Munt kirjoitti:
Niin, mutta aina saa kuitenkin verrata sitä kiinalaista hämäräfirmaa siihen Suomen kalleimpaan hintaan ja kehua miten helvetisti taas säästi!
..
Otetaan nyt vielä esimerkki kuinka helvetisti sitä oikein voi säästää kun katsoo Suomen edullisinta (no ei ainakaan kalleinta) vs Simply.
Esim. 6D + 24-105 Kitti Simply 1744,95€ vs Rajala 2299,90€ eli erotus 554,95€ on mielestäni aika helvetisti.
Rajalan hintaan oli tosin tumpattu mukaan lightroom 5 ja jotain muutakin, mutta eihän lasketa sitä, eihän?
Ja toi lasi tosiaan on Euroopassa satasen simplyä kalliimpi nyt ja runkoa saa 1350 eurolla halvimmillaan, mutta canonin maahantuomaa lie saatavissa noin 1400 eurolla. Hintaeroa on, mutta ei järjetöntä ja tässä kohtaa kannattaa miettiä sitä paljonko haluaa säästää riskillä ja ottaa kamera käytännössä epävarmalla takuulla. Itse maksaisin rungosta 150-200 euroa extraa mielellään, jos siinä on suomalaisen kuluttajansuojan mukainen virhevastuu, eli käytännössä usean vuoden mittainen takuu vaikkapa suljinvikojen osalta. Kiinasta tilaava maksaa nämä jutut sitten aikanaan ihan itse...
Itse en ainakaan menetä yöuniani siitä, mistä itse kukin kameratarvikkeensa tilaa ja onko verot maksettu vai ei. Pääosin itse olen kalleimmat tavarani tilannut Suomesta, ainoastaan varmuudella toimivan takuun vuoksi, mutta hintatasoa harmitellen....
No jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä ja pysyttäytyä kotomaan kaupoissa ja sama toisinpäin. Voisihan sen hyväksyä,että jokainen tyylillään ja jotenkin olen ymmärtänyt joidenkin vieroksuvan ylipäätään ulkomailta ostamista oli firma mikä hyvänsä eikä siinä mitään...ehkä mulla on ollut tsägä kun kaikki on aina pelannut hienosti niin Suomesta kuin muualta ostettunakin ja jatkan samaan malliin.
Olen aikaisemmin ostanut onnistuneesti 250 euron pokkarin tuolta SEsta 2 v sitten. Asia sujui OK, toimitus kesti n. 2 viikkoa. Tosin laturin johto oli mallia aasia , samoin ohjekirjat
Nyt 4 viikkoa sitten tilasin GoPro kameran, piti olla varastossa ja dispactch within 2-4 days. Rahat lähti Visalta tietenkin heti.
2 vko sitten laitoin postia että missähän viipyy kun ei ole vielä edes dispatch -tilassa. tuli selityksiä että laitetaan äkkiä toimitukseen.
1 vk sitten laitoin taas viestin. Sanoivat että joo on siirretty express dispatch tilaan tms. Lupasivat myös hyvityksenä linssiliinan tms.
Nyt kun on 4 vk kulunut, huomaan että SE accounttini on tyhjä. Eli tuote on deletoitu tililtäni.
Tämä tarkoittaa että rahat on viety mutta tuotetta ei edes aioita toimittaa. Vakavaksi asian tekee se että eivät ilmoita tästä ja kerro miten palauttavat rahat vaan asia on asiakkaan murhe.
ELI NYT SAAN ALKAA SELVITTELEMÄÄN LUOTTOKUNNAN YM KANSSA.
Sanoisin 2 kerran perusteella: 50% riski että olet vaikeuksssa. KANNATTAA VAROA!!!
Olen aikaisemmin ostanut onnistuneesti 250 euron pokkarin tuolta SEsta 2 v sitten. Asia sujui OK, toimitus kesti n. 2 viikkoa. Tosin laturin johto oli mallia aasia , samoin ohjekirjat
Nyt 4 viikkoa sitten tilasin GoPro kameran, piti olla varastossa ja dispactch within 2-4 days. Rahat lähti Visalta tietenkin heti.
