Valokuvaajan puhelin?
-
- Viesti:
"Valokuvaajan puhelin" voidaan varmasti ymmärtää monella tapaa, jonkun kuvaajan paras puhelin voi olla sellainen jossa ei ole kameraa lainkaan.
Itse kuulun siihen toiseen ääripäähän, kyseisessä vermeessä on oltava hyvä, mielellään paras mahdollinen kamera mitä noihin on tehty koska sitä tulee käytettyä paljon.
- Hans
Itse kuulun siihen toiseen ääripäähän, kyseisessä vermeessä on oltava hyvä, mielellään paras mahdollinen kamera mitä noihin on tehty koska sitä tulee käytettyä paljon.
- Hans
-
Ymmärsin sen niin, että tässä haetaan puhelinta josta olisi hyötyä kuvaushommissa.määvaan kirjoitti:Olen varmaan ymmärtänyt tämän aiheen otsikon sitten väärin.nomad kirjoitti:No herranjumala - ei kai valokuvaaja puhelimella kuvaa? Saati tabletilla?määvaan kirjoitti: Perhana kun tuossa Galaxy Tab 3 10.1":ssa ei ole kuin se 3 MPix:n kamera.
Puhelimilla (ja tableteilla) kuvaaminen on vähän eri asia.
-
Jos on epäselvää, mitä minä ketjun aloittajana, olen tässä hakenut palatkaa sivulle 1 sieltä se selviää.nomad kirjoitti:määvaan kirjoitti:Olen varmaan ymmärtänyt tämän aiheen otsikon sitten väärin.nomad kirjoitti: No herranjumala - ei kai valokuvaaja puhelimella kuvaa? Saati tabletilla?
Ymmärsin sen niin, että tässä haetaan puhelinta josta olisi hyötyä kuvaushommissa.
Olen nyt pari viikkoa selvitellyt näitä älypuhelimia ja tullut siihen tulokseen, että se on toivoton viidakko. Ilmeisesti paras kamera on Lumia 1020:ssä, mutta se on julmetun iso. Kun ei aikaisempaa kokemusta moisista vempeleistä olen ajatellut hankkia 200 euron paikkeilla olevan laitteen ja katsoa, miten sen kanssa tulee toimeen. Mikä se on sitä en tiedä. Ehkä heitän noppaa parin kolmen laitteen kesken. Kaikissa laitteissa tuntuu käyttäjien mukaan olevan ongelmia. Ilmeisesti mallit vaihtuvat niin tiuhaan, että niitä ei ehditä korjata eikä tuotteita ehditä testata kunnolla.
Mikko
-
- Viesti:
Entäs virran riittävyys valokuvaajan puhelimessa? Onko kokemuksia aurinkokenno latureista(ei ihan ajankohtainen kysymys tähän vuodenaikaan)?
Tuollainen löytyi http://www.coolstuff.fi/Aurinkolaturi-Deluxe
Tuollainen löytyi http://www.coolstuff.fi/Aurinkolaturi-Deluxe
-
Niin, kysymys oli alkujaan soittamisesta ja tekstiviesteistä. Siihen minä kirjoittamaan, että jos 600e meinaa laittaa puhelimeen, niin kyllä sillä jotakin muutakin voi jo tehdä. Vaikka lukea sähköpostit, surffata netissä tai käyttää karttapalveluita.mattimi kirjoitti:Jos on epäselvää, mitä minä ketjun aloittajana, olen tässä hakenut palatkaa sivulle 1 sieltä se selviää.nomad kirjoitti:määvaan kirjoitti: Olen varmaan ymmärtänyt tämän aiheen otsikon sitten väärin.
Ymmärsin sen niin, että tässä haetaan puhelinta josta olisi hyötyä kuvaushommissa.
"Valokuvaajan puhelin" on vähän samanlainen kysymys kuin "valokuvaajan auto". Pitää miettiä sitä hoitavatko ne tehtäviään tavalla joka valokuvaajaa mahdollisimman hyvin palvelee. Eikä kaikilla kuvaajilla edes ole samanlaisia tarpeta. Voisin kokemuksiini perustuen esimerkiksi todeta, että matalalla maavaralla varustettu Passatti ei ole luontokuvaajan auto, mutta kyllä sillä hääkuvauspaikalle rullailee.
-
Hei!
Ostin eilen Samsung Galaxy 3:n. En tiedä kenelle se on tarkoitettu, enkä tiedä vielä sitäkään mitä kaikkea sillä teen. Näin ensi tuntumalta vaikuttaa, että sillä voi lukea ainakin sähköpostin ja uutisotsikot.
Otin sisällä kokeeksi jonkun kuvan joulukuun hämärässä ja ne olivat laadultaan surkeita, kuten sopii odottaakin. Ehkä sitten keväthangilla saa parempia, jos kirkkaassa valossa näytöltä jotain näkee.
Hyvää joulua kaikille lukijoille!!
Mikko
Ostin eilen Samsung Galaxy 3:n. En tiedä kenelle se on tarkoitettu, enkä tiedä vielä sitäkään mitä kaikkea sillä teen. Näin ensi tuntumalta vaikuttaa, että sillä voi lukea ainakin sähköpostin ja uutisotsikot.
Otin sisällä kokeeksi jonkun kuvan joulukuun hämärässä ja ne olivat laadultaan surkeita, kuten sopii odottaakin. Ehkä sitten keväthangilla saa parempia, jos kirkkaassa valossa näytöltä jotain näkee.
Hyvää joulua kaikille lukijoille!!
Mikko
-
Re: Valokuvaajan puhelin?
Hinta-laatusuhteeltaan paras kännykkä kameran osalta lienee Lumia 920; hinta uutena alle 300 euroa ja käytettynä satasen vähemmän. Tässä hintaluokassa muiden merkkien tarjonta on melko ohkaisella pohjalla.mattimi kirjoitti:Kertokaa, mikä on hyvä puhelin valokuvaajalle, joka kuvien ottamisen lisäksi haluaa puhua ja lähettää tekstiviestejä sujuvasti kännykällä.
Itse oon muutaman tuhat kuvaa ko. kameralla ottanut ja tyytyväinen oon ollut, huonona puolena tietysti se että vanha luotettava Ixus pölyttyy nyt laatikon pohjalla..
Tässä pari kameralla otettua esimerkkikuvaa:
http://urly.fi/aVw
http://urly.fi/aVv
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Onhan niissä kuvanlaatueroa, mutta kun Lumia on aina kätevästi mukana, että kun haluaa laatua, ottaa sitten järkkärin.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
-
- Viesti:
Jos tavottelee pelkkää kuvanlaatua niin joku paremman pään lumia, käyttökokemusta ei ole niin paljoa että osaisin sanoa käytettävyydestä juuta eikä jaata. Softaa win-puhelimille on kumminkin harmittavan vähän verrattuna kahteen muuhun verrokkiin.
Jos haluaa ok kuvaa ja todella hyvät softat kuvankäsittelyyn&helpon käytettävyyden niin silloin iPhone. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee, aina on ihmisiä jotka kokee jonkin tietyn merkin negatiivisena ilman mitään omia kokemuksia.
Keskilinjan kulkijana joku android-härpäke, softaa löytyy kohtuullisen hyvin ja kuvanlaatukin paremmissa puhelimissa kilpailukykyinen. Löytyy myös kovaa käyttöä/vettä kestäviä malleja. Käytettävyys taas sanallasanottuna karmiva. Toki siitä joku tykkää kun onnistuu hyvän yksilön saamaan, mutta itselläni huono android-kokemus ajoi iPhone-käyttäjäksi enkä ole valintaani katunut, vaikka aikaisemmin asioista tietämättömänä oli negaatio merkkiä kohtaan.
Jos haluaa ok kuvaa ja todella hyvät softat kuvankäsittelyyn&helpon käytettävyyden niin silloin iPhone. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee, aina on ihmisiä jotka kokee jonkin tietyn merkin negatiivisena ilman mitään omia kokemuksia.
Keskilinjan kulkijana joku android-härpäke, softaa löytyy kohtuullisen hyvin ja kuvanlaatukin paremmissa puhelimissa kilpailukykyinen. Löytyy myös kovaa käyttöä/vettä kestäviä malleja. Käytettävyys taas sanallasanottuna karmiva. Toki siitä joku tykkää kun onnistuu hyvän yksilön saamaan, mutta itselläni huono android-kokemus ajoi iPhone-käyttäjäksi enkä ole valintaani katunut, vaikka aikaisemmin asioista tietämättömänä oli negaatio merkkiä kohtaan.
-
Jepa samoilla linjoilla, oma valintani olisi iPhone, vaikka tuo Lumia 1020 löytyykin. 1020:n kamera on mahottoman hidas käyttää, leppoisa tarkennus, hidas kameran käynnistys, hidas kuvasta kuvaan.. Ja tuntuu, että kennon dynamiikan suhteen on jotain ryssitty. Iso kenno toki toimii hämärässä paremmin ja mahdollistaa vähän dof kikkailua myös. Mekaaninen suljin on plussaa. Softapuoli edelleen retuperällä, ja Googlen palveluiden / Dropboxin käyttäjälle wp aiheuttaa edelleen harmaita hiuksia. Nopea luuri kyllä muuten, pl. kamera.
-
Kyllä muuten kuvaa.nomad kirjoitti:määvaan kirjoitti:nomad kirjoitti:
No herranjumala - ei kai valokuvaaja puhelimella kuvaa? Saati tabletilla?
Kantapään kautta opittu kuinka.
Työn alla puhelimella otetuista kuvista näyttely. Eivätkä prinitit muuten ole pieniä.
Kahdessa edellisessä näyttelyssä mukana ollut puhelimella kuvattuja töitä, eikä kukaan ole ainakaan siitä asiasta huomauttanut. ;)
Less Is More
-
- Viesti:
Kännykkäkuvien suurin ongelma on prosessointi. Kuvat ovat järkyttävän teräviä ja kohinaa ei ole. Lisäksi lähes aina kontrastia ja värikylläisyyttä ei voi luonnollistaa.
Jesse Kyytinen
-
Tuo on varmaankin puhelinmerkki+tyyppikohtaista. Mulla ainakin puhelimessa on kontrastin- ja värikylläisyyden sekä terävöinnin säädöt normaalien ISO-arvojen ja +/- korjailujen lisäksi.JKyytinen kirjoitti:Kännykkäkuvien suurin ongelma on prosessointi. Kuvat ovat järkyttävän teräviä ja kohinaa ei ole. Lisäksi lähes aina kontrastia ja värikylläisyyttä ei voi luonnollistaa.
Voit myös kokeilla fotarilla kuvan aukaisua "open as" -komennolla raw-muodossa. On selvää, että kamera on tehnyt JiiPekki-pakkauksessa jo omat säätönsä mutta niinpä vaan löytyy lisää mahdollisuuksia muutella vaikeissa olosuhteissa otettuja ruutuja.
Joku tekniikkafriikki on tietenkin eri mieltä, mutta tosiasia on, että homma toimii.
Less Is More
-
- Viesti:
hehe, laitetaan nyt viel mainos Nokia N8:sta, se neljänkymmenen meka pikselin kenno ;)
Tosin, siinä puhelimessa ei mitään muuta hyvää sitten olekkaan, sanotaanko että parempaa kuvanlaatua et mistään kännykästä vieläkään löydä eli siinä suhteessa 10/10
Tosin kaikki muut toiminnot ovat lähinnä luokkaa 1/10
Tosin, siinä puhelimessa ei mitään muuta hyvää sitten olekkaan, sanotaanko että parempaa kuvanlaatua et mistään kännykästä vieläkään löydä eli siinä suhteessa 10/10
-
- Viesti:
-
Sä olet varmaankin paljon käyttänyt sitä kun tiedät noin hyvin. Minulla on 808 toisena puhelimena ja en ole huomannut mitään erityisen huonoja puolia, samalla tavalla tuo toimii kuin windows ja android vehkeetkin, ei noissa mitään suuria eroja ole. Suurin lienee se ettei niitä appseja tule enää uusia ja tietty joidenkin mukaan vanhojakin on liian vähän. Minulla on viitisenkymmentä asennettuna ja niistäkin käytän murto-osaa.JoeSupreme kirjoitti:hehe, laitetaan nyt viel mainos Nokia N8:sta, se neljänkymmenen meka pikselin kenno ;)
-
- Viesti: