Olen aina kehittänyt kuvani Ifin kautta, joten muista valveluntarjoajista ei ole kokemusta. Pääosin olen ollut tyytyväinen Ifin kuviin, varsinkin kun en muuta niitä Ifin profiiliin, vaan kuvissa lähtee mukana kameran tuottama sRGB profiili, niin ainakin luulen. Suurin osa kuvista lähtee kehitykseen myös sellaisenaan, kuin ne ovat kameran jäljiltä.
Viimeisessä erässä oli kuitenkin huomattavia "värivirheitä" joissakin tietyissä sinisen sävyisissä kuvissa. Suurin osa kuvista olivat mielestäni ihan hyvin onnistuneita niin värisävyltään, kuin tarkkudeltaan jne. Parhaiten värisävyt täsmäsivät maisemakuvissa, jos vertasin niitä monitorilta katseltuihin kuviin.
Valaisen asiaa esimerkkikuvien muodossa.
Ifille lähti tämännäköinen kuvatiedosto:

Kuvasin Ifiltä tulleen kuvaan kameran automaattiasetukselta ja värisävyt vastaavat melko hyvin kuvassa olleita sävyjä. Eli sävyt ovat muuttuneet melko rajusti.
Siis tämän sävyinen kuva tuli Ifiltä.

Edit: Kokeilkaa omia kameroitanne tähän ylläolevaan kuvaan ihan vaan monitorilta kuvaamalla. Itsellä ainakin kamera haluaa tehdä kuvasta ihan väkisin sinisävyisen.
Kokeilin vielä ottaa samasta valokuvasta kuvan "oikeaoppisesti", eli laitoin valokuvan päälle valkoisen paperin ja asetin kameran valkotasapainon. Tällä tavalla otettu kuva muistuttaa värisävyiltään taas melkoisesti alkuperäistä Ifille lähettämääni kuvaa.
On tämä ihmeellistä....

Hyviä selityksiä ja ehdotuksia asian korjaamiseksi kaivataan?[/b]