SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

"Rajala" kertoo tietenkin mitä asiakas haluaa kuulla.

Mä en laittaisi paljon panoarvoa sille mitä joku (myyjä) Rajalasta puhelimessa kertoo.
Et kai kukaan oikeasti luule, että ne kertoisi, jos Sonyn kanssa on ongelmia ja ketään ei saa mistään kiinni ja huoltomies näkee mitä haluaa?

No, tää nyt ollut tätä ja tekninen tietämys on Sonyn huollossa aika heikkoa.
Se on ehkä hyvä ymmärtää, jos joutuu niiden kanssa asioimaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama
Viestit: 10646
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:"Rajala" kertoo tietenkin mitä asiakas haluaa kuulla.

Mä en laittaisi paljon panoarvoa sille mitä joku (myyjä) Rajalasta puhelimessa kertoo. .
Annoin heille täysin vapaat kädet suositella minulle järjestelmää, merkistä riippumatta, mihin tonnini sijoittaisin. Ja annoin painoarvoksi nimenomaan luotettavuuden ja huoltovarmuuden, tämän ketjun innoittamana.
Siitä huolimatta he eivät dissanneet sonia. Vaan kertoivat, että heillä on täysin hyvä kuva sonyn huollosta ja luotettavuudesta. He olisivat voineet suositella minulle mitä tahansa edustamaansa järkkäritsydeemiä. He kertoivat eroista, ja sanoivat, että jos haluat pienikokoista laadukasta kinojärjestelmää, niin sony on täysin turvalölinen vaihtoehto. Toki sain infoa myös CaaNiikkonin ominaisuuksista, eikä pahaa niistäkään. Mutta olivat voineet myydä minulle myös Nikonin ihan yhtä hyvin, mutta eivät niin tehneet vaikka painatukseni oli tässä luotetavuus ja huoltovarmuus!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
temama
Viestit: 10646
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:Eihän se vaadi kuin yhden vaikean keissin että menee *sensuroitu* tuulettimeen. Hyvn todennäköisesti kameroita on myyty täällä todellisuudessa niin vähän ja niillä ei edes yritetä kuvata mitään vaikeaa että tällaista ei ole tullut vielä eteen.

On eri asia laittaa huoltoon laite mikä heittää errorin naamalle heti kun virrat päälle, esim. korroosio salamikengässä. Sitä ei voi mitenkään torpata.
Hey maffers, äläs nyt aliarvioi Sonyn käyttäjiä! Kyllä meitä löytyy muitakin perfektionisteja kuin sinä, jotka osaa tehä omat tiiliseinätestinsä ym. OP nyt oli kuvaillut lähinnä yleispäteviä kuvia ja puun latvoja mistä ihmetellä kennovinoutta.
Sonyn käyttäjistä todellakin löytyy entisiä pitkän linjan CaaNiikkon käyttäjiä jotka tietävät mitä vaatia kameralta. Kyllä sä sen tiedät. Ja kun lukee maailman foorumeita, niin hyvin tarkkoja DIY testejä tekevät eri objektiivien kanssa.
Tää on todella puuduttava ja yksipuolinen ketju. Minkään muun merkin kanssa tällästä ei ole nähty täällä. OPlle pitäis antaa mitalli suorituksesta.
Suosittelen suhtautumaan tähän ketjuun terveen kriittisesti. Tää on vain yhden käyttäjän fiilistely. Täällä sen sijaan saa suhteettomat mittasuhteet, joka onnistuu näköjään vakuuttamaan jo ylläpidonkin. Minun osalta tässä. Suosittelen ottamaan sen kameran käteen ja kuvaamaan. ulkona on uskomaton sää!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: Suosittelen suhtautumaan tähän ketjuun terveen kriittisesti.
Ilman muuta. Tuonhan minäkin mielipidettäni esiin tämän tästä. Ei tämä mitenkään suodattamatonta kommentointia ole. En kyllä valehtelekaan.

Huomenna käyn ostamassa R kakkosen, koska temamallakin on sellainen.
Katsotaan onko kenno vinossa.
Näkyy maksavan 1999 - 400 euron cashback, eli 1599 tehdasuusi Sony A7R2 24kk takuulla.
temama
Viestit: 10646
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: Suosittelen suhtautumaan tähän ketjuun terveen kriittisesti.
Ilman muuta. Tuonhan minäkin mielipidettäni esiin tämän tästä. Ei tämä mitenkään suodattamatonta kommentointia ole. En kyllä valehtelekaan.

Huomenna käyn ostamassa R kakkosen, koska temamallakin on sellainen.
Katsotaan onko kenno vinossa.
Näkyy maksavan 1999 - 400 euron cashback, eli 1599 tehdasuusi Sony A7R2 24kk takuulla.
Nyt ilahduin., Oikeesti!!! Helevetin hyvä valinta!
Sony A7ÄrrKakonen on elävä legenda.Mafferskin on ottanut sillä toistaiseksi parhaat kuvansa (poislukien puupönttö taiteilut) ja retuuttanut talvisessa lapissa. Minä ulkoiluttanut itä-helsingissä, pessyt oluella ja ollut luotettava kumppani raskaalla Jäken sosiaalisairaala leirillä! Kaiken se on kestänyt ja tarjoaa edelleen uskomatonta 42mp kinokuvanlaatua huippukennolla.
Uskon, ettet kadu valintaa. Se on perusvarma kameraatus.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

Sonyn asiakastuki on muuten vastannut eilen ja tänään uudelleen, että he ovat kysyneet Infocaresta puuttuvaa huoltoraporttia ja lupasivat toimittaa sen heti, kun sen saavat.

Huomenna 23.5.2018 tulee tasan 2 viikkoa siitä, kun Sonyn asiakastuki totesi, että A72 kenno on vinossa.
14.5.2018 sain tiedon, että asia on siirtynyt esimiestason hoidettavaksi ja eilen sain saman vastauksen.
Tämän perusteella ainakin 2 viikkoa menee siihen, että joku esimies saadaan katsomaan päivänselvää vikaa. Tai sitten joku japanilainen sai 2 viikkoa sairaslomaa katsottuaan vinokennoisen samplet.
mremonen
Viestit: 9463
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja mremonen »

https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005691647.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

T71 kirjoitti: Olen pyytänyt noin kuukauden ajan tätä raporttia Infocaresta.
Olen kysynyt raporttia suoraan Ruotsin huollosta.
Olen pyytänyt raporttia Suomen Infocaren kautta.
Olen pyytänyt myyjäliikettä hankkimaan ehjän virallisen asiakirjan kameran huollosta.
Olen pyytänyt jokaiselta taholta tätä asiakirjaa useita kertoja.
Kukaan ei suostu toimittamaan kyseistä asiakirjaa.
SAIN SEN! JIHUU!! :D

Tässä infocaren salainen huoltoraportti, jota kukaan ei suostunut toimittamaan.
Sain tämän suoraan kamerateknikolta, viestin kera, siitä myöhemmin.

Tässä on siis täysin väärä vikakuvaus ja linkki oli A7R III testikuvaan.
Mutta tätä asiakaskopiota siis ei haluttu millään toimittaa.
Mikä lie todellinen syy?

Kuva
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

Sain tänään Sonyn virallisesta kamerahuollosta Ruotsista sähköpostin.

Olen tosiaan viestitellyt sinne pitkään eri henkilöille, mutta yrityksen kamerateknikko ilmoitti jo aiemmin, että hän ei huomioi mitään lähettämiäni viestejä. Ei ole huomioinut koko yrityksen henkilökunta. Käytännössä Infocare on kieltäytynyt vastaamasta mihinkään kysymyksiini.


Tässä alla on suurin osa koko viestistä.
Englanninkielisten osien kirjoittaja on Infocaren "Camera Technician".

_____________________________________________________________________________
 
My apology for late response. We’ve not ignored You but been busy discussing the best course of action and answering all questions raised from all parties You’ve been in contact with about the same issue. As I’ve mentioned before, it all sooner or later ends up on my desk in any case.


Huolto ei siis ole mitenkään jättänyt lähettämiäni kuvia ja asiakirjapyyntöjä huomioimatta, mutta kaikki 3-4 viikkoa niistä on mailattu pitkin Eurooppaa ja keskusteltu firman sisällä ja Sonyn kanssa.

Samaan aikaan sama teknikko kuitenkin on mailannut myyjäliikkeen johdolle Suomeen, että vika ei ole objektiivissa tai kamerassa, vaan asiakkaassa ja asiakkaan kuuluu maksaa vian etsintä. Samoin kamera on virheetön ja myyjäliike ei ole siitä vastuussa.
Lopuksi tämä teknikko muistuttaa vielä, että kaikki ongelmat tulevat lopulta hänen pöydälleen ja hän ne hoitaa. ( koska kukaan Sonylla ei tajua kameroista mitään )


Please keep in mind and understand that we’ve never said the pictures You provide are ok, we’ve only said they are not proving any error in the camera.


Tuonne voi lähettää mitä vaan testikuvia ja koskaan ne ei todista mitään siitä, että vika olisi kamerassa.
Itse asiassa sieltä sanottiin, että kuvia ei kannata edes lähettää.


They do show what You experience as a problem so that is clear to us but we can’t find after thorough investigation that the camera is the root of the phenomena. Initially You used a Zeiss lens with severe chromatic aberration which indicates that some lens is not positioned correctly and that would typically give those effects in the pictures caused by the lens, not the camera.


Kuinka tälle teknikolle pitäisi selittää, että kuvissa oleva CA aiheutuu linssistä, kun se on tämän objektiivin ominaisuus ja kuvissa kuuluukin olla sitä? Minuutin googletuksella asia selviää ja onhan tuo nyt niin perustason asiaa, että ihmetyttää mistä näiden virallisen huollon teknikoiden osaaminen on kotoisin.

https://www.lenstip.com/402.5-Lens_revi ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Johan ne soittaisi Zeissin tehtaalta, että mitähän tuli tehtyä, jos minun Zeiss ZE 100mm Makro-Planar kuvissa ei äkkiä olisikaan mitään värivirheitä.

 
Now, the latest sets of pictures You’ve used different lenses and among them two Sony lenses. Those we have the possibility to check and cross reference with different camera bodies, we also have some quite advanced equipment to check the optical axis, tilt and shift of lenses etc.


Nyt löytyisi optisia työkaluja tutkia minun koekuvauksessa käyttämiäni Sony objektiiveja, että jospa niissä olisi se vika. Millään ei tule mieleen, että kun vika näkyy kaikilla objektiiveilla, niin niitä Sonyn objektiiveja taitaa olla aika turha mitata.

 
I’ve also noted that You have more than one camera body, We’ve seen three camera with Your name on them here in the workshop and one of them is another ILCE7M2.
 

Niin?


So what we at this point can offer after discussions with Henrik who is Sony Nordics Customer Service Manager, is that we bring in Your entire equipment.



Mitä helvettiä?


That would be both Your ILCE7M2 and the two Sony lenses used for the last set of pictures, the SEL85F18 and SEL55F18Z.
That way we can cross reference them with each other, check them all thoroughly and see what might cause this phenomena.



Sonyn virallisen huollon ehdotus on siis se, että koko kuvaajan kalusto, vinokennoinen Sony A7II runko ja oma ehjä Sony A7II runkoni lähetetään Ruotsiin muutamaksi viikoksi kesken kuvauskautta, jotta Sonyn virallisen huollon kamerateknikko voi kuvata testitaulua, tutkia objektiiveja ja tehdä erilaisia vertailuja sitten, kun hänellä on siihen muiden huoltojen ohessa aikaa.
Ja Sonyn asiakaspalvelun pomo on tämän kuningasidean siunannut.


Our goal is as always for our customers to feel satisfied with their equipment.


Just joo.

_____________________________________________________________________________
temama
Viestit: 10646
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:
Sonyn virallisen huollon ehdotus on siis se, että koko kuvaajan kalusto, vinokennoinen Sony A7II runko ja oma ehjä Sony A7II runkoni lähetetään Ruotsiin muutamaksi viikoksi kesken kuvauskautta, jotta Sonyn virallisen huollon kamerateknikko voi kuvata testitaulua, tutkia objektiiveja ja tehdä erilaisia vertailuja sitten, kun hänellä on siihen muiden huoltojen ohessa aikaa.
Ja Sonyn asiakaspalvelun pomo on tämän kuningasidean siunannut.


Our goal is as always for our customers to feel satisfied with their equipment.


Just joo.

_____________________________________________________________________________
No mut hei, ainakin se haluaa palvella sua!!

Ota positiivisuuden kautta.

Sullahan on kaikissa soneissasi jotain vikaa (niin olet kertonut meille, ja huollolle ilm myös?), niin ehkä hyvä tsekata koko läjä samalla kertaa. Ehkä löytävät yhteisen tekijän kaikkkien kolmen rungon osalta, pölypalleroihin ja tilttiin??

Juuh, ei näin.

En ymmärrä, olet ilmeisesti riivattu asiakas. Ikuisesti tuomittu.

Leikkiikö ne sun kanssa? Ehkä nekin pitää kummallisena, että yksi asiakas toimittaa huoltoon kaikki Sonynsa?

Jos tuolla päässä on yhtään järkeä ja palvelualttiutta (kuten vaikuttaa olevan) , niin etkö voi vaikka tälle kaverille kirjoittaa ihan selkeästi että tiltti koskee vain tätä yhtä runkoa, muut ovat fine samoilla objektiiveilla? En voi uskoa miten yhdelle ihmiselle voi tulla näin paljon probleemia huoltohommien kanssa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: Leikkiikö ne sun kanssa? Ehkä nekin pitää kummallisena, että yksi asiakas toimittaa huoltoon kaikki Sonynsa?
Niin. Tätä voisi kysyä, että tekeekö ne tuon tahallaan. Mä oon sitä mieltä, että tekee.

Sonyn kokoinen firma haluaa multa mun ainoan toimivan rungon huoltoon testejä varten. Tämä toimiva on siis se, joka puhdistettiin, koska siellä oli 48 pölypilkkua kennolla ja Sonyn asiakastuki syötti väärää tietoa, että takuu katkeaa, jos sen puhdistuttaa itse.

Kesä on sesonkiaikaa ja huoltojono voi olla yli kuukauden. Asiakkaana pidän tosi outona, että saisin kamerat takaisin vasta heinäkuussa ja Sonyn takuupäätöksestä ei ole mitään takeita.
temama kirjoitti: Jos tuolla päässä on yhtään järkeä ja palvelualttiutta (kuten vaikuttaa olevan) , niin etkö voi vaikka tälle kaverille kirjoittaa ihan selkeästi että tiltti koskee vain tätä yhtä runkoa, muut ovat fine samoilla objektiiveilla? En voi uskoa miten yhdelle ihmiselle voi tulla näin paljon probleemia huoltohommien kanssa.
Palvelualttiutta? Pakon edessä sen ton jutun kirjoitti.

Niille on koko ajan 2.3.2018 lähtien annettu tietoa, että tiltti koskee vain yhtä runkoa ja muut testatut rungot on suoria samoilla laseilla. Ei mene jakeluun.
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jos JASsille menee Nikkorin kanssa ja kertoo että suttu niin kyll sielläkin halutaan koko setti helposti mukaan. Tosin tässä tapauksessa se ei taida mitään auttaa.
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

Maffer kirjoitti:Jos JASsille menee Nikkorin kanssa ja kertoo että suttu niin kyll sielläkin halutaan koko setti helposti mukaan. Tosin tässä tapauksessa se ei taida mitään auttaa.
Suttujen linssien kanssa asia onkin noin, mutta miksi ne nyt haluaa multa myös mun ehjän rungon?
Luulisi Sonylta irtoavan testirunko tai sitten kamera pitäisi lähettää sellaiseen huoltoon, jossa sellainen jo on.

Pitää vastata huollon viestiin, kun keksisin miten pystyn asiallisesti kertomaan, etä heidän ajatuksessaan ei ole mitään järkeä. Nyt näyttää siltä, että oikeasti Sonyn huollon lisäksi myös Sonyn asiakaspalvelussa on vakavia ongelmia ihan päällikkötasolla.
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

Kirjoitin päivällä asiallisen viestin Infocaren teknikolle.
Vastaus tuli iltapäivällä.

Ensimmäinen ongelma on se, että otin Sonyn FE 55mm 1.8 ja FE 85mm 1.8 lasit lainaan kameraliikkeestä maksua vastaan, eli jätin 1500 euroa pantiksi ja sain demolasit viikonlopuksi testiin.
Nyt kameraliike ei mielellään lähetä niitä kesäksi Ruotsiin.
Tähän teknikko vastasi seuraavaa:

" Even if the lenses are not Yours the camera bodies are and You are still welcome to send those in."


Objektiiveja ei siis tarvitse edes testata. Ihme hommaa.
Kamerat, vinokennoinen ja ehjä A7II kuvattaisiin siis rinnakkain testitauluun ja kuvia vertailtaisiin toisiinsa.
Tietenkin tarkennus vedettäisiin keskelle, kuten viimeksi ja lasina olisi huollon kalibroitu testilaite, eli FE 55mm 1.8, jonka bokehin kontrasti on niin kova, että siirtymistä terävästä epäterävään ei pysty luotettavasti havaitsemaan testitaulusta ja kuva on varmasti symmetrinen. Viimeksi kuvattiin myös kittizoomilla testikuvaa aukolla f5 ja sehän kertoo jo paljon.

