D800 edelleen kiven alla?
-
D800 edelleen kiven alla?
Tervehdys,
onko täällä monikin tilannut Nikonin d800 järkkärin ja edelleen odottaa jonossa sijalla X? Jos olette jo saaneet omanne, niin mistä olette tilanneet ja kuinka kauan piti tomitusta odottaa? Itse menin tilaamaan omani Cyberphotosta ja edelleen odottelen. Vastakset kaupasta ovat aika ympäripyöreitä ja alkaa tuntumaan siltä, että otan rahat takaisin ja tilaan rungon jostain muualta. Tekee tosiaan aika kipeää kun on maksanut lähes 3000€ tyhjästä.
Nikon Rumoursista luin, että toimitukset moneen Europan maahan on parantunut huomattavasti ja ilmeisesti jossain kameran saa jo jopa suoraan hyllystä.
onko täällä monikin tilannut Nikonin d800 järkkärin ja edelleen odottaa jonossa sijalla X? Jos olette jo saaneet omanne, niin mistä olette tilanneet ja kuinka kauan piti tomitusta odottaa? Itse menin tilaamaan omani Cyberphotosta ja edelleen odottelen. Vastakset kaupasta ovat aika ympäripyöreitä ja alkaa tuntumaan siltä, että otan rahat takaisin ja tilaan rungon jostain muualta. Tekee tosiaan aika kipeää kun on maksanut lähes 3000€ tyhjästä.
Nikon Rumoursista luin, että toimitukset moneen Europan maahan on parantunut huomattavasti ja ilmeisesti jossain kameran saa jo jopa suoraan hyllystä.
-
- Viesti:
Jonossa ollaan, en ole maksanut mitään niin ei niin paljon ahista tää tilanne. Vähän kalliimmalla oisin saanut paikallisesta kaupasta joku viikko sitten, mutta en (pöljä kun olin) ottanut sitä silloin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Ai ai X) Kauanko olet jo odotellut jonossa? Onhan tämä tietenkin leppoisampaa, kun maksaminen tapahtuu vasta ostotilanteen yhteydessä.Rockford kirjoitti:Jonossa ollaan, en ole maksanut mitään niin ei niin paljon ahista tää tilanne. Vähän kalliimmalla oisin saanut paikallisesta kaupasta joku viikko sitten, mutta en (pöljä kun olin) ottanut sitä silloin.
-
Amazon UK varastossa
http://snipurl.com/240o2dy
http://snipurl.com/240o2dy
-
- Viesti:
-
Kasisatasia on ollut myyntipalstalla 2 tai 3 tarjolla? Mremoselle päätyi yksi, minulle toinen (kun kyllästyin kivijalkaliikkeen D4 jonoon 4,5kk jälkeen) joten ei näitä ihan ylenmäärin ole liikkunut täälläkään.mremonen kirjoitti: Enivei, ostin omani tämän foorumin myyntipalstalta n. 2kk sitten. Eli kyllä näitä saa, jos haluaa.
Toukokuussa se R-kirjaimella alkava liike ei ottanut enää jonoon asiakkaita eikä pystynyt lupaamaan että kuvausreissulleni heinäkuuhun saisin kasisatasen. D4sen epäilivät tuolloin voivansa toimittaa heinäkuuksi ja tämä olisi pitänyt paikkaansa sillä nyt D4:sta on varastossa.
-
Kuulostaa erikoiselta, koska ainakin verkkokauppa.comin sivulta kun katsot D800:n kohtaa "Viimeksi saapuneet" niin runkoja näyttää tulevan koko ajan sisään ihan auttavalla nopeudella eli 13.6. jälkeen tullut 21 runkoa.foeprkl kirjoitti:Verkkokauppaan 4.4 olen näköjään pistänyt tilauksen sisään ja vielä odotellaan. Pari viikkoa sitten asioidessani siellä utelin myyjältä paikkaani jonossa, mutta en siihen saanut muuta vastausta kuin että kärkipäässä.
Mikäs on tilanne Telefotosta tilanneilla? Mikä on tilauspäivä niillä jotka ovat omansa jo saaneet / onko muita jonossa vielä odottavia minun lisäkseni? Kovin hitaasti tuntuu tuonne noita runkoja tulevan.
-
On tuota "viimeksi saapuneet" kohtaa tullut melko aktiivisesti tullut kytättyä ja viime viikkoina nuo saapuneiden määrät on noussut lupaaviin lukemiin, mutta vielä ei ole tärpännyt. Utelureissullani myyjä kyllä sanoi, että varausten määrä oli päässyt yllättämään, koska kyseessä on kuitenkin melko kallis runko. Eiköhän se sieltä kohta saavu noudettavaksi.TTH kirjoitti:Kuulostaa erikoiselta, koska ainakin verkkokauppa.comin sivulta kun katsot D800:n kohtaa "Viimeksi saapuneet" niin runkoja näyttää tulevan koko ajan sisään ihan auttavalla nopeudella eli 13.6. jälkeen tullut 21 runkoa.
