Rehellisesti sanottuna. Jos minulla on joku vähänkin painavampi objektiivi kiinni kamerassa (eli n. > 500gr), niin tuen sitä aivan luonnostaan toisella kädellä.Ellei jopa kevyilläkin objektiiveilla. Se auttaa myös tasapainottamaan vakautta. Olen tehnyt näin aina, ihan filmijärkkäriajoista lähtien.
http://www.digitaalikuvaus.com/ote-kamerasta/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten toinen juttu on objektiivin roikottaminen kamerasta, silloin kun ei kuvaa.
..Jos minulla on joku kilon objektiivi kiinni kamerassa, niin ei sen roikottaminen kaulahihnasta tai kameran otekahvasta pitäen ole muutenkaan mitään kovin mielekästä puuhaa.
..Yleensä luonnollisin tapa pitää tälläistä kombinaatiota, on tasapainopisteen kohdilta. Eli normaalisti objektiivin rungosta suhteellisen lähellä mounttia missä on normaalisti muutenkin kapein kohta pitää kiinni.
Jos mulla on 1.5kg kirves,jota täytyy kanniskella metsässä, niin en kanna sitä jommastakummasta päästä, vaan varresta tasapainopisteen kohdilta.