Simplyelectronicin euro ja punta hinnat???

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Vastaa Viestiin
puuhapete

Simplyelectronicin euro ja punta hinnat???

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Mitähän toi homma oikein mahtaa tarkottaa kun katselin viimeviikolla Sigma 150mm 2.8 macron hintaa niin se oli 549e. No tänään sitten rupesin tilaileen niin huomasin että hinta olikin 615e!! eli hinta oli noussut viimeviikosta noin älyttömästi.

No ei siinä vielä kaikki. Epäuskoisena kirjotin googleen hakusanaksi sigma 150 macro ja simplyelectronic niin aukesi toi sama simplyn sivu mutta hinnat oli puntina?? ja hinta tuolle putkelle oli 459 puntaa!! eli noin 529e

No minähän otin ja tein heti tilauksen ja nyt näyttää että tilaus onnistui ja putki on tulossa mulle hintaan 529e koska kotiinkuljetus oli ilmainen.

Mikä tää tällanen pulju oikein on ja mitä toi tollanen hintapolitiikka tarkottaa??
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
puuhapete

Mitä v..tua nyt kun avaan simplyn sivut niin hinnat on taas euroissa enkä löydä mistään puntahintoja...osaako joku selittää mistä on kysymys?

www.hvahamaa.com
lindros

Viesti Kirjoittaja lindros »

Niin Simplyhän näyttää hinnat euroina. Viime viikolla tais olla ihan yleiset hinnankorotuspäivät, kun omassakin kiikarissa ollut 80-200 Nikon pompsahti 769 eurosta 989 euroon päivässä. Eipä tullut enää kauppoja.
SPORTTIRUUTUJA - www.tempukka.fi
puuhapete

Ei näyttänyt aamulla...mulla on Google Checoutissa vielä tilausvahvistus missä hinta on euroina ja huomattavasti halvempi hinta mitä eurohinnat.

edit siis puntina

www.hvahamaa.com
puuhapete

Tuossa kopio osasta tilausvahvistusta:

Toimituksen tila Määrä Nimike Hinta
Ei vielä lähetetty 1 Sigma 150mm F2.8 EX DG IF HSM Macro (Nikon Mount) £ 459,95
Lähetys & Käsittely (FI Standard) : £ 0,00
Yhteensä: £ 459,95

www.hvahamaa.com
Moska

Viesti Kirjoittaja Moska »

No joo, maailma on sellainen paikka, missä on useita valuuttoja ja meidän käyttämämme euro ei satu olemaan kyseisen yrityksen käyttämä valuutta. Kurssi elää ja nettikaupan sivuille hinnat päivittyy kurssimuutoksen mukaan jollain taajuudella, mitä en satu tietämään. Kaiken lisäksi selaimen välimuistiin tuntuu jäävän välillä saman sivun toinen versio ja se mikä ruudulle milloinkin sattuu tulemaan, on arvoitus.

Kokemuksesta voin vielä kertoa että ostitpa euroina, tai puntina ko. yrityksestä, niin se että maksatko tuotteen Googlen chekautilla, tai luottokortilla, saatta vielä muuttaa hintaa. Itse olen ostanut tuolta puntina, euroina, googlella ja luottokortilla, eikä ongelmia ole ollut. Hinnat ovat kyllä koko ajan liikkeessä kurssimuutoksien vuoksi, mutta sillä hintaa olen tuotteen saanut, millä olen sen ostanut - joskus on tullut halvemallakin, jos olen ostanut puntina. Kerran tuli kovempi hinta, kuin mitä tilaushetkellä eurohintoina näytti, mutta itseppähän tilasin puntina.
puuhapete

Mutta toi hintaero 616e vs 459 puntaa ei kyllä selity kurssieroilla.

www.hvahamaa.com
Bansku81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ilmeisesti firman hinnoittelu menee pitkälle sen mukaan mihin hintaan he ovat tietyn erän ostaneet. Viime vuonna tilasin Panan lumix FT2 pokkarin sieltä niin eri väri versioiden välillä hinnan eroa saattoi olla yli 50€ :a ja kun seurailin niin pikkuhiljaa kaikkien hinta muuttui samalle tasolle kun ilmeisesti varasto oli kiertänyt loppuun.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
HarriJ

Viesti Kirjoittaja HarriJ »

Hinnoitteluun vaikuttaa myös alv ja erityisesti se, jotta onko yrityksen myynti kohdemaahan (Suomeen) ylittänyt sen tason (35000 €), jolloin pitää rekisteröityä kohdemaassa alv-velvolliseksi. UK alv. 20% -> Suomi alv. 23%.
UK:ssa alv nousi alkuvuonna 17,5%:sta 20 %:iin, mutta osa yrityksistä ilmoitti pidättäytyvänsä korotuksista 2-3 kk:n ajaksi.
Viimeksi muokannut HarriJ, Maalis 21, 2011 13 : 23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1970/1980-luvulla Nikonia, 1990-luvulla jäähdyttelyä, 2000-luvulla Canonia (enää ei viitsi vaihtaa).
Henri Cartier-Bresson: "There is nothing in this world that does not have a decisive moment."
Bansku81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Nuo SE n hinnat on ainakin 2-3 vuotta mitä olen sitä seuraillut heitellyt ihan viikon parin sisällä kymmeniä prosentteja eli kannattaa seurailla ja ostaa silloin kun hinta tuntuu sopivalta.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
Vastaa Viestiin