2 vko sitten laitoin postia että missähän viipyy kun ei ole vielä edes dispatch -tilassa. tuli selityksiä että laitetaan äkkiä toimitukseen.
1 vk sitten laitoin taas viestin. Sanoivat että joo on siirretty express dispatch tilaan tms. Lupasivat myös hyvityksenä linssiliinan tms.
Nyt kun on 4 vk kulunut, huomaan että SE accounttini on tyhjä. Eli tuote on deletoitu tililtäni.
Tämä tarkoittaa että rahat on viety mutta tuotetta ei edes aioita toimittaa. Vakavaksi asian tekee se että eivät ilmoita tästä ja kerro miten palauttavat rahat vaan asia on asiakkaan murhe.
Sanoisin 2 kerran perusteella: 50% riski että olet vaikeuksssa. KANNATTAA VAROA!!!
Paljonko olisi tullut säästöä suomikauppojen hintoihin verrattuna ?
Paljonko olisi tullut säästöä suomikauppojen hintoihin verrattuna ?
Kyllähän tuon hintaluokan laitteissa muutama kymppi saattaa tulla?
arko kirjoitti:pahus kun ostin juuri uuden auton etten huomannut kysellä täältä niin asiantuntevilta henkilöiltä maksoinko liikaa koska en ostanut sitä kaupasta veivi ja kanki...
No et kai, kun nimenomaan ostat kamasi kaupasta veivi ja kanki. Koita ostaa se autosi Simplystä, sen kokoisen kaman kanssa tulli jo huomaa mitä olet puuhaillut ;-)
Mutta ihan ok jos olet tosiaan tullista kysynyt tuon asian, että on verot etukäteen maksettuna, vaikka voinhan minäkin nuo ostoksesi sinne ilmoittaa, kun kaikki kerran on järjestyksessä ;-)
Pistä se lista kaikista ostoksistasi tänne ja nimesi alle ;-D
arko kirjoitti:pahus kun ostin juuri uuden auton etten huomannut kysellä täältä niin asiantuntevilta henkilöiltä maksoinko liikaa koska en ostanut sitä kaupasta veivi ja kanki...
No et kai, kun nimenomaan ostat kamasi kaupasta veivi ja kanki. Koita ostaa se autosi Simplystä, sen kokoisen kaman kanssa tulli jo huomaa mitä olet puuhaillut ;-)
Mutta ihan ok jos olet tosiaan tullista kysynyt tuon asian, että on verot etukäteen maksettuna, vaikka voinhan minäkin nuo ostoksesi sinne ilmoittaa, kun kaikki kerran on järjestyksessä ;-)
Pistä se lista kaikista ostoksistasi tänne ja nimesi alle ;-D
Ah,mikä ihana suomalainen kateus iskikään.....Suomessahan järjestelmä perustuu naapureiden valvontaan...
arko kirjoitti:
Ah,mikä ihana suomalainen kateus iskikään.....Suomessahan järjestelmä perustuu naapureiden valvontaan...
Juuri näin. Ahh mitä kateutta. Jos itse on epäonnistunut elämässään niin eivät muutkaan saa onnistua. Jos naapuri on ostanut vasaran euron halvemmalla, täytyy käydä jotain naapurilta rikkomassa että ollaan lopulta sitten voitolla. Aivan naurettavaa.
Älä nyt vielä stressaa. Mulla katosi myös tilaus sieltä mutta vain siksi aikaa että lisäsivät sinne sen ilmaistuotteen. Laita silti viestiä perään.
Älä nyt vielä stressaa. Mulla katosi myös tilaus sieltä mutta vain siksi aikaa että lisäsivät sinne sen ilmaistuotteen. Laita silti viestiä perään.
No niin, tänään tuli vastaus:
I regret to inform you that it is currently out of stock. Demand for this item has exceeded our expectations and our inventory is depleted.
Unfortunately, the next shipment is not expected to arrive within any short period of time.
MUTTA: Samaan aikaan SE:n nettisivu kertoo että tavaraa on 3 units in stock. Tosin hinta 20 eur kalliimpi.
ELI KYLLÄHÄN TÄSSÄ ON PETOKSEN MAKUA.
Soitin myös SEn "palvelunumeroon", sinäällään ilahduttavaa että jonotusaika vain n 5 sek.
Jälleen tyhjiä vastauksia -laitamme tämän tiedoksi toiselle osastollemme jne. josta vastaus pitäisi tulla "tänään". Katsotaan mitä selityksiä tällä kertaa.
arko kirjoitti:
Juuri näin. Ahh mitä kateutta. Jos itse on epäonnistunut elämässään niin eivät muutkaan saa onnistua. Jos naapuri on ostanut vasaran euron halvemmalla, täytyy käydä jotain naapurilta rikkomassa että ollaan lopulta sitten voitolla. Aivan naurettavaa.
Niinpä. On kumma miten ei saa edes rikoksella hyötyä! Tällä mewnolla kohta ollaa ryöstäjien ja kiristäjien kukkarolla! Mikään ei ole niin kauheaa kuin varkaiden kadehtiminen.
Mutta onneksi mamiksia riittää, lista ja nimi puuttuu vielä ;-)
Mä en nyt kauheesti jaksa miettiä jonkun simplyn veronmaksua ja tullauksia. Aivan yks hailee niin kauan kun tässä maassa oikeasti rikkaat maksaa jonkun alta 30% veroa. Ja vie lapsensa ilmaiseksi päivähoitoon (voisivat viedä), kun tulot on 0.
Enemmän minua Simplystä tilattaessa huolettaisi takuuasiat. Olen sieltä yhden rungon (D700, jo myyty) ja lasin (24-70/2.8) ostanut. Oli sen verran kummallinen kokemus, että olen hankkinut loput kamat muualta ja muuten.
En itse asiassa tiedä, että onko Rahalakaan maksanut veroja ja alveja tänä vuonna. Voi olla että on, voi olla että ei. Voi olla, että osk Rajala on rekisteröity Maltalle ja maksaa veroja sinne. Jos jaksaa. Ihan sama.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
mremonen kirjoitti:Mä en nyt kauheesti jaksa miettiä
Jos jaksaa. Ihan sama.
Niinpä. Siksi onkin outoa että ne, joilta on vaikka kamera varastettu, pitävät kauheaa märinää, vaikka siinäkin on ihan normaalista rikollisesta liiketoiminnasta kyse,
mremonen kirjoitti:Mä en nyt kauheesti jaksa miettiä
Jos jaksaa. Ihan sama.
Niinpä. Siksi onkin outoa että ne, joilta on vaikka kamera varastettu, pitävät kauheaa märinää, vaikka siinäkin on ihan normaalista rikollisesta liiketoiminnasta kyse,
Jos olet niin huolimaton tavaroistasi,että ne voidaan pölliä niin kärsi,kärsi kirkkaamman kruunun saat...ja ilmoita vakuutusyhtiöön,mene Rahalaan ja osta uudet,samalla voit hyräillä laulua varkaat,kulkurit.. näin se menee oikeassa elämässä. On aivan selvää,että monet yritykset suomessa jättävät veroja etc. maksamatta joten pipo pois silmiltä Osku hyvä ja hurskastelu sikseen..
OskuK kirjoitti:Niinpä. Siksi onkin outoa että ne, joilta on vaikka kamera varastettu, pitävät kauheaa märinää, vaikka siinäkin on ihan normaalista rikollisesta liiketoiminnasta kyse,
No, minä en nyt tiedä onko tuossa rikollisesta toiminnasta kyse vai jostain (ulkomaisten/EU) lakien tulkinnasta. Tiedätkö sinä?
Aikanaan Tampereella oli kameraliike, en muisa nimeä, joka toi kameroita euroopasta ohi suomalaisen maahantuojan, ns. harmaatuontia. Heppuahan pidettiin määrätyissä piireissä rikollisena, vaikka toimi täysin lakien mukaan. Ei vain halunnut maksaa maahantuojan kynnysrahaa.
Kuukkeli maksaa veronsa johonkin huitsin nevadaan, jossa ei tosin verotusta tunneta. Tämä on täysin laillista vaikka aiheuttaakin suurta närästystä maissa jotka jäävät ilman rahaa. Nyt sitten kuukkeli poikottiin, notta rahat säästyy. Tehdään oma hakukone. Niin kuin venäläiset ja kiinalaiset.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
a313 kirjoitti:
No niin, tänään tuli vastaus:
I regret to inform you that it is currently out of stock. Demand for this item has exceeded our expectations and our inventory is depleted.
Unfortunately, the next shipment is not expected to arrive within any short period of time.
MUTTA: Samaan aikaan SE:n nettisivu kertoo että tavaraa on 3 units in stock. Tosin hinta 20 eur kalliimpi.
ELI KYLLÄHÄN TÄSSÄ ON PETOKSEN MAKUA.
Soitin myös SEn "palvelunumeroon", sinäällään ilahduttavaa että jonotusaika vain n 5 sek.
Jälleen tyhjiä vastauksia -laitamme tämän tiedoksi toiselle osastollemme jne. josta vastaus pitäisi tulla "tänään". Katsotaan mitä selityksiä tällä kertaa.
Itsellä sitten ollut vain hyvä säkä. Tämä firma jakaa mielipiteet täysin, kuten on huomattu. Mutta mikäli siis olet maksanut luottokortilla niin luottokunta kyllä hoitaa tälläiset asiat. Itse tein tuonne ensin tilauksen jonka peruin koska tavaran hinta oli laskenut sitten tilauksen teon. Tein uuden tilauksen ja säästin ehkäpä noin viisikymppiä lisää. Uusi tilaus siksi kun eivät suostuneet hyvittämään tuota summaa ekasta tilauksesta. Paypalin kautta maksoin ja rahat palasivat tilille nopeasti (=viikossa).
Itse ostin tuolta Tamronin 90mm macron joka oli kädessäni neljäntenä päivänä tilauksestani,oli kai hyvä tuuri?? Enkä ole menettänyt yöuniani verojen takia. Vaimolleni tilasin jenkeistä koruja joista kyllä maksoin alvit suomeen ja siitä huolimatta tulivat reilusti halvemmiksi kuin vastaavat suomesta hankittuna. Tuli mieleeni,että mitenhän nämä henkilöt jotka kovin ovat huolissaan veroista ym. matkustaessaan ulkomailla ja ostaessaan ko.maan tuotteita ovat huolissaan veroista ym.. vai ottavatko lihapullat täältä mukaan.
Liiketoiminnan edellytys on onnistunut asiakassuhde, mutta SE:n tapauksessa firma pyrkii kuorimaan kerman päältä ja ottamaan ensisijaisesti rahat, ja toissijaisesti toimittamaan ostetun tavaran. Aina tavaraa ei edes löydy, koska tämä yhtiö välittää elektroniikkaa ilman omaa varastoa ja ostaa juuri niitä halvimpia eriä mistä ikinä saa. Jos sisäänostohinta onkin liian korkea, niin ei toimiteta lainkaan.
Munt kirjoitti:Liiketoiminnan edellytys on onnistunut asiakassuhde, mutta SE:n tapauksessa firma pyrkii kuorimaan kerman päältä ja ottamaan ensisijaisesti rahat, ja toissijaisesti toimittamaan ostetun tavaran. Aina tavaraa ei edes löydy, koska tämä yhtiö välittää elektroniikkaa ilman omaa varastoa ja ostaa juuri niitä halvimpia eriä mistä ikinä saa. Jos sisäänostohinta onkin liian korkea, niin ei toimiteta lainkaan.
..
Joo, ja tämä on faktaa ja käytännössä nähty.
Sen tähden en itse enää Simplystä hanki mitään. Ihan turhaa stressiä muutaman satasen tai kympin takia.
--- blogi