Ei toimi minulle.Maffer kirjoitti: ↑Joulu 07, 2024 10 : 05 Liian kranttu meininki kohteen suhteen. Luuri taskuun ja lenkille. Ei tule mitää suorituspaineita ja arkisistakin detaileista voi keksiä kuvan. Järkkä on pahin kuvausmotivaation sotkija ikinä - heti jos on tonneja kiinni SERissä, ei raaski edes yrittää ja kävelee kuviensa päältä.
Canon R5 ja EF putket
-
- Viesti:
Re: Canon R5 ja EF putket
-
- Viesti:
Mikä ei toimi? Muut ei ota tosissaan jos alentuu rahvaan tasolle luurilla?
-
- Viesti:
Ihan sama mikä tallennusväline niin ei niitä kuvauskohteita löydy sen kummemmin. Tästä on turha sen kummemmin vängätä
Jos luurilla löytyisi paremmin niin takuu varmasti kuvaisin sillä.
Niin ja tähän vuoden aikaan tulee tehtyä kävelylenkkejä koiran kans ilman kameraa ja ihan ilman ongelmaa. Eikä sekään auta löytämään kuvauskohteita.
Joskus harvoin kun tulee se "pöljäpäivä" niin sitten...
-
- Viesti:
No onha se niinkin. Umpipimeä on toki umpipimeä. Ei silloin onnaa kuin jalustalla ja kynttilällä ja se taas ajaa itsessään tietynlaisen kuvan hakemista.
-
Joo, olen nyt tyyliin vuoden kuvannut enemmän luurilla, ja kyllä se valokuvauslaitteesta käy . Täytyy vain ymmärtää sen rajoitukset kuten kuvaaminen lähinnä laajiksella ja pääkameralla, paremmilla kameraluureilla saa auttavaa kuvaa myös 50-100mm kinovastaavala telellä, mutta vain ok laadulla.
Samoin kuvan resot rajoittuvat käytännössä 12mp kuviin. Korkean resolution (esim. 48-50mp) kuvia on mahdollista ottaa joillakin luureilla, mutta kyllä siinä tulee jo vastaan pieni kenno, ja optiikan suorituskyky...En sitten tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan muutaman vuoden kuluttua kun kaikki kuitenkin kehittyy. Pikkukennotkin paranee, samoin kamerasofta luureissa ja luurien prosessointiteho kasvaa.
On myös aika virkistävää kuvata välillä taas kunnon järkällä kun on käyttänyt luuria tarpeeksi paljon Kuvanlaatu nousee heti muutaman stepin, ja kunnon kuvia on mukava käsitellä.
Luurin suurin etu on kun se on aina mukana. Aika usein tulee tilanteita missä näkee potentiaalia, mutta ei ole mukana kuin se luuri. Tällöin on hienoa, että luurissa on aika hyvät kamerat. Itse kuvaan eniten google cameran DNG rawia, ja niistä saa kuitenkin yllättävän paljon irti.
Pakko kuitenkin tunnustaa, että jossain vaiheessa luurikuvat alkavat toistamaan itseään. Johtunee paljolti varmaan siitä, että tosiaan laajis (14mm) ja pääkamera (n. 25mm kinovastaava) on eniten käytössä. Nämä polttov'lit ovat kuitenkin opettaneet minulle paljon miten kuvata suhteellisen laajaa kuvakulmaa.
..No, niin. Tämä tälläisenä välikommenttina varsinaisen aiheen vierestä.
Samoin kuvan resot rajoittuvat käytännössä 12mp kuviin. Korkean resolution (esim. 48-50mp) kuvia on mahdollista ottaa joillakin luureilla, mutta kyllä siinä tulee jo vastaan pieni kenno, ja optiikan suorituskyky...En sitten tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan muutaman vuoden kuluttua kun kaikki kuitenkin kehittyy. Pikkukennotkin paranee, samoin kamerasofta luureissa ja luurien prosessointiteho kasvaa.
On myös aika virkistävää kuvata välillä taas kunnon järkällä kun on käyttänyt luuria tarpeeksi paljon Kuvanlaatu nousee heti muutaman stepin, ja kunnon kuvia on mukava käsitellä.
Luurin suurin etu on kun se on aina mukana. Aika usein tulee tilanteita missä näkee potentiaalia, mutta ei ole mukana kuin se luuri. Tällöin on hienoa, että luurissa on aika hyvät kamerat. Itse kuvaan eniten google cameran DNG rawia, ja niistä saa kuitenkin yllättävän paljon irti.
Pakko kuitenkin tunnustaa, että jossain vaiheessa luurikuvat alkavat toistamaan itseään. Johtunee paljolti varmaan siitä, että tosiaan laajis (14mm) ja pääkamera (n. 25mm kinovastaava) on eniten käytössä. Nämä polttov'lit ovat kuitenkin opettaneet minulle paljon miten kuvata suhteellisen laajaa kuvakulmaa.
..No, niin. Tämä tälläisenä välikommenttina varsinaisen aiheen vierestä.
Viimeksi muokannut aikaarska, Joulu 07, 2024 13 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
samajka71 kirjoitti: ↑Joulu 07, 2024 11 : 21
Ihan sama mikä tallennusväline niin ei niitä kuvauskohteita löydy sen kummemmin. Tästä on turha sen kummemmin vängätä
Jos luurilla löytyisi paremmin niin takuu varmasti kuvaisin sillä.
Niin ja tähän vuoden aikaan tulee tehtyä kävelylenkkejä koiran kans ilman kameraa ja ihan ilman ongelmaa. Eikä sekään auta löytämään kuvauskohteita.
kaikki kuvat on jo otettu
-
- Viesti:
Kyllä määkin kuvaan paljonki puhelimella, lähinnä kavereille kaljakuvia ja lasketellessa ja paskon ne luurin Lightroomilla. Mut en mä osaa oikee tosissaan sitä ottaa, therefore isot käsittelyt. Laatu nyt isompana on pasketta. Lähti nyt vähän sivuraiteille...
-
Asiallinen kuvasarja, juuri tuon tason hommaan luurien kamerat on luotu.
-
joo, ja sisältökin kohdallaan. hyvää juomaa, hyvää musiikkia ja hyvää kirjallisuutta
kaikki kuvat on jo otettu
-
Ainakin minulla on aina ollut niin, että jos kohde ei ole kiinnostava, kuvaaminenkaan ei ole. Taidekuvat eivät oikein iske.
Hannu