Kerso (FLASH-CAMERA) !!!EI ALVILLISTA MYYNTIÄ YRITTÄJILLE!!!

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
fungi

Viesti Kirjoittaja fungi »

Itse tilasin 580EX II salaman. 265 puntaa. Maksoin Paypalin kautta. Homma toimi luvattoman hienosti, otin yhteyttä torstaina, paketti postissa tiistaina. Seurantakoodia en saanut/kysynyt. Paketti tuli kirjattuna kirjeenä.

Suosittelen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laulumies

Viesti Kirjoittaja laulumies »

Alun viestiongelmien jälkeen sain viime viikolla tehtyä tilauksen. Ian ilmoitti että saa yhden linssin vasta tällä viikolla. Eilen Ian sai paketin postiin ja linssit saapui mulle tänään. Varsin hyvä suoritus siis! Ainoa miinus tällä hetkellä on ettei mukana tullut mitään kuittia.

Laitoin äsken viestiä Ianille kuitista. Minkälaisen kuitin te olette saaneet?

Niin kyselkää vaan Ianilta tietoja jos kaipaatte jotain tietoa. Minä sain ainakin hyvin tietoa tilanteesta kun kaipasin. Ja sain esim DHL seurantakoodin. Ian puhuu vähän mutta asiaa. :)
mitu

Viesti Kirjoittaja mitu »

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS tuli alle viikossa ekasta utelusta, harvoin onnistuu suomestakaan tuohon tahtiin...
Shiomega

Viesti Kirjoittaja Shiomega »

Sanoo kaveri, että tulee tilisiirto kalliiksi - muilla mennyt enempää kuin tuo £12?
mitu

Paypallilla menee se 1.5% ja korttifirman 'kate', mutta muutaman satasen ostoissa jää tuon alle...
mitu

tupla...
Shiomega

"Your bank will deduct money and mine could be £12."

Pff, olen maksanut ranskalaisille tileille isojakin summia, eikä ole mennyt mitään palkkioita :| Miten, onko tuo pankki nyt sitten jenkeissä vai briteissä?
mjri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjri »

Pankki on Englannissa tietenkin. Nordea on veloittanut minulta tilisiirrosta ulkomaille vähän yli kuusi euroa, ja Ianin (tai oikeastaan hänen siskonsa) pankki veloittaa häneltä joitakin puntia, mikä on huomioitu tuotteen hinnassa. Taloustilanteen huomioonottaen voi tulla halvemmaksi maksaa PayPalilla, mutta tuskin tilisiirrostakaan veloitetaan kovin suuria summia...
Shiomega

Kun ei ole periaatesyistä noita luottokortteja tullut hommattua, niin ei sitä PayPaliakaan ole :)

Pitää nyt katsoa, säästääkö salamista sen 45 euroa vai haenko Rahalasta kun täältä Ranskasta Suomeen ennätän kääntymään, on nimittäin Ranskassa kalliit kameravarusteet, muutamassa kaupassa pyytävät SB-600ta 299 euroa :S Halvin ollut jotain 269 euroa tms.
-kake-

Viesti Kirjoittaja -kake- »

Shiomega kirjoitti:Kun ei ole periaatesyistä noita luottokortteja tullut hommattua, niin ei sitä PayPaliakaan ole :)
PayPalille voi nykyään laittaa tililtä rahaa ja käyttää sitä kautta.
Näky olevan Suomessa toimiva pankkikin (SEB) tarjolla.
Suti S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suti S »

Suosittelen sitä paypalin aktivoimista ja sen käyttöä, koska tuntuu vaihtelevan nämä välitysmaksut (eikä oikein ole selvyyttä kenen pankki niitä vie). Jos oikea summa ei välity niin heikompi hermoisella voi plasmat mennä sekaisin Ianin kanssa, hänhän ei kovin monisanainen/aktiivinen asioiden selvittelijä ole :)

Edit: Muuten kyllä ok tavaran toimittaja... Kuitti kannattaa pyytää erikseen mukaan, muuten sitä tuskin tulee.
"rock rock"

http://www.sutipro.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.urheilukuvat.net" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.rallybaron.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
mjri
Viesti:

Kyllä mulla tuli ensimmäisellä tilauskerralla kuitti mukaan ilman kyselyitä. Toisen kerran kun tilasin, ei kuittia löytynyt, mutta Ian sanoi toimittavansa sen ASAP ja olevansa pahoillaan.
laulumies

Viesti Kirjoittaja laulumies »

mjri kirjoitti:Kyllä mulla tuli ensimmäisellä tilauskerralla kuitti mukaan ilman kyselyitä. Toisen kerran kun tilasin, ei kuittia löytynyt, mutta Ian sanoi toimittavansa sen ASAP ja olevansa pahoillaan.
Mulle vastas viikko sitten että kuitti tulee ASAP. Vielä ei ole näkynyt. Mikäköhän siellä mättää? Onko tämä kuitin saaminen ollut isokin ongelma muilla?
Petes

Viesti Kirjoittaja Petes »

laulumies kirjoitti:
mjri kirjoitti:Kyllä mulla tuli ensimmäisellä tilauskerralla kuitti mukaan ilman kyselyitä. Toisen kerran kun tilasin, ei kuittia löytynyt, mutta Ian sanoi toimittavansa sen ASAP ja olevansa pahoillaan.
Mulle vastas viikko sitten että kuitti tulee ASAP. Vielä ei ole näkynyt. Mikäköhän siellä mättää? Onko tämä kuitin saaminen ollut isokin ongelma muilla?
Ei.
Shiomega

Löytyikin salami koppimopo.com nettikaupasta hintaan 186,40 postikuluineen, joten tilasin sen sieltä kun takuukin näyttää olevan 24kk.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Shiomega kirjoitti:Löytyikin salami koppimopo.com nettikaupasta hintaan 186,40 postikuluineen, joten tilasin sen sieltä kun takuukin näyttää olevan 24kk.
Koppimopo kokemuksia:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=73159
Shiomega

No eipä tosiaan paljon lohduta :D

Katsotaan saanko palvelua vai hutilointia, ainakin tähän mennessä mennyt kaikki hyvin, vastattu viestiehin ja lupailtu asioita ...

...vaikka eihän se mitään tarkoita ;)

Onneksi ei sentään ole sellainen liike kyseessä, joka oikeasti vain huijaa ihmisiä. Noilla on sentään "yrittämisen" makua noissa kertomuksissa, kuten tuon ohjeen tilaaminen JAS-tekniikalta :D

Onneksi Nikonilla on oma vaihtopalvelu, jonne alkup. ohjeistuksen voi lähettää mikäli tuli tuotteen mukana väärän kielinen. Ne sitten postittaa uuden sieltä oikealla kielellä.
mjri
Viesti:

laulumies kirjoitti: Mulle vastas viikko sitten että kuitti tulee ASAP. Vielä ei ole näkynyt. Mikäköhän siellä mättää? Onko tämä kuitin saaminen ollut isokin ongelma muilla?
En oo minäkään vielä saanut kuittia, viikko kulunut pyynnöstä... Pitää varmaan jossain välissä muistuttaa asiasta sähköpostilla :-)
Petes

Viesti Kirjoittaja Petes »

mjri kirjoitti:
laulumies kirjoitti: Mulle vastas viikko sitten että kuitti tulee ASAP. Vielä ei ole näkynyt. Mikäköhän siellä mättää? Onko tämä kuitin saaminen ollut isokin ongelma muilla?
En oo minäkään vielä saanut kuittia, viikko kulunut pyynnöstä... Pitää varmaan jossain välissä muistuttaa asiasta sähköpostilla :-)
Kyselin paria juttua mitä ei ole Kerson listoilla ja vastaus tuli tänään..mutten päässyt kauppoihin. Samalla Kerso manaili, että on ollut hieman atk-huolia, filemakerin kanta oli ilmeisesti "levinnyt" tjsp ;-) (uudelleen asennuksesta mainitsi...
Olisikohan siinä syy kuittien viivästymiseen?
mjri
Viesti:

Lähetin aamulla kyselyn että jokohan olisi mahdollista saada kuitti, ei vastannut mitään muuta kuin "ASAP"... Täytynee jättää kaveri rauhaan ennen kuin hermostuu :-D
Lukittu