malagant kirjoitti:En tiedä, tässä odottelen kuumeisesti vastausta kysymykseen sieltä. Mutta vaikka joutuisi hetken odottelemaankin, on se ~150e arvoista, koska muualla on sen verran tyyriinpää.
Joo, samaa mieltä säästöstä.. mulla on siis itsellä Lagusta tilattuna about samaan hintaan, mutta sieltä ei ilmeisesti ainakaan ihan heti ole tavaraa saatavilla.
Laita ihmeessä tänne infoa jos/kun saat DVersandilta infoa toimitusajankohdasta! (Jos vaikka kannattaisi vaihtaa omakin tilaus tuonne...)
Juu, pistän tietoa kunhan se tänne asti kerkeää. Jotenkin kuvittelen, että tuokin kauppa nostaa hintaa aivan kohta :). Näin kävi tänäänkin toiselle kaupalle jolla oli aamupäivällä 999e, mutta nyt kalliimpi jo. Että vaihda äkkiä jos aiot.
Sehr geehrter Interessent,
vielen Dank für Ihre Nachricht und das Interesse an unserem OnlineShop.
Die Canon EOS 300 D ist voraussichtlich ab der 43. KW lieferbar.
Bei weiteren Fragen oder Wünschen stehen wir gerne jederzeit zur Verfügung.
Freundliche Grüße aus Tübingen
Ihr Digital-Versand-Team
Susanne Koch
-Kundenservice-
Babelfish sanoo tuosta minulle siansaksasta, että:
Very honoured prospective customer,
thank you for your message and the interest in our OnlineShop.
The Canon EOS 300 D is prospective starting from the 43. KW available.
With further questions or desires we are available gladly at any time. Friendly greetings from Tübingen your digital dispatch team
Susanne cook -Kundenservice
Eli viikosta 43 alkaen pitäisi kameraa olla tuolla www.digital-versand.de:ssä. Hinta vieläkin 985e putken kanssa.
Ennakolla ei voi muistaakseni tilata kuin Itävaltaan ja Sveitsiin, joten etumaksu (vorkasse) taisi olla ainoa vaihtoehto. Sieltähän sen näkee kun katsoo, Babelfish auttaa. Ehdotin putiikkiin, että jos maksaisin sitten kun ovat saaneet laitetta varastoon, katsotaan mitä vastailevat...
Itsekkin olin kameraa Suomesta ostamassa, mutta nyt netissä surffatessa alkoi mietityttämään... Kyselin eräästä kotomaisesta liikkeestä tarjouksen seuraavin tuloksin: (rinnalla topfoton hinnat Saksassa )
Canon 300D + 18-55mm EF-S 1295e 1099e
Pretec / Kingston 1GB HiSpeed CompactFlash 439e 229e
Canon 75-300/4-5,6 EF USM IS 773e 539e
Canon ET-64 II vastavalosuoja 65e 29,9e
Yhteensä hinnat: 2572e 1896,9e
(toinen akku ja autolaturi jo vanhastaan)
Jos olisin ostamassa pelkkää kameraa, saattaisin moisen hommata kotimaasta, mutta kokonaisuutena taidan kääntyä sakemannien puoleen... Onko tuossa minun paketissani jotain jota ette suosittele, tai pitäisi lisätä?
Onko kukaan TopFotosta tilanneista jo saanut kameraa hyppysiinsä?
Eikö kauppias (tässä tapauksessa TECNIKdirekt) pysty varmistamaan asiakkaan tiedot muulla tavoin, kun että asiakas skannaa luottokortista sekä ajokortista heille kopiot ja lähettää mailitse tai faksilla ?
Onko tämä yleinen tapa suurempia tilauksia tehdessä ?
Eikö kauppias (tässä tapauksessa TECNIKdirekt) pysty varmistamaan asiakkaan tiedot muulla tavoin, kun että asiakas skannaa luottokortista sekä ajokortista heille kopiot ja lähettää mailitse tai faksilla ?
