Vasara vai rautasaha
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Helmi 19, 2008 7 : 51
Vasara vai rautasaha
Canon D40 ja Canon battery grip BG-E2N jumiutuivat kiinni toisiinsa. Kiinnitusruuvi pyorii ja jumiutuu. Kameran ja akkukotelon väliin jää n 2-3 mm rako.. Akkukotelo ei lähde irti, eikä mene kiinni, että runko saisi virtaa.
Onko teillä hyviä kikkoja, jolla tuon kiinnitysruuvin saisi pyörimään aukisaakka.
Onko teillä hyviä kikkoja, jolla tuon kiinnitysruuvin saisi pyörimään aukisaakka.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Helmi 23, 2005 16 : 25
- Viesti:
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Helmi 19, 2008 7 : 51
vasara vai rautasaha
kiitos.... en tiedä olenko väärässä, mutta olisko siellä jotain rattaita akkukotelon sisässä, jotka voisi olla jumissa.
-
- Viestit: 2069
- Liittynyt: Maalis 27, 2009 9 : 21
Re: vasara vai rautasaha
Tosta oli jossain juttua, että siellä sisällä on joku vaihteistoratassysteemi, mikä hajoaa aika ajoin. enpä kyllä muista missä tuosta oli juttua. Muistaakseni sitä ratasta sai pyöritettyä pienellä ruuvimeisselillä jostain, niin että sai kahvan korjauskelpoisena irti.smediat kirjoitti:kiitos.... en tiedä olenko väärässä, mutta olisko siellä jotain rattaita akkukotelon sisässä, jotka voisi olla jumissa.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
- Viestit: 7836
- Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
- Paikkakunta: Banaanilaakso
- Viesti:
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Mulla jäi vitoseen kahva kiinni samalla tavalla juuri ennen 10 päivän ulkomaankeikkaa. Kamera JASsiin ja keikka tehtiin ilman kameraa.
Tuossa kahvassa oleva kiinnitysruuvi on välitetty rattailla ja ne rattaat ei kestä kiristämistä. Tai kiinni saa, mutta auki ei enää. Tuttu ongelma, huono toteutus Canonilta.
Voit yrittää työntää todella ohuet pihdit sinne itse ruuviin kiinni (kameran pohjan ja kahvan väliin, jos mahtuu) ja pyörittää sen kahvan irti rungosta. Kahvan saa korjattua, joten mikäli takuu on voimassa, niin se korvaa tuon korjauksen.
Itse en saanut uutta kahvaa, vaan osa (rattaat) tilattiin jostakin ja kahva korjattiin tosiaan takuuseen.
..
Tuossa kahvassa oleva kiinnitysruuvi on välitetty rattailla ja ne rattaat ei kestä kiristämistä. Tai kiinni saa, mutta auki ei enää. Tuttu ongelma, huono toteutus Canonilta.
Voit yrittää työntää todella ohuet pihdit sinne itse ruuviin kiinni (kameran pohjan ja kahvan väliin, jos mahtuu) ja pyörittää sen kahvan irti rungosta. Kahvan saa korjattua, joten mikäli takuu on voimassa, niin se korvaa tuon korjauksen.
Itse en saanut uutta kahvaa, vaan osa (rattaat) tilattiin jostakin ja kahva korjattiin tosiaan takuuseen.
..
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Helmi 19, 2008 7 : 51
Korjaajalle kuitenkin
Kiitos vastauksista.. Kamera toimitettu kuitenkin korjaajalle.
Rattaat todellakin solmussa.. ja syykin selvisi... " liian tiukalle kiristetty"
Rattaat todellakin solmussa.. ja syykin selvisi... " liian tiukalle kiristetty"
-
- Viestit: 7019
- Liittynyt: Syys 08, 2008 17 : 13
- Paikkakunta: Tupos
- Viesti:
Re: Korjaajalle kuitenkin
With Canon, you might.smediat kirjoitti:" liian tiukalle kiristetty"
Ihmeellistä käyttää tuommoisessa paikassa tusinarattaita, kun muutamalla eurolla saisi ihan kunnolliset. Onko kukaan tutkinut onko ongelma puhtaasti heikot rattaat vai onko akseleilla vielä kaverina huonot ripustukset, ts. syntyykö sinne välyksiä, jotka voivat edesauttaa ongelman syntymistä?
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
- Viestit: 358
- Liittynyt: Heinä 15, 2003 22 : 38
Re: Korjaajalle kuitenkin
Pitäisikös tuo valmistajan/korjaamon mielestä lukea niin että se on käyttäjän vika, jos sormivoimin kiristettäväksi tarkoitetun ruuvin onnistuu sormivoimilla kiertämään rikki?smediat kirjoitti:Rattaat todellakin solmussa.. ja syykin selvisi... " liian tiukalle kiristetty"
Kuitenkin tuon liitoksen pitäisi olla vähintään yhtä tiukka kuin jalustakiinnityksenkin.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Helmi 19, 2008 7 : 51
Vasara vai rautasaha
Tämä juttu haiskahtaa pikkasen mädältä. Kamerakorjaaja sanoi ja nosti samalla kädet pystyyn.. " Canon ei myy varaosia" rattaita
ei siis saa mistään... JAS-tekniikkalla rattaiden vaihto ei tuota mitään ongelmaa. Vika jokatapauksessa on ruuvin kiristäjässä.
Oliko se " monopoli"... vai mikä se oli.. miksi tuota vois sanoa... ??
ei siis saa mistään... JAS-tekniikkalla rattaiden vaihto ei tuota mitään ongelmaa. Vika jokatapauksessa on ruuvin kiristäjässä.
Oliko se " monopoli"... vai mikä se oli.. miksi tuota vois sanoa... ??
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Helmi 19, 2008 7 : 51
Vasara vai rautasaha
Kiitos kaikille kommentoijille.
Akkukotelo on irroitettu Kuopiossa rungosta kamerakorjaajan toimesta. Hintaa tuolle tuli 52€. Mitään korjausta tuo ei pitänyt sisällään. Näkyvästä muovisesta kiinnitysruuvista ( kiekosta ) oli muoviratas sileä. Muut akkukahvan sisällä olevat metallirattaat näyttivät ehjiltä.
Kannataisikohan nyt jatkossa ostaa noita piraattikahvoja.. saisi kolme yhden alkuperäisen hinnalla... Onko kellään kokemuksia?
Akkukotelo on irroitettu Kuopiossa rungosta kamerakorjaajan toimesta. Hintaa tuolle tuli 52€. Mitään korjausta tuo ei pitänyt sisällään. Näkyvästä muovisesta kiinnitysruuvista ( kiekosta ) oli muoviratas sileä. Muut akkukahvan sisällä olevat metallirattaat näyttivät ehjiltä.
Kannataisikohan nyt jatkossa ostaa noita piraattikahvoja.. saisi kolme yhden alkuperäisen hinnalla... Onko kellään kokemuksia?
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19
Kyllähän ne rattaat saa varaosana vaikka JAS:lta. Toinen vaihtoehto on laitattaa siihen kiristyskiekkoon metalliratas jos sopivaa löytyy.
Esim. kellosepiltä voisi löytyä sopiva ratas, jonka voisi viritellä kierrettevään kiinitysruuviin kiinni. Näppärä kelloseppä voisi tehdä koko osan metallista. Vanhoja kelloseppiä on tosin vaikea löytää nykypäivänä.
Tuon rattaan heikkous voi olla myös suunniteltu ominaisuus. Jos se olisi metallia niin ylikuormitus tilanteessa jokin muu osa kiinnitysmekanismissa tuhoutuisi.
Esim. kellosepiltä voisi löytyä sopiva ratas, jonka voisi viritellä kierrettevään kiinitysruuviin kiinni. Näppärä kelloseppä voisi tehdä koko osan metallista. Vanhoja kelloseppiä on tosin vaikea löytää nykypäivänä.
Tuon rattaan heikkous voi olla myös suunniteltu ominaisuus. Jos se olisi metallia niin ylikuormitus tilanteessa jokin muu osa kiinnitysmekanismissa tuhoutuisi.
-
- Viestit: 2069
- Liittynyt: Maalis 27, 2009 9 : 21
Niinhän se on, mutta onneksi noita nuoria on kuitenkin jonkin verran.Jappee kirjoitti:Vanhoja kelloseppiä on tosin vaikea löytää nykypäivänä.
http://www.kelloseppakoulu.com/
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
- Viestit: 7019
- Liittynyt: Syys 08, 2008 17 : 13
- Paikkakunta: Tupos
- Viesti:
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19
Lähinnä viittasin siihen, että mekaanisten kellon korjaajia ei enää kauheasti ole. Toiminta on usein vaan pariston vaihtoa ja rannekkeen tai sen kiinnitysten korjausta.TheHatter kirjoitti:Niinhän se on, mutta onneksi noita nuoria on kuitenkin jonkin verran.Jappee kirjoitti:Vanhoja kelloseppiä on tosin vaikea löytää nykypäivänä.
http://www.kelloseppakoulu.com/
Tosiaan SS:n mielipidettä mukaillen; erittäin mielenkiintoinen koulutus. Olisikohan tuollaista tarjolla jossakin iltaopintoina/harrasteena?
-
- Viestit: 1250
- Liittynyt: Elo 05, 2008 0 : 51
Aloita tutustumalla kirjallisuuteen. Googlella löytänet kasan opuksia, kun hakusanoina on "horology" ja "book/s". Tässä pari isompaa listaa:Jappee kirjoitti:Olisikohan tuollaista tarjolla jossakin iltaopintoina/harrasteena?
http://www.horology.com/hi-books.html
http://www.nawcc-index.net/Books.php
Tutustumisen mekaniikkaan voi aloittaa vaikka isosta ja näennäisen yksinkertaisesta sekuntiheilurista...