nomad kirjoitti:Repetti kirjoitti:Tuolla näet esim. itse mainisemiesi 500D vs K-r vertailutulokset, kuten myös sen, että jonkun osa-alueen jollakin osalla toinen voi olla parempi kuin saman ominaisuuden toisella osalla.
Ei kameroiden vertaaminen niin musta-valkoista ole. :D
http://www.dxomark.com/index.php/en/Cam ... e-sensors/
Tässä juuri on se pointti, jota sinä nomad et näytä ymmärtäneen kun taas Airwalk on sen ymmärtänyt ja osannut tulkita.
Kuuleppas nyt Repetti, vertailusivustojen tuloksilla on hauska ilakoida (etenkin jos oma merkki sattuu pärjäämään), mutta se lopullinen testi on kyllä valokuvaaminen.
Enhän minä niillä ilakoi! :D Eikä oma malli (K-x) ilmeisesti niissä "pärjäisikkään", en ole tutkinut. Se vaan minulla on ja sillä mennään.
Katson vaan laboratorion mittaustulokset, eikä se ole mikään testi.
Lopullisen käsityksen asioista saa valokuvaamalla itse. Testien tulokset ovat usein ristiriitaisia riippuen painotuksista ja testin tekijän mieltymyksistä.
Mutta mitattuihin tuloksiin uskoisin aika vahvasti, voihan toki niissäkin olla virheitä.
Mutta näissä "mikä on paras järkkäri minulle"- ketjuissa on melkolailla pakko turvautua, testeihin, vertailuihin ja mittaustuloksiin sillä harvalla on käytännön kokemuksen tuomaa tietoa/ mielikuvaa monestakaan merkistä.
Nomad hyvä! Älä kanna murhetta oman kamerasi testi- ja mittaustuloksista. Olkootpa ne millaisia tahansa! Pääasia, että olet itse tyytyväinen, vai etkö sitten ole?
Minua ei ainakaan heilauta K-x: n saamat arvostelut ja arviot. Itsekin olen siinnä huomannut puutteita mutta pääasiassa olen siihen tyytyväinen ja se täyttää minun tarpeeni.! :D
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________