Slr:ien näytöistä

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kaapu kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Samaa minäkin mietin kun aloit noita kyselemään ;-D
Kyselin täysin newbien ominaisuudessa.
Ja sainkin paljon hyviä vastauksia.
Mutta nyt kun asiaa olen enemmän tutkinut, ihmettelen suuresti
eräiden mielipiteitä. Samapa se.. jokainen ostaa omat kamansa kuitenkin.
Niin ostaa, newbie ei saa sitä hyvää, kun sitä ei vielä tehdä, ja vanhemmat eivät hyvä saa, kun niitä ei enää tehdä. Missä mielipideongelma? Siitä ettei Newbien mielipidettä arvosteta sille kuuluvalla arvolla, oikeana newbie-mielipiteenä? Haluat opastaa insinöörejä, mutta miden ei sovi niitä moittia?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kaapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapu »

OskuK kirjoitti:
kaapu kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Samaa minäkin mietin kun aloit noita kyselemään ;-D
Kyselin täysin newbien ominaisuudessa.
Niin ostaa, newbie ei saa sitä hyvää, kun sitä ei vielä tehdä, ja vanhemmat eivät hyvä saa, kun niitä ei enää tehdä. Missä mielipideongelma? Siitä ettei Newbien mielipidettä arvosteta sille kuuluvalla arvolla, oikeana newbie-mielipiteenä? Haluat opastaa insinöörejä, mutta miden ei sovi niitä moittia?
Näin.. :) Vetäydyn väittelystä.
Varmaanki meillä kaikilla on tälle tuhlautuvalle ajalle parempaakin käyttöä.
Nappe1

Viesti Kirjoittaja Nappe1 »

kaapu kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
kaapu kirjoitti: Kyselin täysin newbien ominaisuudessa.
Jos näin olisi, niin emmehän me olisi täällä? :D ;)
telegram

Viesti Kirjoittaja telegram »

kaapu kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
kaapu kirjoitti: Kyselin täysin newbien ominaisuudessa.
Tuo asenne ei ollenkaan sovi digicamera.netin keskustelukulttuuriin. Täällä kuuluu vängätä kaikesta mahdollisesta, rystyset valkoisena.
Alavilla

Viesti Kirjoittaja Alavilla »

Minusta LCD-näyttö vs. optinen etsin -asiassa ei ole mitään vänkäämistä. Voi olla, että LCD-etsin toimii hyvin jossain erikoisympäristöissä kuten veden alla, mutta tavallisena kirkkaana päivänä otetuissa kuvissa, joita ehkä 80% tavis-kuvaajista ottaa, siitä ei ole optisen kilpailijaksi.

Käytin tänään olosuhteiden pakosta pokkaria, kun järkkärille ei ole vielä hankittu sopivaa retkilaukkua enkä viitsinyt kanniskella sitä metsäretkellä ilman suojaa.

Ilma oli oikein mukava. Aurinko paistoi ja vastavaloon kuvatessa sai valotuksellisesti pokkarillakin ihan kohtuullisia kuvia. Ongelma vain oli se, että LCD-etsimestä ei nähnyt kuvaa kuin toisella kädellä varjostamalla ja niinkin tehden hyvin huonosti. Kuvien taiteellisella arvolla ei ole mitään merkitystä, mutta olisin suonut, että etsimestä olisi edes nähnyt, kuinka hyvin pokkari onnistuu tarkentamaan. Eihän se aina onnistunut! Kamera kyllä tarkensi kuvan, mutta ei sinne, minne sen olisi pitänyt. Tietysti se joskus tarkensi oikein, mutta muutama tilanne, joista olisin halunnut saada kuvan, meni pieleen eikä uusintakuvaa voinut enää ottaa.

Optisella etsimellä silmä säätyy sen valon mukaan, joka etsimestä tulee eikä taivaalta tulvivan valon mukaan. Tällöin etsimestä näkeekin jotain.

