Apua ebay tilin luomiseen ja sieltä tilaamiseen.
-
Apua ebay tilin luomiseen ja sieltä tilaamiseen.
Noniin..
Nyt oon saanu otettua itteä niskasta kiini ja haluan tehä ebay tilin jos sieltä vaikka tilaisi yhden softboxin ja ehkä jonku heijastimen.
Niin nämä kentät joihin syötetään tiedot??
- First Name: etunimi
- Last Name: sukunimi
- Street Adress: osoite
- City: Kaupunki/paikkakunta
- State/Province/Region: ?? jätetäänkö tyhjäksi?
- Postcode: postinumero
- Country or Region: Maa? eli tässä tapauksessa suomi
- Create your eBay user ID: eli mikä tähän, pitääkö itse keksiä jotain?
Ja eikös tuo tilin luominen ole ilmaista myös?
Nyt oon saanu otettua itteä niskasta kiini ja haluan tehä ebay tilin jos sieltä vaikka tilaisi yhden softboxin ja ehkä jonku heijastimen.
Niin nämä kentät joihin syötetään tiedot??
- First Name: etunimi
- Last Name: sukunimi
- Street Adress: osoite
- City: Kaupunki/paikkakunta
- State/Province/Region: ?? jätetäänkö tyhjäksi?
- Postcode: postinumero
- Country or Region: Maa? eli tässä tapauksessa suomi
- Create your eBay user ID: eli mikä tähän, pitääkö itse keksiä jotain?
-
Re: Apua ebay tilin luomiseen ja sieltä tilaamiseen.
User ID on tietty se käyttäjätunnus, vapaasti valittavissa kunhan vapaana.Neon Valo kirjoitti:Noniin..
Regioniin muistaakseni väkisin haluaa jotain, joten siihen voi laittaa vaikka maakunnan.
Tilin perustaminen ja ostaminen on maksutonta. Myymisestä sitten ottavat välistä.
-
-
- Viesti:
-
Jo vaen!
nyt on tehty käyttäjätunnukset ebay:hin
Mailiin kolahti vahvistus jossa julumetun pitkä linkki jonka kopsasin osoteriville niin se meni ebayn sivulle ja onnitteli onnistuneesta rekisteröinnistä, niin ja tuohon region kohtaan ei tarvinnu laittaa mitään.
Vielä on hakusessa se että kuinka tuo paypal tilisiirto toimii käytännössä?
nyt on tehty käyttäjätunnukset ebay:hin
Mailiin kolahti vahvistus jossa julumetun pitkä linkki jonka kopsasin osoteriville niin se meni ebayn sivulle ja onnitteli onnistuneesta rekisteröinnistä, niin ja tuohon region kohtaan ei tarvinnu laittaa mitään.
Vielä on hakusessa se että kuinka tuo paypal tilisiirto toimii käytännössä?
-
- Viesti:
www.paypal.com
Rekisteröidy, rekisteröi sinne vaikkapa luottokortti, jolta sitten veloitukset tehdään. Näppärämpää kuin tilisiirto, IMHO.
Kun maksat PayPalin kautta, klikkaat "Pay Now" -linkkiä (tai vastaavaa, suoraan eBayn puolella), jonka jälkeen ohjaudut PayPalin kirjautumiseen. Siellä tarkastat maksun ja hyväksyt sen, jonka jälkeen kortilta veloitetaan maksu, kuten minkä tahansa luottokorttiostoksen kohdalla.
-Sale
Rekisteröidy, rekisteröi sinne vaikkapa luottokortti, jolta sitten veloitukset tehdään. Näppärämpää kuin tilisiirto, IMHO.
Kun maksat PayPalin kautta, klikkaat "Pay Now" -linkkiä (tai vastaavaa, suoraan eBayn puolella), jonka jälkeen ohjaudut PayPalin kirjautumiseen. Siellä tarkastat maksun ja hyväksyt sen, jonka jälkeen kortilta veloitetaan maksu, kuten minkä tahansa luottokorttiostoksen kohdalla.
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
Ok.
Tarkoitus ois tuo tilata -> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0425434380
Maksu näyttää oleva PayPal joten minun täytyy rekisteröityä tuonne PayPal sivulle vielä?
Hieman tuo englanti on hepreaa mulle, mutta jospa tässä oppis :)
Tarkoitus ois tuo tilata -> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0425434380
Maksu näyttää oleva PayPal joten minun täytyy rekisteröityä tuonne PayPal sivulle vielä?
Hieman tuo englanti on hepreaa mulle, mutta jospa tässä oppis :)
-
Tarviiko tuonne olla sitten semmonen LUOTTOKORTTI jota mulla ei ole, on vain visa electron jossa ei oo mitään luottopuolta taikka muuta.Sauli Särkkä kirjoitti:www.paypal.com
-Sale
-
-
Itse vasta myös "aloittelija" eBayssa, mutta 8 pistettä koreilee jo nickin takana. Se rahan siirtäminen kestää sitten 2-3 arkipäivää, siis tililtäsi Paypaliin. Joissain ilmoituksissa on, että maksun haluavat esim 3päivän sisään, jolloin kannattaa myyjälle ilmoittaa, että Paypalilla ei ole tarpeeksi rahaa ja annat päivämäärän jolloin maksat. Niin tein ainakin itse ja sain "kiitosta".
http://www.retropelihuolto.com/ulkomailta.htm
Tuolta löytyy vinkkejä. En itekkään ymmärrä enkun päälle kauheesti ja sen takia olenkin käyttänyt apunani Sanakäännös toimintoa, tosin se ei kovin hyvin suomenna, mutta tarpeeksi kuitenkin.
http://www.retropelihuolto.com/ulkomailta.htm
Tuolta löytyy vinkkejä. En itekkään ymmärrä enkun päälle kauheesti ja sen takia olenkin käyttänyt apunani Sanakäännös toimintoa, tosin se ei kovin hyvin suomenna, mutta tarpeeksi kuitenkin.
-
-
PerC...
Tapiolassa ku mulla tili on ni eipä voi paypalia käyttää sillä kortti hommelilla, kuulema ensikesänä tulee mahdolliseksi.
--------------------------------
Tuolta "Retropelihuolto" sivulta kattoin ohjeita ja kokeilin sitten tätä:
Ainakin tilisiirto ilmoitettiin onnistuneen tapiolan nettipankissa.
Tapiolassa ku mulla tili on ni eipä voi paypalia käyttää sillä kortti hommelilla, kuulema ensikesänä tulee mahdolliseksi.
--------------------------------
Tuolta "Retropelihuolto" sivulta kattoin ohjeita ja kokeilin sitten tätä:
Siirsin kokeeksi 5e saamalleni paypal tilinumerolle, saapi nähdä siirtyykö edes ja kuinka kauan menee että siirtyy.Paypal-pikaohje ainoastaan pankkitiliä käyttäville
Paypalin uusimpia ominaisuuksia on "Top Up" -siirto joka tarkoittaa yksinkertaisesti rahan siirtämistä suomalaiselta pankkitililtä Paypal-tilille. Tämä on siis loistava uutinen niille jotka eivät halua tai voi käyttää korttia maksamiseen. TopUp:n hyödyksi voidaan laskea myös entistä parempi turvallisuus koska kortin tietoja ei tarvitse missään vaiheessa syöttää nettiin.
Jos sinulla ei vielä ole Paypal tiliä niin seuraa yllä olevaa ohjetta kohtaan 8. asti. Kun olet saanut tilin avattua voit välittömästi siirtää Paypal-tilillesi rahaa, kortin lisäys- ja varmistusvaihetta ei siis TopUp-ominaisuutta käytettäessä tarvitse tehdä. En ole TopUp ominaisuutta itse käyttänyt mutta ilmeisesti edes pankkitilin tietoja ei Paypaliin tarvitse syöttää.
Kirjauduttuasi Paypal-tilille "My Account" -sivun ylälaidasta löytyy "Top Up Account" -linkki jota painamalla saat näkyville tilitiedot johon rahat tulee siirtää. Näillä tiedoilla rahat siis siirretään vain omalle Paypal-tilille. Kun rahat ovat siirtyneet, voit maksaa ostoksesi Paypal-tililtäsi myyjän Paypal-tilille.
Sivulta saat tarvittavat tiedot tilisiirtoa varten eli maksun saajan (Beneficiary Name), tilinumeron ja henkilökohtaisen siirtotunnisteen (Transfer ID) joka syötetään pankissa viesti-kohtaan. Kannattaa kopioida (Kopioi-Liitä) tiedot nettipankkiin jotta ne tulevat varmasti oikein, jos siirtotunnisteessa on yksikin merkki väärin niin maksu ei välttämättä tule perille. Maksun määrän päätät siis itse ja maksu lähetetään suomalaisesta pankista aina euromääräisenä. Jos olet tekemässä kauppoja esimerkiksi dollareissa niin joudut itse laskemaan kuinka paljon euroja sinun tulee Paypaliin siirtää. Kannattaa aina siirtää muutama prosentti ylimääräistä koska valuuttakurssit muuttuvat päivittäin ja summa muutetaan dollareiksi Paypalin omalla (huonolla) kurssilla. Tietenkin voit siirtää myös isomman summan kerralla tulevia kauppoja varten jos summan pitäminen tyhjänpanttina Paypal-tilillä ei haittaa. Hyvä ja ilmainen valuuttamuunnin ajankohtaisilla kursseilla on esimerkiksi XE.com.
Huomaathan että tilisiirto tulee tehdä pankkitililtä jonka omistajan nimi on sama kuin Paypal-tilillä, maksu ei muuten onnistu. Onnistunut maksu siirtyy Paypal-tilille 1-3 arkipäivän kuluessa ja Paypal ei veloita tästä siirrosta mitään. Kun rahat näkyvät Paypal-tililläsi voit suorittaa maksun myyjälle normaalisti eli yleensä heti oston jälkeen syöttämällä tietosi avautuvalle Paypal-maksusivulle tai klikkaamalla sähköpostiisi tulleesta laskusta Paypal-maksu linkkiä. Valitettavasti Paypalin härskiltä kurssimuutokselta ei voi välttyä TopUp-ominaisuutta käyttäessä jos maksu tapahtuu muuhun kuin euromaahan toisin kuin korttia käyttäessä. Paypalin oletusvaluutta olisi siis syytä jättää Euroiksi.
Ainakin tilisiirto ilmoitettiin onnistuneen tapiolan nettipankissa.
-
-
^Laitoin ite vahingossa liian vähän, joten taas joudun odottelemaan 3vrk rahan siirtymistä, mutta ei hätää, kun ilmoitin myyjälle maksavani perjantaina ja asia oli ok :) Ennenkin kauppaa saman kanssa tehnyt ja "luotto" on kunnossa. On muuten kaikki ostamani tuotteet tulleet perille (n. 8 pakettia). Yhtä vielä odottelen ja sitten tätä jonka perjantaina pääsen maksamaan, jos ei huomenna ole siirtyneet.
Olihan tossa joku toiminto, jolla pystyy maksamaan suoraan omalta tililtä, ilman Paypaliin rahan siirtämistä, mutta en ole ainakaan itse opiskellut silleen maksamista, joten näin mennää miten tähänkin asti.
Olihan tossa joku toiminto, jolla pystyy maksamaan suoraan omalta tililtä, ilman Paypaliin rahan siirtämistä, mutta en ole ainakaan itse opiskellut silleen maksamista, joten näin mennää miten tähänkin asti.
-
-
-
Noista oli siis kyse, eli kopio random laskusta jossa oma nimi ja osote näkyy ja sit ajokortista myös kopio. henkilötunnuksen loppuosan sotkin ettei sitä nähtäs.. Niin nyt sitten kiittivät ja olivat palauttaneet kaikki oikeudet minulle takas ja sain tilattua softboxin briteistä onnistuneesti :)Auttakaapa nyt miestä mäessä.
1. Oon saanu siirettyä sopivan summan paypal tilille, kun ostamaan menin niin ebay:ssä pitää kirjautua paypal tilille. Sen jälkeen tulee virhe ilmoitus jossa sanotaan että, tapahtumaa ei voitu käsitellä tilillä olevien rajoitusten vuoksi.
Mikä rajoitus?
2. Kirjauduin normaalisti paypal tilille jonka jälkeen tarkastin näitä rajoituksia ja sielä käskettiin ottamaan kopio ajokortista, passista tai muusta jossa näkyy oma kuva ja nimi ja myös kopio jostain laskusta jossa näkyy nimi,osoite jne.
Tarkistin kyllä, että olen oikealla paypal sivulla ettei ole huijausta.
Otanko siis kuvat nyt ajokortista ja jostain laskusta jossa nuo em. asiat käy ilmi?