(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Holden

Viesti Kirjoittaja Holden »

Edelliseen lisäyksenä, setting effect ei tietysti bulbilla toimi oikein kun kamera ei tiedä miten pitkään valotetaan. Tällöin setting effect kannattaa ottaa pois päältä, jolloin EVF näyttää kirkasta kuvaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Minäkin taisin aikaisemmin todeta, että tarkoitan pimeällä sellaista olosuhdetta että silmä vaatii optisen etsimen kautta parin minuutin adaptaation että alkaa silhuetti näkymään. Eli maisema ilman mitään valosaastetta. Ei kuuta, pelkästään pistemäiset tähdet valona.

Canonin uudemmat kamerat pystyvät tähän livevewin avulla jos magic lantern on asennettu ja display gain täysillä. Kohina hirveä, mutta näkyy mihin kamera sojottaa. Mikään Olympus, Sony tai Fuji ei tarjoa minkäänlaista apua. Sonyllä lähin hack on laittaa focus peaking täysille ja mustavalkomoodi päälle, just vilkkuu kirkkaimmat tähdet että näkee focusta säätää.

Täysille vaan nupit vaikka kuinka kohisis jonkinlaisella yömoodilla. Please.

Toinen vaihtoehto ois nykivä liveview, mikä siis riittäisi, mutta niin että jotain ISO 51200 ruutuja yhdistetään useampi vaikka niin että päivitysnopeus on 2 kuvaa sekunnissa. Jo alkais näkymään umpipimeässäkin tähtien valossa.
temama

The World's Best Sensor Meets the World's Finest Lenses

Viesti Kirjoittaja temama »

The World's Best Sensor Meets the World's Finest Lenses:

http://www.luminous-landscape.com/revie ... port.shtml

Michael Reichmann kirjoittaa hyvin positiivisesti Sonyn A7r mallista, jopa Leica M lasien kumppanina:

"Simply put, at focal lengths of 35mm and longer there is absolutely no issue using any of my M lenses on the A7r. Image quality is superb; about as good as one could wish..."

Leica M laajiksien kanssa on pienoisia laatuongelmia kulmien ja reunojen osalta, kuten täälläkin on kyllästymiseen asti puitu. Mutta mitä sitten?! Kaikki ei voi ola aivan täydellistä.

Jatketaan!

The Imaging Resource 2013 Camera of the Year awards

http://www.imaging-resource.com/news/20 ... f-the-year

Best Cameras of the Year

Camera of the Year, Overall Achievement: Sony A7R

ja heti seuraavana...

Camera of Distinction, Overall Achievement: Sony A7

Sony on kyllä onnistunut pirun hyvin tällä kertaa!
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Re: The World's Best Sensor Meets the World's Finest Lenses

Viesti Kirjoittaja määvaan »

temama kirjoitti:Sony on kyllä onnistunut pirun hyvin tällä kertaa!
Camera of the Year, Overall Achievement: Sony A7R

Camera of Distinction, Overall Achievement: Sony A7

Taitaa olla tällä foorumilla kuitenkin väärä kameramerkki. :-)
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Maffer
Viesti:

Miten niin väärä? Ei se niin ruusuinen ole kuin tekniset raportit ja toiminnallisuuslistat antaa ymmärtää, mutta tähän mennessä paras peilitön ikinä kunnollisella sensorilla (A7r) vrt. järkyttävän kallis Leica. D800E sensorin saa laittaa vaikka neliskulmaiseen peltilaatikkoon ja siitä saa vuoden kameran.
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Maffer kirjoitti:Miten niin väärä? Ei se niin ruusuinen ole kuin tekniset raportit ja toiminnallisuuslistat antaa ymmärtää, mutta tähän mennessä paras peilitön ikinä kunnollisella sensorilla (A7r) vrt. järkyttävän kallis Leica. D800E sensorin saa laittaa vaikka neliskulmaiseen peltilaatikkoon ja siitä saa vuoden kameran.
Jos luet tämän ketjun läpi, niin lukuisat kommentit takertuvat vain niihin asioihin jotka A7/A7r:llä eivät toimi halutulla tavalla, jolloin ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin "väärä kameramerkki". :-)
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Maffer
Viesti:

Jos ny haet sellaisen oikeasti kaupasta ja kokeilet itse, niin suosittelen sitten kehumaan sitä. Minä kommentoin niinkun asian koen omassa käytössä riippumatta yhtään siitä, onko kamera Nikon, Canon, Olympus, Fuji tai Sony. Tai Pentax. Jos ei toimi typerissä erikoisolosuhteissa tai paskavaloissa niin sitten se ei vaan toimi.

Reichmannit, Huffit sun muut kyllä kirjoittavat mitä sylki suuhun tuo kun saavat ilmaiseksi romut käyttöönsä. Ei Reichmannikaan lähde Antarktikselle kuvaamaan oikeita kuvia millään A7:lla vaan ihan Phase One IQ280:lla.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

määvaan kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Miten niin väärä? Ei se niin ruusuinen ole kuin tekniset raportit ja toiminnallisuuslistat antaa ymmärtää, mutta tähän mennessä paras peilitön ikinä kunnollisella sensorilla (A7r) vrt. järkyttävän kallis Leica. D800E sensorin saa laittaa vaikka neliskulmaiseen peltilaatikkoon ja siitä saa vuoden kameran.
Jos luet tämän ketjun läpi, niin lukuisat kommentit takertuvat vain niihin asioihin jotka A7/A7r:llä eivät toimi halutulla tavalla, jolloin ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin "väärä kameramerkki". :-)
No voi elämän kevät... että väärä merkki.
Muistinko muuten mainita, että tämä kamera (A7) oli onnistuttu pilaamaan sillä kennon edessä olevalla suotimella jotenkin niin, että pimeässä ei kannata kuvata kirkkaita kohteita. Tai sitten ne oli mikrolinssit. No kumminkin... muuten näyttäisi olevan oikein hyvä. Hiukan liian pieni ehkä. Ja väärää merkkiä!

..
määvaan

Maffer kirjoitti:Jos ny haet sellaisen oikeasti kaupasta ja kokeilet itse, niin suosittelen sitten kehumaan sitä. Minä kommentoin niinkun asian koen omassa käytössä riippumatta yhtään siitä, onko kamera Nikon, Canon, Olympus, Fuji tai Sony. Tai Pentax. Jos ei toimi typerissä erikoisolosuhteissa tai paskavaloissa niin sitten se ei vaan toimi.

Reichmannit, Huffit sun muut kyllä kirjoittavat mitä sylki suuhun tuo kun saavat ilmaiseksi romut käyttöönsä. Ei Reichmannikaan lähde Antarktikselle kuvaamaan oikeita kuvia millään A7:lla vaan ihan Phase One IQ280:lla.
Tuo edellinen kommenttini ei kyllä ollut kohdistettu sinulle.
määvaan

Munt kirjoitti:No voi elämän kevät... että väärä merkki.
Muistinko muuten mainita, että tämä kamera (A7) oli onnistuttu pilaamaan sillä kennon edessä olevalla suotimella jotenkin niin, että pimeässä ei kannata kuvata kirkkaita kohteita. Tai sitten ne oli mikrolinssit. No kumminkin... muuten näyttäisi olevan oikein hyvä. Hiukan liian pieni ehkä. Ja väärää merkkiä!

..
:-)
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:Jos ny haet sellaisen oikeasti kaupasta ja kokeilet itse, niin suosittelen sitten kehumaan sitä. Minä kommentoin niinkun asian koen omassa käytössä riippumatta yhtään siitä, onko kamera Nikon, Canon, Olympus, Fuji tai Sony. Tai Pentax. Jos ei toimi typerissä erikoisolosuhteissa tai paskavaloissa niin sitten se ei vaan toimi.

Näitä Sonyn A7 malleja on niin moni kehunut pitkin maailmaa, ettei kaikki voi olla vain pelkää epäsuoraa mainospropagandaa.
Itseasiassa sinä olet yksi harvoista joka ei selvästi tykkää tästä uutukaisesta.

Ehkä osa pettymyksestä vaan juontaa juurensa siihen, että tältä peilittömältä kinokennoiselta odotetaan niin paljon?

Minusta se täyttää kuitenkin varsin mainiosti kompaktin kokoisen peilittömän kinokennoisen kameran vaatimukset. Järeämmät vehkeet ovat erikseen, kuten Nikon D800 jne.

Tässä lisää propaganda-löylyä eetteriin ;)
http://www.kenrockwell.com/sony/a7.htm

"I just got my Sony A7, and I'm impressed"
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

temama kirjoitti:Tässä lisää propaganda-löylyä eetteriin ;)
http://www.kenrockwell.com/sony/a7.htm

"I just got my Sony A7, and I'm impressed"
Sorry, for freaks only...
Kemppa KiviHyvä kirjoitti:For normal people, the Nikon D600, Nikon D610 and Canon 6D are probably better system cameras for about the same price — but bigger and heavier. I'm excited about the A7 because I already have the LEICA lenses; for a normal person, it's a lot less expensive to buy professional full-frame SLR lenses than even to buy used LEICA lenses.
Kekeenkin lama iskenyt?
I'm not begging, even though it may look like it kirjoitti:My biggest source of support is when you use any of these links, especially this link directly to it at Adorama or directly to it at Amazon, when you get anything, regardless of the country in which you live. It helps me keep adding to this free website when you get yours through those links — but I receive nothing for my efforts if you buy elsewhere. Thanks for your support! Ken.

