Terveisin,
Pekka Partanen
Kuvalo Oy
050-3065151
info at kuvalo piste com
Markku N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku N »

Reino6 kirjoitti:Mikäs tuo puolet halvempi palvelu on?
Vai teetkö tilaukset itse?
Zenfolio.com

Tuo hoitaa käytännössä koko homman. Itse pitää vain latailla kuvat sivuille. Huonoa tuossa on tietysti se, että se ei ole suomeksi. Toisaalta Englanti on hieman enemmän käytetty kieli kuin Suomi.

Lähinnä otin tuon palvelun, missä voi myös myydä kuvia, koska siinä oli oma domainin käyttömahdollisuus sekä 24Mt/kuva. Tarkoitukseni ei ole tehdä tulosta valokuvauksella, mutta toisaalta onhan se kiva, että on mahdollisuus tarjota kuviaan myös fyysisinä versioina.

Pari viikkoa myöhemmin ne päivittivät nämä samat ominaisuudet halvempaankin pakettiin, joka olisi riittänyt minulle. En kuitenkaan viitsinyt ruveta enää vaihtamaan vaikka siihen mahdollisuus olisi ollut.

Kuvalon palvelulla on varmasti ottajia ja näen sen Suomen oloihin elinkelpoisena, mutta itselleni se ei tarjonnut tarpeeksi vastinetta.
partap

Viesti Kirjoittaja partap »

Hei!
Keskustelussa lupaamani Kuvalon käyttäjätutkimus on nyt julkaistu. Kaikkien vastanneiden kesken arvotaan 50 € lahjakortti Rajala Pro Shopiin. Kysely löytyy oheisesta osoitteesta ja vastausaikaa päättyy 10.3.:

http://www.kuvalo.com/kysely2011

Kyselyssä haemme ajatuksia miten Kuvaloa kehitetään (1) entistä enemmän kuvaajien liiketoimintaa palvelevaksi ja (2) vaivattomaksi ja tehokkaaksi käyttää. Toivomme vastauksia sekä ammatti- että harrastajakuvaajilta.

Hyvää kevään odotusta!
T: Pekka Partanen
--
Kuvalo Oy
050-3807334
info@kuvalo.com
www.kuvalo.com
Vastaa Viestiin