mac, raw & EOS utility -> crash
-
- Viesti:
mac, raw & EOS utility -> crash
Moro, onko tää meikäläisen kone jotenki jutturassa. OES utilit, eli esim kamerasta koneelle kuvien latauksessa käytettävä softa, kaatuu. Erittäin nopean empiirisen testailun jälkeen tuli siihen tulokseen, että tuo kaatuilu liittyy raw kuviin. Kun niitä kamerassa on --> EOS util. nurin. Kun ei ole, kaikki bueno.
Onko jollain kokemuksia tällaisesta mäkin kanssa?
EOS utility 2.6.0
OSX jotain? (mistä näkee?)
Onko jollain kokemuksia tällaisesta mäkin kanssa?
EOS utility 2.6.0
OSX jotain? (mistä näkee?)
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Se nyt on hieman eri juttu kuin tuo kysymyksen tarkoittama siirto kortilta.oh6jih kirjoitti:Sokkosofta?eesau kirjoitti:Miksi käyttää moisia sokkosoftia?
Ite käytän tuota kun kuvaan suoraan koneelle, esim. tuotekuvien valaisua on hiukan näppärämpi arvioida 15" ruudulta kuin kameran pikkunäytöltä.
En edelleenkään ymmärrä miksi moisia ohjelmia edes on.
Näilläkin palstoilla niiden sekoilua on käsitelty useampaan otteeseen. Ja kuinka moni onkaan märehtinyt niiden kanssa yksikseen. Voi vain arvailla.
Ei niiden siirtäminen raahaamalla työpöydälle voi olla NIIN vaikeaa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Minä olen luonut uusille kuville ensiksi oman kansion. Olen kytkenyt kortinlukijan koneen kylkeen ja raahannut tai kopioinut tämän jälkeen kuvat tekemääni CR2-kansioon. Tämän jälkeen olen käynyt ne Esikatselun kanssa läpi. Tarpeettomat kuvat olen heittänyt roskiin. Tätä varten koneessa ei tarvitse olla ylimääräisiä ohjelmia käytössä. Tällainen hieman spartalainen tyyli sopii tällä hetkellä omiin tarpeisiini hyvin.
Sama systeemi on toiminut niin Tiikerissä kuin uusimmassa Lumileopardissakin. Siinä esikatselu on toteutettu toisaalta paljon nopeammaksi kuin Tiikerissä, kun pelkällä välilyöntinapin painalluksella kuvat saa näkyville. Ne vain pitää valita ensiksi (cmd + a).
Sama systeemi on toiminut niin Tiikerissä kuin uusimmassa Lumileopardissakin. Siinä esikatselu on toteutettu toisaalta paljon nopeammaksi kuin Tiikerissä, kun pelkällä välilyöntinapin painalluksella kuvat saa näkyville. Ne vain pitää valita ensiksi (cmd + a).
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Niin näemmä onkin. Olen itse selannut koko ruudun kokoisena kuvia (pieni näyttö) ja siinä tilassa pitää valita ensiksi kuvat.oh6jih kirjoitti:Ei tarvitse valitakaan kuin se ensimmäinen, nuoli alas/ylös pystyy selaamaan esikatselulla hakemistoaMikael K. kirjoitti:... kun pelkällä välilyöntinapin painalluksella kuvat saa näkyville. Ne vain pitää valita ensiksi (cmd + a).
-
- Viesti:
hauska lukee tätä vääntöä, tää on nykyään keskustelupalstoilla kaiketi sääntö =)
miks sä teet noin ku näin olis helpompaa tms. Mä en oikein keksi helpompaa tapaa siirtää kuvia koneelle, siihen arkistointijärjestlmään jota ole tottunut käyttämään ja tule vastakin käyttämään, kun pistää kamera kiinni koneeseen USB:llä ja kuvat siirtyvät automaagisesti ennaltamääritellyillä parametreillä koneelle.
Kerotkaa ihmeessä jos on jotain helpompia tapaja saada kuvat koneelle niin, että kansiorakenteena on vuosi -> kuvauspäivät
Joo, kuten tuolla jo kommentoitiin, jos jonkun on suunniteltu toimiva, olishan se kiva jos se toimis =)
miks sä teet noin ku näin olis helpompaa tms. Mä en oikein keksi helpompaa tapaa siirtää kuvia koneelle, siihen arkistointijärjestlmään jota ole tottunut käyttämään ja tule vastakin käyttämään, kun pistää kamera kiinni koneeseen USB:llä ja kuvat siirtyvät automaagisesti ennaltamääritellyillä parametreillä koneelle.
Kerotkaa ihmeessä jos on jotain helpompia tapaja saada kuvat koneelle niin, että kansiorakenteena on vuosi -> kuvauspäivät
Joo, kuten tuolla jo kommentoitiin, jos jonkun on suunniteltu toimiva, olishan se kiva jos se toimis =)
-
Kansiot voi nimetä ihan vapaasti. Eihän tässä nyt varsinaisesti ole helppoudesta kyse vaan varmuudesta ja luotettavasta toiminnasta.
On tässä matkan varrella kuullut monenmoisista ongelmista noiden "siirto-ohjelmien" kanssa. Milloin ovat kuvat liian pieniä, milloin korruptoituneita jne. Ja parhaassa tapauksessa ohjelma samalla poistaa alkuperäiset kortilta.
Siinä menee kerralla helposti hukkaan se aika minkä ohjelma voi säästää koko loppuelämän aikana.
Siis mielestäni kyse ei ole mielipideasiasta.
On tässä matkan varrella kuullut monenmoisista ongelmista noiden "siirto-ohjelmien" kanssa. Milloin ovat kuvat liian pieniä, milloin korruptoituneita jne. Ja parhaassa tapauksessa ohjelma samalla poistaa alkuperäiset kortilta.
Siinä menee kerralla helposti hukkaan se aika minkä ohjelma voi säästää koko loppuelämän aikana.
Siis mielestäni kyse ei ole mielipideasiasta.
-
- Viesti:
no joo, mulle kyse on helppoudesta, kyseessä ei oo mitenkään mittaamattoman arvokkaita kuvia (jos olette yhtään niistä tuolla kuva osiossa nähneet), toisaalta vuodesta 2002 canonin digikuvia ottanut ja yhtään kuvaa ei ole tuona aikana hävinnyt tai korruptoitunut siirrossa kamerasta koneelle. Varmuus sinällään on ihan kohdillaan vielä toistaiseksi ollut. En osaa macistä katsoa paljonko noita kuvia on, mutta haku kertoo "more than 10 000 items". Katson pointtini todistetuksi.
Aletaan menemään hiukan sivuun. päivitykset pistetty ja muistikortti formatoitu --> toimii taas, kiitos kaikille avittaneille =)
Aletaan menemään hiukan sivuun. päivitykset pistetty ja muistikortti formatoitu --> toimii taas, kiitos kaikille avittaneille =)