-
TTH, olen Telefoton jonossa, viimeisen tiedon (toissaviikolta) mukaan sijalla 3. Tilauspäivä maaliskuun alkupuolella.TTH kirjoitti: Mikäs on tilanne Telefotosta tilanneilla? Mikä on tilauspäivä niillä jotka ovat omansa jo saaneet / onko muita jonossa vielä odottavia minun lisäkseni? Kovin hitaasti tuntuu tuonne noita runkoja tulevan.
Olen myös Verkkokaupan jonossa, tarkempia tietoja ei ole, tilauskin tehty paljon myöhemmin.
Kyllä tämä optimismia koettelee...
-
- Viesti:
Joo, ehkä se mun pointti(?) oli siinä, että kyllä näitä saa jos oikein haluaa. Vaatii toki viitseliäisyyttä ja eritoten tuuria. Olin hetken porvoolaisen liikkeen jonossa sijalla 4, kun samaan aikaan Rajala ei edes halunnut ottaa minua heidän jonoonsa. Eli tuntuu, että tällä kertaa lähteminen merta edemmäs kalaan olisi tuonut lopputuloksen nopeammin.rtfm kirjoitti:Kasisatasia on ollut myyntipalstalla 2 tai 3 tarjolla? Mremoselle päätyi yksi, minulle toinen (kun kyllästyin kivijalkaliikkeen D4 jonoon 4,5kk jälkeen) joten ei näitä ihan ylenmäärin ole liikkunut täälläkään.mremonen kirjoitti: Enivei, ostin omani tämän foorumin myyntipalstalta n. 2kk sitten. Eli kyllä näitä saa, jos haluaa.
MOTkarppav kirjoitti:Netanttilasta löysin omani pari viikkoa sitten noin 2400€ hintaan.
No, itsellä kävi tuuri (ja oli rahat kun niitä tarvittiin): perjantaina lähtö 2 viikon kuvaussafarille ja D800E laukussa. Rajalaan ja Verkkokauppa.com:iin luottaen olisin vielä jonossa, kun heräsin tähän vasta joskus huhtikuussa.
-
Espoolaisesta valokuvausliikkeestä irtosi sekä D4 että D800E alta kuukauden odotuksella. En ollut asioinut liikkeessä aikaisemmin, joten en saanut mitään erikoiskohtelua. Hinta ei ollut varmasti halvin mahdollinen, mutta kilpailukykyinen sekä Verkkokaupan että tylyttäjä-Rajalan kanssa. Ja tulihan taas tuettua paikallista valokuvausalan liikettä.
OT:ina vielä:
Onnistuin saamaan huolimattomalla telen asentamisella yhden vivun/jousen/jonkun jumiin D800E:n bajonetista. Parilla G-objektiivilla aukko juuttui pienimmäksi mahdolliseksi eikä suostunut vaihtumaan kameran käskyttämänä. En ollut halukas luopumaan kamerastani maahantuojan huollon ajaksi (muut lasit toimivat ihan OK, ja ongelmalasit toimivat taas vuorostaan D4:ssa). Hakukoneen avulla löysin Temppeliaukion takana sijaitsevan liikkeen, joka myös korjaa kameroita (M & L, ainakin filmiä harrastavat, pk-seudulla vaikuttavat foorumilaiset varmaankin tietävät paikan). Vein kameran ja optiikat paikan päälle, ja korjaus kesti noin minuutin. Samalla minulle näytettiin jumissa ollut jousi ja se, kuinka se vapautetaan. Liikkeestä lähtiessäni aloin ihan oikeasti miettiä näiden koko ajan harvenevien kivijalkaliikkeiden kohtaloa. Olen itse syyllistynyt netistä tilaamiseen ja sen halvimman hinnan perässä juoksemiseen ihan siinä missä suuri osa muistakin harrastajista. Tuosta Sanomatalon "asiakaspalvelusta" olen jo nillittänyt aikaisemminkin, joten ei siitä sen enempää. Jatkossa yritän kuitenkin muistaa suosia paikallisia pikkuliikkeitä – ainakin, jos hintaero siihen netin halpahalpapaikkaan ei ole ihan kohtuuton. Sillä mistä sitä minun kaltainen tunari sitä asiakaspalvelua sitten saa, kun viimeinenkin pikkuliike pistää lapun luukulle? OT-ohi, kiitos kärsivällisyydestä.
Toivottavasti mahdollisimman moni D800/E:n haluava saa kameransa pian ja pääsee kuvaamaan - jos ei muuta, niin tätä sateista Suomen kesää!
-- Clumsy
OT:ina vielä:
Onnistuin saamaan huolimattomalla telen asentamisella yhden vivun/jousen/jonkun jumiin D800E:n bajonetista. Parilla G-objektiivilla aukko juuttui pienimmäksi mahdolliseksi eikä suostunut vaihtumaan kameran käskyttämänä. En ollut halukas luopumaan kamerastani maahantuojan huollon ajaksi (muut lasit toimivat ihan OK, ja ongelmalasit toimivat taas vuorostaan D4:ssa). Hakukoneen avulla löysin Temppeliaukion takana sijaitsevan liikkeen, joka myös korjaa kameroita (M & L, ainakin filmiä harrastavat, pk-seudulla vaikuttavat foorumilaiset varmaankin tietävät paikan). Vein kameran ja optiikat paikan päälle, ja korjaus kesti noin minuutin. Samalla minulle näytettiin jumissa ollut jousi ja se, kuinka se vapautetaan. Liikkeestä lähtiessäni aloin ihan oikeasti miettiä näiden koko ajan harvenevien kivijalkaliikkeiden kohtaloa. Olen itse syyllistynyt netistä tilaamiseen ja sen halvimman hinnan perässä juoksemiseen ihan siinä missä suuri osa muistakin harrastajista. Tuosta Sanomatalon "asiakaspalvelusta" olen jo nillittänyt aikaisemminkin, joten ei siitä sen enempää. Jatkossa yritän kuitenkin muistaa suosia paikallisia pikkuliikkeitä – ainakin, jos hintaero siihen netin halpahalpapaikkaan ei ole ihan kohtuuton. Sillä mistä sitä minun kaltainen tunari sitä asiakaspalvelua sitten saa, kun viimeinenkin pikkuliike pistää lapun luukulle? OT-ohi, kiitos kärsivällisyydestä.
Toivottavasti mahdollisimman moni D800/E:n haluava saa kameransa pian ja pääsee kuvaamaan - jos ei muuta, niin tätä sateista Suomen kesää!
-- Clumsy
-
Minun mielestä osto- ja huoltoliikkeet saavat olla erillään... toisesta ostetaan ja toisessa huolletaan. Ei kait nettiliikkeet ihan heti huoltoa itselleen kaappaa :)clumsy64 kirjoitti:Liikkeestä lähtiessäni aloin ihan oikeasti miettiä näiden koko ajan harvenevien kivijalkaliikkeiden kohtaloa. Olen itse syyllistynyt netistä tilaamiseen ja sen halvimman hinnan perässä juoksemiseen ihan siinä missä suuri osa muistakin harrastajista.
--------
Aves!
Aves!
-
Toisaalta maahantuoja voi siirtää huollon vaikka Tanskaan, siinä on sitten mukava tapella matkalla kadonneesta kamerasta.Sakke_K kirjoitti:Minun mielestä osto- ja huoltoliikkeet saavat olla erillään... toisesta ostetaan ja toisessa huolletaan. Ei kait nettiliikkeet ihan heti huoltoa itselleen kaappaa :)clumsy64 kirjoitti:Liikkeestä lähtiessäni aloin ihan oikeasti miettiä näiden koko ajan harvenevien kivijalkaliikkeiden kohtaloa. Olen itse syyllistynyt netistä tilaamiseen ja sen halvimman hinnan perässä juoksemiseen ihan siinä missä suuri osa muistakin harrastajista.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Totta. Ja sitten tallustaa Tanskaan asti huoltoon jonkun pikkuvian takia (kuten tuossa aikaisemmassa vuodatuksessani).OskuK kirjoitti:Toisaalta maahantuoja voi siirtää huollon vaikka Tanskaan, siinä on sitten mukava tapella matkalla kadonneesta kamerasta.Sakke_K kirjoitti:Minun mielestä osto- ja huoltoliikkeet saavat olla erillään... toisesta ostetaan ja toisessa huolletaan. Ei kait nettiliikkeet ihan heti huoltoa itselleen kaappaa :)clumsy64 kirjoitti:Liikkeestä lähtiessäni aloin ihan oikeasti miettiä näiden koko ajan harvenevien kivijalkaliikkeiden kohtaloa. Olen itse syyllistynyt netistä tilaamiseen ja sen halvimman hinnan perässä juoksemiseen ihan siinä missä suuri osa muistakin harrastajista.
Mutta niinhän porukka tappoi lähikauppansakin: ajettiin sinne automarkettiin sen halvimman kahvipaketin perässä ja vähitellen se läheinen pikkukauppa kuihtui pois. Pienet liikkeet kuuluvat ilmeisesti sellaiseen kaupunkikulttuuriin, joka on meille, vasta maalta muuttaneille aika vierasta. Anttilan postimyyntikuvastostahan ne kamat ennenkin tilattiin. :)
-- Clumsy
-
Mustonen et Laine ei ole minulle kävelyetäisyydellä, mutta heitä minäkin käytän. Lähettää tavaran ja sen jälkeen keskustellaan puhelimessa remontista, eri vaihtoehdoista ja kustannuksista. Tanskalaisten huoltomiesten kanssa tämä olisi vaikeaa.clumsy64 kirjoitti:Totta. Ja sitten tallustaa Tanskaan asti huoltoon jonkun pikkuvian takia (kuten tuossa aikaisemmassa vuodatuksessani).OskuK kirjoitti:Toisaalta maahantuoja voi siirtää huollon vaikka Tanskaan, siinä on sitten mukava tapella matkalla kadonneesta kamerasta.Sakke_K kirjoitti: Minun mielestä osto- ja huoltoliikkeet saavat olla erillään... toisesta ostetaan ja toisessa huolletaan. Ei kait nettiliikkeet ihan heti huoltoa itselleen kaappaa :)