Onko kenelläkään kokemuksia ko. kombinaatiosta? Noin 3 kiloa painavalle kapistukselle pitäisi hyvä tripodi löytää, tuo nyt vaikuttaisi aika järkevältä speksien perusteella.
Muita suosituksia, jos tuo ei olisi käypä? Mietinnöissä on ollut myös;
Slik 780
190XB kamerajalusta + 496 RC2
Mutta ainakin toi Manfrotton kantavuusluku jää tuon Benron jälkeen.
Tripodi: Benro A-269M8 Travel Angel -kolmijalka + BH-1 -kuul
-
-
-
Minulla on melkein vastaava jalusta (Benro C-269M8) ja siinä kuulapäänä Benro B-1 taikka J-2. Tuo B-1 on pieni ja kevyt, jaksaa juuri pitää tuollaisen 3kg linssi/kamera yhdistelmän paikoillaan. Tosin itse kyllä vaihdan tuon isomman pään, jos aion kuvata isolla linssillä enemmän. Mutta jalusta itse tuntuu yhtä tukevalta kuin vanha Manfrotto 055, kunhan keskiputken pitää alhaalla.
Tomi
Tomi
-
No tuo Manfrotto 055 mulle juurikin tuli, mutta eikös se ole melko matala ilman tuota keskiputkea? Itsestä ne Manfroton 190-sarjan vehkeetkin tuntui liian matalilta ilman keskiputken nostoa, tuo 055 oli juuri sen verta korkea että sillä ei tarvinut hirveästi kumarrella vaikka keskiputki oli alhaalla.tokrsu kirjoitti: Mutta jalusta itse tuntuu yhtä tukevalta kuin vanha Manfrotto 055, kunhan keskiputken pitää alhaalla.
Tuo Benro olisi siinä mielessä kiinnostanut, että se olisi ollut todella pieni kokoonlaitettuna, lentomatkustuksessa monesti etu - mutta saako tripodia koskaan viedä matkustamoon käsimatkatavarana?
-
Tuon pienen koon ja keveyden takia Benro tulee otettua mukaan (mahtuu kameralaukkuun) useammin kuin tuo 055. Ja kun olen itse riittävn lyhyt, niin keskiputkea ei yleensä isoilla linsseillä (jalustapanta) tarvitse nostaa.
Lentokoneessa tuo on ollut matkalaukussa ruumassa, sillä linssit ja rungot on ihan riittävän painavia käsimatkatavaroihin.
Tomi
Lentokoneessa tuo on ollut matkalaukussa ruumassa, sillä linssit ja rungot on ihan riittävän painavia käsimatkatavaroihin.
Tomi