16-32Gb sdhc, n. 30-45M/s, Sandiskit ovat hyviä.Serilla kirjoitti:Kiitos jälleen! Nyt minä uskon teitä ja tilaan tuon D7000:n. :) Saako vielä semmosen pölijän kysymyksen kysyä, että minkälainen/mikä muistikortti/kortit mun kannattas tuohon tilata? Jos tähän vielä viitsitte vastata niin sitten en vähään aikaan kysele tyhmiä. Ainakaan ennen ku saan se mun uuden kameran hyppysiini... :D :D
Mikä kamera?
-
- Viesti:
-
Ängen samaan topiciin, toivottavasti ihan ok.
Oiskohan järkee vaihtaa Canon 400D (6v, 20t kuvattu) Canon 40D:hen (4v, 40t)? Hinnasta ei niinkään ois kiinni kun vaan parisataa kaveri pyytäis 40D:stä? Lähinnä, että onko järki?
Toinen vaihtoehto olis nimittäin joko 6D tai 7D mutta onks nämäkään niin paljon parempia, että olisi järkeä sijoittaa yli tonni enemmän runkoon ja 6D:n tapauksessa vielä uusia objektiivitkin? Videota en tarvitse.
Oiskohan järkee vaihtaa Canon 400D (6v, 20t kuvattu) Canon 40D:hen (4v, 40t)? Hinnasta ei niinkään ois kiinni kun vaan parisataa kaveri pyytäis 40D:stä? Lähinnä, että onko järki?
Toinen vaihtoehto olis nimittäin joko 6D tai 7D mutta onks nämäkään niin paljon parempia, että olisi järkeä sijoittaa yli tonni enemmän runkoon ja 6D:n tapauksessa vielä uusia objektiivitkin? Videota en tarvitse.
-
-
Tein tuon saman 400D => 40D-vaihdon pari vuotta sitten enkä hetkeäkään ole katunut. Käyttömukavuus on toista luokkaa, akulla saa paljon enemmän kuvia - en ole kaivannut akkukahvaakaan. Live viewkin on käytettävissä.
Ongelma on, että mitäs nyt? 50D, 60D ei taida tuoda hirveästi lisää, yksikirjaimisiin ei ole vielä tarvetta.
Ongelma on, että mitäs nyt? 50D, 60D ei taida tuoda hirveästi lisää, yksikirjaimisiin ei ole vielä tarvetta.
Still confused, only on a higher level!
-
Itsekkin jo kameroiden kehityksen kelkasta pudonneena kyselen vinkkiä seuraavasta kamerasta joka olisi tarkoitus hankkia.
Mielipiteitä haluaisin kuulla mikä kamera seuraavista vaihtoehdoista olisi järkevä hankkia?
Olin ajatellut jotain Olympus Pen sarjan kameraa tai Nikon1 kameraa.
Päällimmäisiksi ovat tulleet nuo vaihtoehdot.
Aikaisemmin olen omistanut vain Canonin kameroita G10 ja EOS 500D.
Tällä hetkellä ei ole muuta kameraa kuin kännykän kamera:D
Nikonilla ja Olympuksella olis jotain tuplakit paketteja myynnissä, mutta onko hintansa väärti?
Hintaluokkaa olin ajatellut siinä 500€ paikkeilla.
Ehdotuksia?
Pääosin luonnossa tulee kuvattua, kuten maisemia, hyönteisiä, eläimiä. kasveja, lähikuvia esineistä jne.
En tarvitse alkuun ainakaan mitään isoja telezoomeja.
En halua mitään täysikokoista järkkäriä kokonsa vuoksi.
Mutta tuo Olympuksen Pen sarja olisi kokonsa puolesta mukava.
Mielipiteitä haluaisin kuulla mikä kamera seuraavista vaihtoehdoista olisi järkevä hankkia?
Olin ajatellut jotain Olympus Pen sarjan kameraa tai Nikon1 kameraa.
Päällimmäisiksi ovat tulleet nuo vaihtoehdot.
Aikaisemmin olen omistanut vain Canonin kameroita G10 ja EOS 500D.
Tällä hetkellä ei ole muuta kameraa kuin kännykän kamera:D
Nikonilla ja Olympuksella olis jotain tuplakit paketteja myynnissä, mutta onko hintansa väärti?
Hintaluokkaa olin ajatellut siinä 500€ paikkeilla.
Ehdotuksia?
Pääosin luonnossa tulee kuvattua, kuten maisemia, hyönteisiä, eläimiä. kasveja, lähikuvia esineistä jne.
En tarvitse alkuun ainakaan mitään isoja telezoomeja.
En halua mitään täysikokoista järkkäriä kokonsa vuoksi.
