En löytänyt (vaikka niitä varmastikin on) aikaisempia keskusteluja tästä aiheesta, joten:
A) Onko kortinkukijasta hyötyä? (Tarkoitan lähinnä nopeudessa), ja
B) jos on, niin mikä kannattaa hankkia?
Tuli hankittua 6 megapikselin kenno, ja kuvat siirtyvät nyt tuskastuttavan hitaasti ZoomBrowserin kautta (G3:n kuvat siirtyivät ihan asialliseen tahtiin, ja olen Martti65n kanssa samaa mieltä siitä, että ohjelma on ihan näppärä kun haluaa kuvat "päiväjärjestykseen" kansioissa).
Kortti on Kingston 512Mb CF.
Mikä kortinlukija?
-
Mikä kortinlukija?
Robban
-
Verkkokaupan Edimax EU-RD06 (tuotenumero 7724) on hintaisekseen erittäin pätevä laite. Siirtää kuvat USB2-väylää pitkin ripeästi koneelle.
Transcendin 512MB 45x Compact Flashilla nopeus on 7-8MB/s kun Sandiskin USB2-lukija kitkutteli samalta kortilta ~2MB/s. Lukijan valinnalla on siis suuri merkitys suorituskykyyn eikä liitäntätapa (USB2/FireWire) itsessään takaa mitään.
Kingstonin kortilla siirtonopeus Rob Galbraithin tietokannan mukaan on noin 5MB/s. Jos koneesta löytyy vain USB1.1-portti, rajoittuu nopeus yhteen megatavuun sekunnissa.
Omasta G5:sta suoraan siirrettäessä kuvat lipuvat alle 500kt/s joten nopeushyöty on kyllä erittäin huomattava.
Transcendin 512MB 45x Compact Flashilla nopeus on 7-8MB/s kun Sandiskin USB2-lukija kitkutteli samalta kortilta ~2MB/s. Lukijan valinnalla on siis suuri merkitys suorituskykyyn eikä liitäntätapa (USB2/FireWire) itsessään takaa mitään.
Kingstonin kortilla siirtonopeus Rob Galbraithin tietokannan mukaan on noin 5MB/s. Jos koneesta löytyy vain USB1.1-portti, rajoittuu nopeus yhteen megatavuun sekunnissa.
Omasta G5:sta suoraan siirrettäessä kuvat lipuvat alle 500kt/s joten nopeushyöty on kyllä erittäin huomattava.
-
Re: Mikä kortinlukija?
Toivottavasti hankit myös itse kameran sen ympärille ;)robban kirjoitti:Tuli hankittua 6 megapikselin kenno
Itse ostin Anttilasta USB2:ssa toimivan 6in1 muistikortinlukijan n.12eurolla. Pieni ja todella näppärä laite.
Huomattavasti nopeampi kuin kameran oma liitantäjohto.