Sony A7RIV

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer
Viesti:

Re: Sony A7RIV

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Itsehän luurinne sotkitte tähän. Tonnin kapula ei tarkoittanut mitään luuria vaan nimen omaan onnetonta koteloa mitä nuo tällä hetkellä yleisesti ovat ts. peilittömän kameran profiili.

Sitten taas sivusto, joka arvioi kuvan muussaamisen eriarvoiseksi merkin perusteella, ei tarjoa mittään olennaista tietoa laitteista vaan siitä, mikä myy parhaiten.

"DPReview.com is a wholly-owned, editorially independent subsidiary of Amazon.com."

https://www.dpreview.com/about" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Amazon myy kaikkea, myös kaikki muita merkkejä Sonyn lisäksi.

Amazonin ei ole mitään järkeä suosia vain Sonya, kuten vainoharhaisesti tässä nyt yritellään viritellä jotain salaliittoteorioita.
Jos Sony myy hyvin, niin se on ihan sonyn onnistuneen tuotekehityksen tulos.
Vain Dpreviewn foorumin jäsenet pystyivät osallistumaan tuohon äänestykseen. Jos lukee dpreviewn foorumeja, niin näkee, että dpreviewn jäsenet ovat jakautuneet hyvin myös muihin merkkeihin.

Jos dpreviewn jäsenet äänestävät A7RIV vuoden kameraksi, niin ei ole mitään syytä vetää mukaan jotain amazoneja.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
M1O

Viesti Kirjoittaja M1O »

Siis kyllä on käsittämätöntä soopaa viimeiset sivut.
Kenen leivissä tämä ”informaation” tuottaja oikein on, veikkauksia?
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Voitko täsmentää mitä tarkoitat?

Minä en ainakaan ole kenenkään leivissä, enkä saa kamerahommista mitään taloudellista hyötyä (vaikka sellainen onkin nykyaikana muotia, siis some-persoonien valjastaminen markkinointiin).

En kyllä usko, että mafferillakaan on mitään kummempia motivaatioita. Maffershan kapinoi lähes kaikkea vastaan, paitsi älyluurien kameraominaisuudet eivät ole vielä hampaissa.
Uskoisin, että maffersia ajaa ihan kirkasotsainen pyrkimys täydellisen valokuvauskojeen löytämiseen tai siis ainakin sellaisen hahmottaminen mielikuvissa. Tosin uskottavuutta on viimeaikoina mahdollisesti huikkasen syönyt kännykamera-ristiretkeily. Aika näyttää.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
M1O

Viesti Kirjoittaja M1O »

Tarkoitan mafferin päättömiä väitteitä. Ja siitä tuntuu olevan kirkas otsaisuus kaukana, pää märkänä yrittää todistaa jotain. Ei niihin sen tarkemmin kannata mennä kun sama levy lähtee taas alusta.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Joo, ystävällinen Joulurauha olisi kiva ;-) Eiköhän näitä samoja juttuja ole väännetty ihan tarpeeksi. Aika näyttää mihin kamerahommat kehittyy. En usko, että täällä kiistelemällä tapahtuu mitään kehitystä maailman kameramarkkinoilla.
Sen sijaan täällä olisi kiva nauttia leppoisasti niistä hedelmistä mitä me saadaan aikaiseksi näillä kaikenkarvaisilla valokuvauslaitteilla.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

M1O kirjoitti:Siis kyllä on käsittämätöntä soopaa viimeiset sivut.
Kenen leivissä tämä ”informaation” tuottaja oikein on, veikkauksia?
Se on maailman varmin asia, että kukaan ei tuollaisesta maksa. Kaipa se on vain turhautunut kuvaushommaan mutta ei voi jostain syystä myöntää sitä itselleen ja pitää taukoa ja purkaa sitä turhaan marmattamiseen muille, jotka eivät pysty mitenkään vaikuttamaan asiaan. Ei se mikään harvinainen ilmiö ole.
Hannu
Maffer
Viesti:

En kyllä odottanutkaan että näin vaikea pala aukeaisi heti. Koko kakkendaaliäänestyksen ongelma on siinä, että jos jollain seinäruusulla on tarpeeksi kerääjiä, dominoivat ne aivan mitä tahansa äänestystä vuoden tuotteesta mikäli listalla ovat. Ennen nää natsat meni CaNikonille samasta syystä.

Miten nää sitte päätyy kuluttajan vitriiniin on vain härskiä hypetystä ja rahastusta somekanavilla alustetuista kampanjoista puolisokeilla artisaaneilla höystettynä. Ei varmaan ole yllätys että maailman rahakkain lafka koittaa saada myydyksi niitä kamoja millä on trendikkäintä höynäyttää kuluttajia kullakin hetkellä.

Valokuvaajan ei todellakaan kannata näitä kamoja ostaa vaan oikeaan hintatasoonsa pudonneita aikaisempia vitriinikamppeita.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti:En kyllä odottanutkaan että näin vaikea pala aukeaisi heti. Koko kakkendaaliäänestyksen ongelma on siinä, että jos jollain seinäruusulla on tarpeeksi kerääjiä, dominoivat ne aivan mitä tahansa äänestystä vuoden tuotteesta mikäli listalla ovat. Ennen nää natsat meni CaNikonille samasta syystä.
Mikä se ongelma on? Se suosituin on keskimääräiseen makuun paras seinäruusu ja ansaitsee asemansa. Jos joku poikkeava nuori on toista mieltä, se on hänen henkilökohtainen ongelma. Poikkeava aikuinen tajuaa jo poikkeavuutensa eikä yritäkään hakea tietoa äänestyksistä.
Ei varmaan ole yllätys että maailman rahakkain lafka koittaa saada myydyksi niitä kamoja millä on trendikkäintä höynäyttää kuluttajia kullakin hetkellä.
Ei ole. Kaikki sen tietävät. Yllätys on se, että joku viitsii valittaa itsestäänselvyydestä, joka ei tule korjaantumaan kenenkään nyt elävän elinaikana eikä tuhansiin vuosiin sen jälkeenkään. Niin ihmisyhteisöt toimivat.
Valokuvaajan ei todellakaan kannata näitä kamoja ostaa vaan oikeaan hintatasoonsa pudonneita aikaisempia vitriinikamppeita.
No ei sitä varmaan kannata olla valokuvaaja nykyään, jos rahaa ja vaivaa lasketaan, joten kannattavuuden perusteella arviointi on aivan turhaa ajanhukkaa. Nämä ovat harrastusvälineitä joita arvoidaan fiilispohjalta. Jos se uusin trendilelu vitriinissä antaa syvän onnen tunteen, totta kai se kannattaa ostaa vaikka korporaatiokapitalistien äänestykset sanoisivat sitä ja kapinalliset toisinajattelijat tätä. Ei käärinliinoissa ole taskuja eikä kovalevyjä kuvien tallennukseen, joten kannattavuudet ja kuvat voi unohtaa saman tien, jos hyvää elämää haluaa.
Hannu
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Täällä on erittäin näppärä pikaopas uuden A7RIV hankkijalle:

https://www.colbybrownphotography.com/3 ... ny-a7r-iv/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä myös vinkki muistikorteista:

Now that both SD card slots are UHS-II , the a7R IV can handle simultaneous writing to both cards with incredibly fast speeds. Now more then ever, it is important that you purchase the faster UHS-II SD cards to use with both slots in this camera. Personally, I recommend Sony’s new Tough SD card line as they are incredibly fast and durable.

https://www.colbybrownphotography.com/t ... to-alaska/" onclick="window.open(this.href);return false;

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
M1O

Viesti Kirjoittaja M1O »

Hyvä kontrasti K:n ja M:n kommentin välillä. Toinen on syyttävä, negatiivinen ja jollakin lailla jopa ahdistava ja toinen taas monessakin mielessä täysin vastakohta.

Harrastus ja harrastusvälineet kummatkaan ei saisi niin haudan vakava asia olla. Sitä varten on maailmassa paljon tärkeämpiä ja isompiakin murheita.

Menee ilo ja kiinnostus nimittäin. Ja mielenkiinto.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Maffer kirjoitti:En kyllä odottanutkaan että näin vaikea pala aukeaisi heti.
Alkanu viime aikoina olemaan aika paljon tuota ”minä ymmärrän, muut ovat tyhmiä” argumentointia näkymään. Tossa alkaa olee aika tavalla salaliittoteorian elkeitä. ”minulla on tämmöinen juttu minkä vain minä ymmärrän ja muut ovat vain tyhmiä kun eivät näin simppeliä asiaa ymmärrä.” Silleenhän sitä ollaan saatu maapallo litistettyä lätyksi ja Jeesus vettenpäälle.
Maffer kirjoitti:Ennen nää natsat meni CaNikonille samasta syystä.
Ei oo käyny päässä että ennen CaNikon akseli oli kukkulalla kuninkaina ja nyt sinne on yksi noussut rinnalle ja jopa ohi? Kaikki tilastot on ainakin sen puolella. Mut salaliittoteoreetikot luonnollisesti nappaa sen yhden huuhaa-teorian sieltä. Koska hän ”ymmärtää”.
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

nsamppa kirjoitti:
Alkanu viime aikoina olemaan aika paljon tuota ”minä ymmärrän, muut ovat tyhmiä” argumentointia näkymään. Tossa alkaa olee aika tavalla salaliittoteorian elkeitä. ”minulla on tämmöinen juttu minkä vain minä ymmärrän ja muut ovat vain tyhmiä kun eivät näin simppeliä asiaa ymmärrä.” Silleenhän sitä ollaan saatu maapallo litistettyä lätyksi ja Jeesus vettenpäälle.
Ei oo käyny päässä että ennen CaNikon akseli oli kukkulalla kuninkaina ja nyt sinne on yksi noussut rinnalle ja jopa ohi? Kaikki tilastot on ainakin sen puolella. Mut salaliittoteoreetikot luonnollisesti nappaa sen yhden huuhaa-teorian sieltä. Koska hän ”ymmärtää”.
Selittäkää tyhmälle, et mitä väliä sillä on mikä siellä kukkulan päällä seisoo? Tuntuuks kuvaaminen silloin jotenkin erilaiselta, koska ite kuuluu jollakin tavallaan tiettyyn perheeseen tai porukkaan. Onko silloin ite tehnyt jotenkin oikeamman ratkaisun, koska lauma. Kysymys on siis ihan aito, koska multa on aina puuttunut tietty geeni, jotta pystyisin mitenkään tavoittamaan tota. Mä kattelen noit lukuja silmät ympyräisenä, eikä viisari värähdä mihinkään. Myönnettäköön, et mä en ole myöskään koskaan digannut yhdestäkään bändistä, vaikka musiikista pidänkin ja urheilujoukkueiden fanittaminen on puhdasta hepreaa.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

ttuplai kirjoitti:Selittäkää tyhmälle, et mitä väliä sillä on mikä siellä kukkulan päällä seisoo?
Toinen tyhmä on pohdiskellut ihan samaa. Varmaan siinä osaltaan on tarve todistaa itselleen että on tehnyt hyvät valinnat kaluston osalta. Jostakin luin jotta testejä ja arvosteluja luetaan eniten hankinnan jälkeen, ei ennen sitä. Tässäkin ilmeisesti yritetään todistella oman valinnan erinomaisuutta, ennen kaikkea itselleen, mutta jollain tasolla myös muille, mikäli siihen tarvetta tulee. Laumakäyttäytymisellä varmasti pystytään tätä asiaa osittain perustelemaan myös. Kyllä mullakin on bändien fanittaminen melko nollassa, vaikka musiikkia tykkäänkin kuunnella. Urheilua en ole koskaan seurannut, lätkämatsiinkin menin ensimmäistä ja viimeistä kertaa firman toimesta pakotettuna aikanaan.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
nsamppa

ttuplai kirjoitti: Selittäkää tyhmälle, et mitä väliä sillä on mikä siellä kukkulan päällä seisoo? Tuntuuks kuvaaminen silloin jotenkin erilaiselta, koska ite kuuluu jollakin tavallaan tiettyyn perheeseen tai porukkaan. Onko silloin ite tehnyt jotenkin oikeamman ratkaisun, koska lauma. Kysymys on siis ihan aito, koska multa on aina puuttunut tietty geeni, jotta pystyisin mitenkään tavoittamaan tota. Mä kattelen noit lukuja silmät ympyräisenä, eikä viisari värähdä mihinkään. Myönnettäköön, et mä en ole myöskään koskaan digannut yhdestäkään bändistä, vaikka musiikista pidänkin ja urheilujoukkueiden fanittaminen on puhdasta hepreaa.

Ei mitään. Lähinnä kiinnostaa seurata tilannetta. Onko sillä mitään merkitystä oikeasti meille pienille ihmisille kuka heiluu jenkkien tai venäläisten kukkulan päällä? Siltikin sitä seurataan.

Lähinnä kiinnostelee oma lompakko. Varsin perinteinen syy, eikö? Silloin kun A7 sarjaa ei ollut olemassakaan testailin huvikseni paljon eri järjestelmiä; Canonia, Fujia, Nikon 1:tä ja Sonya. Huomasin että se on aika raskasta lompakon päälle. Sitten kun tuli A7 sarja ja satuin pitämään mf-linsseillä kuvaamisesta, niin tuli niitä hommattua nykyiseen entiseen työhöni. Sitten kun markkinoille paukkui A7S ja myöhemmin A7SII, aloin hiljalleen siirtyä kokonaan Sonyn linsseihin. Ihan vaan sen takia koska video on mulle työtä ja oma lompakko on aika rajallinen. Siinä vaiheessa vaikutti siltä että Sony nyt ei ainakaan ole huono vaihtoehto videomiehelle. Nyt tässä vaiheessa taas tilanne on sinällään omalla kohdalla mielenkiintoinen. Sony on yksinkertaisesti köpösin ihan puhtaasti videonlaadun kannalta. Mutta koska mulla on aika paljon FE:tä tässä ehtiny kertymään, niin ei kyl jaksa niin pienen eron takia lähteä vaihtorumbaan. Noilla kyllä saa helposti työnsä tehtyä. Nyt jos tuota linssi mountin valintaa pohtisin nykyisellä tilanteella kaiken kaikkiaan, niin varmaan EF:ään päätyisin. Ne on vain hintalaatusuhteeltaan aikamoisia. Siis nimenomaan käytettyjen markkinoita ajatellen. Lisäksi kun vieressä on Blackmagic, niin sinne se keikahtaisi niin että heilahtaa.

Eli siis aika puhtaasti omat kankut on suurin syy siinä minkätakia tulee tilannetta seurattua. Lisäksi asia sattuu kiinnostamaan samalla tavalla kuin joku muu vastaava asia (Trump, Putin, Brexit, Mars lennot jne.) millä mulle ei ole mitään käytännön merkitystä. Selvittikö yhtään?
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

nsamppa kirjoitti:
ttuplai kirjoitti: Selittäkää tyhmälle, et mitä väliä sillä on mikä siellä kukkulan päällä seisoo? Tuntuuks kuvaaminen silloin jotenkin erilaiselta, koska ite kuuluu jollakin tavallaan tiettyyn perheeseen tai porukkaan. Onko silloin ite tehnyt jotenkin oikeamman ratkaisun, koska lauma. Kysymys on siis ihan aito, koska multa on aina puuttunut tietty geeni, jotta pystyisin mitenkään tavoittamaan tota. Mä kattelen noit lukuja silmät ympyräisenä, eikä viisari värähdä mihinkään. Myönnettäköön, et mä en ole myöskään koskaan digannut yhdestäkään bändistä, vaikka musiikista pidänkin ja urheilujoukkueiden fanittaminen on puhdasta hepreaa.

Ei mitään. Lähinnä kiinnostaa seurata tilannetta. Onko sillä mitään merkitystä oikeasti meille pienille ihmisille kuka heiluu jenkkien tai venäläisten kukkulan päällä? Siltikin sitä seurataan.

Lähinnä kiinnostelee oma lompakko. Varsin perinteinen syy, eikö? Silloin kun A7 sarjaa ei ollut olemassakaan testailin huvikseni paljon eri järjestelmiä; Canonia, Fujia, Nikon 1:tä ja Sonya. Huomasin että se on aika raskasta lompakon päälle. Sitten kun tuli A7 sarja ja satuin pitämään mf-linsseillä kuvaamisesta, niin tuli niitä hommattua nykyiseen entiseen työhöni. Sitten kun markkinoille paukkui A7S ja myöhemmin A7SII, aloin hiljalleen siirtyä kokonaan Sonyn linsseihin. Ihan vaan sen takia koska video on mulle työtä ja oma lompakko on aika rajallinen. Siinä vaiheessa vaikutti siltä että Sony nyt ei ainakaan ole huono vaihtoehto videomiehelle. Nyt tässä vaiheessa taas tilanne on sinällään omalla kohdalla mielenkiintoinen. Sony on yksinkertaisesti köpösin ihan puhtaasti videonlaadun kannalta. Mutta koska mulla on aika paljon FE:tä tässä ehtiny kertymään, niin ei kyl jaksa niin pienen eron takia lähteä vaihtorumbaan. Noilla kyllä saa helposti työnsä tehtyä. Nyt jos tuota linssi mountin valintaa pohtisin nykyisellä tilanteella kaiken kaikkiaan, niin varmaan EF:ään päätyisin. Ne on vain hintalaatusuhteeltaan aikamoisia. Siis nimenomaan käytettyjen markkinoita ajatellen. Lisäksi kun vieressä on Blackmagic, niin sinne se keikahtaisi niin että heilahtaa.

Eli siis aika puhtaasti omat kankut on suurin syy siinä minkätakia tulee tilannetta seurattua. Lisäksi asia sattuu kiinnostamaan samalla tavalla kuin joku muu vastaava asia (Trump, Putin, Brexit, Mars lennot jne.) millä mulle ei ole mitään käytännön merkitystä. Selvittikö yhtään?
Kyl mä sen ymmärrän miksi joku uusi tuote kiinnostaa, mut joku nettiäänestäminen on siinä vähän niin ja näin. Sitä on vaikea kytkeä mitenkään lompakkoon, kuten ei myöskään jonkun saitin antamia tähtiä. Joku todellinen myyntitilasto on vielä toinen, koska sen vois edes kuvitella ennustavan vaikka käytettyjen tuloa markkinoille (tai koko merkin konkurssia). Nettiäänestys, kun ei oo oikein tilasto - noi on harvoin järjestetty niin hyvin, et moisesta voi tehdä oikein mitään johtopäätöksiä (esim. äänestäjien valikointi, eikä tähän tarvita siis mitään salaliittoja). Mut edes oikein tehtyä äänestystä on vaikea kytkeä mihinkään - on eri asiaa pitää jostakin kuin todella ostaa jotakin (ihmset on yllätävän valmiita upottamaan rahansa vaikka mihin - siis teoriassa). Aivan samoin kuin erään suomalaisen poliitikon yritys tiedustella mitä eräille ulkomailla oleville olis pitänyt tehdä. Eli on olemassa hyödyllistä tietoa ja sit informaatiota, josta ei voi oikein sanoa mitään. Samasta syystä ne ei tosin ei niiden pitäs myöskään ottaa päähän.

Eli tosta tuotejutusta samaa mieltä ja samaa mieltä siitäkin, et vaihtamisen kustannus harvoin voittaa saavutetun hyödyn.
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

ttuplai kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:
Selittäkää tyhmälle, et mitä väliä sillä on mikä siellä kukkulan päällä seisoo? Tuntuuks kuvaaminen silloin jotenkin erilaiselta, koska ite kuuluu jollakin tavallaan tiettyyn perheeseen tai porukkaan. Onko silloin ite tehnyt jotenkin oikeamman ratkaisun, koska lauma. Kysymys on siis ihan aito, koska multa on aina puuttunut tietty geeni, jotta pystyisin mitenkään tavoittamaan tota. Mä kattelen noit lukuja silmät ympyräisenä, eikä viisari värähdä mihinkään. Myönnettäköön, et mä en ole myöskään koskaan digannut yhdestäkään bändistä, vaikka musiikista pidänkin ja urheilujoukkueiden fanittaminen on puhdasta hepreaa.
Onko tässä ollut kiistana että kuka on kukkulan päällä? Minusta ei.

Olen tässä ketjussa ollut paljon äänessä, ja sen verran pitää sanoa että minulle on ihan sama mikä on missäkin tai eikö ole. Käytän tai olen käyttänyt sujuvasti rinnan Canonin, Nikonin, Olympuksen sekä Sonyn tekeleitä ja ihan itse muodostanut mielipiteeni oman tarpeen sekä käyttökokemuksen perusteella.

Mutta mafferin, tuon satusedän väittämät on sellaisia joita ei voi hyväksyä ilman hyviä perusteluita joita ei kumminkaan ole.
nsamppa

ttuplai kirjoitti:Kyl mä sen ymmärrän miksi joku uusi tuote kiinnostaa, mut joku nettiäänestäminen on siinä vähän niin ja näin. Sitä on vaikea kytkeä mitenkään lompakkoon, kuten ei myöskään jonkun saitin antamia tähtiä. Joku todellinen myyntitilasto on vielä toinen, koska sen vois edes kuvitella ennustavan vaikka käytettyjen tuloa markkinoille (tai koko merkin konkurssia). Nettiäänestys, kun ei oo oikein tilasto - noi on harvoin järjestetty niin hyvin, et moisesta voi tehdä oikein mitään johtopäätöksiä (esim. äänestäjien valikointi, eikä tähän tarvita siis mitään salaliittoja). Mut edes oikein tehtyä äänestystä on vaikea kytkeä mihinkään - on eri asiaa pitää jostakin kuin todella ostaa jotakin (ihmset on yllätävän valmiita upottamaan rahansa vaikka mihin - siis teoriassa). Aivan samoin kuin erään suomalaisen poliitikon yritys tiedustella mitä eräille ulkomailla oleville olis pitänyt tehdä. Eli on olemassa hyödyllistä tietoa ja sit informaatiota, josta ei voi oikein sanoa mitään. Samasta syystä ne ei tosin ei niiden pitäs myöskään ottaa päähän.

Eli tosta tuotejutusta samaa mieltä ja samaa mieltä siitäkin, et vaihtamisen kustannus harvoin voittaa saavutetun hyödyn.
Njoo. Toi nettiäänestys ei nyt niin kiinnosta. Lähinnä vaan kyllästyttää toi iänaikainen yhden kirjoittelijan lässytys mikä muuttaa jokaikisen ketjun samanlaiseksi skeidaksi. Kuinka on pakonomainen tarve kertoa Oikea Totuus koko ajan ja väkisin etsiä kaikesta negatiivista.

E. Ja olen havaitsevinani etten ole ainoa joka on tohon poraamiseen aika kyllästynyt.
Maffer
Viesti:

Ehhei kuulkaas. Todistusvastuu on aina sillä kuka aloittaa hyväksi tai paremmaksi mainostamisen. Jeesuskameran omistaa foorumilaisista todistettavasti vain Toli, joka jopa raportoi ettei AF oikein meinannut osua. Totuus on aina kameraharrastuksessa ankea kun kennotekniikka velloo samassa suossa näköjään kymmeniä vuosia. Perusperiaatteiltaan kamerarunko kontrolleineen on vieläkin 1900-luvun puolesta välistä.

Jotta jotain parempaa voisi oikeasti olla, näiden kahden tekijän on muututtava.
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Todistusvastuu?
No, minä voin todistaa sanomalla että A7 III(r) generaation kameroiden jatkuva tarkennus toimii luotettavammin kuin 1DXII:n vastaava. D500 pääsee lähelle, mutta kasvojen tunnistus ja EYE-AF jää siinäkin kauas.
Että on parempi kuin minkään muun, tähän astisista.
Nyt on todistettu.
Vastaa Viestiin