Mutta tuo Olympuksen Pen sarja olisi kokonsa puolesta mukava.
*Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla*
-
- Viesti:
-
Ei toisaalta hullumpi vaihtoehto.
Tuosta on myös samanhintainen paketti jossa tuon putken tilalla 18-55 sekä SB-400 lisäsalama.
Tarkoitus olisi myös hämärässä kuvata jossa kontrastieroja, kuten auringonlasku ja nousu. Näissä varmaan objekiivit on suurin tekijä?
Sumuiset aamuiset maisemat olisi myös mukava saada kuvattua.
Olen aivan aloittelija, joten en näistä tiedä oikein mitään, ainoa ajatus mulla on että valovoimaisilla putkilla saa parhaat kuvat.
Näissä kitti putkissa ei yleensä ole parhaat arvot noissa. Mutta nuo mainitsemassasi setissä on varmaan ihan ok yleiskuvaukseen
Tuosta on myös samanhintainen paketti jossa tuon putken tilalla 18-55 sekä SB-400 lisäsalama.
Tarkoitus olisi myös hämärässä kuvata jossa kontrastieroja, kuten auringonlasku ja nousu. Näissä varmaan objekiivit on suurin tekijä?
Olen aivan aloittelija, joten en näistä tiedä oikein mitään, ainoa ajatus mulla on että valovoimaisilla putkilla saa parhaat kuvat.
Näissä kitti putkissa ei yleensä ole parhaat arvot noissa. Mutta nuo mainitsemassasi setissä on varmaan ihan ok yleiskuvaukseen
-
-
Arvasin että jossain vaiheessa aletaan viilaamaan pilkkua.
Kaikki varmaan kuitenkin ymmärsi että haen hieman pienemmän kokoista kameraa:)
Ihme foorumi kun heti tulee kuittia jos joku noviiisi käyttää "väärää termiä" kyselyissään.
Hyvä sitä on kuittailla "pienemmille"=noobeille
Kiusaa kokoisiasi ja anna tietämättömän kysellä tyhmiä:D
Kaikki varmaan kuitenkin ymmärsi että haen hieman pienemmän kokoista kameraa:)
Ihme foorumi kun heti tulee kuittia jos joku noviiisi käyttää "väärää termiä" kyselyissään.
Hyvä sitä on kuittailla "pienemmille"=noobeille
Kiusaa kokoisiasi ja anna tietämättömän kysellä tyhmiä:D
Viimeksi muokannut ihis81, Huhti 27, 2013 22 : 12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kuin mikä? ;-)ihis81 kirjoitti:Arvasin että jossain vaiheessa aletaan viilaamaan pilkkua.
Kaikki varmaan kuitenkin ymmärsi, että haen hieman pienemmän kokoista kameraa:)
Ei noissa mitään niin valtavia eroja ole että tarvitsisi oman mielikuvan ulkopuolelle kurkottaa. Jos etsimen haluaa niin Nikon V, tai Olyn suurin ja kallein.
Viimeksi muokannut OskuK, Huhti 27, 2013 22 : 17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Eoseissa on keskenään vain ehkä 3x kokoerot.ihis81 kirjoitti:No onhan tuo Nikon 1v1 pienempi kuin esim EOSit.
http://camerasize.com/compare/#351,152
Viimeksi muokannut OskuK, Huhti 27, 2013 22 : 20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
- Viesti:
Tuo D5100 kitti on ihan riittävä em. kuvauksiin. Jalusta ja kaukolaukaisin vielä niin alkaa hämymaisemat tallentumaan kortille :)ihis81 kirjoitti:Ei toisaalta hullumpi vaihtoehto.
Hel_NiS kirjoitti:
18-55g II.
-
-
V1:ssä on etsin.ihis81 kirjoitti:Kumpi on uudempi malli, Nikon 1v1 vai 1J2?
Vai mitä eroa noilla on, kun kumpaakin saa samaan hintaan kittinä jossa VR10-30 ja VR30-110
Edit.
Ompas hienoja kuvia.
Milläs nuo on otettu?
Juuri tolla kitillä?
1. kuvasta näet todellisen ongelman: ostat mitä tahansa, huippuvalo leikkaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Ei vaan sitä jyrkkyyttä, miten puhkinainen valkoinen läntti muuttuu muuksi: kuin veitsellä leikaten. Tai kuin päälle liimattu valkoinen paperilappu....ihis81 kirjoitti:Mikä on huippuvalo, ja mitä se leikkaa?
Tarkoitatko tuota kirkkaan valon tekemää heijastusta valonlähteen viereen linssinpintaan?
Waldo's Peoplen Waldo: