20D ja lukittuminen

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
tareone
Viesti:

20D ja lukittuminen

Viesti Kirjoittaja tareone »

Muutamalla foorumilla kohistaan Canon 20D:n lukittumisongelmasta eli kamera ei mene päälle. Näihin ongelmiin saa näköjään varautua ensimmäisen satsin kameroissa. Ja uuden firmwaren odotus alkaa...

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=10337259

http://www.naturescapes.net/phpBB2/view ... hp?t=22311

Rob Galbraithin foorumi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

hyss... ettei veshutti kuule tätä.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Kime

Viesti Kirjoittaja Kime »

No johan niitä vikoja taas alkaa kuulumaan.
Suorastaan odotin samanlaista mellakkaa kuin 10D:n myyntiin tulon jälkeen.

No mellakka jatkuu kunhan 20D:n omitajat kokeilevat enempi uutta runkoansa STIGMOJEN kanssa. On ne sellaisia pas**** että kohta taas saa lukea mitenkä Sigma ja 20D on epäsopivia/focukset heittää/erroreita jne...
jlauha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jlauha »

Tuota ongelmaa on näköjään esiintynyt, mutta ei läheskään kaikilla käyttäjillä. Tässä yksi "poll"
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=10399885

Kyllä tuota 20D:tä on ihan mukavasti kiitelty dpreviewin ketjuissa.
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=10378964
Daddy0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daddy0 »

jlauha kirjoitti:Tuota ongelmaa on näköjään esiintynyt, mutta ei läheskään kaikilla käyttäjillä.
Minä olen nyt viikon aikana saanut kaksi kertaa 20D:n lukkoon. Molemmat kerrat ovat olleet objektiivin vaihdon yhteydessä. Kumpikin kerta oli vielä erilainen: ensimmäisellä kerralla kamera ei lähtenyt käyntiin ja toisella kerralla lähti käyntiin, aukko näytti 00 ja virtakytkimestä ei sammunut.

Muilta osin olen ollut todella tyytyväinen hankintaani. Toivottavasti ongelma korjaantuu firmwarella, niin ei tarvitse odotella huoltojonossa viikkoja.

t. Mikko
AkuM

20D:n lukkiutumisongelma

Viesti Kirjoittaja AkuM »

Kumma juttu, että tuosta lukkiutumisesta jaksetaan noin touhottaa. Luulisi viestin vähemmälläkin menevän Canonille tiedoksi. EOS D30 on tehnyt minulla vastaavan lukkiutumisen nelisen kertaa, enkä usko olevani ainoa. Ei siitä silti ole D30 osalta foorumeilla hehkutettu.

..aku
tareone
Viesti:

Re: 20D:n lukkiutumisongelma

Viesti Kirjoittaja tareone »

AkuM kirjoitti:Kumma juttu, että tuosta lukkiutumisesta jaksetaan noin touhottaa.
Kyllä se pienempikin vika vituttaisi, mutta jos kamera menee lukkoon, on hallitsematon raivokohtaus jo lähellä. Minusta on hyvä, että mahd. ostajat tietävät kameran ominaisuudesta ennen ostoa. Joku saattaa jopa harkita 20D:tä ammattikäyttöön, jolloin tuollainen vika olisi sietämätön. Toivottavasti seuraava firmware korjaa ongelman.
fangio

Viesti Kirjoittaja fangio »

Tietenkin tommonen lukkiutuminen on vika, jota ei voi sietää, jos tosissaan kuvaa.

Kuvasin viime viikonloppuna jokkista. Yhden kerran tuli kunnon voltit. Mulla on kuva siitä vielä, kun autot törmäävät, mutta sen jälkeen putki (kai se putki oli, ei mulla oli 20D-kameraa) meni jumiin. Nyt putki on Jassilla.
kaptah

Re: 20D:n lukkiutumisongelma

Viesti Kirjoittaja kaptah »

Viimeksi muokannut kaptah, Tammi 11, 2013 4 : 21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joonal

Viesti Kirjoittaja joonal »

noniin, huomenna pitäis 20D:n omistajia helpottaa, kun canon laskee uuden firmware-päivityksen ladattavaksi, joka siis korjaa ton lukkiutumisongelman.

http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos2 ... are-e.html
juhpie

Canon 20D lukittuu, vain akun iroittamisen jälkee käynnistyy

Viesti Kirjoittaja juhpie »

Itselläni on 3 päivää vanha Canon 20D ja se on lukittunut jo 2 kertaa, molemmilla kerroilla olin vaihtanut Canon-linsiin toiseen Canon-linssiin. Vika ei siis ainakaan ole kolmannen valmistajan tuotteissa.

Tiedetäänkö, mistä vika johtuu ja miten valmistaja aikoo poistaa ongelman? Onko edessä laitteen vaihto?
joonal

Re: Canon 20D lukittuu, vain akun iroittamisen jälkee käynni

Viesti Kirjoittaja joonal »

juhpie kirjoitti:Itselläni on 3 päivää vanha Canon 20D ja se on lukittunut jo 2 kertaa, molemmilla kerroilla olin vaihtanut Canon-linsiin toiseen Canon-linssiin. Vika ei siis ainakaan ole kolmannen valmistajan tuotteissa.

Tiedetäänkö, mistä vika johtuu ja miten valmistaja aikoo poistaa ongelman? Onko edessä laitteen vaihto?
No ootkos päivittänyt firmwaren tohon uuten, johon on linkki yläpuolella, pitais korjaantua sillä..
Daddy0
Viesti:

Daddy0 kirjoitti:Minä olen nyt viikon aikana saanut kaksi kertaa 20D:n lukkoon. Molemmat kerrat ovat olleet objektiivin vaihdon yhteydessä.
Nyt on uusi firmware sisällä ja ongelmat vaikuttaisivat poistuneen. Objektiiveja on vaihdeltu ristiin ja rastiin eikä lukittumisesta tietoakaan, vaikuttaa hyvältä. Dpreview:n foorumilla joku väitti jopa kirjoitusnopeuden kortille kasvaneen päivityksen myötä, mutta tuosta minulla ei ole faktaa - eikä kyllä ole ollut ongelmia alkuperäisellä suorituskyvylläkään.

t. Mikko
jtervo

Viesti Kirjoittaja jtervo »

Daddy0 kirjoitti: Nyt on uusi firmware sisällä ja ongelmat vaikuttaisivat poistuneen. Objektiiveja on vaihdeltu ristiin ja rastiin eikä lukittumisesta tietoakaan, vaikuttaa hyvältä. Dpreview:n foorumilla joku väitti jopa kirjoitusnopeuden kortille kasvaneen päivityksen myötä, mutta tuosta minulla ei ole faktaa - eikä kyllä ole ollut ongelmia alkuperäisellä suorituskyvylläkään.
Kuten uutisissa olikin, jotkut ovat saaneet kameransa mykiksi tehtyään firmware-päivityksen. Tuo nyt ei ole yllättävää, koska lähes mikä tahansa laite menee vikki jos näissä hommissa sählii. Nämä kaverit väittävät kuitenkin tehneensä hommat pilkulleen oikein. Voi olla, etteivät vain kehtaa myöntää tehneensä virheen itse, mutta yksi yhdistävä tekijä siellä taisi olla: SanDisk Ultra II.

En jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi mutta kannattaa katsoa se foorumi jos meinaa updeitata firmwaren. Jos se epäonnistumisia yhdistävä tekijä tosiaan oli sama kortti niin kannattaa käyttää varmuuden vuoksi muuta korttia.
Daddy0
Viesti:

jtervo kirjoitti: Kuten uutisissa olikin, jotkut ovat saaneet kameransa mykiksi tehtyään firmware-päivityksen. Tuo nyt ei ole yllättävää, koska lähes mikä tahansa laite menee vikki jos näissä hommissa sählii. Nämä kaverit väittävät kuitenkin tehneensä hommat pilkulleen oikein.
Ainakin viestejä luettuani tuntui, että virheitä oli aika usea tehnyt: oli käytetty yli 2 gigan korttia vaikka se nimenomaan on kielletty, kamera oli ollut muussa kuin ohjeen mukaisessa P modessa jne.
jtervo kirjoitti: Voi olla, etteivät vain kehtaa myöntää tehneensä virheen itse, mutta yksi yhdistävä tekijä siellä taisi olla: SanDisk Ultra II.
Huomasin itsekin, että aika monessa epäonnistuneessa tapauksessa korttina oli SanDisk Ultra II 512Mt. Tosin kyseessä on aika suosittu kortti, joten tämä ei välttämättä kerro mitään ongelman todellisesta syystä. Itselläni on Ultra II 1Gt eikä tosiaan ollut mitään ongelmia.

t. Mikko
jtervo

Viesti Kirjoittaja jtervo »

Daddy0 kirjoitti: Ainakin viestejä luettuani tuntui, että virheitä oli aika usea tehnyt: oli käytetty yli 2 gigan korttia vaikka se nimenomaan on kielletty, kamera oli ollut muussa kuin ohjeen mukaisessa P modessa jne.
Joo, saattoi ollakin. Itse en lukenut niin tarkasti.
Daddy0 kirjoitti: Huomasin itsekin, että aika monessa epäonnistuneessa tapauksessa korttina oli SanDisk Ultra II 512Mt. Tosin kyseessä on aika suosittu kortti, joten tämä ei välttämättä kerro mitään ongelman todellisesta syystä. Itselläni on Ultra II 1Gt eikä tosiaan ollut mitään ongelmia.
Ok. Muutenkin olisi varmaan kuulunut vähän enemmänkin meteliä, jos olisi erittäin yleinen ongelma. Taitaa mennä sählingit useimmilla omaan piikkiin, niin kuin firmishommat yleensäkin.
Vastaa Viestiin