Ostin 10D:n käytettynä, pelittää mainiosti. Mutta sen jälkeen kun olen duunannut kuvat Photoshop CS:llä, tallentanut ne ja avannut uudestaan, niin pystykuvat ovat kääntyneet takisin vaa'oiksi. Välillä tallennan tiffiksi, välillä jpegiksi tilanteesta riippuen, mutta ongelma pysyy. Myös muilla koneilla avattaessa tiedostot hyppäävät myöskin vaakamuotoon. Aikaisemmat Canonin järkkärit, pokkarit ja miehen Nikon eivät moista ole tehneet, joten onko tässä kyse jostakin 10D:n asetuksesta?
Ehkä kysymykseni kuuluisi kuvankäsittelyosioon, mutta kun ongelmani esiintyy vain kyseisellä kameralla, niin ajattelin tietoisten ihmisten majailevan täällä..
10D pistää pystyn vaakaan
-
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Tämä on arvausta, mutta eikös CS:n browserissa ollut mahdollista sanoa, että kuva NÄYTETÄÄN käännettynä. Tämä asetus jäi johonkin erilliseen tiedostoon, joka ei automaattisesti kopioitunut kuvan mukana.
Kuvan todelliseen kääntöön tarvittiin kuitenkin ihan sitä Photoshopin kääntötoimintoa.
Kun ei ole tulllut tuota CS:n browseria käytettyä, niin en tiedä. Muistelen minulle demotun tuota käännettynä näyttämistä.
Kuvan todelliseen kääntöön tarvittiin kuitenkin ihan sitä Photoshopin kääntötoimintoa.
Kun ei ole tulllut tuota CS:n browseria käytettyä, niin en tiedä. Muistelen minulle demotun tuota käännettynä näyttämistä.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
- Viesti:
-
Joo näin taidan tehdä. Välillä yksinkertaisin keino on paras kun ongelmanratkaisu on nykyään turhan monimutkaista.Tipe kirjoitti:Pistä sieltä menusta se aut.kuvakääntö pois.
Helpompi katsellakin kuvia, kun ei tarvi aina pystykuvaa tihrustaa vaakaruudussa.
Adoben supportista ei ole mitään hyötyä, sillä sisäänkirjautumiseni ei jostain syystä aikoinaan onnistunut, eikä ne enää huoli meiliosoitettani uudestaan. Mitään kiertäminen pois päältä -vaihtoehtoa en vieläkään löytänyt.
-