jopisalo kirjoitti: ↑Elo 25, 2021 14 : 11
tervehdys puukotetulle
jaava kirjoitti: ↑Elo 25, 2021 11 : 09
Syväterävyysalue on kapea ja vain noin 50cm päässä, kun tuo säätö nyt sitten puuttuu kokonaan. Vanhat kaukolasit kelpaa edelleen, mutta lääkärintarkastuksesta kuukauden päästä saan uusille laseille arvot.
Himmennin kuitenkin toimii, kirkkaassa valossa terävyysalue kasvaa.
Eilen leikkauspäivänä ei himmentimet toimineet yhtään: kun tulin Tilkasta ulko-ovelle auringonpaisteeseen, niin ei voinut pitää silmiä auki kuin siristellen ja silloinkin ne tulvi vettä. Onneksi vaimolla oli aurinkolasit autossa.
Apteekkiin menin mustassa maskissa ja tummissa naisten aurinkolaseissa - farmaseutti sanoi arvanneensa heti mitä on tehty.
Nyt mukautuu silmät jo paremmin valon määrään, mutta edelleen tää PC:n näyttö vaikuttaa ylettömän kirkkaalta. Ja valkoinen on valkoista:)
Kun olen näitä näyttöjä säätänyt kalibrointilaitteella, niin on ollut vaikea uskoa säädön onnistuneen ihan nappiin. Varsinkaan kirkkauden.
jopisalo kirjoitti: ↑Elo 25, 2021 14 : 11Varmaan teet tyylisi mukaan vaikkapa taulukon terävyysalueesta erilaisissa valoissa.
Heh, vai sellainen käsitys musta on tullut:) Hmm ... saatan tehdäkin, varsinkin jos aiheesta on mielenkiintoista vääntää jokin tietokoneohjelma:)
jopisalo kirjoitti: ↑Elo 25, 2021 14 : 11Eikös olekin maailma sinertävä, mulla leikattiin lumikeleillä niin silloin sen erityisesti huomasi.
Nyt kun sanot, niin kyllä tuo sinertävä kuvaa tätä näköaistimusta.
Kaikkiaan värit on huomattavan selkeät ja vasemmalla silmällä tuntuu kuin näkisin näytön pikselitkin tässä decnetin vaalean harmaassa osassa. Pikselien välissä näkyy tummemmat juovat, joita en oikealla nää (Näytön tarkkuus 1920 x 1080).
Optikko kertoi erään leidin luulleen takkinsa varastetuksi, kun ei leikkauksen jälkeen tunnistanut sitä väriltään. Mutta taskuissa olevat tavarat oli kuitenkin hänen:)
Mulla oli takki leikkaussalissa naulassa roikkumassa, kun se vastaa naisten käsilaukkua. Ja tietysti mun puhelin soi, kun olin muovien alla leikkauspöydällä ensimmäisen silmän operaatio menossa. Sanoin sen olevan mun puhelin ja kirurgi totesi, ettei ole hätää - jos leikkaavat laserilla, niin puhelin saattaa häiritä sitä. Ylttäsköhän se otsalohkoon sopivasti häirittynä:)