Veroja suomeen - reilua, vai ei?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Vastaa Viestiin
rolsen

Re: Veroja suomeen - reilua, vai ei?

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Käytetyn tavaran tuonnin osalta sen ALV:n ja mahdollisen tullin voi (ehkä) paremmin ymmärtää jos ajattelee sen näin:

Suomeen EU:n ulkopuolelta tuotavasta tuotteesta maksetaan valtiolle ALV (rajan ylittyessä) ja tullirajan ylittäessä myös tulli. Nämä suoritetaan valtiolle kerran, riippumatta siitä, onko tuote uusi vai käytetty. -Eihän käytetystä tavarasta ole peritty vielä sitä ensimmäistäkään ALVia, koska sitä ei ole tuotu aiemmin maahan.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Kiitos Rolsen. Onhan se näinkin, mutta kyllä silti sapettaa. Näin varsinkin tavallisena yksityisenä veronmaksajana, että kuinka monta kertaa sitä täytyy ihmisen veroja maksaa roposistaan. Ihan periaatteessa.
Mulla ei ole varaa matkustaa Jaappaniin hakemaan verovapaasti käytettyä objektiivia, mutta jollain muulla ehkä on - niin että vaan hiilijalanjäljet pöllyää! Mutta voi voi kun kun tilaan sellaisen postitse , niin ihan postikuluistakin täytyy maksaa alvit.
Ihan sama. Ei mun rutinat missään tunnu tietenkään.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
mlphotic

Viesti Kirjoittaja mlphotic »

odzmo kirjoitti:
mlphotic kirjoitti:- - - Syy on se, että ylläpidämme sellaista hyvinvointivaltion palvelutasoa, joihin meillä ei oikein ole varaa. En ota kantaa politiikkaan. Totesin vain kylmät tosiasiat.
Tämä juuri on (sinun) poliittinen kanta(si). Joidenkin polittinen kanta on, että omia veroja voisi kasvattaakin palvelujen säilyttämiseksi.
Ei kannata sekottaa politiikkaa tosiasioihin: Suomessa on maailman 3.korkein veroaste ja siitä huolimatta julkista velkaa otetaan joka vuosi lisää miljarditolkulla talouden huippusuhdanteessakin. Kyllä siitä hälmökin ymmärtää, että kun rahat eivät riitä, ne vaan eivät riitä. Menoja on liikaa ja tuloja liian vähän. Se ei ole politiikkaa, se on matematiikkaa.
Vastaa Viestiin