This free website's biggest source of support is when you use those or any of these links when you get anything, regardless of the country in which you live — but I receive nothing for my efforts if you buy elsewhere. I'm not NPR; I get no government hand-outs and run no pledge drives to support my research, so please always use any of these links for the best prices and service whenever you get anything. Thanks for helping me help you! Ken
Onhan tuo teksti ollut ennenkin, mutta nyt revikan alussa...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Holden

Itse en kuvaa erikoisolosuhteissa minuuttien valotuksia, mutta heikossa valossa paljonkin. A7 ei ole täydellinen, mutta on se kyllä tällä hetkellä se kamera, jota eniten haluan käyttää. Full Frame -peilijärkkäriä ei vain kiinnosta omaksi huvikseen käyttää.

3 viikkoa minä olen kameran nyt omistanut, ja olen ollut tyytyväinen ja kuvannut omaksi ilokseni enemmän kuin vuosiin.
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

Holden kirjoitti:
Itse en kuvaa erikoisolosuhteissa minuuttien valotuksia, mutta heikossa valossa paljonkin. A7 ei ole täydellinen, mutta on se kyllä tällä hetkellä se kamera, jota eniten haluan käyttää. Full Frame -peilijärkkäriä ei vain kiinnosta omaksi huvikseen käyttää.

3 viikkoa minä olen kameran nyt omistanut, ja olen ollut tyytyväinen ja kuvannut omaksi ilokseni enemmän kuin vuosiin.
Uudella lelulla on aina kiva leikkiä. Paremmalla lelulla hieman kauemmin.
Holden

TiRy kirjoitti:
Holden kirjoitti:

Uudella lelulla on aina kiva leikkiä. Paremmalla lelulla hieman kauemmin.
Näinhän se on. Isoja leluja ei viitsi mukanaan raahata esim sosiaalisiin tilanteisiin, mikäli ei halua vaikuttaa ääliöltä.
Maffer
Viesti:

Jes, totesin aikaisemmin kyllä että tein virheen ja valitsin väärän mallin.

Holden, sulla siis oli A7 eikä r-malli? Voitko sinä käydä kokeilemassa pimeässä n. 30min valotusta taivaalle sojottaen kirkkaana ajankohtana? Kyllähän näitä RAW-tiedostoja kannattaisi lähettää analysoitavaksi josko firmwaren muodossa tulisi fiksiä myöhemmin.

A7r omistajilta kaivattaisiin myös palautetta miten laite käyttäytyy 30-60min valotuksella. Vertailu D800:n toimintaan olisi mielenkiintoista.
Holden

Joo mulla on A7. Voin sopivan tilaisuuden tullen kokeilla tuollaista. Asun kaupungissa, mutta ehkä tuossa joulun aikana tulee käytyä sellaisellakin seudulla missä ei ole valosaastetta.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

Holden kirjoitti:

Ihan samoilla linjoilla. OM-D ja Canonin FF rungot ovat jääneet selkeästi vähemmälle käytölle Sonyn myötä.
Kameraharrastuskin on saanut uutta pontta, kun yht äkkiä on runko mihin saa 5 erilaista hyvää 35mm:stä.
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Koska olen maailmaan tyytyväinen ilman D800stakin (toki kuvannut sillä), olen enemmän kiinnostunut ɒ7 kuin ɒ7r -mallista eikä vähiten sen vuoksi että niissä voi käyttää hyvinkin erilaisia ja eri-ikäisiä objektiiveja. En ole ko. kameroita käyttänyt.

Onko käyttökokemusta omaavilla joitain sellaisia pointteja, joita kannattaisi huomioida. Kohteet niinkin keskenään erilaiset kuin arkkitehtuuri, muoto- ja katukuvaus ja mahdollisesti hitaasti kasvavan tähtiharrastuksen myötä tähtitaivaan tallentaminen.
Less Is More
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

En tiedä miten tähtikuvaus A7 rungolla onnistuu, mutta ainakin joka helvetin katuvaloon tuntuu tulevan viereen heijastuma. Tämä sama heijastuma tulee riippumatta käytetystä objektiivista, eli se johtuu kennosta. Lisäksi heijastuma saattaa pamahtaa myös kuvan täysin vastakkaiselle puolelle, eli asteroidivaroitusta pukkaa ja aivan sutena, jos tällä tosissaan tähtiä kuvailee... ;)

edit: tässä sivun lopussa muutama kuva malliksi.
Lisää tulee koko ajan, mutta pitkän valotuksen tähtikuvia en ole vielä nähnyt.

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1247655/120

..
Vastaa Viestiin