Sony A5100
-
-
Jos sulla on omia esimerkkejä tai linkkejä A6000:n pakkausvirheiden pilaamiin kuviin, laita ihmeessä esille. Tietää sitten mitä etsiä koska itse en ole huomannut moista.paaton kirjoitti:Jos nuo pakkausvirheet häiritsee omaa käyttöä, niin silloinhan toinen on parempi.
Viimeksi muokannut elmar, Loka 02, 2014 17 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ei ole, eikä tule. A6000 on täysin sopimaton omaan käyttöni, enkä sen puoleen kyllä varmasti näkisikään mitään virheitä sen raweissa.elmar kirjoitti:Jos sulla on omia esimerkkejä tai linkkejä A6000:n pakkausvirheiden pilaamiin kuviin, laita ihmeessä esille. Tietää sitten mitä etsiä.paaton kirjoitti:Jos nuo pakkausvirheet häiritsee omaa käyttöä, niin silloinhan toinen on parempi.
-
Jessus kun olisi kiva jos Sony tekisi lopun tuosta RAW-keskustelusta.
En tiedä kuinka usein häviöllinen kompressio on todellinen kuvanlaadullinen ongelma mutta tuosta topicista olisi tosi kiva päästä eroon.
Kaiketi joku todella iso pomo menettää kasvonsa, jos antaa asiassa periksi ja ihan vain asiakkaiden mieliksi tarjoaa rinnalle myös häviöttömän formaatin.
Fiksut firmat kuuntelevat asiakkaitaan aivan riippumatta siitä, ovatko nämä oikeassa vai eivät.
En tiedä kuinka usein häviöllinen kompressio on todellinen kuvanlaadullinen ongelma mutta tuosta topicista olisi tosi kiva päästä eroon.
Kaiketi joku todella iso pomo menettää kasvonsa, jos antaa asiassa periksi ja ihan vain asiakkaiden mieliksi tarjoaa rinnalle myös häviöttömän formaatin.
Fiksut firmat kuuntelevat asiakkaitaan aivan riippumatta siitä, ovatko nämä oikeassa vai eivät.
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.
-
Jos kuvaushalut todella painottuvat vahvasti juuri äksönin puolelle ja rahaa on käsissä suunnilleen a6000 verran niin silloin se realistinen vaihtoehto on jokin vähän vanhempi ammattirunko (eivätkä nämä tämän hetken laitteet).
Nuo veteraanit ovat sitten niin erilaisia verrattuna upouuteen a6000-malliin (video puuttuu kokonaan ja painoa on aivan eri lailla jne.) ettei valintaprosessi todellisessa elämässä ole yleensä vaikea.
Se onkin sitten mielenkiintoinen teema, josko on oikein tuomita a6000 sillä perusteella, että sen markkinointi on valheellista! En kuitenkaan ehdi pohtia sitä juuri nyt, mun pitää mennä ajamaan parta että saan levitettyä naamaani voidetta, joka vähentää ryppyjä 37,8%...
Nuo veteraanit ovat sitten niin erilaisia verrattuna upouuteen a6000-malliin (video puuttuu kokonaan ja painoa on aivan eri lailla jne.) ettei valintaprosessi todellisessa elämässä ole yleensä vaikea.
Se onkin sitten mielenkiintoinen teema, josko on oikein tuomita a6000 sillä perusteella, että sen markkinointi on valheellista! En kuitenkaan ehdi pohtia sitä juuri nyt, mun pitää mennä ajamaan parta että saan levitettyä naamaani voidetta, joka vähentää ryppyjä 37,8%...
-
En tuomitse A6000:ta ja sen mainontaa, vaan nämä jotka toistavat mainoslauseiden adjektiiveja ikäänkuin omina kokemuksinaan. AF:ää ei pitäisi kutsua esim. "loistavaksi" jos ei mainitse mihin sitä verrataan. A6000:n AF on edulliseksi takintaskupokkariksi erittäin hyvä mutta varmuudeltaan esim. 5D3:n verrattuna vain keskinkertainen. Yhdelle puolitäysi tuoppi on toiselle puolityhjä.pvalila kirjoitti:Se onkin sitten mielenkiintoinen teema, josko on oikein tuomita a6000 sillä perusteella, että sen markkinointi on valheellista! En kuitenkaan ehdi pohtia sitä juuri nyt, mun pitää mennä ajamaan parta että saan levitettyä naamaani voidetta, joka vähentää ryppyjä 37,8%...
-
Kaikesta päätellen valheellinen markkinointi kannattaa, jopa aivan ilmeisesti valheellinen (nuo ryppyvoiteet jne.).elmar kirjoitti:En tuomitse A6000:ta ja sen mainontaa, vaan nämä jotka toistavat mainoslauseiden adjektiiveja ikäänkuin omina kokemuksinaan. AF:ää ei pitäisi kutsua esim. "loistavaksi" jos ei mainitse mihin sitä verrataan. A6000:n AF on edulliseksi takintaskupokkariksi erittäin hyvä mutta varmuudeltaan esim. 5D3:n verrattuna vain keskinkertainen. Yhdelle puolitäysi tuoppi on toiselle puolityhjä.pvalila kirjoitti:Se onkin sitten mielenkiintoinen teema, josko on oikein tuomita a6000 sillä perusteella, että sen markkinointi on valheellista! En kuitenkaan ehdi pohtia sitä juuri nyt, mun pitää mennä ajamaan parta että saan levitettyä naamaani voidetta, joka vähentää ryppyjä 37,8%...
Mun on kyllä vähän vaikea ymmärtää miksi, koska minä en kyllä ikinä anna anteeksi ja osta saman tahon tuotetta, jos mua joku on onnistunut naruttamaan.
Luultavasti kyse on siitä, että aivan päivänselvä valhe ei ole petollisuutta. Normijärkinen ihminen ei odota ryppyvoiteiden tekevän sileää muuta kuin palkkarahoista eikä peilittömän pikkukameran pärjäävän millään ammattirungoille (väittivät mainosmiehet mitä tahansa).
Mä olen itse kaiketi keskivertoa tosikompi tässä asiassa ja aika herkästi jätän ostamatta tuotteen, johon on liitetty hieman liian monta superlatiivia.
-
Mainittakoon vielä, että mun mielestäni huolestuttavin asia a6000/a5100 liittyen on se, että nämä jatkuvat julkistukset eemelin puolella luovat vaikutelman siitä, että alfapuoli on jätetty kesannolle.
Huoli ei perustu vain julkistusten määrään vaan siihen, että tuo ainokainen uusi alfa (A77 mk2) hinnoiteltiin mun mielestäni paljon suolaisemmin nämä toisen sarjan uutuudet (A7 mukaanlukien). Hintapommeja Sonylta on kyllä tullut, mutta ei A-mountiin.
Mä voin myös olla väärässä, en ole kesän jälkeen juurikaan seurannut tilannetta.
Huoli ei perustu vain julkistusten määrään vaan siihen, että tuo ainokainen uusi alfa (A77 mk2) hinnoiteltiin mun mielestäni paljon suolaisemmin nämä toisen sarjan uutuudet (A7 mukaanlukien). Hintapommeja Sonylta on kyllä tullut, mutta ei A-mountiin.
Mä voin myös olla väärässä, en ole kesän jälkeen juurikaan seurannut tilannetta.
-
-
Joo, A77 MK II on hinnoiteltu siten ettei niitä edes hirveästi haluttaisi myydä. Taitaa olla A Mount vähän niinkuin saattohoidossa, parhaiten myyvä SLT-kamera taitaa olla A7/R/S + LA-EA4 :)Sahaaja kirjoitti:Onhan noilla hintaa, kieltämättä.
Gyl on, A7/R/S ja A6000 ainakin. Ao kuvassa A7R on fokusoitu äärettömäänSahaaja kirjoitti: Mutta löytyykö noista NEX,- nykyään a-sarjan peilittömistä mf tarkennuksen asteikko etsimestä ja/tai lcd näytöltä?
Kun optiikassa ei asteikkoa ole.

Ei ole ei. Meni Sonyn ja Zeissin koordinointikin hyvin kohdilleen lasijulkaisuissa kun ens vuoden alkupuolelle on 3 kpl 35:ia (/2.8, /2 ja /1.4), pari n. 5:stä, muttei yhtään nopeeta yli 55 mm eikä primeä alle 28 mm.Sahaaja kirjoitti: E-bajon 85mm/1.? ei taida olla mitään huhuakaan liikkeellä?
Mulla on A Mount 85/1.4 ja LA-EA4, mutta sensorilla fokusoiva 85/1.8 olis tervetullut, pienempi koko, vähempi CA ja parempi AF kelpaisi.