Onko tämä yleinen tapa suurempia tilauksia tehdessä ?
- Juha
Vähän kyllä epäilyttäs lähettää luottokortin valokopioo... joskus dvd:tä tilatessa jenkeistä pyysivät faksaamaan edellisen visalaskun, mikä ei vaikuttanut niin epäilyttävältä.
Englannista hiljakkoin tilattuani jouduin lähettämään sähköpostilla skannatun kuvan ajokortista. Luottokortin tiedot annoin puhelimitse. Luottokortissa on takana tarkistusnumerot, joita minulta kysyttiin normaalitietojen lisäksi. Kokeile jos sama kelpaa tässä.
Olen kyllä itse viuhuttanut Visaa verkossa melko paljon enkä ole koskaan törmännyt mihinkään tuollaiseen. Eihän tuo kuvan lähettäminen JPEG muodossa / faksina mitään estä. On enemmän kuin helppoa väärentään kuva tai faksi sellaiseksi kun haluaa.
Sain homman kuntoon lähettämällä heille kopion ajokortista (josta olen viimeiset neljä numeroa pyyhkinyt pois) sekä luottokortista (josta olen neljä viimeistä numeroa sekä valid through päivämäärän pyyhkinyt pois).
Sain vahvistuksen että tilaus on pistetty eteenpäin.
Onneksi onnistui näinkin helpolla.
PeteH kirjoitti:Soittivat Rajalasta!
Saan tänään 300D:n! Suomesta!
Jätin ennakkovarauksen 17.9. eli tasan kaksi viikkoa sitten ja silloin epäilivät josko tulee kuukaudessakaan ...
Mutta tuli. Jes. Nyt on hymy herkässä =D
- Pete
Mese kirjoitti:Näinpä soittelivat... Ja hintakin se mitä alkuunsa pitikin, vaikka jostain Canonin ilmoituksesta (Aamulehti) muistaakseni luin hinnan olevan enemmän..
Noh mitkä on ensimmäiset kokemukset 300D:stä?
T.Kimi
obeesi kirjoitti:Veli soitteli juuri Hki-Vantaan lentokentältä, hyllyssä oli 300D ja hintalapussa 450e.. pitääkö tässä itsekin lähteä YK-joukkoihin :D
Onko todella näin? Kyse lienee pelkästä rungosta. Kertokaas enemmän matkustelleet tai muuten asiasta tietävät, kuinka moiseen kapistukseen pääsisi kiinni tuolla hinnalla =) Matkalle olisi ilmeisesti lähdettävä (kuinka pitkälle?), mutta tuleekos tuohon vielä jotain alveja päälle ja miten toimii takuu?
Huikka, Ei ehditty kauaa jutella, soitti vaan ja sanoi, että täällä on 300D hyllyssä ja hinta 450e, eiköhän se ole pelkkä rungon hinta, epäilisin ainakin näin.
Eikö takuiden pitäisi toimia ihan normaalisti? Suomestahan se on ostettu, joku viisaampi voisi selventää tax free-juttuja.
Hmm.. kuka sitten ostaisi verovapaan 300V:n hintaan 450e? Toisaalta mallit on aika saman näköisiä ja veli ei ole mikään kameraexpertti. Olisi pitänyt sanoa, että ottaa kuvan :D Ei kukaan muu ole tuolla lentokentän puljuissa seikkaillut viime aikoina?
Helsinki-Vantaan kamerakauppa eli Capi on EU-lentojen puolelle T2:essa eli hintalapuissa on normaali, arvonlisäverollinen hinta. Erot hintoihin lentokentän ulkopuolella ovat varsin pienet.
Eiköhän tuo ole ollut joku analoginen 300-sarjan laite, itsekin menin samaan "halpaan" jenkeissä pari viikkoa sitten. Olisi pitänyt käyttää hiukan enemmän aikaa ja etsiä Digital Rebel käsiinsä..