Siinä vaiheessa, kun edes nykytasoiset optiset etsimet poistetaan kameroista ja jäljelle jää surkea LCD-etsin, saavat kameravalmistajien mallipolitiikasta vastaavaat ihmiset työntää kameransa paikkaan, jonne aurinko ei paista.
Quu

Viesti Kirjoittaja Quu »

Alavilla kirjoitti:siitä ei ole optisen kilpailijaksi.
Mä en ymmärrä että miksi sitä täytyy pitää optisen näytön kilpailijana? Kyse on ollut siitä että olisi ältsin mageeta jos saisi molemmat. Ja voi olla että helvetti jäätyy ennenkuin kameravalmistajat rupeavat karsimaan optisia näyttöjä paremman tason järkkäreistä.
Alavilla

Viesti Kirjoittaja Alavilla »

Quu kirjoitti:
Alavilla kirjoitti:siitä ei ole optisen kilpailijaksi.
Mä en ymmärrä että miksi sitä täytyy pitää optisen näytön kilpailijana? Kyse on ollut siitä että olisi ältsin mageeta jos saisi molemmat. Ja voi olla että helvetti jäätyy ennenkuin kameravalmistajat rupeavat karsimaan optisia näyttöjä paremman tason järkkäreistä.
Niin olisi, mutta kahden hyvän etsimen tekeminen samaan kameraan saattaa nostaa sen hinnan liian korkeaksi verrattuna kilpailijaan, jos kilpailija tinkii toisen etsimen laadusta. Markkinat päättävät, mikä voittaa, mutta aina teknisesti/laadullisesti parempi järjestelmä ole voittanut, kun sen markkinointi tms. ei ole pärjännyt huonomman vastaavalle (Beta vs. VHS, OS/2 vs. Win).
Nukitsuke

Viesti Kirjoittaja Nukitsuke »

No sitten se on jo puolijäässä(?). :-)

Nykyisten järkkärien (pl. pröö luokka) etsimet on jo karsittu sellaiseksi, että seuraava huononnus on lienee mahdollista vain poistamalla ne kokonaan. Tai mistäs minä ingenjöörien taidot toisaalta tiedän, voivathan ne onnistua siinäkin. Vielä hieman halvempi tapa tehdä optinen etsin saattaa olla mahdollisuuksien rajoissa. Sen mainostettuihin ominaisuuksiin kai kuuluu se että siitä näkee läpi. Jos on tarpeeksi valoisaa :-)

Jos ikää on 15v ja ei ole kunnollisia vehkeitä ikänään nähnyt, niin sitten tuon kommentoinnin voi ymmärtää, mutta kantsis uskoa, kun muut sanoo ettei se mitä itse on ehtinyt nähdä ei ole koko totuus.
OskuK

Nukitsuke kirjoitti:
Jos ikää on 15v ja ei ole kunnollisia vehkeitä ikänään nähnyt, niin sitten tuon kommentoinnin voi ymmärtää, mutta kantsis uskoa, kun muut sanoo ettei se mitä itse on ehtinyt nähdä ei ole koko totuus.
Osa keskustelijoistahan ei ole edes sitä huonoa etsintä vielä nähnyt, saatika hyvää.

Waldo's Peoplen Waldo:

Nukitsuke

Viesti Kirjoittaja Nukitsuke »

OskuK kirjoitti:
Nukitsuke kirjoitti:
Osa keskustelijoistahan ei ole edes sitä huonoa etsintä vielä nähnyt, saatika hyvää.
Huoh, niin tietysti, olet oikeassa :-)
jurva

Viesti Kirjoittaja jurva »

Siis: Slr:ien näytöistä.

Eikös paras ole katsella maisemia paljaalla silmällä tai kauemmaksi kiikarilla.
- Vai olisiko kivempaa katsella maisemia LDC-näytön kautta, eli televisiosta?

1.) Jo 1800-luvulla keksittiin kamera, jossa on silmänreikä ja katseltiin kohdetta paljaalla silmällä.

2.) Sitten keksittiin kamera jossa kohdetta katsellaan objektiivin kautta, ja nähdään kohde samanlaisena kuin kamera sen näkee, eli Obtinen tähystin.

3.) Lopulta keksittiin Digikamera, jolla otetaan satoja kuvia ja juostaan kotiin katsomaan maisemia Television kautta.

Siltikin ammattilaiset suosivat järjestelmäkameroita, joissa on valovoimainen ja kookas etsin, pitäisikö kysyä miksi?
OskuK

jurva kirjoitti:Siis: Slr:ien näytöistä.

2.) Sitten keksittiin kamera jossa kohdetta katsellaan objektiivin kautta, ja nähdään kohde samanlaisena kuin kamera sen näkee, eli Obtinen tähystin.
Siis elikkä
Tuo lienee uusi keksintö, tuo obtinen tähystin. Millainen rakenne siinä on? Poikkeaako se jotenkin bokkareiden ozbisesta reiäzdä?

Waldo's Peoplen Waldo:

ruutu

Viesti Kirjoittaja ruutu »

telegram kirjoitti:
kaapu kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Niin ostaa, newbie ei saa sitä hyvää, kun sitä ei vielä tehdä, ja vanhemmat eivät hyvä saa, kun niitä ei enää tehdä. Missä mielipideongelma? Siitä ettei Newbien mielipidettä arvosteta sille kuuluvalla arvolla, oikeana newbie-mielipiteenä? Haluat opastaa insinöörejä, mutta miden ei sovi niitä moittia?
Tuo asenne ei ollenkaan sovi digicamera.netin keskustelukulttuuriin. Täällä kuuluu vängätä kaikesta mahdollisesta, rystyset valkoisena.
varsinkin vakaajista...:D
telegram

Viesti Kirjoittaja telegram »

^ varsinkin vakaajista :D
photopasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja photopasi »

Yesse kirjoitti:
On muuten tämmönenkin kuin Pro-View WRD-100
http://www.proviewsite.com/index.html
100m kantomatkalla toimiva langaton näyttö.
Onko kukaan testannut tota Pro-Viewii? Tai edes nähnyt siitä mitään arvostelua/testiä. Monilta sivuilta löytyy toi lehdistötiedote tai mikä ikinä myyntipuhe onkaan, muttei mitään muuta. Noiden sivujen kautta voi jenkkeihin tilata sitä. Laitoin kyselyä sähköpostitse, että mites olis saatavuus suomeen.
photo.pasisalminen.com - siellä ne valokuvat on
skyeye.fi - kustannustehokasta ilmakuvausta
blog.pasisalminen.com - öööö, mää bloggaan...
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Tohon vielä kauko-ohjattavat sähköiset kääntömoottorit jalustaan ja joystikillä hunttais böödit. Toki hyvin staattiset sellaiset.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
kaapu
Viesti:

Täytyy nyt kirjoitella, kun olen pari kuukautta järkkäriä käyttänyt.
Olen edelleen sitä mieltä, että liveview olisi tarpeellinen monessa tilanteessa. Mutta kaikkea ei voi saada, niin kuin on nyt todettu monta kertaa.

Etsimen ylivertaisuudesta olen nyt täysin vakuuttunut.
Tuntuu hirveältä yrittää kuvata esim. edelliselläni, Panan FZ8:lla.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

kaapu kirjoitti:Täytyy nyt kirjoitella, kun olen pari kuukautta järkkäriä käyttänyt.
Olen edelleen sitä mieltä, että liveview olisi tarpeellinen monessa tilanteessa. Mutta kaikkea ei voi saada, niin kuin on nyt todettu monta kertaa.

Etsimen ylivertaisuudesta olen nyt täysin vakuuttunut.
Tuntuu hirveältä yrittää kuvata esim. edelliselläni, Panan FZ8:lla.
Vielä kun ymmärtäisit miten pieni se etsin on verrattuna vaikkapa D80 *PROVO* :-)
kaapu
Viesti:

Hyvä pointti. Mutta jos nyt verrokkina on pokkarien etsimet, niin mitä vois sanoa.

ps. provo meni hukkaan :]
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

emerik kirjoitti: Vielä kun ymmärtäisit miten pieni se etsin on verrattuna vaikkapa D80 *PROVO* :-)

Onhan se rupudigeissä järkyttävän pieni, D80:sta en tiedä =(

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin