sigman digijärkkärit!?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kostaja!

sigman digijärkkärit!?

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

onko sigman järkkärin omistajia? mikä malli kyseessä, mitä maksoi ja mistä ostit?
kerro kamerastasi, vaikuttaa mielenkiintoa herättävältä merkiltä.. sigman (olikohan jokin 9) mallin järkkä, en nyt muista tarkkaan nimee, oli jossain erittäin edulliseen hintaan ja taitaapi olla laatu peli!? mitä mielt ootte?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

No eipä taida sigman käyttäjiä olla tungokseen asti, mutta tässä samasta aiheesta aikaisemmin käyty keskustelu:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... hlight=sd9
Nyttemmin on tuota kokemusta kamerasta minulle jo kertynyt enemmänkin ja tuon valovoiman kanssa oppii elämään. tuota iso 400 pystyy käyttämään kun ylivalottaa kuvia puoli aukkoa, mutta ei tämä kyllä ole paras vaihtoehto jos haluat sisätiloissa ilman salamaa kuvailla. Tuolla aikaisemmassa keskustelussa Tuomo sanoi että Sigma tekee utuista jälkeä, mutta minun mielestä se johtuu kyllä objektiivista eikä kamerasta, sillä minulla utuista jälkeä tulee vain laajakulmalla kun aurinko osuu linssiin tosin tämä ongelma on kaikilla laajiksilla ja on kamerasta riippumaton ongelma.
Tässä mallikuva joka otettu iso400 ja objektiivina sigman ehkä kaikkein paskin ja parjatuin 75-300 pumppuzoomi, tosin ei ollu foomi aivan tapissa.
Kuva
Ja heti varoituksen sana että kuva on pakattu nettikäyttöön eikä näin ollen käy vertailukuvasta mihinkään kohinakeskusteluun, mutta pointti on että tällä kameralla pärjää jos ei ole tarve lähteä mihinkään ääriolosuhteisiin.
Aina kannattaa suhteuttaa asiat omiin tarpeisiin ja rajoituksiin, siis jos haluat pippelin venytys vehkeen niin älä osta Sigmaa.
Minä olen hankkinut itselleni M42 soviterenkaan jolla aukeaa uusia mahdollisuuksia objektiivien suhteen.
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

jotenkin tuntuu että noita ei ole tarjolla paljon missään! mistä niitä saa ja paljonko maksoit itse.. muistaakseni luin jostain topiicista että ostit aika halvalla *muistelee*
aaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaro »

Kuva

Kuva

Kuvia Sigma SD9 kameralla löytyy täältä:

http://www.lumisoft.fi/gallery

Runko maksoi n. 900 euroa.
kaptah

Viesti Kirjoittaja kaptah »

Viimeksi muokannut kaptah, Tammi 17, 2013 1 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Lisää kuvia
Mainittakoon että kuvat viikosta 9 alkaen on kuvattu Sigmalla
http://www.kolumbus.fi/frogtime/nieppi/ ... kot_04.htm
Kuvia ei ole käsitelty photarilla muuten kuin pakattu. Poikkeuksen tekee yhdet "silmät" mutta enpä kerro mitkä ;-)
Vastaa Viestiin