Sopiva kuulapää/kinopää

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Lumikenkä

Sopiva kuulapää/kinopää

Viesti Kirjoittaja Lumikenkä »

Onko kokemuksia kenelläkään seuraavanlaiseen ongelmaan. Kuvaan monenlaista digijärkkärillä, lintuja, makroa. Sen lisäksi harrastan lintujen kiikarointia varsinkin keväisin. Minulla on useita jalustoja, joista kaukoputken alla Velbonin hyvä videopää, josta on pikalukituksen jousi poikki ja näin kaukoputken pysyminen on epävarmaa. Muissa jalustoissa olevissa kuulapäissä on Manfrotton pikalukitus 200PL14. Mikä olisi pätevä pää kaukoputkella katseluun, johon kävisi tuo pikalukitus? Ei viitsisi jatkossa enää hajoittaa useaan tyyppiin, joskus voisi pärjätä yhdellä jalustalla reissussa sekä kameran että kaukoputken kanssa. Kuulapäällä on hiukan onnetonta säätää kaukoputkea.
Nikonilla vuodesta 1975
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ruusju7
Viesti:

Itse olen käyttänyt vuosia MANFROTTON

Viesti Kirjoittaja ruusju7 »

kinopäätä ensin mallia 029 ja nykyisin nollakaksysin parannettua versiota 229. Pikakiinnityslevy voi tuntua kolholta mutta on kuitenkin tukeva ja varma käytössä sekä mahdollistaa levyn kiinnityksen tukevasti kuuteen eri suuntaan. Uudempi on kiinni Berlebachin JALUSTASSA ja vanha 029 Slikin suurimmassa AMT:ssä.
Äkkipäätään hakiessa näkyy olevan maitolaiturilla myynnissä
http://www.maitolaituri.tv/product_info ... ts_id=1070
Maltillisempiakin hinnoittelijoita varmaan löytyy.
Piscatus necesse est - Vivere non est necesse
Linhof 4"x5" + 65 mm ,90mm,180mm /Voigtländer Bessa/ Pentax K1000/MZ-S/ K7/K5/ K20D/+1,8/18mm+1,8/20mm+2,8/35mm+1,2/50mm+2,8/100mm+2,8/135+3,5/180jne
Lumikenkä

Viesti Kirjoittaja Lumikenkä »

Kiitos vastauksesta! Tuossa vaan on se kuusikulmainen pikakiinnityslevy ja minull aon pienempi nelikulmainen. Samantapainen kinopää 200PL14-pikalevyllä näkyisi olevan MA 808RC4. Onko siitä kokemuksia kaukoputken kanssa?
Nikonilla vuodesta 1975
Vastaa Viestiin