Eiköhän tässä tosiaan ole kauniisti kummankin suunnan huonot puolet yhdistettynä...Valottaja kirjoitti:onko tästä tehty uuden ja vanhan tekniikan epäonnistunut hybridi-kompromissi.
Nikon DF...?
-
-
http://www.stevehuffphoto.com/2013/11/0 ... you-think/
ISO-valintapyörä on kyllä hyvä oivallus. Saisi tulla useampiinkin kameroihin suoravalinta tuolle, tai edes mahdollisuus laittaa se johonkin rullaan. Muuten en oikein tiedä mitä tuosta olisi mieltä, aika pullukka ainakin, mutta minkäs teet kun on F-mount.
ISO-valintapyörä on kyllä hyvä oivallus. Saisi tulla useampiinkin kameroihin suoravalinta tuolle, tai edes mahdollisuus laittaa se johonkin rullaan. Muuten en oikein tiedä mitä tuosta olisi mieltä, aika pullukka ainakin, mutta minkäs teet kun on F-mount.
-
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
-
-
Kuinka niin, kyllä mua kamerat ovat aina innostaneet, kumista ja surisevista leluista en vaan välitä. ;-)kostaja! kirjoitti:Osku oikeen innostu. Kerrankin.OskuK kirjoitti:Tosiaan paljon parempi kuin "ennakkokuvatukset". Säätimetkin parantuneet huimasti, lankalaukaisinmahdollisuus -eikä videota!
Tuo objektivi nyt on ihan huvittava "reto" ilman mitään järkeä.
Etsintiedot ja tähyslasi kiinnostavat toki myös...
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Nöy. F-bajo eli n. D600:n kokoinen ja muutenkin sama (?) laite vain retro-kuorilla. Idea on yhtä viksu kuin näissä > http://goo.gl/98eBdH .temirhan kirjoitti:...onko tämä "näppärän" kokoinen fyysisesti ja painoltaan?
-
- Viesti:
Mikäs siinä nykyisessä D600/D800 -valinnassa on vikana? Siinähän ISO valitaan juurikin pyörästä ja katsotaan joko päällinäytöstä tai etsimestä. Tuota on hieman haasteellinen muutella pimeässä...jvviita kirjoitti:ISO-valintapyörä on kyllä hyvä oivallus. Saisi tulla useampiinkin kameroihin suoravalinta tuolle, tai edes mahdollisuus laittaa se johonkin rullaan.
Jos olisi ollut uskallusta todella retroon, niin olisivat jättäneet takanäytön pois :)
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
-
- Viesti:
No tuota, tuossa taitaa olla pari asentoa enemmän kuin ainakin mun herätyskellon pois-kytkimessä. Tietysti tuon voi aina pyöräyttää "tappiin" ja laskea sieltä takaisinpäin, mutta kun askelia on 1/3 -välein, niin helposti siinä menee sekaisin.OskuK kirjoitti:Mikäs vaikeus sinulla siinä? Itse saan jopa herätyskellon pois päältä pimeässä ja tuo on ihan hyvän kokoinen säädin. Kuvaatko pimeässä tumput kädessä? ;-)mremonen kirjoitti:Tuota on hieman haasteellinen muutella pimeässä...
Veikkaan, että oikeasti tuo näkyy myös etsimessä. Kuten myös suljinaika, jonka voinee tuolla 1/3-asennolla laittaa toimimaan kuten nyt (peukalopyörällä suljinajat 30 sek -> 1/8000).
No eipä tuossa mitään. Tuskin menee hankintaan, mutta mistäs sitä koskaan tietää. Ei mun pitänyt D800:stakaan hankkia. Tosin nyt tulee sitten käytettyä kasisatasta markkinoille. Ja ehkä jokunen D4:kin. Kunnes sitten alkaa tulemaan näitä puolen vuoden päästä "vähän ajettuna"...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
Luonnollisesti etsimessä näkyy aika, aukko, iso ja korjaus. Missä nykyaikaisessa fimikamerassa ei näy? Saatika digissä? Mitä järkeä siinä olisi? Ei kehitys voi aina tarkoittaa huonontamista, vaikka toki siihen on totuttu ;-)mremonen kirjoitti:No tuota, tuossa taitaa olla pari asentoa enemmän kuin ainakin mun herätyskellon pois-kytkimessä. Tietysti tuon voi aina pyöräyttää "tappiin" ja laskea sieltä takaisinpäin, mutta kun askelia on 1/3 -välein, niin helposti siinä menee sekaisin.OskuK kirjoitti:Mikäs vaikeus sinulla siinä? Itse saan jopa herätyskellon pois päältä pimeässä ja tuo on ihan hyvän kokoinen säädin. Kuvaatko pimeässä tumput kädessä? ;-)mremonen kirjoitti:Tuota on hieman haasteellinen muutella pimeässä...
Veikkaan, että oikeasti tuo näkyy myös etsimessä. Kuten myös suljinaika, jonka voinee tuolla 1/3-asennolla laittaa toimimaan kuten nyt (peukalopyörällä suljinajat 30 sek -> 1/8000).
No eipä tuossa mitään. Tuskin menee hankintaan, mutta mistäs sitä koskaan tietää. Ei mun pitänyt D800:stakaan hankkia. Tosin nyt tulee sitten käytettyä kasisatasta markkinoille. Ja ehkä jokunen D4:kin. Kunnes sitten alkaa tulemaan näitä puolen vuoden päästä "vähän ajettuna"...
Itse toivoisin että etsimessä olisi FE-tyypistä neula(simulaatiota?), mutta pelkään ettei. Kuin myös ettei vakiona ole mikroprisma/leikkoyhdistelmä...
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
No mikäs tuosta sitten tekee niin paljon paremman, kuin nykyinen D600/800:sestä löytyvä? Paitsi että kun kamera on vitriinissä, niin näkee mikä ISO on valittuna.OskuK kirjoitti:Luonnollisesti etsimessä näkyy aika, aukko, iso ja korjaus.
---
blogi
---
blogi
-
Onko D600 tai D800 kolme säätöpyörää joista saa säädettyä suoraan valotuksen kolme perusjuttua? Eli siis aukolle, valotusajalle ja herkkyydelle omat säätimet? Nikoneilla en ole hirveästi kuvannut, mutta käsittääkseni noissa on sama juttu kuin Canoneissakin, eli ensin täytyy painaa jostain napista että saa säädettyä ISOa. Onnistuu toki niinkin, mutta itse haluaisin että myös herkkyydelle olisi suora kontrollipyörä.mremonen kirjoitti:Mikäs siinä nykyisessä D600/D800 -valinnassa on vikana? Siinähän ISO valitaan juurikin pyörästä ja katsotaan joko päällinäytöstä tai etsimestä. Tuota on hieman haasteellinen muutella pimeässä...jvviita kirjoitti:ISO-valintapyörä on kyllä hyvä oivallus. Saisi tulla useampiinkin kameroihin suoravalinta tuolle, tai edes mahdollisuus laittaa se johonkin rullaan.
Jos olisi ollut uskallusta todella retroon, niin olisivat jättäneet takanäytön pois :)
Aiheeseen liittyen tuolla oli kiteytetty aika hyvin samat jutut mitä olen itsekin miettinyt viime aikoina http://www.luminous-landscape.com/essay ... city.shtml
Eli turhat kikkailut pois kameroista, hyvä ergonomia ja hyvät perussäätimet. Videovehkeet sitten erikseen. Tässä Nikon DF:ssä oli ennakkotietojen perusteella periaatteessa yritystä, mutta tuo kameran takapuoli näyttää olevan taas yhtä täynnä nappuloita kuin kaikissa viime aikaisissa malleissa (poislukien ehkä video-nappi).