Itse esittelit salakuljetusta monisanaisemmin kuin kukaan muu. Ehkä olet siinä asiantuntija? Minä esitin vain hintavertailua kotimaan kauppaan -vertailulla saa sitä vertailutietoa. Vertailu lie sinusta saastaista -varsinkin jos se osoittaa ettei kannata aina ostaa ulkomailta, vaikka olisikin niin köyhä, että sen mielellään tekee, hintaan mihin hyvänsä...nocvolk kirjoitti:keskustelujen ohjautumisesta väärille urille: kysytään maan hintatasoa, mutta seuraavaksi esitelläänkin jo kotimaan hintoja, salakuljetusta jne.
Saako Gibraltarilta kameroita/optiikkaa edullisesti
-
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Salakuljettaessa tai muuten ilman veroja maahantuotaessa hintaeroa pitää olla aika kohtuullisesti että se kannattaa takuiden puuttumisen vuoksi. Jos on varma että tuotteelle saa kansainvälisen takuun niin pienemmälläkin hintaerolla kiinnijäämisriskiä voi kokeilla.Munt kirjoitti:Jos taas menee yli tullirajan, niin verojen jälkeen ostos luultavasti olisi sittenkin kannattanut tilata suoraan kotiin täydellä takuulla ja palautusoikeudella.
Poikkeuksia toki on ja niitä kannattaa hyödyntää, mutta hintaero jonkun eksoottisen matkakohteen ja kotimaan hintojen välillä ei välttämättä ole kovin merkittävä ilman veronkiertoa. Kukin päättäköön siis itse miten tavaransa haluaa hankkia...
..