Tarkoitin vain että tottakai valokuvaus ammattilaisella ymmärrän että voi työnsä ohessa hankkia laatuputkia koska tuskin kukaan työkseen suttuzoomeilla kuvaa.Hannu KH kirjoitti:Elikkä kun tekee valokuvausta ammatikseen, niin tommosiin harrasteputkiin ei tahdo riittää rahat.....omissa töissä kun niille ei keksi mitään käyttöä, valokuvaaminen ei välttämättä ole kultakaivos ja välineurheilu ei muutenkaan kiinnosta ja vielä vähemmän jotkut lintukuvat....JPQ kirjoitti:Eli kertoisitteko mitä ihmettä teette työksenne kun teillä tuollaisia varaa ostaa ? huomatkaa ammattivalokuvaajat eivät kuulu ketjuun.
Ne jotka niitä töissään tarvitsevat ovat sitten toinen juttu....
Gallup tosi kalliin optiikan omistajille
-
Re: Gallup tosi kalliin optiikan omistajille
-
Oman asuntonsa arvonnosusta puhuminen vähän samaa kuin myisi itsensä lihaksi teurastamolle voiton takia. Voihan sen voiton sitten sijoittaa järkevästi.saltikov kirjoitti:
Voittohan on arvonousua joka realisoidaan. Se ei taida ottaa kantaa mitä voitolla tehdään.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Juuri tästä on kyse omalla kohdalla. Koska moottoripyöräily ei kiinnosta pätkääkään, niin neljänkympin hämmenystä pitää hoitaa läjällä ällälaseja. Tosin yhtään yksittäistä monen tonnin objektiivia ei ole, kun en telejä tarvitse.harrin kirjoitti:Nimenomaan. Ostaahan jotkut moottoripyöriäkin... Siinäkin taitaa olla kolme tonttua aika pieni raha harrastusta aloitettaessa.JuhaH kirjoitti:Priorisointikysymyksiä.
-
- Viesti:
Algoritmi on tämä:JPQ kirjoitti:Eli teille jolla on esim. 300mm/f2.8 jne tyylin laseja paljon tai edes yksi. Eli kertoisitteko mitä ihmettä teette työksenne kun teillä tuollaisia varaa ostaa ? huomatkaa ammattivalokuvaajat eivät kuulu ketjuun. En sitä sano ettei sellaisia saa ostaa ja ymmärrän toki ääriolot (silloin jokainen valovoiman ripaus,vakain ja pitkä/laaja polttoväli on tarpeen) mutta summat tyyliin että "laukussa" on vaikka 3000e arvosta optiikkaa tuntuu aika hurjalta.
1) hanki työ jonka kanssa pärjäät kaupungissa asuen. Hanki myös vihreästi ajatteleva vaimo, tai sitten ei ollenkaan. Tai mies. Vähän seksuaalisesta suuntautumisesta ja omasta sukupuolesta riippuen.
2) Sitten kun tekee mieli ostaa henkilöauto, ÄLÄ TEE SITÄ!
3) Asustele pienessä asunnossa äläkä juo alkoholia
Eli raittius ja tietyiltä osin vihreät elämäntavat johtavat kalliisiin optiikoihin.
EDIT: jaa, tämä nyt tuli osittain kertauksena, olisi pitänyt lukea koko ketju ensin.
-
- Viesti:
Harrastuspohjalta olen kuvannut parikymmentä vuotta. Nörtti pienellä palkalla.
Putkia on yli ton 3k€:n edestä, MkIII harkinnassa. Runkoja on ollut monia. 1 ja RT ajoittain vieläkin käytössä.
- en polta: jää tonni vuodessa käteen
- en juurikaan juo (ehkä 10 III stobea vuodessa):ainakin toinen tonni vuodessa käteen ellei enemmän
- en omista autoa: edellisten lisäksi useita tonneja vuodessa käteen
Näillähän sitä sitten voikin kevyesti ostaa joka vuosi haluamiaan valokuvaustarvikkeita.
Putkia on yli ton 3k€:n edestä, MkIII harkinnassa. Runkoja on ollut monia. 1 ja RT ajoittain vieläkin käytössä.
- en polta: jää tonni vuodessa käteen
- en juurikaan juo (ehkä 10 III stobea vuodessa):ainakin toinen tonni vuodessa käteen ellei enemmän
- en omista autoa: edellisten lisäksi useita tonneja vuodessa käteen
Näillähän sitä sitten voikin kevyesti ostaa joka vuosi haluamiaan valokuvaustarvikkeita.
-
mä olen sairas eläkkeellä pikku hommaa rinnalla tehden jakmb kirjoitti:Algoritmi on tämä:JPQ kirjoitti:Eli teille jolla on esim. 300mm/f2.8 jne tyylin laseja paljon tai edes yksi. Eli kertoisitteko mitä ihmettä teette työksenne kun teillä tuollaisia varaa ostaa ? huomatkaa ammattivalokuvaajat eivät kuulu ketjuun. En sitä sano ettei sellaisia saa ostaa ja ymmärrän toki ääriolot (silloin jokainen valovoiman ripaus,vakain ja pitkä/laaja polttoväli on tarpeen) mutta summat tyyliin että "laukussa" on vaikka 3000e arvosta optiikkaa tuntuu aika hurjalta.
1) hanki työ jonka kanssa pärjäät kaupungissa asuen. Hanki myös vihreästi ajatteleva vaimo, tai sitten ei ollenkaan. Tai mies. Vähän seksuaalisesta suuntautumisesta ja omasta sukupuolesta riippuen.
2) Sitten kun tekee mieli ostaa henkilöauto, ÄLÄ TEE SITÄ!
3) Asustele pienessä asunnossa äläkä juo alkoholia
Eli raittius ja tietyiltä osin vihreät elämäntavat johtavat kalliisiin optiikoihin.
EDIT: jaa, tämä nyt tuli osittain kertauksena, olisi pitänyt lukea koko ketju ensin.
2,3 kohdat autoa en saa eikä toiseenkaan mene rahoja eikä edes
tupakkaan. ps. en mä "hienoja" tarvitse itse mutta utelias olinkin
ammattien suhteen.
-
- Viesti:
Minäpä juon välillä viunaa ja relestän + teen kaikki muutkin eritavalla kuin edellä neuvotaan.
Elämiä on vain yksi ja elämän tarkoitus on nauraa mahdolisimman paljon ja tehdä lapsia.
Silloin on kivempaa!!!
Niin ja minulla ei ole lintuputkia:(
Haluaako joku sponsoroida minulle selaisen, voi laitaa firmasi logon selkään kun lähden kaupungille ryypäämään ja relestämää.
600mm ei siis mielestäni kuulosta kovin isolta jos vertaa vaikka kilometriin?
Siis selaisen minulle kun sponsaat niin logosi selkääni saat kun rellestän.
Elämiä on vain yksi ja elämän tarkoitus on nauraa mahdolisimman paljon ja tehdä lapsia.
Silloin on kivempaa!!!
Niin ja minulla ei ole lintuputkia:(
Haluaako joku sponsoroida minulle selaisen, voi laitaa firmasi logon selkään kun lähden kaupungille ryypäämään ja relestämää.
600mm ei siis mielestäni kuulosta kovin isolta jos vertaa vaikka kilometriin?
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
600 millin peilitele? Menipä halvalla - muutamalla sadalla juurolla saa Jarin selkään kirjailtua jos jonniinmoisen kybärä tai lateksimainoksen! Käyttäkää ihmeessä hyväksenne! ;Djari siren kirjoitti: 600mm ei siis mielestäni kuulosta kovin isolta jos vertaa vaikka kilometriin?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Niin, sehän se olikin se alkuperäinen kysymys. "R&D Project Manager" lukee tällä hetkellä firman sisäisessä puhelinluettelossa. Varsinainen "insinöörikuvaaja" siis.JPQ kirjoitti:utelias olinkin ammattien suhteen.
-
Näitähän riittää ... :-)))koopees kirjoitti:Niin, sehän se olikin se alkuperäinen kysymys. "R&D Project Manager" lukee tällä hetkellä firman sisäisessä puhelinluettelossa. Varsinainen "insinöörikuvaaja" siis.JPQ kirjoitti:utelias olinkin ammattien suhteen.
Tasan ei mene lahjat täällä suomessa ei, eikä palkatkaan. Tosiasia nyt vaan on se että jos olet ollut yksityisellä sektorilla palkkatöissä 5 - 10 vuotta, esim "insinööri/ekonomitöissä", et ole ollut työttömänä/pitkällä sairaslomalla/tms ja olet 32 - 40, aika todennäköistä sinulla on tällä hetkellä varaa laittaa 3500+ euroa yhteen putkeen jos haluat.
Meinaan että tuollaisia menoeriä on aika usealla tuossa iässä, eikä kaikki ole ns pakollisia menoja. Kuten tossa aiemmin mainittiin, prätkät ja autot maksaa aika paljon enemmän, puhumutta veneistä ja kesämökeistä, vielä kun niitä autoja rupee olemaan 2 perheessä ...
Suomeksi sanottuna tähän harrastukseen mahtuu koko kansan kirjo, mutta enemmän niitä hyvätuloisia.
-
Veikkaisin kyl ett ei harrastus tulotasoa katso, mutta harrastukseen käytetty raha sitten taas katsoo. Eli kun suomalaisista enemmistö on matala/keskituloisia, niin myöskin harrastajista enemmistö on matala/keskituloisia.mudd kirjoitti:Suomeksi sanottuna tähän harrastukseen mahtuu koko kansan kirjo, mutta enemmän niitä hyvätuloisia.
-
Olen opiskelija ja tuloni lähentelevät köyhyysrajaa, mutta olen valmis uhramaan päälle tonnin kameraroinaan. Mitään muuta ei sitten vastaavasti ostetakaan koko hela vuotena. Ostan mieluummin sisältöä elämääni valokuvaamisen muodossa, kuin kulutan saman rahan vaateisiin, joihin kyllästyn vuodessa.
Tietysti en pysty ostamaan mitään 3000e linssejä, mutta voisin kuvitella tulotason noustessa optiikan ostamisen olevan vain priorisointikysymys.
Ystävät ei tajua, miksi joku ostaisi kalliin kameran, mutta ei heistä ole mitään ihmeellistä jos joku ostaa tietokoneita, televisioita yms. Aina löytyy rahaa, jos jotain haluaa. Eri asia, riittääkö enää raha muuhun.
Tietysti en pysty ostamaan mitään 3000e linssejä, mutta voisin kuvitella tulotason noustessa optiikan ostamisen olevan vain priorisointikysymys.
Ystävät ei tajua, miksi joku ostaisi kalliin kameran, mutta ei heistä ole mitään ihmeellistä jos joku ostaa tietokoneita, televisioita yms. Aina löytyy rahaa, jos jotain haluaa. Eri asia, riittääkö enää raha muuhun.
-
- Viesti:
Juu, se on aika ihan kallis yhdistelmä kun jostain syystä innostunut kuvaamisesta, moottoripyöräilystä, hifistä ja matkustamisesta :). Joo, jälkikasvua ei ole. Sitten kun on niin joutunee pari hommaa karsimaan.harrin kirjoitti:Nimenomaan. Ostaahan jotkut moottoripyöriäkin... Siinäkin taitaa olla kolme tonttua aika pieni raha harrastusta aloitettaessa.
-
Saako kysyä millä tasolla hifistä? onko se samaa raskasta sarjaa kun tähän ketjuun kuuluva optiikka.jvuotila kirjoitti:Juu, se on aika ihan kallis yhdistelmä kun jostain syystä innostunut kuvaamisesta, moottoripyöräilystä, hifistä ja matkustamisesta :). Joo, jälkikasvua ei ole. Sitten kun on niin joutunee pari hommaa karsimaan.harrin kirjoitti:Nimenomaan. Ostaahan jotkut moottoripyöriäkin... Siinäkin taitaa olla kolme tonttua aika pieni raha harrastusta aloitettaessa.
-
- Viesti:
Noniin, löytyihän täältä muitakin köyhiä. Niinhän se perinteiseti on ollut, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Digitaalisten laitteiden suhteen se ei aivan samaan tapaan päde, kun filmivehkeiden kanssa aikanaan, mutta optiikan kanssa kyllä.Australia kirjoitti:Olen opiskelija ja tuloni lähentelevät köyhyysrajaa, mutta olen valmis uhramaan päälle tonnin kameraroinaan. Mitään muuta ei sitten vastaavasti ostetakaan koko hela vuotena. Ostan mieluummin sisältöä elämääni valokuvaamisen muodossa, kuin kulutan saman rahan vaateisiin, joihin kyllästyn vuodessa.
Itsellänikin tulot ovat hyvin minimaaliset, mutta kyllä pienellä säätämisellä olen saanut rungon ja pari ällälasia hankittua. Jäähän siinä sitten jotain muuta ostamatta, mutta kyllä paremmalla kalustolla on myös paremmat mahdollisuudet tienata jotain takaisin.
-
Tai päinvastoin. Filmiaikana kuvanlaatu oli kiinni vain optiikasta, digiaikana myös kamerasta.ahz kirjoitti:
Noniin, löytyihän täältä muitakin köyhiä. Niinhän se perinteiseti on ollut, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Digitaalisten laitteiden suhteen se ei aivan samaan tapaan päde, kun filmivehkeiden kanssa aikanaan, mutta optiikan kanssa kyllä.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Kyllä filmiakana ratkaisi myös varmaan rungon käsintarkennuksen laatu ja filmi.OskuK kirjoitti:Tai päinvastoin. Filmiaikana kuvanlaatu oli kiinni vain optiikasta, digiaikana myös kamerasta.ahz kirjoitti:
Noniin, löytyihän täältä muitakin köyhiä. Niinhän se perinteiseti on ollut, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Digitaalisten laitteiden suhteen se ei aivan samaan tapaan päde, kun filmivehkeiden kanssa aikanaan, mutta optiikan kanssa kyllä.
-
-
- Viesti: