Canon tuo piakkoin uutta

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
haili
Viesti:

Canon tuo piakkoin uutta

Viesti Kirjoittaja haili »

20.08.2004 Canonilta esitellään lehdisölle 5 digistillkompaktia, 1 digijärjestelmä, 2 digivideota, 3 skanneria jotka ovat sitten Photokinassa esillä. Sisällöstä en tiedä vielä tarkempaa mutta jos saan tietää tarkemmin ja koska saa julkaista niin kerrotaan sitten lisää. Toivottavasti saan pian jotain kerrottavaa lisää.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
haili
Viesti:

Jäi vielä sanomati että 8 uutta erilaista PIXMAa on myös esillä.
haili
Viesti:

Sitä vaan vielä että seuratkaa lähipäivinä nettipalstoja ympäri maailmaa sillä se mitä porukka odottaa on "vuotamassa" joltain sivulta ulos. Suomen Canon on kutsunut lehdistön paikalle 20. päivä ja on vihjannut ennakkoon nuo edellämainitut määrät laitteita tulevan Photokinaan ja se tietää vilskettä sielläkin suunnalla.
juha_m
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Veikkaan että järkkäri on 10D seuraaja. Hinta tippuu 100-150e ja uusi 8Mpx kenno 1.6 cropilla. Älkää siis enää ostako 10D:tä!

Itse olisin toivonut että Canon ei olisi megapikseli kilvassa mukana ja olisi ollut vain 6mpix. Sama kenno menee sitten 300D:n seuraajaankin. 8 megan RAW kuvat ovat taas suurempia ja hitaammin käsiteltäviä eikä lisääntyvä resoluutio potentiaali minua innosta.
pahvi

Viesti Kirjoittaja pahvi »

20d:hän se..

Jos on tarkennuspisteitä riittävästi niin pitää myydä vaimo ja ostaa uusi runko!

1.6x croppi ja 8mpix ei kuulosta hyvältä _JOS_ kennoteknologia ei ole kehittynyt senverran että pienentynyt pikselikoko ei tuota enään liikaa kohinaa.

Onhan tuo 1.6x kenno silti huomattavasti Pro-1 jne suurempi kuitenkin. Ja Mark II on ilmeisesti askel eteenpäin vielä kohinattomuudessa jotenkas lähes samaan pitäisi päästä kasimegallakin.
-
Janne Kotka
Tuomo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

juha_m kirjoitti:Itse olisin toivonut että Canon ei olisi megapikseli kilvassa mukana ja olisi ollut vain 6mpix. Sama kenno menee sitten 300D:n seuraajaankin. 8 megan RAW kuvat ovat taas suurempia ja hitaammin käsiteltäviä eikä lisääntyvä resoluutio potentiaali minua innosta.
Eihän sitä uutta kameraa ole pakko ostaa. Vanhallakin pärjää, jos se toimii hyvin.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Niin, ei kai 10D ala ottamaan huonompia kuvia vain sen takia, että sille tulee seuraaja? Minun A40 ottaa ihan yhtä hyviä kuvia nyt, kuin kaksi vuotta sitten.
juha_m
Viesti:

Tuomo kirjoitti:
juha_m kirjoitti:Itse olisin toivonut että Canon ei olisi megapikseli kilvassa mukana ja olisi ollut vain 6mpix. Sama kenno menee sitten 300D:n seuraajaankin. 8 megan RAW kuvat ovat taas suurempia ja hitaammin käsiteltäviä eikä lisääntyvä resoluutio potentiaali minua innosta.
Eihän sitä uutta kameraa ole pakko ostaa. Vanhallakin pärjää, jos se toimii hyvin.

No on uusi kenno kehittynyt kohina ominaisuuksiltaan ja dynamiikalta eli kyllä aina kannattaa ostaa uutta ja hankkitua eroon vanhenevasta.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

pahvi kirjoitti:Onhan tuo 1.6x kenno silti huomattavasti Pro-1 jne suurempi kuitenkin. Ja Mark II on ilmeisesti askel eteenpäin vielä kohinattomuudessa jotenkas lähes samaan pitäisi päästä kasimegallakin.
MkII yksittäinen pikseli taitaa olla kuitenkin suurempi, kuin 10D:n tai 300D:n vastaava, joten siitä tuo kohinan pieneneminen. Pikaisella laskutoimituksella yksittäinen pikseli pienenisi 25% jos samaan 1.6x kertoimen kennon survotaan 8milj. pikseliä.
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

Ei ka sentään speksejä ole missään julkaistu, vain kameratyyppien nimiä.

Oma veikkaukseni ei ole 8 megan kenno vaan Digig 2 prossu/välimuistia ja nopeutta lisää vanhoilla hilpetööreillä.. tietysti siten, ettei Mark 2:en myynti heikkene, eli jossain pitää jäädä selvästi jälkeen.

Perustelut miksi ei isompaa kennoa cropilla 1,6 äkkiä tule:
Kennojen suunnittelu maksaa paljon ja olemassa olevat ovat aika "Bra" Canonilla, niin uskon Cropin olevan 1.3 jos kenno kasvaa 8 megaan. Mutta epäilen vahvasti tuota pikselimäärän lisäämistä.
Alpine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Mielenkiinnolla odottelen julkaisua. Alkaa pikkuhiljaa poltella digijärkkärin hankinta, vaikka vielä ei niin kiirettä sillä olekaan. Maltan kuitenkin odotella ja katsoa mitä 10D:n seuraaja tuo tullessaan ja tehdä päätöksiä sitten. Tarvitsee kuitenkin vielä säästää pari kuukautta, kun on ennen kameran hankintaa hommattava optiikkaa kiväärinkin päälle. ;)
piksi

Viesti Kirjoittaja piksi »

juha_m kirjoitti:
Tuomo kirjoitti:Eihän sitä uutta kameraa ole pakko ostaa. Vanhallakin pärjää, jos se toimii hyvin.
No on uusi kenno kehittynyt kohina ominaisuuksiltaan ja dynamiikalta eli kyllä aina kannattaa ostaa uutta ja hankkitua eroon vanhenevasta.
jokseenkin aika uskomatonta tekstiä. taidat olla aika hyvä trollaaja?

<scheibe>

ilmeisesti haluat vapaaehtoisesti tukea omilla rahoillasi kameravalmistajien osingoista nauttivia ihmisiä, todella jaloa. minä taas olen paha ja kauhea ja käytän ikivanhaa 10D:täni edelleen vaikka sille on huhuttu seuraajaa jo pitkän aikaa. taidan olla hullu. tyhmäähän se tietysti on säästää parhaimmillaan useita satoja euroja siinä, ettei myy tappiolla vanhaa runkoa ja osta uutta, tällä rahallahan saattaisin vaikkapa ostaa uusia objektiiveja tai tarvikkeita nykyiseen kameraani.

olen myös huomannut, että kymppideeni alkoi ottaa huomattavasti huonolaatuisempia kuvia heti sitä seuraavana päivänä kun kuulin ensimmäiset huhut sen seuraajasta. aivan kuin se olisi yhtäkkiä sairastunut creutzfeldt canonin syndroomaan. sama asia kävi edellisellä kamerallani, sony dscf707:lla kun sen seuraaja julkaistiin. kamera kirjaimellisesti suli käsiini sinä päivänä! kaikki sillä otetut kuvat paloivat poroksi ja etsinsilmäni sokeutui!

en enää voi koskea kameraani, sillä nyt olen valaistunut. tajuan, että en enää voi nauttia valokuvauksesta ellen osta uutta kameraa. ymmärrän, että tähän asti ottamani kuvat ovat aina liian pieniresoluutioisisia, liian suurikohinaisia, liian laimeita dynamiikaltaan. kaikki ne pitää polttaa ja minun pitää päivittää kamerani, sillä koska "uusi kenno on kehittynyt kohina ominaisuuksiltaan ja dyna miikaltaan erin omaisesti eli kyllä kannattaa hankkiutua eroon vanhasta lappeen ranta yhdys sana".

</scheibe>

tästä olen puhunut ennenkin. kumpi on tärkeämpää - kuvaaminen vai speksien, uusien mallien ja huhujen perässä juokseminen. valokuvaussyndrooma vs. mikkosyndrooma. minä en aio ostaa uutta kameraa vain siksi, että sen kenno on kohinattomampi, vain siksi, että siinä on uusia speksejä ja vain siksi, että päällä on leima "UUSI MULTIMEDIA! OSTA HETI!". älä ikinä julista kenellekään totuutena sitä, että vain tässä oravanpyörässä juoksijat tekisivät oikein.
Zipelius

Viesti Kirjoittaja Zipelius »

piksi kirjoitti:
juha_m kirjoitti:
Tuomo kirjoitti:Eihän sitä uutta kameraa ole pakko ostaa. Vanhallakin pärjää, jos se toimii hyvin.
ilmeisesti haluat vapaaehtoisesti tukea omilla rahoillasi kameravalmistajien osingoista nauttivia ihmisiä, todella jaloa.
No jokaisella on oikeus tehdä rahoillaan mitä haluaa. Mielestäni jos joku haluaa ostaa uuden kameran ja on siitä onnellinen niin mikäs siinä. Saapahan siinä kameranvalmistajatkin pussiinsa jotain ja kehittävät taas jotain uutta seuraavaan kameraan. Näin se hyrrä pyörii.

Jotkut ei tarvitse uutta vaan tyytyvät vanhaan. Esim. autoilusta. Kyllä samalla ladalla mikä on 10-vuotta sitten ostettu varmasti pääsee paikasta a paikkaan b ihan yhtä hyvin kuin 10-vuotta sitten.
juha_m
Viesti:

piksi kirjoitti:
juha_m kirjoitti:

tästä olen puhunut ennenkin. kumpi on tärkeämpää - kuvaaminen vai speksien, uusien mallien ja huhujen perässä juokseminen. valokuvaussyndrooma vs. mikkosyndrooma. minä en aio ostaa uutta kameraa vain siksi, että sen kenno on kohinattomampi, vain siksi, että siinä on uusia speksejä ja vain siksi, että päällä on leima "UUSI MULTIMEDIA! OSTA HETI!". älä ikinä julista kenellekään totuutena sitä, että vain tässä oravanpyörässä juoksijat tekisivät oikein.
Rauhallisesti keskustellen voin kyllä perustella miksi vaihtaminen uuteen on rationaalisesti järkevää. Tämä perustuu osaltaa siihen että käytettyjä järkkäreitä arvostetaan liian korkealle. Käytetyn takuuttoman laitteen ostamisessa/omistamisessa on riskinsä. Suljin voi mennä rikki milloin vain ja remppa maksaa 400e ja voi kestää viikkoja. Sulkimen hajoamisen riskin voi väistää ostamalla uuden ja taas on turvaa vuodeksi. Näillä hinnoilla uuden ja käytetyn hintaero ei välttämättä ole 150 euroa enempää joka on aika halpa pääomakustannus kuvaa kohden jos vaikka ottaa 10-15t kuvaa vuodessa. Jos innokas harrastaja sijoittaa objektiiveihin tuhansia euroja niin miksi parisataa olisi kohtuutonta rungon päivitykseen.

Lisäksi toden totta, kaiken lisäksi uuden sukupolven laite on monin verroin parempi ja hinta voi olla jopa matalampi(Nähdään pian). Huhuttu EF-S tuki voi olla todella merkittävä juttu. Ehkäpä Canon tarjoaa uudessa kitissä paljon 300D kittiä laadukkaamman edullisen ja kevyen objektiivin. Se tarkoittaa suomeksi rahansäästöä ja kevyempää kantamusta.
Omalle kuvaustyylilleni parantuneet ISO ominaisuudet toden totta olisivat tervetulleita. Jos uutuuden ISO1600 onkin yhtä hyvä kuin entisen ISO800(mkII näin taisi olla). Tämä on jo suuri ero ja joissain tilanteissa voi olla ero onnistuneen ja epäonnistuneen kuvan välillä. Saadakseen vastaavan valovoimaparannuksen objektiiveihin, voi joutua maksamaa paljon enemmän.

Rauhallisesti nyt pojat

---
Juha
piksi

Viesti Kirjoittaja piksi »

juha_m kirjoitti:No on uusi kenno kehittynyt kohina ominaisuuksiltaan ja dynamiikalta eli kyllä aina kannattaa ostaa uutta ja hankkitua eroon vanhenevasta.
juha_m kirjoitti:että käytettyjä järkkäreitä arvostetaan liian korkealle. Käytetyn takuuttoman laitteen ostamisessa/omistamisessa on riskinsä. Suljin voi mennä rikki milloin vain ja remppa maksaa 400e ja voi kestää viikkoja. ............blablabla
minä kommentoin ensimmäiseen. sinä vastaat toiseen. ensimmäisessä kerrot, että kaikesta joka vanhenee (en tiedä mitä ajanjaksoa tarkoitat, päiviä vai vuosia) kannattaah hankkiutua eroon, toisessa viestissäsi puhut vanhan ostamisesta joka tietääkseni on eri asia kuin eroon hankkiutuminen. en itsekään ostaisi käytettyä järkkää, mutta toisaalta en myöskään luovu aiemmin ostamastani vain siksi , että siitä julkaistaan päivitetty versio markkinoille - ja tästä oli tasan tarkkaan kyse jos luet ajatuksella ensimmäisen kommenttisi läpi tämän viestin ylälaidasta. piste.
juha_m
Viesti:

minä kommentoin ensimmäiseen. sinä vastaat toiseen. ensimmäisessä kerrot, että kaikesta joka vanhenee (en tiedä mitä ajanjaksoa tarkoitat, päiviä vai vuosia) kannattaah hankkiutua eroon, toisessa viestissäsi puhut vanhan ostamisesta joka tietääkseni on eri asia kuin eroon hankkiutuminen. en itsekään ostaisi käytettyä järkkää, mutta toisaalta en myöskään luovu aiemmin ostamastani vain siksi , että siitä julkaistaan päivitetty versio markkinoille - ja tästä oli tasan tarkkaan kyse jos luet ajatuksella ensimmäisen kommenttisi läpi tämän viestin ylälaidasta. piste.
Hä?
herkko

Viesti Kirjoittaja herkko »

juha_m kirjoitti:
Hä?
Joillekin tosiaan käsitteet 'minä' ja 'minun tarpeeni' eivät ole kovin selkeästi jäsentyneitä. Jos joku muu tarvitsee/katsoo tarvitsevansa uutta kameraa, ei se tarkoita sitä että hänelle itselleen jäävät ainoiksi vaihtoehdoksi uuden kameran hankinta tai psykoosiin joutuminen ;)
makemich

Viesti Kirjoittaja makemich »

juha_m kirjoitti:...kyllä aina kannattaa ostaa uutta ja hankkitua eroon vanhenevasta.
Täsmälleen samaa mieltä, sitä paitsi money makes the world go around joten ei kun rahaa kiertoon, sitä varten se on keksitty! :o)
KaS

Viesti Kirjoittaja KaS »

Itse toivoisin Canonin kehittävät 10D-luokkaansa entistä laadukkaammaksi vaikka sitten hintaa nostaenkin. Jos hinnanalennus paineet hallitsevat kehitystä, kamera ei kehity niin paljon kuin olisi toivottavaa.

Canon 10D:n omistajana toivoisin tietysti uuden kameran olevan selkeästi nykyistä mallia parempi. 1D Mk II on sen verran hintava, että tuollaiselle 1500-2000e kamerallle kyllä olisi tilaa. Olkoot sitten 300D tai huhuttu 3000D tavallisille kuluttajille suunnattuja malleja (esim. hintaluokissa 1200e ja 600e).

Nykyisen 10D:n omistajana olen pohtinut sitä, mikä saisi meikäläisen vaihtamaan kameran uuteen malliin. Pelkkä kennon kasvatus 8MP ei siihen kyllä riitä. Eniten toivoisin automaattitarkennuksen parantamista. 45 tarkennuspistettä ja mieluiten silmän kontrolloima tarkennus (vrt. Canon EOS 30). Myös kohinan vähentäminen olisi toiveissa.

Vastaavasti EF-S yhteensopivuus ei ainakaan vielä kiinnosta, ehkä sitten jos Canon alkaa julkaista L-sarjaa tai vastaavia EF-S linsseinä (onko se laadullisesti mahdollista?). Jos tarkoituksena on julkaista peruslinssejä entistä halvempina, niin sitten sillä ei ole merkitystä.

Tässä vain muutama ajatus.

Vilkaiskaapa bobatkins.com ja löydätte sieltä ns. huhuyhteenvedon. Canon EOS 20D, 8MP, 1.6 näyttää olevan vahvoilla.
askomiko

Viesti Kirjoittaja askomiko »

300D ja 10D on liian lähellä toisiaan, kai ne potkaisee 10D:ää vähäsen ylöspäin.
---
Vastaa Viestiin