Tiedän että on D7000:sta peritty tarkennusjärjestelmä. Silläpä voinkin omien kokemusten perusteella sanoa, että se on keskivertoa heikompi. Tarkennuspisteiden määrä ei korvaa muuten epävarmaa tarkennusta.terozzz kirjoitti:"Unlike most entry and mid-level SLRs, the Nikon D5200 has a very sophisticated autofocus system. While cameras like the Canon T4i and 60D have 9 autofocus points, the D5200 has 39, though only 9 of them are cross-type 3. As you can see from the chart above, this autofocus system, which also incorporates color information, has been adopted from the Nikon D7000."
Tuolta lainattu: http://www.lightandmatter.org/2013/equi ... d-you-buy/
Canon EOS 400D jälkeen uusi runko
-
- Viesti:
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Täsmälleen näin, hyvä kribe.kribe kirjoitti:Tarkennuspisteiden määrä ei korvaa muuten epävarmaa tarkennusta.
Nikoneista en tiedä mutta esim. 6D:n AF:ää haukutaan oikein urakalla, silti itse osun sillä yhdellä herkällä + nopealla keskipisteellä paljon varmemmin vaikkapa lentäviin tintteihin kuin 5D3:n tai 1D4:n "hyväksi" tunnetulla mutta monimutkaisella ja vaikeasti säädettävällä AF:llä.
Kun tekniset asiat ovat yksinkertaisia ja helposti ymmärrettäviä, voi keskittyä itse suoritukseen ja onnistua paremmin kuin ulkoistamalla suorituksen kameralle. Olen 100-varma että kuvaajan refleksit ja tilanteenhahmotuskyky ovat äksön-kuvaamisessa paljon oleellisempia kuin huippu-AF.
-
Ja alkuperäisestä kysymyksestä saa vähän viitteitä, minkätason kameraa haetaan.loratsu kirjoitti:Mikä oli kysyjän hintahaitari kameran rungossa?? Jos kroppi runkoa ja hinta haitari 1000e niin miksei 70d? luulis olevan isoissa parempi kuin 7d ja sama tarkennus. Ja kuvanlaatukin pikselitiirauksessakin varmaan parempi kuin 7d. Kuitenkin uudempi kenno.
-
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että kummallakaan pohtimallasi Canonilla, 700D:llä tai 7D:llä et mene metsään. 7D:llä saa toki enemmän ja aavistuksen parempaa käytettävyyttä ennen kaikkea, mutta hintaakin on aavistus enemmän. Molemmilla rungoilla tulee varmasti monessa tilanteessa toimeen.
Objektiivisi 17-85mm canon on kuvaltaan mielestäni mukava lasi, pidin itse kovasti silloin kun Canonin vielä omistin. Suosittelen itse kuitenkin 700D:tä perusteluina tarpeesi ja hinta, jonka jälkeen jää vielä rahaa ostaa joku kiva objektiivi nokalle.
Objektiivisi 17-85mm canon on kuvaltaan mielestäni mukava lasi, pidin itse kovasti silloin kun Canonin vielä omistin. Suosittelen itse kuitenkin 700D:tä perusteluina tarpeesi ja hinta, jonka jälkeen jää vielä rahaa ostaa joku kiva objektiivi nokalle.