Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer kirjoitti:Sonyllä on aina joku jekku hihassa. Tuo ulkoinen tallennin maksaa varmaan sen 5000€ ja pitää varmaan olla joku Sony-certified laite? Videokäytössä ihmetyttää sama vanha akunrämä, josta ei pitkäksi aikaa juissi riitä.
Tässä taidetaan demota tuota 12MP kennoa tällä kertaa. Oiskohan vielä 6bit-RAW eco-mode mukana.
Ei tarvitse olla mitään sonyjekku-tallentimia, esim:
Tuo on sitten jo astetta-kahta järeämpi laite. Tuo on "broadcast"-luokan laite, eikä nyt a7s nyt ihan niitä speksejä täytä.
Mutta on Sonyllä muistaakseni 4K-luokkaankin joku kevyempi toteutus. Mutta ihme, jos tämä 4K-kenno ei löytäisi tietään myös videorunkoon.
temama kirjoitti:Ulkoiset tallentimet eivät ole videokuvaajille mikään ongelma, päinvastoin.
Tämä voi jo olla semantiikkaa, mutta miksi ulkoinen tallennin olisi videokuvaajalle etu?
Ja jos tämä nyt sitten on se (harraste)videokuvaajan märkä uni, miksi Digivideo.fi:ssä vallitsee syvä hiljaisuus? Luulisi, että siellä kompasteltaisiin toisiinsa kun rynnättäisiin tekemään ennakkotilauksia...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
Jos olisin arvannut tämän tulevan niin A7 olisi jäänyt hankkimatta. Minulle tämä sopisi paremmin kuin 24/36M mallit. Monesti tulee kuvattu 10M tiedostokokoja nytkin joten 12M kenno riittäisi hyvin ja kiitos herkkyyden, hämärähommatkin onnistuisi paremmin.
Sonyllä on jo 4K camcorder malli alle kahden tonnin ja isompi handycam luokan laite viiden tonnin luokassa joten mikään suuri juttu 4K video ei ole. Varsinkin kun videokamerat tallentavat suoraa muistikortille ilman ulkoista tallenninta. Ulkoisia tallentimia käytetään videohommissa laadun ja kapasiteetin takia. Raakaa videomateriaalia ei montaa minuuttia muistikortille tallenna edes HD tasosena, 4K:sta puhumattakaan.
Harrastelijana minua toki 4K kiinnostaa, mutta vaatisi isot investoinnit myös käsittelyyn ja katsomiseen. Nyt hyöty olisi pelkästään kroppivarana ja fiilistelynä Youtubessa.
MjrPayne kirjoitti:
Sonyllä on jo 4K camcorder malli alle kahden tonnin ja isompi handycam luokan laite viiden tonnin luokassa joten mikään suuri juttu 4K video ei ole. Varsinkin kun videokamerat tallentavat suoraa muistikortille ilman ulkoista tallenninta. Ulkoisia tallentimia käytetään videohommissa laadun ja kapasiteetin takia. Raakaa videomateriaalia ei montaa minuuttia muistikortille tallenna edes HD tasosena, 4K:sta puhumattakaan..
Juuri näin. Ulkoinen tallennin on tosihommissa pakkohankinta muutenkin.
Toki 4K videokameroita on Sonylla muitakin, mutta A7s mallissa se avainsana on tosiaan kenno. Aitoa FF 4K videomatskua budjettihintaan.
Tuo on sitten jo astetta-kahta järeämpi laite. Tuo on "broadcast"-luokan laite, eikä nyt a7s nyt ihan niitä speksejä täytä.
Mutta on Sonyllä muistaakseni 4K-luokkaankin joku kevyempi toteutus. Mutta ihme, jos tämä 4K-kenno ei löytäisi tietään myös videorunkoon.
temama kirjoitti:Ulkoiset tallentimet eivät ole videokuvaajille mikään ongelma, päinvastoin.
Tämä voi jo olla semantiikkaa, mutta miksi ulkoinen tallennin olisi videokuvaajalle etu?..
Lue edellinen viesti miksi ulkoinen tallennin on käytännössä tälläiselle datamäärälle pakkohankinta.
Mitä Sonyn ammattimaiseen pmw-f55 malliin tulee, niin tässähän oli aikaisemmin puhe miksi Sony ei tullut esiin ensin PRO tason FF 4K videokameralla. No, kyllähän se tosiaan oli tullut!
Oikeastaan tähän hieman liittyen: katselin dprevjuusta Sony a7r revikkaa, ja ainakaan niistä testikuvista en saanut eroa a7r:n ja D800E:n välille. Mikä nyt ei liene hirveä ihme, kun on sama kenno, mutta toinen on speksattu välille ISO 100-25600 ja toinen välille 100-6400. Eli mikähän tuon a7s:n kennon todellisuus sitten oikein on?
Viimeksi muokannut mremonen, Huhti 10, 2014 9 : 43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
mremonen kirjoitti:Tuolla on jotain speksejä verrattuna a7/a7r.
Oikeastaan tähän hieman liittyen: katselin dprevjuusta Sony a7r revikkaa, ja ainakaan niistä testikuvista en saanut eroa a7r:n ja D800E:n välille. Mikä nyt ei liene hirveä ihme, kun on sama kenno, mutta toinen on speksattu välille ISO 100-25600 ja toinen välille 100-6400. Eli mikähän tuon a7s:n kennon todellisuus sitten oikein on?
Todellisuus on sitä, että A7s rungossa on selkeästi tän hetken paras kinokenno mitä tulee kohinatasoon korkeilla herkkyyksillä ja dynamiikkaan.
temama kirjoitti:Todellisuus on sitä, että A7s rungossa on selkeästi tän hetken paras kinokenno mitä tulee kohinatasoon korkeilla herkkyyksillä ja dynamiikkaan.
Ok, laitatko linkkiä...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
tjs68 kirjoitti:Joo, mä ainakin haluan kinokoon 4K videokameran ja 100 TB kannettavan SSD tallentimen tonnilla. Ja tietysti Canonin Cinema lasit kaupanpäälle (loppuun hymiöitä...)
Se nyt on vaan niin että jos ei per*e kestä niin kuvaa sitten vaikka VHS:llä. Kyllä niilläkin on kuvattu kakaroita lomamatkoilla Kreikassa.
Niinpä. Ja jos lukee koko ketjun, niin tietää mistä puhutaan.
Ihan nyt muistin palauttamiseksi:
temama kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Sonyllä on aina joku jekku hihassa. Tuo ulkoinen tallennin maksaa varmaan sen 5000€ ja pitää varmaan olla joku Sony-certified laite?
Ei tarvitse olla mitään sonyjekku-tallentimia, esim:
Pointti tässä oli se, että vaikka runko maksaa sen 1600EUR(?), niin ennen kuin ollaan tuottamassa 4K-videota on rahaa äkkiä palanut pienen henkilöauton verran. Ei sen puoleen, että minä sen hintaisilla autoilla ajelisin...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
temama kirjoitti:Todellisuus on sitä, että A7s rungossa on selkeästi tän hetken paras kinokenno mitä tulee kohinatasoon korkeilla herkkyyksillä ja dynamiikkaan.
Ok, laitatko linkkiä...
Tähän hätään ei mulla ainakaan linkkiä ole. Eikä tässä asiassa mikään Einstein tarvitse olla että voi ymmärtää Sonyn nykytekniikalla toteutetun 12mp kinokennon olevan edellä mainittujen ominaisuuksien osalta parasta mitä on tarjolla.
Tuskin edes Dxo mittaukset olisivat kaikille tän foorumin skeptikoille tarpeeksi luotettavaa dataa kennon suorituskyvystä.