Paljonko on mittarissa?
-
- Viesti:
Paljonko on mittarissa?
Tuli tuossa noista sulkimen kestoajoista käsittelevää keskustelua lukiessa mieleen, että minkä verran ihmiset ovat järkkäreillään ottaneet kuvia ja mitä tahtia?
Itse olen omistanut Olympus E-1:n tänään tasan kuukauden verran ja kuvia on näemmä tullut otettua kokeillessa ja opetellessa jo 1726 kpl, tekee pikaisesti laskettuna keskimäärin noin 55 kuvaa / päivä.
Tahti todennäköisesti tulee tästä hidastumaan, ihan niin kuin uuden auton matkamittarinkin ollessa kyseessä mutta hämmästyin kyllä kun aloin tätä tässä laskemaan miten paljon on tullut kuvattua.
Itse olen omistanut Olympus E-1:n tänään tasan kuukauden verran ja kuvia on näemmä tullut otettua kokeillessa ja opetellessa jo 1726 kpl, tekee pikaisesti laskettuna keskimäärin noin 55 kuvaa / päivä.
Tahti todennäköisesti tulee tästä hidastumaan, ihan niin kuin uuden auton matkamittarinkin ollessa kyseessä mutta hämmästyin kyllä kun aloin tätä tässä laskemaan miten paljon on tullut kuvattua.
-
- Viesti:
-
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan
Mittarissa on 36 294. Ostin kameran käytettynä kesäkuussa 2003. Silloin taisi luku olla jotain 18-19 000.
Ainakin tämän verran on lupa odottaa ;-): http://nikon.virtualpresscentre.co.uk/p ... s/84.shtml .
Sama suljin on D1:sissä ja D2H:ssa...
Sama suljin on D1:sissä ja D2H:ssa...
-
Yhteen kiloon yli miljoona kiloa tomaatteja
No katos perhana. Olen sitä mieltä, että olen kuvannut aika paljon viimeaikoina, mutta sulla on kyllä parempia kuvia. Mutta nythän se paljastui, että olet kuvannut vielä aavistuksen enemmän.veshut kirjoitti:Ainakin tämän verran on lupa odottaa ;-): http://nikon.virtualpresscentre.co.uk/p ... s/84.shtml .
Tässä muuten tuli taas esiin yksi vakava syy harkita vielä kerran, mikäli on ostamassa käytettyä. Voi olla, että jäljellä on enää reilut miljoona laukausta ja sitten on jo remontti edessä.
-
Testing, testing...
Testikuvia. Aamupäivällä keittiön hanaa ja iltapäivällä vessan.Asikainen kirjoitti:Tuostahan tulee yli 60 kuvaa päivää kohti. Mitä te oikein kuvaatte?malagant kirjoitti:Muutaman kuukauden vanha 300D ja päälle 4000 kuvaa takana.
-
-
- Viesti:
Tuleehan noita jotakin otettua, 7 kuukautta ja 3905 kuvaa eli noin 7000 kuvan vuositahti.
Syksyllä tein remonttia, eikä kuvia tullut otettua silloin pisimmillään melkein 3 viikkoon. Joulukuusta määrät ovat kasvaneet huikeasti, saa nähdä tuleeko se vielä kasvamaan kevättä kohden.
Liikkuvia kohteita kuvatessa, tuntuu ettei tule juurikaan säästettyä, luontoaiheet ja lapset vievätkin nopeasti tuota lukemaa eteenpäin. Yhdeltä muutaman tunnin kierrokselta saattaa tarttua jopa 3-400 kuvaa.
Jää nähtäväksi sulkimen kesto. Tuollahan joihinkin malleihin lupailtiin 25-30 000 laukausta, mutta kestänee pidempään. Olen perinteisillä tuhlannut filmiin vanhoilla tuon verran ja hyvässä iskussa ovat edelleen.
Tässä taas huomasin, oli parinssa päivässä tullut tuo 200 kuvaa taas lisää, 4029.. pelottaa tuo aikamäärä koskien mekanismia. Toivon että kameralla voisi ottaa huoletta 150-200 000 kuvaa.
Syksyllä tein remonttia, eikä kuvia tullut otettua silloin pisimmillään melkein 3 viikkoon. Joulukuusta määrät ovat kasvaneet huikeasti, saa nähdä tuleeko se vielä kasvamaan kevättä kohden.
Liikkuvia kohteita kuvatessa, tuntuu ettei tule juurikaan säästettyä, luontoaiheet ja lapset vievätkin nopeasti tuota lukemaa eteenpäin. Yhdeltä muutaman tunnin kierrokselta saattaa tarttua jopa 3-400 kuvaa.
Jää nähtäväksi sulkimen kesto. Tuollahan joihinkin malleihin lupailtiin 25-30 000 laukausta, mutta kestänee pidempään. Olen perinteisillä tuhlannut filmiin vanhoilla tuon verran ja hyvässä iskussa ovat edelleen.
Tässä taas huomasin, oli parinssa päivässä tullut tuo 200 kuvaa taas lisää, 4029.. pelottaa tuo aikamäärä koskien mekanismia. Toivon että kameralla voisi ottaa huoletta 150-200 000 kuvaa.
Viimeksi muokannut martti65, Helmi 09, 2004 0 : 37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kuvan numerointi näyttää 2400 kuvaa. Ei vaan taida ottaa laskuihin mukaan remote capturella otettuja kuvia?
Jotain tuota luokkaa, kuitenkin alle 3000.
Kamera on 10D ja vajaa puoli vuotta vanha.
Suljin meinasi mennä vaihtoon jo pari kuukautta sitten, mutta onneksi on toiminut moitteettomasti nykyään.
Jotain tuota luokkaa, kuitenkin alle 3000.
Kamera on 10D ja vajaa puoli vuotta vanha.
Suljin meinasi mennä vaihtoon jo pari kuukautta sitten, mutta onneksi on toiminut moitteettomasti nykyään.
-
Re: Miksi
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=3982fangio kirjoitti:Miksi?Tuamas kirjoitti:Suljin meinasi mennä vaihtoon jo pari kuukautta sitten, mutta onneksi on toiminut moitteettomasti nykyään.
Edellämainitussa ketjussa ihmettelin outoa virheilmoitusta joka tuli täysin varoittamatta. Onneksi vika "korjautui" formatoimalla CF-kortin kamerassa. Todennäköisesti vika ei siinä tapauksessa ollutkaan sulkimessa, vaikka oireiden vuoksi se olisi ollut ilmeistä.