Thaimaasta kameratavaraa ?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Mr K

Viesti Kirjoittaja Mr K »

Olen kuullut, että kameratavara ei olisi siellä sen halvempaa kuin Suomessakaan. Thait suojelee omaa talouttaan kuulemma korkeilla suojatulleilla, jolloin tuontitavara on kovissa hinnoissa. Tosin jotain Nikonin objektiiveja valmistetaan Thaimaassa, joten sellaiset voisivat olla edullisempia. Mulla ei kyllä ole mitään ostosuunnitelmia.

Viikon kuluttua olen lähdössä ja voin kertoa tarkempia tietoja kun tulen kuun vaihteessa takaisin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jaskak

Viesti Kirjoittaja Jaskak »

Näyttäis olevan aika kallista noi nikonin lasit ainakin täällä phuketissa, vai enkö vaan ole löytäny oikeaa kauppaa.
Mr K

Viesti Kirjoittaja Mr K »

Bangkokissa on useampiakin asiallisen oloisia kameraliikkeitä. Muutamassa katselin Nikonin kameroiden ja optiikan hintoja. Eivät ainakaan Suomen hintoja halvempia olleet.

Jos jotain tarvitsee, ei kannata ainakaan sen varaan laskea, että ostaa sitten halvalla Thaimaasta :)
Aksuu

Viesti Kirjoittaja Aksuu »

Bangkok 20.01.2011

Kysäisin ohimennen Panthip Plazalla Canon EF 50mm f/1.8 II hintaa. 85eur, ei hajuakaan olisiko ollut vielä tinkimisvaraa (kysäisin satunnaisesta liikkeestä, vaikutti laadukkaalta jne.).

Tuo on ainakin reippaasti halvempi kuin Suomesta, pitänee muitakin linssejä tsekata vertailukohteeksi.
Rotunainen

Viesti Kirjoittaja Rotunainen »

Olen Krabiin lähdössä maaliskuussa ja mietin salaman ostoa sieltä. Yksi mikä mietityttää on, että pitääkö tullissa sanoa jotain?
Maksaa joku vero tms.
bababoboo

Viesti Kirjoittaja bababoboo »

Rotunainen kirjoitti:Olen Krabiin lähdössä maaliskuussa ja mietin salaman ostoa sieltä. Yksi mikä mietityttää on, että pitääkö tullissa sanoa jotain?
Maksaa joku vero tms.
Ei pidä ilmoittaa tai maksaa mitään jos ostoksesi arvo pysyy lentomatkustajan verottoman rajan alapuolella (430 euroa per nenä).

Mutta se mikä kannattaa siellä Thaimaan päässä tehdä on paikallisen alvin (7%) pyytäminen pois lentokentällä. Teet tax free -paperit ensin kaupassa, sitten _ennen_ ns. kansainväliselle puolelle menoa pyydät VAT Refundista lomakkeen ja sitten siellä kans.välisellä puolella singahdat samanlaiseen VAT Refund -kiskaan sen paperisi kanssa. Jos otat summan Thaimaan bahteissa, niin saat summan heti käteisellä kouraan kuittien kera. Aikaa tuohon menee muutama minuutti, joten tuntipalkoille kyllä pääsee.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Juu, tuolta myös on saatavissa infoa:

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/mat ... /index.jsp

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin