(2017 - 2021 ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II
-
Re: (2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A9
Jaahas, näyttäis olevan huhujen mukaan sitten 61Mpx kenno uudessa Sonyssa, 8K video ja 4K60p, jos tiedot pitävät paikkaansa. Niin ja hintaa 3.500$. Kohtahan se nähdään, mitä sieltä oikeasti tulee.
-
Onko tämä sinunkaan ulosantisi loppujen lopuksi yhtään parempaa kuin näillä joita arvostelet?M1O kirjoitti: Sen lisäksi että ei purematta niellä totuuksia niin ollaan tyhmiäkin vielä?
On todella ikävää jos ette pysty nauttimaan harrastuksesta kun laitteet eivät ole tasollanne. Se ei onneksi kuitenkaan haittaa ketään muuta itsenne lisäksi.
Vuosikymmenten kusetus, itse pääset samaan vuodessa, saavutus!
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Toli kirjoitti:Jaahas, näyttäis olevan huhujen mukaan sitten 61Mpx kenno uudessa Sonyssa, 8K video ja 4K60p, jos tiedot pitävät paikkaansa. Niin ja hintaa 3.500$. Kohtahan se nähdään, mitä sieltä oikeasti tulee.
Jeps.
https://www.sonyalpharumors.com/sr5-new ... el-sensor/" onclick="window.open(this.href);return false;
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Mä niin odotan kun alkaa se 240MP superresoluutiohehkutus. Tai mikälie välimalli sitten onkaan. Kolmas vaihtoehto on, että ovat tyhmyyksissään poistaneet koko featuren kun ei onnistunut.
Canon tulee nokittamaan täydellä satasella kun kisa lähti taas käyntiin.
Canon tulee nokittamaan täydellä satasella kun kisa lähti taas käyntiin.
-
Sosiaalinen media pitää nykyään kaikki valmistajat varpaillaan. Kyllä ne seuraa ja tarkasti.nsamppa kirjoitti:Valmistajalle, valmistajalle. Mutta foorumin keskustelijat ei ole valmistajia. Osoite on on sinällään aika tavalla pielessä, vaikka tarkoitus onkin hyvä. Mitä sitä hyötyy täällä pillittää?
Strategiset syyt sitten määräävät kulloisenkin vasteen.
-
- Viesti:
Jos tämä on palautelaatikko suoraan valmistajille, niin missäköhän sitten voisi käydä leppoisaa keskustelua laitteista?jaava kirjoitti:Sosiaalinen media pitää nykyään kaikki valmistajat varpaillaan. Kyllä ne seuraa ja tarkasti.nsamppa kirjoitti:Valmistajalle, valmistajalle. Mutta foorumin keskustelijat ei ole valmistajia. Osoite on on sinällään aika tavalla pielessä, vaikka tarkoitus onkin hyvä. Mitä sitä hyötyy täällä pillittää?
Strategiset syyt sitten määräävät kulloisenkin vasteen.
Täällä kun on muutamassa sivussa taas haukuttu aivan kaikki. Kasvotusten uskaltaisin olla erimieltä, mutta ei kyllä täällä.
Voi jukra että tuli muuten joka osa-alueelta huimasti parannettu laite, saa kyllä lyödä muut kovin vastaan, sen verran tasapainoiselta tuntuu:
https://www.sonyalpharumors.com/sony-a7 ... announced/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
Mitä tarkoittaa enhanced dynamic range? Jos sitä tuolla tavalla korostetaan, joku jekku siinä on. Varsinkin resoluution kasvamisen ohessa. Grippiä on kasvatettu mutta edelleen se sopii kolmisormisille skandinaaveille. Korkeutta ei tullut lisää mikä siis oli se ongelma.
Suomen hinta 4000€.
Suomen hinta 4000€.
-
Liekö tuolla väliä kun vuosisadan kusettajasta kyse, kuka niitä silloin ostaa, muovibajot ja kaikki...Maffer kirjoitti:Canon tulee nokittamaan täydellä satasella kun kisa lähti taas käyntiin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Vähän ”meh” julkistus. Voisi kuvata ”ihan kiva” termillä.
Showreel:
-
- Viesti:
Maffer kirjoitti:Mitä tarkoittaa enhanced dynamic range? Jos sitä tuolla tavalla korostetaan, joku jekku siinä on. Varsinkin resoluution kasvamisen ohessa. Grippiä on kasvatettu mutta edelleen se sopii kolmisormisille skandinaaveille. Korkeutta ei tullut lisää mikä siis oli se ongelma.
Suomen hinta 4000€.
Onneksi ovat säilyttäneet muodon ja koon lähestulkoon entisellään, olisi ollut hirveä virhe apinoida muita koon suhteen.
Mutta senhän toimari haastattelussa lupasi jo vuosi sitten toteamalla että koko pidetään ja jos se ei maistu niin niille on muiden merkkien mallit parempia.
-
Tulihan sieltä se mafferin ennakoima 240mp superresokin...
Aika kova julkistus kaikenkaikkiaan, tästä riittää vielä paljon puhetta ja pureskeltavaa...
https://www.dpreview.com/news/774750199 ... ces-a7r-iv" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika kova julkistus kaikenkaikkiaan, tästä riittää vielä paljon puhetta ja pureskeltavaa...
https://www.dpreview.com/news/774750199 ... ces-a7r-iv" onclick="window.open(this.href);return false;
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Ei minusta. Jos ajattelee kokonaisuutta verraten muihin peilittömiin, niin aika tosi loppuun hiotun oloinen, mutta vielä toki ollaan olemattoman pienen tiedon varassa.nsamppa kirjoitti:Vähän ”meh” julkistus. Voisi kuvata ”ihan kiva” termillä.
-
- Viesti:
Voiko joku viisaampi kertoa että mikä idea tuossa kuvien yhdistelyssä on? Minä pidän sitä pelkästään numeroilla nokitteluna jolla ei ole käytännön kanssa mitään tekemistä.aikaarska kirjoitti:Tulihan sieltä se mafferin ennakoima 240mp superresokin...
-
- Viesti:
"The Pixel Shift mode can captures 960 Megapixels worth of data by compositing 16 images, which can be processed via Sony's Imaging Edge software to create 240MP photos."
Ei. Näin. 16 erillistä palapelin palaa mitkä pitää kasata yhdeksi. Ja jos laatu on samanlaista sotkua kuin kolmosessa, meni käsille tämä. Eikö se "Imaging Edge" ny ala onnistumaan siellä kamerassa lainkaan? Mä haluan yhden tiedoston pihalle enkä kuuttatoista. Kukaan täyspäinen ei kehitä tällaista ratkaisua ajatelleen digitaalisen tiedon varmuuskopiointia ja tiedon eheyttä.
Superresoluutio on ainoa tapa lyödä Foveon-tyyppinen ratkaisu ja välttää diffraktiohaitta. Jos se Sigman Foveon FF on vaikka 20+20+20, on se parempi kuin tämä arpamatriisi 61MP.
Joko tässä on focus-stack mukana? Diffraktioraja huitelee f/4-5 välissä tällä resoluutiolla joten himmentäminen perinteiseen tapaan ei auta tuomaan mitään etua kasvaneesta tarkkuudesta.
Ei. Näin. 16 erillistä palapelin palaa mitkä pitää kasata yhdeksi. Ja jos laatu on samanlaista sotkua kuin kolmosessa, meni käsille tämä. Eikö se "Imaging Edge" ny ala onnistumaan siellä kamerassa lainkaan? Mä haluan yhden tiedoston pihalle enkä kuuttatoista. Kukaan täyspäinen ei kehitä tällaista ratkaisua ajatelleen digitaalisen tiedon varmuuskopiointia ja tiedon eheyttä.
Superresoluutio on ainoa tapa lyödä Foveon-tyyppinen ratkaisu ja välttää diffraktiohaitta. Jos se Sigman Foveon FF on vaikka 20+20+20, on se parempi kuin tämä arpamatriisi 61MP.
Joko tässä on focus-stack mukana? Diffraktioraja huitelee f/4-5 välissä tällä resoluutiolla joten himmentäminen perinteiseen tapaan ei auta tuomaan mitään etua kasvaneesta tarkkuudesta.
-
Njoo. Ehkä tossa painaa mun omat preferenssit. Ei kamera mulle, joten on pakko olla huono niinkuin retoriikka täällä menee. Tässähän alkaa olemaan katkeroitunut melkein A7SIII:n omistaja :)Miksus kirjoitti:Ei minusta. Jos ajattelee kokonaisuutta verraten muihin peilittömiin, niin aika tosi loppuun hiotun oloinen, mutta vielä toki ollaan olemattoman pienen tiedon varassa.nsamppa kirjoitti:Vähän ”meh” julkistus. Voisi kuvata ”ihan kiva” termillä.
Showreel:
-
Mihin mää nyt enää uskon, kun T71 kertoi että Canon on vuosisadan suurin kusettaja ja sutta ja segundaa pukkaa ja taas Maffer kehui noi näemmä maasta taivaisiin.Maffer kirjoitti:...tilanne on tämä peilittömissä:
-Canonilla parhaat optiikat
Kyl mää nii pal kauhiast hämmästyny olen kuis sit.
-
En oikein ymmärrä tätä itkemistäsi, kun johan tässä on nähty, että Sonyn rungot on valovuoden edellä lasitavaraa. Nyt ero vaan kasvaa. Jo R3 rungolla oli vaikeaa löytää tietyistä malleista yksilöä, joka ei ole reunasuttu ja mitä tekee oikeasti 61mpix rungolla, jos se lasi ei pysty toistamaan juuri mitään toisella laidalla. Pettymykset vaan suurenee.M1O kirjoitti:Sen lisäksi että ei purematta niellä totuuksia niin ollaan tyhmiäkin vielä?T71 kirjoitti:Tahallinen rampauttaminen ja ns valmistajan toleranssit, jonka mukaan susirumaa jälkeä tekevät linssit menee läpi laadunvalvonnan ja takuuseen et uutta saa.habannaama kirjoitti: Ehkäpä väärä ketju, aika ja paikka kysyä, mutta kyllä nyt pitää silti kysyä perustelut T71:ltä, kommenttiin "Canon on surullinen esimerkki siitä, että vuosikymmeniä kestäneeseen kusetukseen" liittyen ?
Toisaalta Sonyn lasit on vielä huonompia, ilmeisesti markkinoiden huonointa kamaa, mitä tulee yksilöeroihin, eli usein ne on kaikki huonoja... ;)
Sony taisi vielä Sigmalta piikkipaikan tässä huonojen lasien kisassa?
(mutte ettehän te tästä tiedä mitään, kun ette välitä tutkia omia lasejanne)
On todella ikävää jos ette pysty nauttimaan harrastuksesta kun laitteet eivät ole tasollanne. Se ei onneksi kuitenkaan haittaa ketään muuta itsenne lisäksi.
Vuosikymmenten kusetus, itse pääset samaan vuodessa, saavutus!
Täällä palstoilla sitten huudellaan, että ei mulla mitään ongelmia ole missään, jos joku tuo niitä esiin. Helvetinmoista sokeutta faktojen edessä. Sinä syy siihen, että ilmapiiri ummehtuu, kun suljetaan silmät ja fanitetaan reunasuttua lasikamaa, kun ei itse osata tutkia, että se omakin on rikki ja joutaisi vaihtoon.
Mutta uusi R4 runko vaikuttaa oikein lupaavalta. Laitetaan tilaukseen. Tulee 21mm Loxialle jotain käyttöä viimeinkin.... :)
-
- Viesti:
@habannaama
Canonin uudet R-lasit on parempia kuin Fujin GFX-kakkulat. Se, että osuuko sakepäissä kasattu kopio ostoskoriin, on aivan toinen asia. Canonin visio ainakin on paras koosta ja painosta välittämättä.
Canonin uudet R-lasit on parempia kuin Fujin GFX-kakkulat. Se, että osuuko sakepäissä kasattu kopio ostoskoriin, on aivan toinen asia. Canonin visio ainakin on paras koosta ja painosta välittämättä.
-
Ja sitten itse asiaan, liekö aikanaan kun nuo rantautuvat maailmalle, vaikuttaa alentavasti nykyisiin variaatioihin, vai mitenkä tuo Sonyn politiikka ollut, hmm...
Nooh, huomenna hakemaan hangosta turkuun saapunut uusi auto, että joskos makselis nyt ensin sitä pikkasen pois =)
T: a7RIII:sta haaveileva...
Nooh, huomenna hakemaan hangosta turkuun saapunut uusi auto, että joskos makselis nyt ensin sitä pikkasen pois =)
T: a7RIII:sta haaveileva...
-
Vai sakepäissä, repesin =) =) =)Maffer kirjoitti:@habannaama