-
http://www.cyberphoto.fi/info.php?article=SLTA77mk2sp
-975€ Tuossa putiikissa hinta tipahtanut jonkin verran jo.
-975€ Tuossa putiikissa hinta tipahtanut jonkin verran jo.
-
- Viesti:
Joo, tasan ei käy onnen lahjat. Odotin järjestelmään 35/2 af:llä, ei kannata enää odotella.tn1krr kirjoitti:Ei ole ei. Meni Sonyn ja Zeissin koordinointikin hyvin kohdilleen lasijulkaisuissa kun ens vuoden alkupuolelle on 3 kpl 35:ia (/2.8, /2 ja /1.4), pari n. 5:stä, muttei yhtään nopeeta yli 55 mm eikä primeä alle 28 mm.Sahaaja kirjoitti: E-bajon 85mm/1.? ei taida olla mitään huhuakaan liikkeellä?
Mulla on A Mount 85/1.4 ja LA-EA4, mutta sensorilla fokusoiva 85/1.8 olis tervetullut, pienempi koko, vähempi CA ja parempi AF kelpaisi.
-
Juza ja A5100 > http://www.juzaphoto.com/article.php?l= ... sony_a5100
-
Re: Sony A5100
Nyt kiiinnostaisi 5100 6000 halvemman hinnan takia. Kysymys on myös tarkennusjärjestelmästä joka käsittääkseni pienemmässä on pelkästään vaihetarkennus ja isommassa hybridi. Hybridistä olen lukenut että se hukkaa osin mutta voisko joku kertoa kokemuksesta näiden eron?
-
A6000:ssä ja A5100:ssä on täsmälleen sama hybridi-AF, pelkällä PDAF:llä ei ole tehty yhtään E Mount runkoa. Tärkein ero on A6000:n EVF, joka helpottaa kuvailua suorassa auringonvalossa ja pitkien putkien kanssa jne.
-
Tässä on niin kova tarjous (itseasiassa halvempi kuin A5100) A6000 kamera setistä, että:tn1krr kirjoitti:A6000:ssä ja A5100:ssä on täsmälleen sama hybridi-AF, pelkällä PDAF:llä ei ole tehty yhtään E Mount runkoa. Tärkein ero on A6000:n EVF, joka helpottaa kuvailua suorassa auringonvalossa ja pitkien putkien kanssa jne.
https://www.rajalacamera.fi/sony-ilce-6 ... musta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
...että ostaisin itse tuollaisen varalle, jos ei olisi jo kaksi järkkäriä!
Tuo A6000 on pirun näppärä kamera. Hyvä 24mp kenno, ja esim. kameran pikkusalaman saa sormella käännettyä ylöspäin jolloin sen valoa voi heijastaa vaikka katosta tai seinästä. Yllättävän kätevää jos tarvitsee ylimääräistä valoa, mutta ei halua läjäyttää salamavaloa suoraan kohti. Ihan tälläinen pikku kikka vain ;-)
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Juuri tuota tarjoustakin katsoin, mutta ehkä nyt jää loppuvuoteen vielä..Noihin ei firmwarepäivitykset tuoneet mitään parannusta/nopeutusta kuten edeltäviin NEX -malleihin?aikaarska kirjoitti:Tässä on niin kova tarjous (itseasiassa halvempi kuin A5100) A6000 kamera setistä, että:tn1krr kirjoitti:A6000:ssä ja A5100:ssä on täsmälleen sama hybridi-AF, pelkällä PDAF:llä ei ole tehty yhtään E Mount runkoa. Tärkein ero on A6000:n EVF, joka helpottaa kuvailua suorassa auringonvalossa ja pitkien putkien kanssa jne.
https://www.rajalacamera.fi/sony-ilce-6 ... musta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
...että ostaisin itse tuollaisen varalle, jos ei olisi jo kaksi järkkäriä!
Tuo A6000 on pirun näppärä kamera. Hyvä 24mp kenno, ja esim. kameran pikkusalaman saa sormella käännettyä ylöspäin jolloin sen valoa voi heijastaa vaikka katosta tai seinästä. Yllättävän kätevää jos tarvitsee ylimääräistä valoa, mutta ei halua läjäyttää salamavaloa suoraan kohti. Ihan tälläinen pikku kikka vain ;-)