Ne joilla on kokemusta ST-E2-salamaohjaimesta, kertokaapa minulle muutamia asioita.
- Toimiiko tuo laite OK EOS-10D:n kanssa?
- Miten hyvin tuo ST-E2 toimii ulkona, voiko salamalaitteet olla miten paljon sivuilla lähettimestä ja miten kaukana, että ne välähtävät?
- Toimiiko ST-E2 myös 420EX:n kanssa?
Yleensä minä olen vastailemassa muitten kymysyksiin, mutta nyt pyydän ystävällisesti neuvoja ko. asiasta! Ne jotka eivät asiasta kunnolla tiedä, älkää vaivautuko vastaamaan.
Kiitos jo etukäteen!
- spege -
Pekka Turunen
Canon ST-E2-salamaohjain
-
1. toimii hyvin digienkin kanssa
2. kyllä ne jonkinverran voi olla sivulla, mutta tuo ir-ohjaussäde (olikos se infrapunalla toimiva, en muista kyllä) suuntautuu aika pitkälti eteenpäin joten takana ei voi olla. etäisyys on varmaankin 5-10 metriä (ainakin), riippuu tietysti olosuhteista jne. tämä siis ulkona, sisätiloissa seinät ja katto heijastavat melko hyvin tuota signaalia, joten salaman sijoittelulla ei ole niin paljoa väliä.
3. toimii, 2 kpl 420ex + st-e2 oli ihan näppärä yhdistelmä silloin kun käytin canonin digirunkoa.
kokonaisuutena st-e2 + 420ex on hyvä ja erittäin näpsäkästi toimiva yhdistelmä.
t: Teemu Laine
2. kyllä ne jonkinverran voi olla sivulla, mutta tuo ir-ohjaussäde (olikos se infrapunalla toimiva, en muista kyllä) suuntautuu aika pitkälti eteenpäin joten takana ei voi olla. etäisyys on varmaankin 5-10 metriä (ainakin), riippuu tietysti olosuhteista jne. tämä siis ulkona, sisätiloissa seinät ja katto heijastavat melko hyvin tuota signaalia, joten salaman sijoittelulla ei ole niin paljoa väliä.
3. toimii, 2 kpl 420ex + st-e2 oli ihan näppärä yhdistelmä silloin kun käytin canonin digirunkoa.
kokonaisuutena st-e2 + 420ex on hyvä ja erittäin näpsäkästi toimiva yhdistelmä.
t: Teemu Laine