Miten niin? Silloin muutama intoilija räksytti netissä ja massat ryntäsivät ostamaan uusia mielenkiintoisia kameroita. Nyt muutama intoilija räksyttää netissä ja massat ryntäävät ostamaan uusia mielenkiintoisia kameroita.Miksus kirjoitti:Ainoa ero että silloin siitä tehtiin maailman suurin asia ja nyt se ohitetaan jo melkein fiksuna vetona.
Canon EOS R5
-
Re: Canon EOS R5
Hannu
-
Oikea fanatismi on hyvin harvinainen ääri-ilmiö. Jos kokee paljon fanatismia, voi miettiä johtuuko se siitä että on itse fanaattinen ja näkee maltilliset vastakkaisen äärilaidan fanatisteina.temama kirjoitti:Todellakin näin. En muutenkaan ymmärrä joiden Canon-fanatismia.
Tunkisipa joku minullekin uuden järjestelmän epäreilulla tavalla. Voisin kirjoittaa kehun jos toisenkin, vaikka eipä minusta varmaan fanaatikoksi olisi. Sitä ei voi ostaa, se tulee luonteesta.Aikanaan Canon syrjäytti Suomessa Nikonin lähes epäreilulla tavalla, tunkemalla tavaraa väen väkisin ja lahjomalla jälleenmyyjiä ja lehtitaloja.
Järkkärit ovat valmiita tuotteita. Ei kukaan tule enää tekemään kiinnostavaa ainakaan valokuvauspuolella. Kamerat ovat niin hyviä, että asioita oikeasti muuttavat parannukset eivät ole enää mahdollisia tunnettujen luonnonlakien puitteissa. Parannukset tulevat olemaan aina vain maltillisempia ja tulkinnanvaraisempia, esim. kuvien käsittely tekoälyalgoritmeilla voi olla estetiikkaa tavoittelevalle parannus mutta dokumentoivalle heikennys. Kamerafanaatikkojen kannattaisi etsiä joku toinen kohde intohimoilleen, muuten heille koittaa tylsät ajat.Kyseinen firma ei ole tehnyt pitkään aikaan mitään kovinkaan kiinostavaa järkkäririntamalla, poislukien objektiivit.
Hannu
-
Tuo oli sukunimeeni liittyvä vitsi, jonka olen kuullut aika monta kertaa ja joskus virne suupielessä on sitä tullut myös itse käytettyä :) Maffer mainitsi tuon ylivertaisuuden joku sivu taaksepäin ja piti kuitata takaisin :)tehodia kirjoitti:Jos sinulla on ylivertaiset pannauskyvyt,mvert kirjoitti:Voihan tuo tulos johtua myös mun ylivertaisista pannauskyvyistä :pMaffer kirjoitti:On se ny parempi kuin Pentaksin 0/12 kelvollista.
Elmarin viestissä oli hänen 5D4 lukemat. Minulla on tilanteesta riippuen vaihdellut 5D4:llä ja 100-400mm IS II versiolla 0-8 onnistuneen välillä kymmenestä. Ja olen aikalailla amatööri tuon lintujen lentokuvauksen suhteen.
-
siis tarkoitit 24-70?Lay kirjoitti:Ei tämä liian iso runko ole, mutta voi taivas kuin pieni tuo RF 70-200 f2.8 on.
Niin ja kiitos Sonylle uudesta 8 stopin vakaimesta näiden lasien kans... ei ku...
Juuh, ei voi enää mitään; älä sitten syytä, ettei oltais yritetty varoittaa tästä kamerasta!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Ei varmaankaan, vaan 70-200, joka hädin tuskin näkyy kamerarepusta...temama kirjoitti:siis tarkoitit 24-70?Lay kirjoitti:Ei tämä liian iso runko ole, mutta voi taivas kuin pieni tuo RF 70-200 f2.8 on.
Niin ja kiitos Sonylle uudesta 8 stopin vakaimesta näiden lasien kans... ei ku...
Juuh, ei voi enää mitään; älä sitten syytä, ettei oltais yritetty varoittaa tästä kamerasta!
Hienoa, että näitä alkaa saada. Oma kamerakuume jo aivan liian korkea, eikä vieläkään tietoa toimituksesta. Nyt jo kaduttaa, etten tilannut heti.
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
-
Kiitoksia varoituksesta. Elämässä ja yrittäjyydessä pitää välillä ottaa harkittuja riskejä. ;)temama kirjoitti: siis tarkoitit 24-70?
Kamerassa on kiinni 24-70 f2.8. Tarkoitin tuota pientä 70-200 f2.8 laukun perällä.
-
Sinun viestisi oli päätynyt jopa ihan etusivun uutiseksi: "Noi sivuttaiset taivasta vasten otetut pannaukset onnistui tosiaan jopa 5D4:llä mun käsissä, mutta noiden kohti tulevien kanssa ei tullut mitään." Ehkä hätäisesti päättelin, että "ei tullut mitään" tarkoittaa käytännössä nollaa.mvert kirjoitti:Tuo oli sukunimeeni liittyvä vitsi, jonka olen kuullut aika monta kertaa ja joskus virne suupielessä on sitä tullut myös itse käytettyä :) Maffer mainitsi tuon ylivertaisuuden joku sivu taaksepäin ja piti kuitata takaisin :)
Elmarin viestissä oli hänen 5D4 lukemat. Minulla on tilanteesta riippuen vaihdellut 5D4:llä ja 100-400mm IS II versiolla 0-8 onnistuneen välillä kymmenestä. Ja olen aikalailla amatööri tuon lintujen lentokuvauksen suhteen.
En ole minäkään lintukuvaaja (enkä aio ollakaan), viimeksi viiime helmikuulla otin niitä satunnaisia lentokuvia. Oleellisintahan on kuitenkin, että R5:nkin myötä on tuo automaattitarkennus on mennyt kehityksessä hyvin eteenpäin.
-
Tuo etusivun uutisten kommentti liittyi tilanteeseen, jossa en tosiaankaan ollut onnistunut 5D4:llä joten 0/10 kommentti kyllä pätee siihen. Kyseessä oli kohti tuleva pääsky, joka lentää välkkyvän veden päällä. Ei minun taidot riittänyt saamaan siitä onnistuneita kuvia 5D4:llä.tehodia kirjoitti:Sinun viestisi oli päätynyt jopa ihan etusivun uutiseksi: "Noi sivuttaiset taivasta vasten otetut pannaukset onnistui tosiaan jopa 5D4:llä mun käsissä, mutta noiden kohti tulevien kanssa ei tullut mitään." Ehkä hätäisesti päättelin, että "ei tullut mitään" tarkoittaa käytännössä nollaa.mvert kirjoitti:Tuo oli sukunimeeni liittyvä vitsi, jonka olen kuullut aika monta kertaa ja joskus virne suupielessä on sitä tullut myös itse käytettyä :) Maffer mainitsi tuon ylivertaisuuden joku sivu taaksepäin ja piti kuitata takaisin :)
En ole minäkään lintukuvaaja (enkä aio ollakaan), viimeksi viiime helmikuulla otin niitä satunnaisia lentokuvia. Oleellisintahan on kuitenkin, että R5:nkin myötä on tuo automaattitarkennus on mennyt kehityksessä hyvin eteenpäin.
-
Kannattaa pysyä päivänvalossa lintuja kuvaamassa, jos haluaa esiintyä täällä voittajana Sonylla. Valon vähentyessä talvella tummassa puukirkossa Sonyn tarkennus soutaa ja huopaa kuin Pertti Karppinen parhaina vuosinaan. Siellä Canon on perinteisesti ollut se 10/10 tarkentaja. Jos sanoo jotain myönteistä Canonista, kun sitä myönteistäkin kerrottavaa ihan oikeasti on, niin on heti foorumin ammattitrollit niskassa, maalaavat fanaatikoiksi ja "tietävät" Canonin saavan lahjomalla asiakkaita. Veikkaan kuitenkin, että nämä henkilöt eivät ole kovin paljoa olleet tekemässä sopimuksia fotoalalla, saati tunne eri yritysten markkinointikonventioita, joten voisi noistakin asioista pitää enempi suuta säpissä.
-
höpöhöpö. 9/10 canotuubaa.niffe kirjoitti:Kannattaa pysyä päivänvalossa lintuja kuvaamassa, jos haluaa esiintyä täällä voittajana Sonylla. Valon vähentyessä talvella tummassa puukirkossa Sonyn tarkennus soutaa ja huopaa kuin Pertti Karppinen parhaina vuosinaan. Siellä Canon on perinteisesti ollut se 10/10 tarkentaja. Jos sanoo jotain myönteistä Canonista, kun sitä myönteistäkin kerrottavaa ihan oikeasti on, niin on heti foorumin ammattitrollit niskassa, maalaavat fanaatikoiksi ja "tietävät" Canonin saavan lahjomalla asiakkaita. Veikkaan kuitenkin, että nämä henkilöt eivät ole kovin paljoa olleet tekemässä sopimuksia fotoalalla, saati tunne eri yritysten markkinointikonventioita, joten voisi noistakin asioista pitää enempi suuta säpissä.
-
- Viesti:
Sieltähän alkaa kuoriutua oikein xxxx II konsanaan!niffe kirjoitti:Kannattaa pysyä päivänvalossa lintuja kuvaamassa, jos haluaa esiintyä täällä voittajana Sonylla. Valon vähentyessä talvella tummassa puukirkossa Sonyn tarkennus soutaa ja huopaa kuin Pertti Karppinen parhaina vuosinaan. Siellä Canon on perinteisesti ollut se 10/10 tarkentaja.
Kerropa että 1. miten perinteet vaikuttaa näihin laitteisiin muutenkuin nimenomaan fanaattisena todisteluna ja 2. millä Sonylla tarkennus on erityisen huono, sillä ei ainakaan viimeiseen 3 vuoteen julkaistuissa malleissa.
-
En tiedä perinteistä, mutta kuvasin ennen kinodigeistä ensin Nikonilla, sitten Canonilla ja nykyään kuvaan Nikonilla ja Sonylla. Joskus lainaan Canonia, jos on niille sopiva keikka. On niissä kaiken näköistä muutakin, joka valkenee vasta kuvatessa vuoron perään samoja juttuja noilla. Mä olen ollut tuollaisessa interbrand top 5 korporaatiossa duunissa joukon toista vuosikymmentä, ettei sinun tarvitse kertoa minulle miten tuotemerkit toimivat fanipoikien takaraivossa. Sen vuoksi olisi hyvä, että kokeilisit niitä itse käytössä ja sitten muodostaisit mielipiteesi.Miksus kirjoitti: Kerropa että 1. miten perinteet vaikuttaa näihin laitteisiin muutenkuin nimenomaan fanaattisena todisteluna ja 2. millä Sonylla tarkennus on erityisen huono, sillä ei ainakaan viimeiseen 3 vuoteen julkaistuissa malleissa.
-
No, kerroppa sitten, että minkälaisista Sony ja Canon kinopeilitön kokoonpanoista sinulla on kokemusta (runko + objektiivit) ? Että tiedettäis huikkasen muutakin kuin brändinimi vs. brändinimi
-
- Viesti:
Siinä olet oikeassa että minun ei tarvitse sinulle mitään kertoa, mutta mennyt ei myöskään ole tae tulevasta eikä näin ollen tässä tapauksessa vaikuta nykyhetkeen mitenkään.niffe kirjoitti:En tiedä perinteistä, mutta kuvasin ennen kinodigeistä ensin Nikonilla, sitten Canonilla ja nykyään kuvaan Nikonilla ja Sonylla. Joskus lainaan Canonia, jos on niille sopiva keikka. On niissä kaiken näköistä muutakin, joka valkenee vasta kuvatessa vuoron perään samoja juttuja noilla. Mä olen ollut tuollaisessa interbrand top 5 korporaatiossa duunissa joukon toista vuosikymmentä, ettei sinun tarvitse kertoa minulle miten tuotemerkit toimivat fanipoikien takaraivossa. Sen vuoksi olisi hyvä, että kokeilisit niitä itse käytössä ja sitten muodostaisit mielipiteesi.Miksus kirjoitti: Kerropa että 1. miten perinteet vaikuttaa näihin laitteisiin muutenkuin nimenomaan fanaattisena todisteluna ja 2. millä Sonylla tarkennus on erityisen huono, sillä ei ainakaan viimeiseen 3 vuoteen julkaistuissa malleissa.