Teknikko: "If we are wrong about Your cameras in spite of our tests, as You claim we are, we should still be able to see a substantial difference between the two camera bodies if we measure and test them in the same way. So basically You have nothing to lose there but lots to gain. "

Mielenkiintoinen asetelma. Huolto petaa minulle ansaa ja toivoo, että saavat kusetettua kunnolla.
Ensinnäkin huollon testi ei todista yhtään mitään ja huolto tietää sen.
Sitten meillä olisi taas testikuvia ilman EXIF dataa ja kuvat näyttäisivät samalta. Ties vaikka olisivat lopulta samalla rungolla kuvattuja. Kukaan ei voisi todistaa mitään.
Kaikki kortit pitäisi laittaa sen varaan, että huolto saa otettua 2 ulotteisesta testitaulusta kuvan, joka kertoo kolmeulotteisesta ongelmasta. Ja jos eivät saisi, niin kamera olisi tutkittu huollossa jo 3 kertaa ja aina todettu ehjäksi. Nythän en saa kuluttajansuojalain takia edes rahoja takaisin myyjäliikkeestä, koska Sonyn valtuutettu huolto on todistanut, että kamerani on ehjä.

Teknikko: "You can of course ignore this and continue to shove so called evidence our way but as I’ve mentioned before, so far none of the pictures sent to us can be used as any sort of proof due to the way they are taken. They clearly show what You experience as the problem but they are not valid for any kind of proof and unfortunately I’m not sure You are in possession of the equipment needed to produce any valid proof."

Teknikko siis jatkaa kertomalla, että voit tietenkin jättää hänen ehdotuksen huomiotta ja jatkaa niin kutsuttua todistelua lähettämällä kuvia, mutta kuten hän on aiemmin maininnut, niin heille lähetyillä kuvilla ei ole mitään todistearvoa!
Ne osoittavat selvästi (!), mikä kuvaajan mielestä on ongelma, mutta ne eivät ole päteviä todisteeksi ja valitettavasti teknikko ei ole varma, että minulla on käytettävissä välineitä, joita tarvitaan pätevän todisteen tuottamiseksi.

Ilmeisesti siis kameralla otettu valokuva ei kelpaa minkäänlaiseksi todisteeksi Sonyn huollossa.
Keksiikö joku millä ihmeellä se todiste sitten pitää tekaista?

Teknikko: "You have nothing to lose and lots to gain."

Just joo.
©pjm
Viestit: 6447
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

T71, juttujas kun lukee niin on tullut selväksi ettet oo mikään persaukinen tapaus ja Ruotti o matkakuluiltaan itikanpissin verran kustannuksiltaan kalustoos verrattuna.
Mikset sovi huollon kanssa päivää ja kellonlyömää millon meet itse romujen kaa paikalle ja näytä mistä Sonyt k.usee?
Onnistuuhan Fokan ja JASsin kanssakin huollon aloituksen sopiminen kellon mukaan jos haluja on ja sovittaa ittensä kylille sillo.
Kun tiiät missä vika ni mee näyttää se niille hurrihuuruille. Hittoako täällä mesoot kun Sony ja huolto ei takuuvarmasti näitä juttuja lue.
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja M1O »

Mitäs sille uudelle ärrrrä kakkoselle kuuluu, onko huoltojonossa jo?
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Maksan 50e siitä R2:sta.
T71
Viestit: 3600
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

©pjm kirjoitti:T71, juttujas kun lukee niin on tullut selväksi ettet oo mikään persaukinen tapaus ja Ruotti o matkakuluiltaan itikanpissin verran kustannuksiltaan kalustoos verrattuna.
Mikset sovi huollon kanssa päivää ja kellonlyömää millon meet itse romujen kaa paikalle ja näytä mistä Sonyt k.usee?

Nehän tietää jo missä vika on, mutta huollon testimetodit on niin alkeelliset ja epäkurantit, että ne ei saa näkyviin sitä vikaa. Eivät todennäköisesti edes yritä.
Ei mun kannata lähteä tuonne hyppyyteltäväksi, kun pyydän mielummin, että tehdään testikuvaus ulkona Suomessa Sonyn edustajan läsnäollessa. Sitten saavat tutkia kaluston ja miettiä missä vika on.

M1O kirjoitti:Mitäs sille uudelle ärrrrä kakkoselle kuuluu, onko huoltojonossa jo?
Tuli muutos suunnitelmiin ja nyt joku toinen saa sen mulle varatun viallisen kenovino-öljyläiskä ärräkakkosen. Lähetänkin tässä sille tuoreelle sonistille lämpimät terveiset.
temama
Viestit: 10646
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja temama »

yep, yep. Ja milloinkas me foorumslaiset saadaan nähdä oikein aitoja T71 ottamia kunnom valokuvia täällä??!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja M1O »

Maffer kirjoitti:Maksan 50e siitä R2:sta.
Miksi?
Vastaa Viestiin