simplyelectronics.net?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Snyyberi
Viestit: 10
Liittynyt: Maalis 09, 2012 23 : 02

Viesti Kirjoittaja Snyyberi »

Hyviä kokemuksia parin linssin verran. Toimitus on toiminut ihan niin kuin pitääkin. Mistähän johtuu etteivät myy Sigman tavaraa??
EOS60D,10-24,30,85,M150,70-300mm
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tobb
Viestit: 186
Liittynyt: Loka 01, 2011 20 : 43

Viesti Kirjoittaja Tobb »

Tuleeko siis tavaraa melko luotettavasti? Tai ainakin Nikonin telejatke näyttäisi halvalta ja sanovat vielä 5 löytyvän varastosta...Uskaltaiskohan sitä tilata?
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Tobb kirjoitti:Tuleeko siis tavaraa melko luotettavasti? Tai ainakin Nikonin telejatke näyttäisi halvalta ja sanovat vielä 5 löytyvän varastosta...Uskaltaiskohan sitä tilata?
Olemme sivulla 22, uskaltaisiko lukea taaksepäin?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Tobb
Viestit: 186
Liittynyt: Loka 01, 2011 20 : 43

Viesti Kirjoittaja Tobb »

OskuK kirjoitti:
Tobb kirjoitti:Tuleeko siis tavaraa melko luotettavasti? Tai ainakin Nikonin telejatke näyttäisi halvalta ja sanovat vielä 5 löytyvän varastosta...Uskaltaiskohan sitä tilata?
Olemme sivulla 22, uskaltaisiko lukea taaksepäin?
Juu nyt tällein järkevästi ajateltuna voisi olla hyväkin ajatus :) en vain väsyneenä jaksanut alkaa selailemaan. Muuten mitenkohan noiden puhelinten osalla Nokia Lumia 920/820 löytyy "in stock" ja 820 hinta halvempi kuin suomessa mutta 920 samanhintainen?
loratsu
Viestit: 804
Liittynyt: Elo 30, 2010 20 : 20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Tuleeko siis tavaraa melko luotettavasti?
yhden linssin tilannu ja toimitus kesti alle 2vko, mutta n500e säästö. 4 kaveria tilannu ja ei moitittavaa. jos tuote ei saavu jostain syystä niin luottokortti ostos, niin ei pelkoa rahan menettämisestä. halpaa suomen hintoihin nähden ainakin canuunan linsseissä.
KTH
Viestit: 635
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

Luultavasti 820 on hyllyssä reilusti ja vastaavasti 920 ei,menee sitä mukaa kun saadaan varastoon.Kysyntä ja tarjonta määrää hinnan.
hezekiel
Viestit: 217
Liittynyt: Helmi 13, 2011 19 : 28

Viesti Kirjoittaja hezekiel »

Tietääkö joku, mistä syystä esim. Sigman linssit eivät ole saatavissa Suomeen tästä kaupasta?
mulderi
Viestit: 39
Liittynyt: Heinä 06, 2011 11 : 59

Viesti Kirjoittaja mulderi »

hezekiel kirjoitti:Tietääkö joku, mistä syystä esim. Sigman linssit eivät ole saatavissa Suomeen tästä kaupasta?
Ei sinänsä vastaa kysymykseen, mutta tällaisen vastauksen sain, kun asiaa tiedustelin:

"Thank you for your email and your interest with one of our items.

Please be noted that currently we are unable to send the product to Europe. However, please check back from time to time as we will be expanding our delivery range in the near future.

We look forward in serving you soon."

- Sales Officer
www.simplyelectronics.net

UK ei ilmeisesti sitten kuulu Eurooppaan, koska sinne niitä kyllä toimitetaan. Tällaisella viestillä asiasta tiedustelin:

"Why there are no Sigma lenses available to Finland? I know, that they are available to USA and UK."
janneku
Viestit: 103
Liittynyt: Joulu 12, 2012 16 : 49

Simply Electronics

Viesti Kirjoittaja janneku »

Kirjailenpa tänne omankin kokemukseni kyseisestä kaupasta.

Tilasin 6.3. 6d:n sekä 24-105 -linssin kittinä, hyvään hintaan.
Rahat lähtivät visalta heti kun olin toimittanut pyytämänsä utility-billin,
maksu PayPal:in kautta.
Koko ajan sanovat sivuilla että tavaraa on hyllyssä, toimitukseen 2-4 päivässä.

Viikko vierähtää, mitään ei tapahdu, laitan pari meiliä ja kyselen tilaukseni perään.
Kerrotaan tavaran lähtevän asap.
Pari päivää menee, mitään ei tapahdu, laitan pari meiliä.
Kerrotaan että tuote on kovin suosittu ja että lähtee kyllä asap.
Koko ajan sivuilla sanotaan tavaraa olevan hyllyssä.

Kaksi viikkoa mennyt, mitään ei tapahdu, en jaksa odottaa enää vaan ilmotan tapauksen PayPal:ille ja pyydän kaupan purkua.
PayPal ilmoittaa muutaman tunnin kuluttua että kauppa on purettu, maksu on laitettu palautumaan visalleni, voi mennä 7 päivää.

Laitoin viestiä se:lle ja kerroin peruuttaneeni tilauksen mutta että voin vielä harkita tuotteen ostamista kun se oikeasti heillä on myytävänä ja samantien lähetettävänä tai ehkä jopa cod:ina, katsotaan mitä vastaavat.

Eli:
Toimivat juuri niinkuin jo täällä sanottukin, tilaavat (ainakin kalliimmat) tavarat sitten kun saavat itse niille tilauksen sekä rahat.
Uskon että tavara olisi kyllä tullut, en vain halunnut enää odottaa pidempään ja suoraan sanottuna alkoi hieman tympimään se että sanotaan tavaraa olevan jota ei sitten kuitenkaan ole. Vaikka tämän ehkä etukäteen tiesinkin :)

Hintahan olisi ollut kovinkin hyvä mutta joko sitä maksaa enemmän ja saa parempaa (tai nopeampaa, ainakin palvelua) tai maksaa vähemmän ja maksaa sitten erotuksen jossain muussa muodossa.

Taidan sittenkin kävellä tuonne Rajalaan ja maksaa sen reilun 300€ enemmän.
markku55
Viestit: 3155
Liittynyt: Tammi 13, 2010 18 : 10
Paikkakunta: Hanko

Re: Simply Electronics

Viesti Kirjoittaja markku55 »

janneku kirjoitti:Kirjailenpa tänne omankin kokemukseni kyseisestä kaupasta.

Taidan sittenkin kävellä tuonne Rajalaan ja maksaa sen reilun 300€ enemmän.
Ompa sinulle arvokas tuo odotusaika:D
Tilasin äskettäin, myös PayPal maksulla turvallisuus syistä, Tammukan 90mm makron ja toimitusajaksi lupasivat muutama vrk - 14pv, köyhänä mulla on kyllä aikaa odottaa vaikka 30pv jos niikseen, eikä etu ole kuin vajaan satasen.

Edit 21.5.-13 Tammuka saapui tänään, kesti pitkään, mutta seurantakoodilla tiesin missä opiska menee.
Toimitus tapahtui Hongkongista ja paketti kulki piitkän matkan, lue alhaalta ylöspäin:
Shipment History
Location
Date
Activity

Finland,
5/21/2013 7:56:00 AM
Out for Delivery

Finland,
5/21/2013 5:23:00 AM
Received at Operations Facility

Finland,
5/21/2013 5:22:00 AM
Received at Operations Facility

Finland,
5/20/2013 5:11:00 PM
On Hold - Delivery Scheduled for Next Business Day

Finland,
5/20/2013 8:33:00 AM
Out for Delivery

Finland,
5/16/2013 10:36:00 AM
On Hold - Delivery Scheduled for Next Business Day

Finland,
5/16/2013 4:38:00 AM
Received at Operations Facility

Finland,
5/15/2013 7:36:00 PM
Received at Operations Facility

Germany,
5/13/2013 3:47:00 AM
Received at Operations Facility

Germany
5/10/2013 5:36:00 PM
Out for Delivery - Beyond Delivery Area

Frankfurt,Germany
5/10/2013 1:41:00 PM
Received at Operations Facility

Colnbrook,United Kingdom
5/9/2013 6:37:00 PM
Forwarded to - Frankfurt,Germany

Kowloon Office,Hong Kong
5/9/2013 10:12:00 AM
Forwarded to - Kowloon Office,Hong Kong

Kowloon Bay,Hong Kong
5/8/2013 1:11:00 PM
Data received.

Kowloon Bay,Hong Kong
5/8/2013 1:11:00 PM
Record Created

Kun ekan ilmoituksen sain toimituspaikasta, otin tietysti yhteyttä ihmetellen miksi antoivat ymmärtää, että toimitus tapahtuu Englannista, mutta sitten se tapahtuukin Honkongista?
Vastaus oli, että kyllä toimitus tapahtuu Englannista, olkaa huoleti.

No, jostain syystä tulli ei asiaan ollut puuttunut ja sain paketin suoraan kotiin tänä iltana.

Että tällainen tarina Tammukan osalta:)
markku55
Viestit: 3155
Liittynyt: Tammi 13, 2010 18 : 10
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Lisäsin tammukan loppuhistorian edelliseen viestiin.
bababoboo
Viestit: 1449
Liittynyt: Loka 09, 2007 11 : 41

Viesti Kirjoittaja bababoboo »

markku55 kirjoitti:Lisäsin tammukan loppuhistorian edelliseen viestiin.
Mutta silti kirjoitit yhden viestin lisää ketjuun tästä kertoaksesi. :D
No, jostain syystä tulli ei asiaan ollut puuttunut ja sain paketin suoraan kotiin tänä iltana.
Tämähän ei poista velvollisuuttasi hoitaa lasista muodollisuuksia, eli käytännössä arvonlisäveroa ja tullia mikäli niitä ei tuolla Saksassa jo hoidettu.

On kyllä erittäinkin ärsyttävä lafka jos sanoo tuotteen tulevan EU:n sisäpuolelta, mutta se toimitetaankin ulkopuolelta. Siinä voi mennä sitten alahuuli väpättämisen puolelle kun lasi löytyykin jossain vaiheessa sieltä tullista ja kokonaishinnaksi tuleekin suurempi hinta mitä suoraan EU:sta/Suomesta.

PayPalin turvallisuudesta ollaan tällä haavaa maailmalla vähän toista mieltä, se 45 vuorokauden aikaraja laittaa osan myyjistä viivyttelemään tarkoituksella. Asiaa ensin soudetaan ja huovataan muutama viikko, sitten lupaillaan hyvitystä kun kuu on sopivassa kohtaa, että seuraavaan laskuun on vähän pidempi aika, sitten katsellaan laskua loppukuusta ja kas, mitään palautusta ei olekaan tehty ja hupsista, 45 vuorokauden aikaraja on ylittynyt. Toki tämänkin jälkeen voi vielä ottaa yhteyttä luotottajaan, eli korttifirmaan ja pyytää maksun eväämistä/palauttamista, mutta sekin on aika kivinen tie. PayPal on ihan ok väline pienostoihin ja niissä tapauksissa missä tuote tulee nopeasti kuluttajalle.
markku55
Viestit: 3155
Liittynyt: Tammi 13, 2010 18 : 10
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja markku55 »

bababoboo kirjoitti:Mutta silti kirjoitit yhden viestin lisää ketjuun tästä kertoaksesi. :D
No huomasin, että eipä se muuttaminen tuo viestiä esille, joten... ;)
luun
Viestit: 32
Liittynyt: Syys 07, 2011 18 : 42

Simply never again.

Viesti Kirjoittaja luun »

Noniin nyt rahat saatu takaisin luottokunnan kautta. Maksoin Nordean MasterCardilla kyseisen ostoksen.

Long story short: Tilasin Fujin X100S kameran Simplystä aikoinaan kun oli edukas hinta heillä, reissua varten. Kameraa ei alkanut kuulumaan ja reissupäivä lähestyi, laitoin viestiä ja kysyin missä mennään. Vastauksena selitys että heille saapunut lähetys kameroista oli mahdollisesti vaurioitunut, pyysivät odottelemaan rauhassa ja tarjosivat Cleaning-Kittiä korvaukseksi. Ilmoitin että haluan perua kaupan kun kamera ei kerta kerkiä saapua itselleni, vastauksen sain vaikka olikin viikonloppu että kauppa perutaan ja rahat palautetaan mutta voi mennä jopa 2viikkoa.

Reissu tuli ja meni, simplyn luvattu maksimi aika 2viikkoa tuli täyteen, laitoin viestiä ettei rahoja näy. He pahoittelivat ja pyysivät odottelemaan, kului viikko lisää ja laitoin viestiä. Samaa vastausta sain vain, pari päivää kului jälleen ja otin puhelimitse yhteyttä. Henkilö jonka kanssa juttelin huomasi ettei rahoja ole palautettu ja merkkasi asian kiireelliseksi, ei muuta osannut tehdä vaikka painostin jonkun verran.

Meni taas varmaan vajaa viikko ja rahoja ei vieläkään näkynyt, otin Nordeaan yhteyttä ja kysyin miten edeteeän, pyysivät täyttämään Luottokortti reklamaation ja lähettämään sen heille, jonka jälkeen he käsiteltyään sen lähtevät perimään rahoja Simplyltä.

Tulostin käydyt sähköpostikeskustelut ja kuvailin kokotilanteen paperilel ja lähetin Nordealle. Jokunen viikko sen jälkeen sain Verkkopankkiini viestin jossa Nordea ilmoitti ottavansa käsittelyyn asiani ja ottavat yhteyttä jos tarvitaan lisäinfoa sekä ilmoittivat että He eli Nordea/(Luottokunta?) palauttavat rahani luottotililleni noin viikossa.

Ahh tätä ilon tunnetta, parin päivän päästä näkyi luottotililläni Palautus ja suorittajana SimplyElectronics, eli onko Nordean aikaansaannos että Simply palauttikin rip-rap rahat, vaiko kyseessä juurikin tämä Nordean lupaama palautus heidän kantilta, eipä sillä niin väliä. Kysyn vielä mielenkiinnosta pankista tätä.

Elikkä, tein tilauksen ensimmäistä kertaa Simplystä, tietoisena että tavaraa ei ehkä heti näy. Mutta tämä rahojen palautus rumba aiheutti kyllä sen etten voi suositella kyseistä firmaa kenellekkään. Itse en tilaa mitään heiltä vaikka hinta olisi edukas.

Reilu 2kk meni tilauksen perumisesta ennekuin rahani sain takasin, sekin Nordean avustuksella. Ja omalla sinnikkyydelläni.

Toivottavasti tästä ptikästä tarinasta on apua niille jotka meinaavat tilata heiltä, varautukaa pahimpaan kuten minulla kävi.
uphouse5
Viestit: 713
Liittynyt: Syys 09, 2005 9 : 40

Re: Simply never again.

Viesti Kirjoittaja uphouse5 »

luun kirjoitti:Noniin nyt rahat saatu takaisin luottokunnan kautta. Maksoin Nordean MasterCardilla kyseisen ostoksen.

Long story short: Tilasin Fujin X100S kameran Simplystä aikoinaan kun oli edukas hinta heillä, reissua varten. Kameraa ei alkanut kuulumaan ja reissupäivä lähestyi, laitoin viestiä ja kysyin missä mennään. Vastauksena selitys että heille saapunut lähetys kameroista oli mahdollisesti vaurioitunut, pyysivät odottelemaan rauhassa ja tarjosivat Cleaning-Kittiä korvaukseksi. Ilmoitin että haluan perua kaupan kun kamera ei kerta kerkiä saapua itselleni, vastauksen sain vaikka olikin viikonloppu että kauppa perutaan ja rahat palautetaan mutta voi mennä jopa 2viikkoa.

Reissu tuli ja meni, simplyn luvattu maksimi aika 2viikkoa tuli täyteen, laitoin viestiä ettei rahoja näy. He pahoittelivat ja pyysivät odottelemaan, kului viikko lisää ja laitoin viestiä. Samaa vastausta sain vain, pari päivää kului jälleen ja otin puhelimitse yhteyttä. Henkilö jonka kanssa juttelin huomasi ettei rahoja ole palautettu ja merkkasi asian kiireelliseksi, ei muuta osannut tehdä vaikka painostin jonkun verran.

Meni taas varmaan vajaa viikko ja rahoja ei vieläkään näkynyt, otin Nordeaan yhteyttä ja kysyin miten edeteeän, pyysivät täyttämään Luottokortti reklamaation ja lähettämään sen heille, jonka jälkeen he käsiteltyään sen lähtevät perimään rahoja Simplyltä.

Tulostin käydyt sähköpostikeskustelut ja kuvailin kokotilanteen paperilel ja lähetin Nordealle. Jokunen viikko sen jälkeen sain Verkkopankkiini viestin jossa Nordea ilmoitti ottavansa käsittelyyn asiani ja ottavat yhteyttä jos tarvitaan lisäinfoa sekä ilmoittivat että He eli Nordea/(Luottokunta?) palauttavat rahani luottotililleni noin viikossa.

Ahh tätä ilon tunnetta, parin päivän päästä näkyi luottotililläni Palautus ja suorittajana SimplyElectronics, eli onko Nordean aikaansaannos että Simply palauttikin rip-rap rahat, vaiko kyseessä juurikin tämä Nordean lupaama palautus heidän kantilta, eipä sillä niin väliä. Kysyn vielä mielenkiinnosta pankista tätä.

Elikkä, tein tilauksen ensimmäistä kertaa Simplystä, tietoisena että tavaraa ei ehkä heti näy. Mutta tämä rahojen palautus rumba aiheutti kyllä sen etten voi suositella kyseistä firmaa kenellekkään. Itse en tilaa mitään heiltä vaikka hinta olisi edukas.

Reilu 2kk meni tilauksen perumisesta ennekuin rahani sain takasin, sekin Nordean avustuksella. Ja omalla sinnikkyydelläni.

Toivottavasti tästä ptikästä tarinasta on apua niille jotka meinaavat tilata heiltä, varautukaa pahimpaan kuten minulla kävi.
kyllä noissa nettiostoissa kannattaa olla yhteydessä luottokorttiyhtiöön mahdollisimman pian, niin asiat selvinnee joutuisammin...

tilasin käskystä eräältä suomessakin naisten keskuudessa ERITTÄIN tunnetun muotifirman sivuilta laukun, joka maksoi L-sarjan optiikan verran??? huh...

no kun se ei ollutkaan sopiva, niin sitte vielä jouduin palauttamaan sen...

kysyin ohjeet palautukseen ko. firmasta ja toimin juuri ohjeiden mukaisesti, mutta meni monta viikkoa, eikä mitään kuulunut...

otin yhteyttä firmaan ja sieltä sanottiin, että ei oo näkyny...

siitäpä innostuin ja sain jäljitettyä lähetyksen vastaanotetuksi viikkoja sitten juuri siellä, missä pitikin...

kopiot kirjeenvaihdosta luottokorttiyhtiölle ja fyrkat oli tilillä alta aikayksikön...

eläköön B...b...y...
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

Kysäisin Simplyltä eurooppalaisesta takuusta ja siitä, voiko asiakas joutua maksamaan tullin+ arvonlisäveron vielä tuotteen hinnan lisäksi.

Asiakaspalvelija ohitti kokonaan kysymyksen eurooppalaisesta takuusta ja mahdollisista tullimaksuista.

Mitä tulee arvonlisäveroon... "With regards to VAT, due to special arrangements we have made, we do not charge any of our customers VAT. As a result, we have passed on the saving to our customers by selling our items at a lower and more competitive price."

Voidaan siis myydä kilpailukykyisempään hintaan jättämällä ALV:t maksamatta. Jep jep :D

Jäi tuote tilaamatta.
Jappee
Viestit: 2252
Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Lay kirjoitti:Kysäisin Simplyltä eurooppalaisesta takuusta ja siitä, voiko asiakas joutua maksamaan tullin+ arvonlisäveron vielä tuotteen hinnan lisäksi.

Asiakaspalvelija ohitti kokonaan kysymyksen eurooppalaisesta takuusta ja mahdollisista tullimaksuista.

Mitä tulee arvonlisäveroon... "With regards to VAT, due to special arrangements we have made, we do not charge any of our customers VAT. As a result, we have passed on the saving to our customers by selling our items at a lower and more competitive price."

Voidaan siis myydä kilpailukykyisempään hintaan jättämällä ALV:t maksamatta. Jep jep :D

Jäi tuote tilaamatta.
Miten tällaisista asioista on vielä nykypäivänä mitään epäselvää?

Kun tuote tulee EU:n ulkopuolelta niin siitä menee ALV:t ja tullit riippumatta siitä periikö myyjä omassa maassaan siitä ALV:a. Useissa maissa tuotteista ei peritä ALV:a maasta viedyistä tuotteista tai veron saa takaisin kun tuote on viety maasta pois.

Takuut ovat valmistajilla maailmanlaajuisia, maaosakohtaisia tai maakohtaisia. Tämä tieto löytyy valmistajien papereista, jos ne saa kaivettua jostakin esille. Moni myyjä ei kerro näistä totuuden mukaisesti varsinkaan verkkokauppaa tehtäessä. Lähes poikkeuksetta voit olettaa että, kun hinta on merkittävästi halvempi kuin muissa kaupoissa, takuun kattavuus on huonompi tai se on tarjolla ainoastaa myyjän valtiossa/kaupassa. Tilaaja yleensä joutuu hoitamaan tuoteen takuukorjausta varten myyjälle ja usein myös sieltä pois.

Hyödyt ja haitat pitää aina punnita ja tehdä ostopäätös sen mukaan. Joskus hintaerolla voi teetättää pieniä korjauksia kotimaassa.

Itselle verojen vähyys tai niiden puuttuminen hinnasta ei vaikuta kielteisesti ostopäätökseen, jos ne eivät tule maksuun esim. rajalla. Veroja saa maksaa muutenkin, joten yritän harrastaa verosuunnittelua hankinnoissa mahdollisimman paljon.
Viimeksi muokannut Jappee, Kesä 28, 2013 13 : 30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

Jappee kirjoitti:
Miten tällaisista asioista on vielä nykypäivänä mitään epäselvää?

Kun tuote tulee EU:n ulkopuolelta niin siitä menee ALV:t ja tullit riippumatta siitä periikö myyjä omassa maassaan siitä ALV:a. Useissa maissa tuotteista ei peritä ALV:a maasta viedyistä tuotteista tai veron saa takaisin kun tuote on viety maasta pois.
Kysymäni tuotteet lähetetään kuulemma UK:sta. Euroopan sisällä ALV on mukana tuoteen ostohinnassa. Kyselyn tarkoituksena oli varmistaa, sisältyykö tuotteen hintaan ALV ja onko myynti EU:n sisäistä, jolloin asiakkaan ei tarvitse maksaa tulli + ALV. Tiedän kyllä, että EU:n ulkopuolelta lähetetyistä tuotteesta asiakas maksaa tullimaksut ja ALV:n, mikäli rajat ylittyvät.
Jappee kirjoitti: Takuut ovat valmistajilla maailmanlaajuisia, maaosakohtaisia tai maakohtaisia. Tämä tieto löytyy valmistajien papereista, jos ne saa kaivettua jostakin esille. Moni myyjä ei kerro näistä totuuden mukaisesti varsinkaan verkkokauppaa tehtäessä. Lähes poikkeuksetta voit olettaa että, kun hinta on merkittävästi halvempi kuin muissa kaupoissa, takuun kattavuus on huonompi tai se on tarjolla ainoastaa myyjän valtiossa/kaupassa. Tilaaja yleensä joutuu hoitamaan tuoteen takuukorjausta varten myyjälle ja usein myös sieltä pois.
Ei tässäkään mitään epäselvyyttä ole. Jos tavara on Eurooppalaista, onnistuu takuuhuolto Suomessa. Kysymällä ei tarvitse olettaa mitään.
Jappee kirjoitti: Itselle verojen vähyys tai niiden puuttuminen hinnasta ei vaikuta kielteisesti ostopäätökseen, jos ne eivät tule maksuun esim. rajalla. Veroja saa maksaa muutenkin, joten yritän harrastaa verosuunnittelua hankinnoissa mahdollisimman paljon.
Verosuunnittelu ja veronkierto on kaksi eri asiaa. Toinen on laillista ja toinen laitonta. Hieno juttu, jos tiedät ostopäätöstä tehdessä, että et joudu maksamaan EU:n ulkopuolisista tuotteista tullia ja veroa, jotka kuuluisi maksaa.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Lay kirjoitti: Kysymäni tuotteet lähetetään kuulemma UK:sta. Euroopan sisällä ALV on mukana tuoteen ostohinnassa.
No kun ei ole.
UK:sta lähetetyt tavarat ovat oikeasti peräisin ties mistä ja ne vain kiertävät virallisesti tai epävirallisesti Kanaalisaarten tai jonkun tullialueen kautta, mutta hintoihin ei lisätä veroja, koska tavara myydään juurikin verottomasti ja verot kiertäen halvemmalla. Kyseinen järjestely on EU:ssa laiton, mutta UK:ssa siihen ei tunnuta puuttuvan.

Kannattaa tosiaan kysyä onko hinnassa vähennyskelpoinen arvonlisävero, eli onko VAT vai eikö ole VAT?!
Ebay on täynnä vastaavia halpoja uusia tuotteita, joiden sijainti on UK, mutta hinnassa ei ole senttiäkään ALVia.
Jos ja kun ostat yrittäjänä tällaisen tuotteet uutena, niin osto tulkitaan VAT 0% ostoksi ja joudut myydessä lisäämään myyntihintasi päälle ALVia 24%.
Yrittäjille tämä on siis kaikkein kallein tapa ostaa tavaroita.

..
iikkoo
Viestit: 662
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Lainaus
Munt
....
Kannattaa tosiaan kysyä onko hinnassa vähennyskelpoinen arvonlisävero, eli onko VAT vai eikö ole VAT?!
Ebay on täynnä vastaavia halpoja uusia tuotteita, joiden sijainti on UK, mutta hinnassa ei ole senttiäkään ALVia.
Jos ja kun ostat yrittäjänä tällaisen tuotteet uutena, niin osto tulkitaan VAT 0% ostoksi ja joudut myydessä lisäämään myyntihintasi päälle ALVia 24%.
Yrittäjille tämä on siis kaikkein kallein tapa ostaa tavaroita
/ lainaus loppuu

Mitä väliä tällä on yksityiselle ihmiselle?
Jos vain saan halvermmalla kuin maksaa enemmän joltakkin suomalaiselta riistäjäfirmalta?
Minähän maksan joka stanan alv:n. suomeen tai muuhun EU-maahan.
Miksi voliset moisesta asiasta?
Joo, oon tyhmä enkä edes osaa oikein "lainata"
Vastaa Viestiin