Kiinalainen juttu: mikä näistä akuista on aito?
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Niin on; Samsungin huollossa.Munt kirjoitti:Jossain vaiheessahan tuon Samsungin puhelimen akku on vaihtunut piraatiksi.
Filosofinen kysymys. Kuka hyötyy taloudellisesti siitä, että Suomesta tehdään Kuolan niemimaan kopio? Kuka hyötyy siitä että verot nousevat? Kuka hyötyy taloudellisesti siitä että julkinen terveydenhuolto lopetetaan? Jos jaetaan karkit niin että toinen saa 3 ja toinen loput, niin kuka on hyötyjä?Munt kirjoitti: Nyt kannattaa kysyä itseltään, että kuka hyötyy taloudellisesti sen akun vaihtamisesta?
..
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
No voihan v...ihtahousu.
Tää vaati ehkä loogista ajattelua ja logistiikan tuntemusta, mutta jos lähdetään siitä, että valmistaja ei hyödy eikä valmistajan oma levitysorganisaatio, niin joko se on paikallinen tukkuri tai asentaja. Asiakas ei hyödy.
Logistiikassa riski joutua ryöstetyksi siten, että erä aitoa tavaraa muuttuu piraateiksi on melko harvinaista siksi, että lastin rosvoavan joukon pitäisi saapua paikalle varastoihin omalla rekalla vaihtaakseen erän tai sitten vaihtaa tavara kuljetuksessa siten, että kuljetusyhtiön työntekijä antaa korvata erän väärennöksillä. Molempiin tilanteisiin sisältyy riskiä, joten lasti on paljon helpompi ihan vaan yksinkertaisesti varastaa.
Loogisesti ajateltuna tuon akun on vaihtanut piraatiksi akun asentaja. Ja lopultakin akun asentanut huoltofirma on vastuussa koko prosessista ja firman on syytä hakea vastuuseen aiempi toimitusketju, jos siltä tuntuu.
Toisaalta mikäli kyseinen firma on asentanut aiemminkin piraattiakkuja aitojen sijaan, niin siitä tapaa jäädä joskus lopulta kiinni. Kusetuksessa volyymi on avainsana, aivan kuten kaupanteossa yleensäkin...
..
Tää vaati ehkä loogista ajattelua ja logistiikan tuntemusta, mutta jos lähdetään siitä, että valmistaja ei hyödy eikä valmistajan oma levitysorganisaatio, niin joko se on paikallinen tukkuri tai asentaja. Asiakas ei hyödy.
Logistiikassa riski joutua ryöstetyksi siten, että erä aitoa tavaraa muuttuu piraateiksi on melko harvinaista siksi, että lastin rosvoavan joukon pitäisi saapua paikalle varastoihin omalla rekalla vaihtaakseen erän tai sitten vaihtaa tavara kuljetuksessa siten, että kuljetusyhtiön työntekijä antaa korvata erän väärennöksillä. Molempiin tilanteisiin sisältyy riskiä, joten lasti on paljon helpompi ihan vaan yksinkertaisesti varastaa.
Loogisesti ajateltuna tuon akun on vaihtanut piraatiksi akun asentaja. Ja lopultakin akun asentanut huoltofirma on vastuussa koko prosessista ja firman on syytä hakea vastuuseen aiempi toimitusketju, jos siltä tuntuu.
Toisaalta mikäli kyseinen firma on asentanut aiemminkin piraattiakkuja aitojen sijaan, niin siitä tapaa jäädä joskus lopulta kiinni. Kusetuksessa volyymi on avainsana, aivan kuten kaupanteossa yleensäkin...
..
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: Maalis 09, 2013 7 : 57
- Paikkakunta: Imatra
No ei kukkaan kameravalmistaja niitä akkuja ite tee,vaan joku akkuvalmistaja,niinkun ei sulkimia eikä kennojakaan,pitäs vaan saada jollain opilla selville kuka on "originaalin" valmistaja ja ostaa sen valmistama "tarvike",on samaa kamaa kuin "originaalikin".Tämä on tuttua auto maailmasta,nykysin valmistajien homma on suunnittelu ja kasaus,eikä aina sekään,suurin osa osista tulee joltain alihankkijalta
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Voit unohtaa samantien tämän essonbaarissa kuulemasi selityksen alkuperäisistä tarvikeosista. Kiinalaiset valmistaa akkuja autotalleissa ja näitä pajoja on tuhansia.mara h kirjoitti:No ei kukkaan kameravalmistaja niitä akkuja ite tee,vaan joku akkuvalmistaja,niinkun ei sulkimia eikä kennojakaan,pitäs vaan saada jollain opilla selville kuka on "originaalin" valmistaja ja ostaa sen valmistama "tarvike",on samaa kamaa kuin "originaalikin".Tämä on tuttua auto maailmasta,nykysin valmistajien homma on suunnittelu ja kasaus,eikä aina sekään,suurin osa osista tulee joltain alihankkijalta
..
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Jos kyseinen saksalaisjakelufirma ostaa aitoja akkuja ja saa kopioita, niin aika monta pykälää voi joutua kelaamaan taaksepäin, että se varsinainen "aidoksimuuttaja" löytyy. Nämä kuitenkin taatusti kiertävät aika normaaleja tukkuportiata siellä Kinanpäässäkin, tuskin näitä piraatteja on Saksaan tilattu Seppo Chang-piraatilta autotallinkulma kolmesta.Munt kirjoitti:No voihan v...ihtahousu.
Tää vaati ehkä loogista ajattelua ja logistiikan tuntemusta, mutta jos lähdetään siitä, että valmistaja ei hyödy eikä valmistajan oma levitysorganisaatio, niin joko se on paikallinen tukkuri tai asentaja. Asiakas ei hyödy.
Logistiikassa riski joutua ryöstetyksi siten, että erä aitoa tavaraa muuttuu piraateiksi on melko harvinaista siksi, että lastin rosvoavan joukon pitäisi saapua paikalle varastoihin omalla rekalla vaihtaakseen erän tai sitten vaihtaa tavara kuljetuksessa siten, että kuljetusyhtiön työntekijä antaa korvata erän väärennöksillä. Molempiin tilanteisiin sisältyy riskiä, joten lasti on paljon helpompi ihan vaan yksinkertaisesti varastaa.
Loogisesti ajateltuna tuon akun on vaihtanut piraatiksi akun asentaja. Ja lopultakin akun asentanut huoltofirma on vastuussa koko prosessista ja firman on syytä hakea vastuuseen aiempi toimitusketju, jos siltä tuntuu.
Toisaalta mikäli kyseinen firma on asentanut aiemminkin piraattiakkuja aitojen sijaan, niin siitä tapaa jäädä joskus lopulta kiinni. Kusetuksessa volyymi on avainsana, aivan kuten kaupanteossa yleensäkin...
..
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 909
- Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25
Itselle tulee mieleen että joko asentaja vedättää tai sitten tehtaalla joku työntekijä uittaa pieniä määriä piraatteja linjalle. Asentajan saaminen kiinni on melko helppoa verrattuna tehdastyöläiseen. Toisaalta tehtaillakin on varotoimet tavaraa varastavien työntekijöiden varalle.
Kummassakin tapauksessa kuitenkin mietityttää että mikä on kanava muuttaa ne originaalit hyvin tehdyt akut rahaksi. Saksalaiselle asentajalle tuolla toiminnalla tuskin olisi niin suurta taloudellista merkitystä kuin kiinalaiselle tehdastyöläiselle.
Jos tämä olisi jotakin suurempaa aktiviteettia tyyliin mafia pesee rahaa niin voluumi olisi varmaan niin suuri että ongelmia olisi tuhottomasti, eli en oikein usko tällaiseen.
Kummassakin tapauksessa kuitenkin mietityttää että mikä on kanava muuttaa ne originaalit hyvin tehdyt akut rahaksi. Saksalaiselle asentajalle tuolla toiminnalla tuskin olisi niin suurta taloudellista merkitystä kuin kiinalaiselle tehdastyöläiselle.
Jos tämä olisi jotakin suurempaa aktiviteettia tyyliin mafia pesee rahaa niin voluumi olisi varmaan niin suuri että ongelmia olisi tuhottomasti, eli en oikein usko tällaiseen.
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Ei ne tehtaalla voi mitään vaihtaa. Ei se kannata, mieti nyt järjelläsi. Mieti kuka tienaa.
Kiinassa on tuhansia akkupajoja ja noita alkuperäisiä hologrammeja ja etikettejä myydään paikallisissa basaareissa. Löytyy joka merkkiä ja mallia.
http://www.talouselama.fi/uutiset/piraa ... n/a2046131
Sen sijaan pidän todennäköisenä, että paikallinen asennusfirma on haistanut busineksen löydettyään ebaysta halpoja merkkiakkuja ja tilannut niitä erän, kun voi kerran veloittaa asiakkaalta sitten alkuperäisen akun hinnan. Tämä on erittäin todennäköinen vaihtoehto ja nyt vaan pestään käsiä ja vieritetään syy huonosta kokeilusta muille.
..
Kiinassa on tuhansia akkupajoja ja noita alkuperäisiä hologrammeja ja etikettejä myydään paikallisissa basaareissa. Löytyy joka merkkiä ja mallia.
http://www.talouselama.fi/uutiset/piraa ... n/a2046131
Sen sijaan pidän todennäköisenä, että paikallinen asennusfirma on haistanut busineksen löydettyään ebaysta halpoja merkkiakkuja ja tilannut niitä erän, kun voi kerran veloittaa asiakkaalta sitten alkuperäisen akun hinnan. Tämä on erittäin todennäköinen vaihtoehto ja nyt vaan pestään käsiä ja vieritetään syy huonosta kokeilusta muille.
..
-
- Viestit: 909
- Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25
Totta!! Tämähän voi mennä niin että suojauksien puuttumisesta huolimatta ongelmia on sen verran vähän että näin uskaltaa tehdä.
Valmistajat vaan kerää ongelmatapauksia takaisin, ja huoltohistoriat on periaatteessa tiedossa - mutta voidaan tietty huoltofirman puolesta väärentää. Näiden jälkien peittely ei ole aivan yksinkertaista, eikä Samsung ole pikkuasiakas kun aletaan huoltofirmaa vaihtamaan.
Piraattiakun vaihtaminen rahaksi on kuitenkin yksinkertaisinta ehkä näin, joten olet Munt varmaan oikeassa.
Valmistajat vaan kerää ongelmatapauksia takaisin, ja huoltohistoriat on periaatteessa tiedossa - mutta voidaan tietty huoltofirman puolesta väärentää. Näiden jälkien peittely ei ole aivan yksinkertaista, eikä Samsung ole pikkuasiakas kun aletaan huoltofirmaa vaihtamaan.
Piraattiakun vaihtaminen rahaksi on kuitenkin yksinkertaisinta ehkä näin, joten olet Munt varmaan oikeassa.
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Tässä pieni kuva siitä miten paljon niitä pajoja Kiinassa on:
http://www.stara.fi/2013/12/16/talta-ki ... aruudesta/
..
http://www.stara.fi/2013/12/16/talta-ki ... aruudesta/
..
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Yksi syy siihen, että kajahtaneet puhelimet toimitetaan suoraan valmistajalle on juuri tämä ammattitaidottomien tai välistä vetävien huoltomiesten saaminen kuriin.jiihaa2 kirjoitti: Valmistajat vaan kerää ongelmatapauksia takaisin, ja huoltohistoriat on periaatteessa tiedossa - mutta voidaan tietty huoltofirman puolesta väärentää.
Uskon tässä tapauksessa käyneen puhtaasti niin, että huoltofirma on ostanut mielestään luotettavasta lähteestä erän akkuja edullisesti saadakseen parempaa tuloskuntoa, mutta valitettavasti kyseinen erä olikin väärennettyä kamaa. Nimittäin väärennökset on usein niin hyviä, että niitä ei asiantuntijakaan ilman ohjeita erota ja ellei pysy koko ajan väärennösten kehityksen mukana, niin käy näin.
..
-
- Viestit: 909
- Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25
Joo mä tiedän oikein hyvin kuinka paljon niitä on ja kuinka ne toimii. Ja kuinka taitavia ne on myös - moni autotallipaja tekee aika uskomatonta juttua. Mutta noihin saasteisiin eivät ole suoraan syyllisiä... välillisesti ehkä.Munt kirjoitti:Tässä pieni kuva siitä miten paljon niitä pajoja Kiinassa on:
http://www.stara.fi/2013/12/16/talta-ki ... aruudesta/
..
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Ihan pimeää tekstiä. Ei ole mitään väliä missä se vaihdetaan piraatiksi? Ei niin ei olekaan, koska ei tarvitse vaihtaa, tilaat muka oikeaa, ja saat väärää, ja luulet hallinnoivasi oikeaa. Yksinkertaista, eikä mitään ole vaihdettu.Munt kirjoitti:Hintakilpailun takia tukkuportaat on tiputettu minimiin, joten tuo veikkauksesi menee metsään.
Ei siellä ole sellaista väliä, jossa aito vaihdetaan piraatiksi.
Lukisit ajatuksella tuon viestini, niin ehkä ymmärtäisit jotain jakelusta...
..
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Jos valmistajan oma tukkuri tilaa vain valmistajalta (joka ei toimita kuin aitoa), niin siihen väliin ei pääse vaihtamatta kontteja. Sitä taas ei kannata tehdä, vaan kannattaa suoraan varastaa se kontti.OskuK kirjoitti:Ihan pimeää tekstiä. Ei ole mitään väliä missä se vaihdetaan piraatiksi? Ei niin ei olekaan, koska ei tarvitse vaihtaa, tilaat muka oikeaa, ja saat väärää, ja luulet hallinnoivasi oikeaa. Yksinkertaista, eikä mitään ole vaihdettu.Munt kirjoitti:Hintakilpailun takia tukkuportaat on tiputettu minimiin, joten tuo veikkauksesi menee metsään.
Ei siellä ole sellaista väliä, jossa aito vaihdetaan piraatiksi.
Lukisit ajatuksella tuon viestini, niin ehkä ymmärtäisit jotain jakelusta...
..
Ilmeisesti tämä logiikka on oskun mielestä ihan pimeetä... ;D
..