Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta
-
Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta
Jos seurantakoodejakaan ei ole, niin näppituntumalta väittäisin niiden menevän Postille. Postihan ei niistä mitään taida tietää, joten eBayn kautta nämä pitää hoitaa.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Non niin, löytyihän sieltä jonkinlaisia seurantakoodejakin ja prosessoin asian tänään kaikkien kolmen paketin myyjän kanssa ebay:n kautta.
Kaikki tapaukset on nyt ebay:ssä "auki":
PS. On taas kiireinen vuodenvaihde kun pitäs muuttaa takas putkiremontin jälkeiseen kotikoloon ja hoidella yhtä sun toista. Ei meinaa ehtiä valokuva-alaa miettimään juurikaan.
Kaikki tapaukset on nyt ebay:ssä "auki":
Saas nährä kuinka asiat lutviutuu. Tappionahan tuo ei ole suurikaan (n. 75 EUR yhteensä), mutta olisin nyt halunnut saada ne Suomeen ja nähdä kuinka uudet maksut menee.ebay kirjoitti:We're sorry to hear that you didn't receive the item you purchased. Your request is open, and we've asked the seller to respond and resolve your issue by Feb 29, 2020.
If you don't hear back or can't work something out, you can ask us to step in beginning Feb 29, 2020. If that happens, we'll review your request, gather any new info we need, and make a decision within 48 hours.
PS. On taas kiireinen vuodenvaihde kun pitäs muuttaa takas putkiremontin jälkeiseen kotikoloon ja hoidella yhtä sun toista. Ei meinaa ehtiä valokuva-alaa miettimään juurikaan.
-
Saattaa olla Kiinan postitukset aavistuksen sekaisin juuri nyt. Ite en viitsi edes ajatella tilaamista ainakaan kahteen kuukauteen. Ehkä Hong Kong vielä toimii, mutta mannerkiinassahan on täysi kaaos isoissa terminaaleissa.
-
Tällaista asiaa on kiinalaisilla (ebay välittää myyjän viestin):
Pitäsköhän kuitenkin pyytää jatkamaan lähtysprosessia ihan mielenkiinnosta.
Tokihan tässä jo alkaa arveluttaa muunkin maailman tilanne ja voiko noihin arvioihin viruksen tarttuvuudestakaan luottaa (elääkö ne vielä paketin tullessa Suomeen).
PS. Mä en vieläkään ymmärrä miksi Posti ei ole toimittanut mitään tietoa paketeista mulle (siis kolmesta paketista!). Ne on ilmeisesti käyneet Suomessa ja palautettu, koska en ole noutanut niitä.
Tai kaksi pakettia on on ollut odottamassa lähi R:llä, mutta yhdessä on seurantakoodi, jota postin palvelu ei tunnista.
ebay kirjoitti:Hi Jxxxx,
The seller has responded to you and offered another solution to solve this issue.
Seller's message via ebay kirjoitti: "Hi friend, Really sorry for this late shipment. Due to the outbreak of the disease, the working time was delayed a lot, the post office only worked on last Friday. Your package is queuing for delivering. If you can't wait for it any longer, I'd like to full refund you for sure. Sorry again for this trouble caused. Best regards, Abby"
Alkaa näköjään Kiinan logistiikka jo piiputtaa pahasti koronan takia.ebay kirjoitti:If you're satisfied with this solution, you can let the seller know by sending a message in the Resolution Center. If you don't want to accept this offer, we encourage you to send the seller a message with solution that you'd be happy with.
Pitäsköhän kuitenkin pyytää jatkamaan lähtysprosessia ihan mielenkiinnosta.
Tokihan tässä jo alkaa arveluttaa muunkin maailman tilanne ja voiko noihin arvioihin viruksen tarttuvuudestakaan luottaa (elääkö ne vielä paketin tullessa Suomeen).
PS. Mä en vieläkään ymmärrä miksi Posti ei ole toimittanut mitään tietoa paketeista mulle (siis kolmesta paketista!). Ne on ilmeisesti käyneet Suomessa ja palautettu, koska en ole noutanut niitä.
Tai kaksi pakettia on on ollut odottamassa lähi R:llä, mutta yhdessä on seurantakoodi, jota postin palvelu ei tunnista.
-
Pyysin uudelleenlähetystä kaikilta kolmelta myyjältä.
Tulokset:
Tulokset:
- Yksi kieltäytyi - olisko liian hankalaa, jos postikin on auki vain perjantaisin. Hän palautti rahat, josta jo paypal:kin ehti ilmoittaa "妙娴 刘 palautti 22,98 GBP ostoksestasi 2. joulukuuta 2019."
- Toinen kertoi uudelleenlähettävänsä paketin:
"Hi friend, Thanks so much for your kind understand. Do hope you can receive your package very soon. Best regards, Abby"
Tämä on YN E3, jolla saan laukaistua studiosalaman radiotiellä. - Kolmas ei ole vastannut minulle, kun kerroin, ettei paketti ole saapunut mun lähellä oleville postitoimipaikoille. He pyysivät tätä ennen:
"So sorry for the item delayed,as for this,Could you go to your near post office to check and find it first ?If still not come,pls let us know,we can resend or refund,waiting for your good news"
Tämä on paketti, jossa on "trackin number", jota meidän postin seuranta ei tunnista.
-
Postin tracking on vähän mitä sattuu.jaava kirjoitti: Tämä on paketti, jossa on "trackin number", jota meidän postin seuranta ei tunnista.
Just lähetin 30 pakettia EU maihin ja osassa toimii seuranta ja osassa ei. Kävi jopa niin, että kerran paketti katosi Saksassa matkalla Slovakiaan ja Postin seuranta ei sitä näyttänyt, mutta DHL:n seuranta näytti tasan samalla tunnuksella Saksasta eteenpäin. Eli nämä systeemit ei tosiaan pelaa yhteen.
-
Näitä kahta tulee käytettyä aika paljon:
https://www.17track.net/en" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.packagetrackr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Usein noista ainakin toinen näyttää missä paketti on menossa, ei välttämättä toimi aina Suomessa koska Posti.
Usein noista ainakin toinen näyttää missä paketti on menossa, ei välttämättä toimi aina Suomessa koska Posti.
--
-
Kappas tuo ensimmäinen (https://www.17track.net/en" onclick="window.open(this.href);return false;) osasi näyttää jotain:rolsen kirjoitti:Näitä kahta tulee käytettyä aika paljon:
Ainakin Kiinan sisäisen seurannan verran, mutta seurantakoodi vaihtunee kuten kuriirikin, kun paketti on lähtenyt merelle kohti Suomea.www.17track.net/en kirjoitti: Number: IDXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Package status: Expired
Country: China -> Finland
Destination:
Origin:
2019-12-13 16:37, Shenzhen, Port warehouse Loading
2019-12-10 19:00, Shenzhen, Enroute to Carrier’s Depot to be shipped via [China Post]
2019-12-09 21:06, SHENZHEN, Packed
2019-12-09 21:06, SHENZHEN, Processing shipment
2019-12-09 21:06, Shenzhen, Picked up Package from Origin
2019-12-09 09:43, SHENZHEN, Prepare for shipments
2019-12-09 09:43, SHENZHEN, Ready for pick-up
PS. Koronatilanne on aika paha myös Shenzhen:ssä:
Shenzhen (kiin.: 深圳; pinyin: Shēnzhèn) on kaupunki Guangdongin maakunnassa eteläisessä Kiinassa. Kaupunki sijaitsee Hongkongin erityishallintoalueen pohjoispuolella.
Muutama lukuarvo:
- Guangdong Number of cases: 1349 _Number of deaths#: 7
- Hubei _ _ _ Number of cases: 66337 Number of deaths#: 2727
-
Yöllä (29.2 - 1.3.) oli tullut vastaus kolmanneltakin kauppiaalta (siis lähettäneet viimetingassa kun 29. pvä olisin jo voinut nostaa jutun ebay:ssä):
"OK,We will resend for you"
Aika lakooninen.
Tulossa siis: 5 in 1 Bracket S-Type Bowens Mount Handle Holder for Speedlite Flash Snoot,
johon saa kiinni 5 käsisalamaa ja lisäksi Bowens kiinnityksellä (S-Type) härpäkkeitä.
Ei muuta kuin odottelemaan seurantakoodia ja sit on oltava Suomen postin kanssa tarkkana ja seurattava pakettia, kunnes se saapuu R-kioskille noudettavaksi.
Postin lähettämään ilmoitukseen paketin saapumisesta on turha luottaa 100% varmuudella (jos kaikista kolmesta se jäi puuttumaan).
Jaa niin, täytyy vielä tehdä Postille reklamaatio.
PS. Lähetin 2.3.2020 OmaPostista 2-osaisen reklamaation asiakaspalveluun:
PS2. Tuntuu aika nololta, että Suomen Posti on se heikoin lenkki, vaikka tavara tulee kehitysmaasta. Nehän alkaa kohta Kiinassa karsastamaan myös Suomea ja kieltäytyvät lähettämästä tänne, kun meidän logistiikka ei toimi.
Siis 3 pakettia poskelleen ja ilmeisesti kaikki Suomen Postin logistiikassa! Ei vaikuta enää satunnaiselta tapahtumalta.
PS3. Ennen eo. sähköposti-reklamaatiota yritin soittaa Postin asiakaspalveluun. Jonoon päästyäni klo 11:30, ilmoitettiin mun olevan 11. ja minä ajattelin päästä sitkeydellä juttuihin asiakaspalvelijan kanssa. Pelasin PC:llä pasianssia, katselin You Tube videoita (mä olen innostunut Ali Leiniön vaellusaiheisista jutuista - viilistelen ja muistelen vanhoja aikoja), luin Amppareista uutisia jne. Lopulta kello oli 13:30 ja mä olin jonossa toinen. En lopulta uskonut siellä enää olevan mitään asiakaspalvelijaa ja jonon lyhenevän vain ihmisten luovuttaessa.
No olihan se kaistapäistä jonottaa 2 tuntia, vaikka siinä mukavaa oheistoimintaa nyt sattui olemaankin. Perhanan perhanan perhanan Posti!
"OK,We will resend for you"
Aika lakooninen.
Tulossa siis: 5 in 1 Bracket S-Type Bowens Mount Handle Holder for Speedlite Flash Snoot,
johon saa kiinni 5 käsisalamaa ja lisäksi Bowens kiinnityksellä (S-Type) härpäkkeitä.
Ei muuta kuin odottelemaan seurantakoodia ja sit on oltava Suomen postin kanssa tarkkana ja seurattava pakettia, kunnes se saapuu R-kioskille noudettavaksi.
Postin lähettämään ilmoitukseen paketin saapumisesta on turha luottaa 100% varmuudella (jos kaikista kolmesta se jäi puuttumaan).
Jaa niin, täytyy vielä tehdä Postille reklamaatio.
PS. Lähetin 2.3.2020 OmaPostista 2-osaisen reklamaation asiakaspalveluun:
- Vaikka olen antanut OmaPosti:ssa käytettäväksi Noutopisteeksi mun lähimmän R-kioskin, niin silti vievät paketit Huitulan Tuuttiin hankalan matkan päähän, jonka R-kioski on vielä ruuhkaisempi.
- En saanut kolmesta paketista saapumisilmoitusta, joista kahden kohtalo selvisi Postin paketinseurannasta, ja kolmas on edelleen tietymättömissä (seurantakoodia ei tunnisteta - on ilmeisesti Kiinan sisäinen). Pyysin Postilta menettelyohjeita kahden uudelleenlähetettävän paketin kohdalla, ettei nyt enää palaa Kiinaan.
PS2. Tuntuu aika nololta, että Suomen Posti on se heikoin lenkki, vaikka tavara tulee kehitysmaasta. Nehän alkaa kohta Kiinassa karsastamaan myös Suomea ja kieltäytyvät lähettämästä tänne, kun meidän logistiikka ei toimi.
Siis 3 pakettia poskelleen ja ilmeisesti kaikki Suomen Postin logistiikassa! Ei vaikuta enää satunnaiselta tapahtumalta.
PS3. Ennen eo. sähköposti-reklamaatiota yritin soittaa Postin asiakaspalveluun. Jonoon päästyäni klo 11:30, ilmoitettiin mun olevan 11. ja minä ajattelin päästä sitkeydellä juttuihin asiakaspalvelijan kanssa. Pelasin PC:llä pasianssia, katselin You Tube videoita (mä olen innostunut Ali Leiniön vaellusaiheisista jutuista - viilistelen ja muistelen vanhoja aikoja), luin Amppareista uutisia jne. Lopulta kello oli 13:30 ja mä olin jonossa toinen. En lopulta uskonut siellä enää olevan mitään asiakaspalvelijaa ja jonon lyhenevän vain ihmisten luovuttaessa.
No olihan se kaistapäistä jonottaa 2 tuntia, vaikka siinä mukavaa oheistoimintaa nyt sattui olemaankin. Perhanan perhanan perhanan Posti!
-
Nonnii, nyt ilmoitti sitten toinen kauppias hyvittäneensä koko ostosumman:
PS. Mä olin jo hyväksynyt kauppiaan tarjouksen uudelleenlähettää paketti Suomeen. Hän siis muutti tuota sopimusta ihan itsenäisesti ... tuskin syyttä.
No mikäs siinä, saanhan mä tilattua nuo sitten kun päästään Koronan ohi.
Ja samaikaisesti oli jo hyvitys tullut myös PayPalin:ebay kirjoitti:You received a full refund
Yongnuo YNE3-RX Wireless Flash Receiver ETTL for Yongnuo YN600EX-RT YN-E3-RT
The seller refunded US $39.00 to your original payment method.
Loppui kauppiaalta usko tai sitten on rivit harvenneet liikaa.SHENZHEN YONGNUO PHOTOGRAPHIC EQUIPMENT CO LTD palautti 39,00 USD ostosta, jonka teit 13. joulukuuta 2019.
PS. Mä olin jo hyväksynyt kauppiaan tarjouksen uudelleenlähettää paketti Suomeen. Hän siis muutti tuota sopimusta ihan itsenäisesti ... tuskin syyttä.
No mikäs siinä, saanhan mä tilattua nuo sitten kun päästään Koronan ohi.
Viimeksi muokannut jaava, Maalis 11, 2020 9 : 31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jos ebay kauppias saa liian monta huomautusta epärehellisestä korttitapahtumasta tai kadonneesta lähetyksestä tms tapahtumasta, jotka luottokorttiyhtiöllä on velvollisuus hyvittää asiakkaalleen, niin PayPal lopettaa yhteistyön ja kyseinen kauppias menettää oikeuden laskuttaa, mutta myös Paypalin edut, jotka voivat olla huomattavan suuret alennukset vastaanotettujen summien komissiosta, eli ei kannata aloittaa alusta PayPal myyjänä uudella tunnuksella, vaan hyvittää ostajille isojakin summia liikevaihdosta, jotta pysyy mukana pelissä.jaava kirjoitti:Nonnii, nyt ilmoitti sitten toinen kauppias hyvittäneensä koko ostosumman:
...
Loppui kauppiaalta usko tai sitten on rivit harvenneet liikaa.
-
...
Viimeksi muokannut KSK, Syys 12, 2020 20 : 19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Nonnii vuodenvaihteen jälkeen ensimmäinen Kiinantilaus sisään:
Yongnuo YN-E3-RX Wireless Flash Receiver: 38.45 EUR
Toimii sekä Canonin että Yongnuon 600 sarjan salamien kanssa yhteen.
Saas nährä tuleeko nyt perille (Posti hölmöili aiemmat 3 pakettia) ja mitä velottaa rajaviranomaiset.
Saas nährä tuleeko nyt perille (Posti hölmöili aiemmat 3 pakettia) ja mitä velottaa rajaviranomaiset.
-
Pieni tilannepäivitys kiinaostoksien suhteen.
Olen tänä vuonna ostanut Kiinasta (lähinnä ebay) melko paljon kaikenlaista kameratarviketta...Kun Covid-19 puhkesi Euroopassa pahimmilleen kevät-talvella, niin usean kiinapaketin toimitus vivästyi selkeästi. Minulla meni parin pienehkön tilauksen kanssa jopa yli 2kk silloin. Nyt lokakussa tilanne on mielestäni parantunut huomattavasti. Useampi syys-lokakuussa tilaamani paketti on tullut 2-4 viikon aikana tilauksesta.
