Camera-discount.de -ostokokemus
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Marras 10, 2003 21 : 08
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Ok, kiitokset. Kokeilin koodia useaan erilaiseen seurantaan Saksan postin sivuilla, mutta ei tosiaan niiden kanssa tärpännyt. Aiempia Saksan tilauksiani olen päässyt seuraamaan jo jostain Saksan postin sivuilta, mutta nyt en muista mikä se niistä seurannoista oli. Sain silloin suoran linkin siihen. Sama koodi toimi sitten Suomessakin. Ilmeisesti systeemi on siis muuttunut?mc_DanJa kirjoitti:Se sopii suomen postin sívuille vasta kun paketti on saapunut suomeen.Sain tänään Camera-Discountista 12-numeroisen seurantakoodin.
Olisiko kellään heittää suoraa linkkiä Saksan postin seurantasivulle? Haulla en löytänyt toimivaa
teerik: Kuten McDanja sanoikin, kaksi ylimmäistä kohtaa pitää ruksata, niissä hyväksytään toimitusehtoja. Alin kohta raksitaan käsittääkseni siinä tapauksessa, jos osoitetiedot eivät mahdu niille varattuihin kohtiin. Silloin osoitetiedot voi kirjoittaa seuraavalle sivulle. Tuntiakaan en ole Saksaa lukenut, joten oikaiskoon joku tietävämpi, jos käsitin ihan väärin.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Helmi 27, 2005 13 : 46
Eli tuotteet tulee lähimpään postiin ja siitä noudetaan maksaen postiennakko? Jotkut verkkokaupat kun ilmeisesti toimittavat kotiovelle. Ei käteistä viitsisi käydä suotta nostamassa ja muutenkin ennemmin haen kun itselle sopii ja höylään kortilla.mc_DanJa kirjoitti:14.3. Kamera postissa klo 12.40. Nopea toimitus.
--
EDIT:
Oma kokemukseni oli tällainen kokonaisuudessaan ja tiivistettynä:
17.3. Tilaus 350D kitistä sisään
31.3. Tähän mennessä yrittänyt useasti ja eri osoitteista tiedustella emailitse tilauksen tilaa, mutta turhaan. Kerran sain vaan vastauksen että runko on hyllyssä, joka ei itseäni hirveästi lämmittänyt.
4.4. Soitin callcenteriin ja kyselin tilaukseni tilaa. Sanoivat suoraan, että kittiä on varastossa, mutta nimelläni ei löydy tilausta ja pyysi faksaamaan tai emailitse lähettämään tilauksen. Varmistin hintaa, ja se oli korkeampi kuin aikanaan tilatessani.
Päätin tässä vaiheessa antaa asian olla, ja ottaa Suomesta suomimanuaaleilla, kun hintaeroa oli kokonaisuudessaan enää vajaat 20€. Laitoin vielä perään varmistukseksi peruutuspyynnön ja tiivistelmän puhelusta, ettei ylimääräistä kameraa yhtäkkiä postiini saapuisi.
Itse en voi yhtään plussaa luetella, vaikka varmaan useasti ihan hyvin toimittavatkin. Tässä miinuslistani:
- Nettisivujen tuotestatukset eivät näytä pitävän paikkaansa
- Omalla kohdallani tuotteen hinta olisi noussut tilaushetkestä, jos olisin tilannut uudestaan. En tiedä miten voiko hinta nousta tilausta muuten vain odotellessa.
- Emaileihin ei todellakaan vastata puoliinkaan ja silloinkin saa vastauksen vain yhdellä lauseella yhteen kysymykseen. Vastaus kyllä tulee saman päivän aikana, jos on tullakseen. Ilmeisesti jos niihin ei ehditä heti vastaamaan ne hukkuu jonnekin.
Suosittelen siis kuten joku muukin sanonut ensin soittamaan ja sitten tilaamaan ja soittamaan vielä kerran perään. Englantia tyttö osaa puhelimessa, muttei minusta mitenkään kovin hyvin. Asia kuitenkin hoituu ihan ok. Näin vältyt turhalta odottamiselta ja arpomiselta. Ehkä joskus voinkin tilata täältä, mutta tosiaan vain puhelinta varmistusvälineenä käyttäen.
Viimeksi muokannut teerik, Huhti 04, 2005 11 : 55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: Helmi 10, 2005 9 : 59
Juu tuote tulee postiin ja maksetaan sinne postiennakkomaksu.Eli tuotteet tulee lähimpään postiin ja siitä noudetaan maksaen postiennakko? Jotkut verkkokaupat kun ilmeisesti toimittavat kotiovelle. Ei käteistä viitsisi käydä suotta nostamassa ja muutenkin ennemmin haen kun itselle sopii ja höylään kortilla.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Heinä 26, 2004 17 : 10
- Paikkakunta: Nurmo
Pannaampa nyt sitten toinenkin ostokokemus kun 25.2 oli tuo S70-tarina.
Heti kärkeen on sanottava että vastailevat meileihin luokattoman huonosti ja siitä ei kannata masentua.
Kyselin Nikonin kittipaketista toimitusaikaa (en halunnut odotella ensin 6 päivää ennenkuin tavara lähtee niinkuin viimeksi), vaan eivät vastanneet meileihin.
11.3 puoliltapäivin soitto liikkeeseen ja ystävällinen neito vastasi puhelimeen ja sanoi että jos teet tilauksen tunnin sisään netin kautta niin lähtee vielä samana päivänä.
Siltä istumalta tein tilauksen: D70 kitti sisältäen 18-70 putken. Panin siihen vielä lisäksi lisäakun kun mainostivat sitä setin yhteydessä 30 ekellä.
Lisähuomautuskohtaan laitoin vielä varmuuden vuoksi että lähtöpäivä tänään ja lähettäkää seurantanumero meiliin.
Soitin vielä puolituntia myöhemmin että tuliko tilaus perille.
Olihan se.
No kaiken takana oli saada kamera varmuudella pääsiäiseksi.
Odottelin muutaman päivän seurantanumeroa mutta eihän sitä ikään tullut. Soitto taas liikkeeseen ja sieltä antoivat sen numeron heti muutaman sekunnin odottelun jälkeen.
Tuolloin vasta olin huomannut että se akku olikin 40e siinä vahvistuksessa. Heillä oli samaan aikaan sellainen setti tarjouksessa missä oli tuo Nikonin kitti ja sitten joku hidas gigainen muistikortti, sen kanssa olis saanut 30 ekellä.
Vaikkakin tuossa kitin kohdassakin oli maininta lisähinnasta +30e.
No en sitten alkanut takkuamaan siitä sen enempää kun kamera oli jo matkalla (siis postiennakolla ja siinä tuo summa).
17.3 sainkin sitten käydä postissa maksamassa tuon lähetyksen ja
kamera oli kädessäni. Tälläkertaa ihan verollisena tuli maksettua.
Taas kerran iso plus tälle liikkeelle, pienestä hintaepäselvyydestä huolimatta. Olishan tuo jo pitänyt itse huomata ostoskoria kasatessani että se laski väärin.
+ hinta
+ nopeus, varsinkin kun varmistaa ensin ja soittaa perään
+ nopeus, muutenkin jos tavaraa hyllyssä
+ seurantanumeron saa soittamalla
- meilit tuntematon käsite
- meilit tuntematon käsite
- meilit tuntematon käsite
- seurantanumeron täytyy soittaa, S70 kanssa se tuli kai vahingossa meiliin.
+- myyjän englanninkielen taito on riittävää mutta ei täydellistä, (esim kun vertaa technik-direktin kanssa käymiin puheluihin)
voi joutua hetken selittelemään että saa asian läpi
Jos vaan tarvitsisi kolmatta niin täältä sekin.
EDIT: Niin joo olivat kämmänneet laskun summan aivan joksikin muuksi kuin mitä piti maksaa, syy tuntematon.
Toivottavasti ei aiheudu hankaluuksia kun panin kupongit vetämään Saksan Nikonille että maksavat 150e takaisin.
Manuaalit lähtenee sitten Japaniin vaihtoon suomenkielisiksi jahka SB-600 salama tulee toisesta paikkaa.
Saa vaihtaa nekin manuaalit.
Heti kärkeen on sanottava että vastailevat meileihin luokattoman huonosti ja siitä ei kannata masentua.
Kyselin Nikonin kittipaketista toimitusaikaa (en halunnut odotella ensin 6 päivää ennenkuin tavara lähtee niinkuin viimeksi), vaan eivät vastanneet meileihin.
11.3 puoliltapäivin soitto liikkeeseen ja ystävällinen neito vastasi puhelimeen ja sanoi että jos teet tilauksen tunnin sisään netin kautta niin lähtee vielä samana päivänä.
Siltä istumalta tein tilauksen: D70 kitti sisältäen 18-70 putken. Panin siihen vielä lisäksi lisäakun kun mainostivat sitä setin yhteydessä 30 ekellä.
Lisähuomautuskohtaan laitoin vielä varmuuden vuoksi että lähtöpäivä tänään ja lähettäkää seurantanumero meiliin.
Soitin vielä puolituntia myöhemmin että tuliko tilaus perille.
Olihan se.
No kaiken takana oli saada kamera varmuudella pääsiäiseksi.
Odottelin muutaman päivän seurantanumeroa mutta eihän sitä ikään tullut. Soitto taas liikkeeseen ja sieltä antoivat sen numeron heti muutaman sekunnin odottelun jälkeen.
Tuolloin vasta olin huomannut että se akku olikin 40e siinä vahvistuksessa. Heillä oli samaan aikaan sellainen setti tarjouksessa missä oli tuo Nikonin kitti ja sitten joku hidas gigainen muistikortti, sen kanssa olis saanut 30 ekellä.
Vaikkakin tuossa kitin kohdassakin oli maininta lisähinnasta +30e.
No en sitten alkanut takkuamaan siitä sen enempää kun kamera oli jo matkalla (siis postiennakolla ja siinä tuo summa).
17.3 sainkin sitten käydä postissa maksamassa tuon lähetyksen ja
kamera oli kädessäni. Tälläkertaa ihan verollisena tuli maksettua.
Taas kerran iso plus tälle liikkeelle, pienestä hintaepäselvyydestä huolimatta. Olishan tuo jo pitänyt itse huomata ostoskoria kasatessani että se laski väärin.
+ hinta
+ nopeus, varsinkin kun varmistaa ensin ja soittaa perään
+ nopeus, muutenkin jos tavaraa hyllyssä
+ seurantanumeron saa soittamalla
- meilit tuntematon käsite
- meilit tuntematon käsite
- meilit tuntematon käsite
- seurantanumeron täytyy soittaa, S70 kanssa se tuli kai vahingossa meiliin.
+- myyjän englanninkielen taito on riittävää mutta ei täydellistä, (esim kun vertaa technik-direktin kanssa käymiin puheluihin)
voi joutua hetken selittelemään että saa asian läpi
Jos vaan tarvitsisi kolmatta niin täältä sekin.
EDIT: Niin joo olivat kämmänneet laskun summan aivan joksikin muuksi kuin mitä piti maksaa, syy tuntematon.
Toivottavasti ei aiheudu hankaluuksia kun panin kupongit vetämään Saksan Nikonille että maksavat 150e takaisin.
Manuaalit lähtenee sitten Japaniin vaihtoon suomenkielisiksi jahka SB-600 salama tulee toisesta paikkaa.
Saa vaihtaa nekin manuaalit.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Elo 29, 2003 0 : 06
- Paikkakunta: Tampere
Tilasin 350D:n ja kortin ma 22.8. klo 14 pintaan. Illalla perään mailia seurantakoodista, ei tullut vastausta koskaan. Soitin ti call-centeriin ja antoivat koodin. Koko viikon yritin kaivella kaikista mahdollisista saksan lähetysten seurannoista, mutta pakettia ei löytynyt mistään. Lopulta maanantai-aamuna 29.8. löytyi suomen postin seurannasta. Soitin postin aspasta saman tien paketin uuden koodin (ne koodataan uudestaan, kun tulee suomeen) ja hain sillä sen paketin tiistaina. Eli toimitusaika oli viikko.
Maksoin postiennakolla, ei mitään ylimääräisiä vakuutuksia, 867 €.
Ainoa negatiivinen puoli asiassa oli se, että vaikka luulin tilanneeni Sandiskin gigasen Ultra II:n, niin paketissa oli Lexarin Professional kortti. :(
Eli kannattaa varmaan varmistaa etukäteen vielä, että tulee oikeaa tavaraa, jos meinaa tuommoista sieltä tilata. Tilausnimi on "CF-Ultra II 1 GB".
Maksoin postiennakolla, ei mitään ylimääräisiä vakuutuksia, 867 €.
Ainoa negatiivinen puoli asiassa oli se, että vaikka luulin tilanneeni Sandiskin gigasen Ultra II:n, niin paketissa oli Lexarin Professional kortti. :(
Eli kannattaa varmaan varmistaa etukäteen vielä, että tulee oikeaa tavaraa, jos meinaa tuommoista sieltä tilata. Tilausnimi on "CF-Ultra II 1 GB".
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Huhti 25, 2003 9 : 46
- Paikkakunta: Kempele
Takuuhuoltokin pelaa
Nyt kun tämä camera-discount-keskustelu pompahti esille, niin kerrottakoon myönteinen takuuhuoltotapaus tähän firmaan liittyen.
Olikohan se maalis-huhtikuussa kun camera-discountista tilattu 10D päätti lopettaa toimintansa kokonaan parin viikon oireilun jälkeen. Ilmoitteli erroria aina muutaman laukauksen jälkeen. Kameralla oli ikää tuossa vaiheessa noin vuosi ja 10 kk ja sillä oli otettu kuvia paljon, veikkaisin lähemmäs 100.000 laakia.
Kun muistelin, että aikanaan kameraa mainostettiin camera-discountin sivuilla 2 vuoden takuulla, niin sähköpostittelin sitten firmaan, että onnistuuko vielä takuukorjaus. Minulla ei ollut tallessa mitään lappua, missä olisi mainittu 2 vuoden takuusta. Vastaus tuli samana päivänä, että lähettää kamera sinne heidän kustannuksellaan. Laitoin kameran postiin.
Kun käytössä oli tuolloin jo 20D, niin en kysellyt 10D:n perään missään vaiheessa. No, taisi mennä reilu kuukausi, niin sieltähän se tuli takaisin korjattuna ja putsattuna ja ilman mitään kustannuksia. Lapulla oli saksaksi muutama rivi tekstiä, että mitä oli korjattu, varmaankin se suljin. Kamera toimii jälleen niin kuin uusi...
Tero Lyttinen
www.lyttinen.1g.fi/kuvat/
Olikohan se maalis-huhtikuussa kun camera-discountista tilattu 10D päätti lopettaa toimintansa kokonaan parin viikon oireilun jälkeen. Ilmoitteli erroria aina muutaman laukauksen jälkeen. Kameralla oli ikää tuossa vaiheessa noin vuosi ja 10 kk ja sillä oli otettu kuvia paljon, veikkaisin lähemmäs 100.000 laakia.
Kun muistelin, että aikanaan kameraa mainostettiin camera-discountin sivuilla 2 vuoden takuulla, niin sähköpostittelin sitten firmaan, että onnistuuko vielä takuukorjaus. Minulla ei ollut tallessa mitään lappua, missä olisi mainittu 2 vuoden takuusta. Vastaus tuli samana päivänä, että lähettää kamera sinne heidän kustannuksellaan. Laitoin kameran postiin.
Kun käytössä oli tuolloin jo 20D, niin en kysellyt 10D:n perään missään vaiheessa. No, taisi mennä reilu kuukausi, niin sieltähän se tuli takaisin korjattuna ja putsattuna ja ilman mitään kustannuksia. Lapulla oli saksaksi muutama rivi tekstiä, että mitä oli korjattu, varmaankin se suljin. Kamera toimii jälleen niin kuin uusi...
Tero Lyttinen
www.lyttinen.1g.fi/kuvat/
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: Elo 16, 2005 10 : 26
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt se sitten tuli. Eli 2.9. yömyöhällä laitoin tilauksen 350d kitistä ja muusta kivasta tilpehööristä. Maanantaina 5.9. laitoin nettisivujen kyselylomakkeella kyselyn oliko tilaukseni tullut perille, ja vastaus tuli noin vartissa:
we send the camera tommorow to you - we have the order
Mitään koodeja en saanut, mutta maanantaina tuli kotiin lappu että paketti omasas postista, oli leimattu perjantaina 9.9. eli koodilla olisin saanut jo silloin.
we send the camera tommorow to you - we have the order
Mitään koodeja en saanut, mutta maanantaina tuli kotiin lappu että paketti omasas postista, oli leimattu perjantaina 9.9. eli koodilla olisin saanut jo silloin.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Elo 02, 2005 11 : 13
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Noin, lisäänpä ostokokemukseni aiheesta tänne.
Tilasin Canon 350D kitin maanantaina 19.9.
Keskiviikkona (21.9) soitin liikkeeseen ja tiedustelin tilauksen tilanteesta. En sano puhelimeen vastanneen tytön englannista juuta enkä jaata, koska Saksassa asuneena hoidin jutustelun mieluummin saksaksi. Vaihtoehtohan tod. näk oli lähteä tulkkaamaan mitähän hän mahtaa tarkottaa, mikäli se englanti ei taivu aivan niin kuin sen pitäisi. Noh, sanoi kuitenkin, että kamera on juuri lähdössä postiin tai postitettu tänään.
Eilen, maanantaina, rupesi polttelemaan, että jokohan se on postissa odottelemassa ja soitin kysyäkseni seurantakoodia. Olivat juuri sulkeneet puhelinpalvelun. Riensin postiin, esitin asiani ja pyysin ystävällisesti, mikäli kassan tyttö kehtaisi vilkaista, josko olisi pakettia siinä lähistöllä. Hän lupasi katsoa ja löysikin paketin. (Seuraava jonossa ollut pyysi muuten samaa asiaa, vastaus oli "Mulla on tuhat pakettia täällä, sori.")
Kamera toimii, samoin tilaamani 2gb cf. \o/
Tilasin Canon 350D kitin maanantaina 19.9.
Keskiviikkona (21.9) soitin liikkeeseen ja tiedustelin tilauksen tilanteesta. En sano puhelimeen vastanneen tytön englannista juuta enkä jaata, koska Saksassa asuneena hoidin jutustelun mieluummin saksaksi. Vaihtoehtohan tod. näk oli lähteä tulkkaamaan mitähän hän mahtaa tarkottaa, mikäli se englanti ei taivu aivan niin kuin sen pitäisi. Noh, sanoi kuitenkin, että kamera on juuri lähdössä postiin tai postitettu tänään.
Eilen, maanantaina, rupesi polttelemaan, että jokohan se on postissa odottelemassa ja soitin kysyäkseni seurantakoodia. Olivat juuri sulkeneet puhelinpalvelun. Riensin postiin, esitin asiani ja pyysin ystävällisesti, mikäli kassan tyttö kehtaisi vilkaista, josko olisi pakettia siinä lähistöllä. Hän lupasi katsoa ja löysikin paketin. (Seuraava jonossa ollut pyysi muuten samaa asiaa, vastaus oli "Mulla on tuhat pakettia täällä, sori.")
Kamera toimii, samoin tilaamani 2gb cf. \o/
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Tammi 05, 2005 23 : 58
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Elo 17, 2004 15 : 44
Pistin 20.12.2005 D50 kitin tilaukseen camera-discountista. Yhteenkään meiliin en ole saanut vastausta, mutta toivotaan kuitenkin että tilaus etenee ja että jos jo välipäivinä pääsisi hypistelemään. Tuo meileihin vastaamattomuus on kuitenkin ilmeisesti "normaalia". Tosin ei ole muistakaan paikoista mitenkään hirmuisen nopeasti vastattu, osasyynä saattaa tietysti olla joulu. Pitää varmaan soittaa huomenissa ja kysellä missä mennään.
edit: 22.12.2005 pyytämällä sain seurantakoodin ja ilmoituksen, että paketti on lähtenyt eilen. Eli varsin ripeää toimintaa. Ja postiennakkona tietenkin.
edit: 22.12.2005 pyytämällä sain seurantakoodin ja ilmoituksen, että paketti on lähtenyt eilen. Eli varsin ripeää toimintaa. Ja postiennakkona tietenkin.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Elo 17, 2004 15 : 44
28.12.2005AtL_ kirjoitti:Pistin 20.12.2005 D50 kitin tilaukseen camera-discountista. Yhteenkään meiliin en ole saanut vastausta, mutta toivotaan kuitenkin että tilaus etenee ja että jos jo välipäivinä pääsisi hypistelemään. Tuo meileihin vastaamattomuus on kuitenkin ilmeisesti "normaalia". Tosin ei ole muistakaan paikoista mitenkään hirmuisen nopeasti vastattu, osasyynä saattaa tietysti olla joulu. Pitää varmaan soittaa huomenissa ja kysellä missä mennään.
edit: 22.12.2005 pyytämällä sain seurantakoodin ja ilmoituksen, että paketti on lähtenyt eilen. Eli varsin ripeää toimintaa. Ja postiennakkona tietenkin.
Nyt odotettu paketti on postin logistiikkakeskuksessa, ja toivottavasti huomenna omassa postissa. Eli 9 päivää tilauksesta paketti on perillä. Aika ripeää toimintaa kun ottaa huomioon, että välissä oli joulu.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Syys 27, 2005 17 : 41
- Paikkakunta: Tku
21.12 laitoin tilaukseen d50 kitin. Kyselin samalla miten cashbackin kanssa, koska kyseistä puljua ei mainita Saksan Nikonin sivuilla. Mailiin pärähti vastaus välittömästi: "You have cashback!".
Tämän jälkeen lähetyksestä ei kuitenkaan ole kuulunut mitään ja muutaman mailin olen lähettänyt joihin ei ole vastattu. Saas nähdä ruvetaanko kohta etsimään jotain toista tarjousta, huonolta näyttää.
Tämän jälkeen lähetyksestä ei kuitenkaan ole kuulunut mitään ja muutaman mailin olen lähettänyt joihin ei ole vastattu. Saas nähdä ruvetaanko kohta etsimään jotain toista tarjousta, huonolta näyttää.
Äitille terveisiä!
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: Tammi 14, 2003 23 : 30
- Paikkakunta: Ylämylly