Minä o l e t a n ko. Canonin tarkennuksen toimivan hyvin kuten yleensäkin peilittömissä, ja tiedän miten se toimii kaikissa A7-sarjan Sonyissa pl. A9II. Mutta ne ei liity tähän. Kuten ei myöskään se miten on joskus ollut/ei ollut.
-
Pienihän tuo on ja sen myötä yksi todella huono ominaisuus, jotta uusia RF telejatkeita ei voi tuon kanssa käyttää.Lay kirjoitti:Ei tämä liian iso runko ole, mutta voi taivas kuin pieni tuo RF 70-200 f2.8 on.
ppie
http://www.petripietilainen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tuo on hyvä pointti. Vaihdoin EF version 70-200 f2.8 lasista ja 1.4x telejatkeen pois tähän siirryttyäni. Omalla kohdalla valinta oli helppo, kun en juuri koskaan käyttänyt telejatketta. Vanha 70-200 jäi liian usein repusta pois painon ja kokonsa puolesta, vaikka yksi parhaista ja monipuolisimmista laseista olikin.Myynnissa kirjoitti: Pienihän tuo on ja sen myötä yksi todella huono ominaisuus, jotta uusia RF telejatkeita ei voi tuon kanssa käyttää.
ppie
http://www.petripietilainen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Juu, minäkin olen patologinen Canon-fani ja kuvasin sillä 14 vuotta, mutta kokemukseni Canon-AF:stä ei ole aivan sama. :)niffe kirjoitti:Canon on perinteisesti ollut se 10/10 tarkentaja.
Nikonia pidetiin perinteisesti peiliaikojen parhaana seurantatarkentajana. Canon-AF:n maine oli selvästi huonompi ja pahimpaan aikaan se oli suorastaan surkea (1D MKIII, 5D MKII jne).
Itseasiassa peilikameran ja peilittömän tarkennuksia ei pitäisi niputtaa samaan lauseeseen, jos ei samalla kerro niillä kuvaamisen eroista. Olen nähty kuinka kokenut DSLR-kuvaaja ei osu MILC:iä kokeillessaan edes talon seinään ja suusta pääsee "miten nämä voi olla näin huonoja!" Syy ei kuitenkaan ole kameran hyvyydessä/huonoudessa, vaan väärässä kuvaustavassa.
Viimeksi muokannut elmar, Elo 13, 2020 8 : 44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Itseä kiinnostaa tämä kamera kovasti, ensimmäinen peilitön jota vakavissani harkitsen. Vaikuttaisi aikas hyvältä luontokuvauksen harrastamiseen.
-hyvä tarkennus
-hyvä kuvanlaatu
-hyvä iso kesto
-rajausvara
-hyvä akunkesto
Oma veikkaus että tätä myydään hinnastaan huolimatta aikas paljon. Itse odotan nyt hiukan että tuo hinta laskisi.
-hyvä tarkennus
-hyvä kuvanlaatu
-hyvä iso kesto
-rajausvara
-hyvä akunkesto
Oma veikkaus että tätä myydään hinnastaan huolimatta aikas paljon. Itse odotan nyt hiukan että tuo hinta laskisi.
-
[quoteOma veikkaus että tätä myydään hinnastaan huolimatta aikas paljon. Itse odotan nyt hiukan että tuo hinta laskisi.[/quote]
https://www.amazon.com/gp/new-releases/ ... ics/281052" onclick="window.open(this.href);return false;
Amazonin myyntilistojen kakkonen!
https://www.amazon.com/gp/new-releases/ ... ics/281052" onclick="window.open(this.href);return false;
Amazonin myyntilistojen kakkonen!
-
Kyllä tuntuu porukoilla olevan kova luotto Canoniin, kerran Canon aina Canon tms.kajac kirjoitti:Itseä kiinnostaa tämä kamera kovasti, ensimmäinen peilitön jota vakavissani harkitsen. Vaikuttaisi aikas hyvältä luontokuvauksen harrastamiseen.
-hyvä tarkennus
-hyvä kuvanlaatu
-hyvä iso kesto
-rajausvara
-hyvä akunkesto
Nuo yllä luetellut ominaisuudet sekä oikeasti hyvän akkukeston on saanut Sonylla jo 3 vuoden ajan A7rIII muodossa.