Olen tänä vuonna ostanut Kiinasta (lähinnä ebay) melko paljon kaikenlaista kameratarviketta...Kun Covid-19 puhkesi Euroopassa pahimmilleen kevät-talvella, niin usean kiinapaketin toimitus vivästyi selkeästi. Minulla meni parin pienehkön tilauksen kanssa jopa yli 2kk silloin. Nyt lokakussa tilanne on mielestäni parantunut huomattavasti. Useampi syys-lokakuussa tilaamani paketti on tullut 2-4 viikon aikana tilauksesta.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Samat on kokemukset - paketit tulevat yleensä 2-3 viikossa. Tosin nuo seurannat taitavat olla välillä hieman "luovia". Yksi pakettia oli muka vajaassa viikossa postin harmina ja sitten se saapui perille kuukautta myöhemmin. Jotenkin epäilen.
-
Aikaa meni melkoisesti ja Posti lähetti lopulta mulle ilmoituksen paketista kahdella viestimellä:) (Tais mun vuodenvaihteen reklamaatiot sittenkin vaikuttaa).jaava kirjoitti:Nonnii vuodenvaihteen jälkeen ensimmäinen Kiinantilaus sisään:
Itse laitteeseen akut sisään ja päälle: ei sitten minkäänlaista valoa syttynyt, vehje on täysin mykkä kaikilla keksimilläni tavoilla kokeiltuna.
En jaksanut enää reklamoida, romu mikä romu. Ehkä joskus avaan sen ja ihmettelen sisuskaluja, joista tuskin saan mitään tolkkua ja heitän roskiin. *PRKLE*
-
Soittelin eilen työttömälle ylipainoiselle sukulaiselle, joka kertoi, että asuttamassaan eteläsuomalaisessa isossa kaupungissa TE toimisto velvoittaa huonokuntoisia, pitkäaikaissairaita tai ylipainoisia ihmisiä menemään Postille töihin jakajiksi, koska "siinä kunto kohoaa".JKT kirjoitti:Yksi pakettia oli muka vajaassa viikossa postin harmina ja sitten se saapui perille kuukautta myöhemmin. Jotenkin epäilen.
Ei ole vaikea kuvitella sitä työmotivaation määrää, kun karenssin uhalla töihin ei saada kuin lukutaidottomia ulkomaalaisvahvistuksia. Älä siis epäile Postin kykyä ryssiä yksikertainenkin lähetys viikkoja kestäväksi toimitussirkukseksi.
-
Jos olisikin vain kyse siitä viivyttelystä, mutta ei ole. Siinä samassa tapauksessa ja yhdessä toisessa sen paketin piti olla Suomessa puolessa siitä ajasta, mitä se muilta paketeilta kesti. Ja sitten viipyi muka kauan Suomessa. Ja molemmat olivat sattumoisin halpoja yksittäistilauksia. Liikaa yhteensattumia minun makuuni.T71 kirjoitti:Älä siis epäile Postin kykyä ryssiä yksikertainenkin lähetys viikkoja kestäväksi toimitussirkukseksi.
-
Jos tuotteiden ostaminen Kiinasta loppuu, se on yksiselitteisesti hyvä uutinen. Meidän kannaltamme. Luulisi, että koronapandemia olisi jo opettanut ihmisiä ajattelemaan.
-
Ryssiminen alkaa olla huonosti tilannetta kuvaava termi, sillä Venäjällä nämä asiat kuulemma toimivat varsin hyvin ja digitalisaatio on monessa asiassa harpannut meidän ohitsemme. Omatkin kokemukseni ovat olleet myönteisiä Suomesta käsin tilatessa. Heikäläisellä kuriirilla kahdessa päivässä futiskenkiä Uralin takaa Suomeen kohtuullisella kuriirimaksulla.T71 kirjoitti: ↑Loka 28, 2020 14 : 57Soittelin eilen työttömälle ylipainoiselle sukulaiselle, joka kertoi, että asuttamassaan eteläsuomalaisessa isossa kaupungissa TE toimisto velvoittaa huonokuntoisia, pitkäaikaissairaita tai ylipainoisia ihmisiä menemään Postille töihin jakajiksi, koska "siinä kunto kohoaa".JKT kirjoitti:Yksi pakettia oli muka vajaassa viikossa postin harmina ja sitten se saapui perille kuukautta myöhemmin. Jotenkin epäilen.
Ei ole vaikea kuvitella sitä työmotivaation määrää, kun karenssin uhalla töihin ei saada kuin lukutaidottomia ulkomaalaisvahvistuksia. Älä siis epäile Postin kykyä ryssiä yksikertainenkin lähetys viikkoja kestäväksi toimitussirkukseksi.