Tähän kohtaan joku voisi harrastaa arkeologiaa ja kaivaa esiin ne viestit, joissa lukuisin kirjoittajin todistellaan, että Sonyssä voi olla ongelmia, mutta korttipaikkojen määrä tai akun kapasiteetti ei kuulu niihin...M1O kirjoitti:Vuosien kehitystyön tulos, tässä vain muutama ominaisuus mainitakseni, jotka kokonaisuutena tuottavat ylivoimaisen tuotteen verrattuna muihin kokonaisuuksiin:
-korttipaikat
-akku
Sony A7RIV
-
- Viesti:
Re: Sony A7RIV
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Sama arkelogian harrastaja löytynee myös lukuisia kirjoittajia joiden mielestä nuo olivat niin isoja ongelmia, ettei koko kameraa voinut edes harkita ostavansa. Nyt nämä samat kirjoittajat todistelevat Z/R kainalossaan kuinka nämä ei enää olekaan mitään ongelmia. Ajalla on ihmeellinen tapa parantaa haavoja ja toisaalta avata uusia.mremonen kirjoitti:Tähän kohtaan joku voisi harrastaa arkeologiaa ja kaivaa esiin ne viestit, joissa lukuisin kirjoittajin todistellaan, että Sonyssä voi olla ongelmia, mutta korttipaikkojen määrä tai akun kapasiteetti ei kuulu niihin...M1O kirjoitti:Vuosien kehitystyön tulos, tässä vain muutama ominaisuus mainitakseni, jotka kokonaisuutena tuottavat ylivoimaisen tuotteen verrattuna muihin kokonaisuuksiin:
-korttipaikat
-akku
Omasta puolesta sanottakoon että tuplamuistikorttipaikka ei mulle oo koskaan oikein aihettanut tunteita suuntaan tai toiseen. Johtunee varmaan siitä että ne muistikorttien hajoamiset mitkä mulle on käynyt, on tapahtunu kameran ulkopuolella. Voi olla että mieli muuttuisi jos joku laukeaisi kamerassa. Kahden ensimmäisen generaatioiden Sonyjen akut on aina ollu aika surkeita. Se on jotenkin surkuhupaisaa kuinka niitä saa vaihtaa kuin filmiä kameraan. Korostuu etenkin nyt kun vieressä on III generaation kamera akkuineen. Mutta eipä sekään mulle niin iso ongelma ole ollut. Totuin siihen että niitä on mukana läjä, niitä vaihdellaan tarvittaessa (usein jopa aina kun on mahdollista) ja latauksia hoidellaan koko ajan samalla.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Jos mulla olisi kamerasta leipä kiinni, niin tuplamuistikortit olisi aika must. Vois kalsarit mennä vaihtoon, kun olet tehnyt jonkun hääkuvauskeikan ja kortti sanoo poks... Selitä siinä sitten asiakkaalle.
Mutta joo, onhan se totta, että moni CaNikon-leirissä on joutunut antamaan periksi vanhoista periaatteista. Mähän olen nykyään Oly-leirissä... EI tosin ole kuin yksi korttipaikka ja yksi akku.
Mutta joo, onhan se totta, että moni CaNikon-leirissä on joutunut antamaan periksi vanhoista periaatteista. Mähän olen nykyään Oly-leirissä... EI tosin ole kuin yksi korttipaikka ja yksi akku.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Ei niitä pitäisi joutua vaihtamaan ollenkaan. Pieni fissiopatteri riittäisi vuosiksi.
-
No kyllä joo. Mulla ku ainoat kerrat ku on tullu noita "pakko onnistua" keikkoja, ni ne on ollu haastiksia. Niissä toisaalta oon käyttänyt kahta kameraa, kaksia ääniä jne. Eli vois jopa sanoa että tuplamuistikortit on myös ollu käytössä. Nyt ku hommat vaihtuu eri luonteisiksi, niin oon ihan tyytyväinen että on tuplakorttipaikka. Lisäksi voin melkein taata että seuraavassa generaatiossa C/N leiristä on tuplakorttipaikat. Uusia akkuja ei varmaankaan tule, mut ei nuo käsittääkseni niin toivottomia ole ku vanhat Sonyt. Enkä usko että seuraavaa generaatiota tarvii kovinkaan kauaa odottaa.mremonen kirjoitti:Jos mulla olisi kamerasta leipä kiinni, niin tuplamuistikortit olisi aika must. Vois kalsarit mennä vaihtoon, kun olet tehnyt jonkun hääkuvauskeikan ja kortti sanoo poks... Selitä siinä sitten asiakkaalle.
Onks näitä jossain black friday- tarjouksessa?Maffer kirjoitti:Ei niitä pitäisi joutua vaihtamaan ollenkaan. Pieni fissiopatteri riittäisi vuosiksi.
Showreel:
-
Filmiaikanakin pärjättiin. Silloin tosin ei ollut somea ja mielensäpahoittamis-kulttuuria.mremonen kirjoitti:Jos mulla olisi kamerasta leipä kiinni, niin tuplamuistikortit olisi aika must. Vois kalsarit mennä vaihtoon, kun olet tehnyt jonkun hääkuvauskeikan ja kortti sanoo poks... Selitä siinä sitten asiakkaalle.
Tuplapaikka ei myöskään auta kuin itse kortin rikkoontumiseen. Sopiva korruptointi-ongelma kamerassa ja molemmilla korteilla on samaa sotkua.
Omissa kameroissani on tuplapaikat. Olen hyötynyt niistä ainaoastaan lisätilana. Ei tarvitse vahdata paljonko kortille vielä mahtuu kun sen täytyttyä talletus jatkuu toiselle ja voi sitten rauhassa vaihtaa täyttyneen tilalle tyhjän.
Suosin muussa kuin videossa aika pieniä kortteja. Sekin pienentää riskiä kun kuvat ovat hajautettuna.
Zone VI
-
Keitä nämä henkilöt on? Toki tällä foorumilla on näitä fanipoikia, jotka ostaa milloin minkäkin kameran ja siitä muodostuu yhtäkkiä se ainoa oikea. Kaikki vanhat kamerat onkin sitten niin huonoja. Toki kameroista pitää antaa kritiikkiä ja monesti se kärjistyy foorumilla. Ei sellaista täydellistä kameraa ole olemassakaan. Tässäkin topicista kun lukee tiettyjen henkilöiden tekstejä, niin voi miettiä heidän ajatuksen kulustaan..nsamppa kirjoitti:Sama arkelogian harrastaja löytynee myös lukuisia kirjoittajia joiden mielestä nuo olivat niin isoja ongelmia, ettei koko kameraa voinut edes harkita ostavansa. Nyt nämä samat kirjoittajat todistelevat Z/R kainalossaan kuinka nämä ei enää olekaan mitään ongelmia. Ajalla on ihmeellinen tapa parantaa haavoja ja toisaalta avata uusia.
Viimeksi muokannut emerik, Huhti 06, 2022 19 : 58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
emerik kirjoitti:Keitä nämä henkilöt on? Toki tällä foorumilla on näitä fanipoikia, jotka ostaa milloin minkäkin kameran ja siitä muodostuu yhtäkkiä se ainoa oikea. Kaikki vanhat kamerat onkin sitten niin huonoja. Toki kameroista pitää antaa kritiikkiä ja monesti se kärjistyy foorumilla. Ei sellaista täydellistä kameraa ole olemassakaan. Tässäkin topicista kun lukee tiettyjen henkilöiden tekstejä, niin voi miettiä heidän ajatuksen kulustaan..nsamppa kirjoitti:Sama arkelogian harrastaja löytynee myös lukuisia kirjoittajia joiden mielestä nuo olivat niin isoja ongelmia, ettei koko kameraa voinut edes harkita ostavansa. Nyt nämä samat kirjoittajat todistelevat Z/R kainalossaan kuinka nämä ei enää olekaan mitään ongelmia. Ajalla on ihmeellinen tapa parantaa haavoja ja toisaalta avata uusia.
Jätetään se henkilöiden etsiminen ja nimeäminen arkeologien tehtäväksi.
Täydellistä kameraa ei toki ole olemassakaan. Se on vähän samanlainen käsite kuin "paras ergonomia". Mutta sen sijaan riittävän hyviä on pilvinpimein ja loistaviakin roppakaupalla. Ollaan varmaan aika pitkälti samaa mieltä tuosta.
Ja tuohon kuvaan voisi ihan yhtä hyvin laittaa tilalle "anti-Sony, anti-Sony, anti-Sony..." tekstit ja aivan samalla tavalla paikkansa pitää. Sitä ajatuksen kulkua mun on sen sijaan haastava ymmärtää. Fanittamisen vielä jossain määrin tajuaa, olenhan itsekin HIFK-fani, mutta antifanitus on käsitteenä mulle vähän vaikeampi. Täälläkin yksi nimeltä mainitsematon antifani on jo useamman kerran dramaattisesti ilmoittanut lopettavansa kirjoittelun, yhden kerran vielä dramaattisemmin alleviivasi kuinka ei jaksa enää Sonysta kirjoitella. Heti näiden jälkeen taas sama antifanitus jatkuu viestistä ja ketjusta toiseen. Tai siis ymmärrän mä ton luovuttamisen ja siltikin jatkamisen. On sitä itekin tullu monta kertaa todettua että "en enää ikinä mee matsiin" tai "v*ttu ei tätä p*skaa pysty kattoo" ja siltikin sitä vaan aina jatkaa fanittamistaan. Vaikka vikaa erää olisi jäljellä 5min ja dunkkuun tulossa 8-0, niin silti sitä aina vaan jaksaa uskoa voittoon. Se on fanitusta ja siihen ei järki mahdu joukkoon. Mut tossa on aina se että ollaan jonkun puolella. Siitä saa vaan sairaan hyvän fiiliksen sitten kun sattuu jonkun tärkeän pleijari-matsin voiton todistaa. Jollain tavalla elää mukana. Siinä on se porkkana sentään. Sen sijaan tossa antifanituksessa mun on vaikea paikallistaa samaa porkkanaa. Koko ajan ollaan huonoissa fiiliksissä ja etsitään mikroskoopin kanssa syitä lisätä huonoa fiilistään liittyen johonkin tuotteeseen(!)/yritykseen(!), mitä ei tuskin koskaan tule käyttämään. Tärkein on kuinka muistetaan muistuttaa siitä kaikkia ja oksentaa pahaa oloa kaikkien muiden päälle. Kai toi pahan olon oksentaminen muille on se porkkana? En tiedä. Oli niin tai näin, niin vaikea on ymmärtää.
Ps. Tänään saa näädät dunkkuun stadissa ja huomenna porkkanat raastetaan Tampereella. Se joka on toista mieltä, on väärässä =)
Showreel:
-
Etkö ymmärtänyt sisältöä, tuossahan oli ideana juuri se että alku on ollut hankalaa mutta pitkälle on päästy. Vaikka soraäänet kuinka huutavat vastaan.mremonen kirjoitti:Tähän kohtaan joku voisi harrastaa arkeologiaa ja kaivaa esiin ne viestit, joissa lukuisin kirjoittajin todistellaan, että Sonyssä voi olla ongelmia, mutta korttipaikkojen määrä tai akun kapasiteetti ei kuulu niihin...M1O kirjoitti:Vuosien kehitystyön tulos, tässä vain muutama ominaisuus mainitakseni, jotka kokonaisuutena tuottavat ylivoimaisen tuotteen verrattuna muihin kokonaisuuksiin:
-korttipaikat
-akku
-
Tummalla painettu osuu erityisesti.nsamppa kirjoitti:
Se on fanitusta ja siihen ei järki mahdu joukkoon. Mut tossa on aina se että ollaan jonkun puolella. Siitä saa vaan sairaan hyvän fiiliksen sitten kun sattuu jonkun tärkeän pleijari-matsin voiton todistaa. Jollain tavalla elää mukana. Siinä on se porkkana sentään. Sen sijaan tossa antifanituksessa mun on vaikea paikallistaa samaa porkkanaa.
Koko ajan ollaan huonoissa fiiliksissä ja etsitään mikroskoopin kanssa syitä lisätä huonoa fiilistään liittyen johonkin tuotteeseen(!)/yritykseen(!), mitä ei tuskin koskaan tule käyttämään. Tärkein on kuinka muistetaan muistuttaa siitä kaikkia ja oksentaa pahaa oloa kaikkien muiden päälle. Kai toi pahan olon oksentaminen muille on se porkkana? En tiedä. Oli niin tai näin, niin vaikea on ymmärtää.
Kateellisia, kateellisia sanon minä, ja jollain toisen iloa pitää pystyä pilaamaan. Ja kun taidot ei riitä, lyödään vyön alle menemällä henkilökohtaisuuksiin kuten emerik omalla esimerkillään tässä lähiaikoina on osoittanut.
Tuollaisen kuvankin kovalla vaivalla tehnyt, miksi???
Tuus ny emerik itte kertoo että olenko ymmärtänyt jotain väärin ja jos ei Sony-ketjussa voi Sonyista iloita niin missä sitten.
-
Mulle alkaa olla melko sama miten jullit skulaa nykyisin, kun ei ole enää tunteita herättäviä paikallistaistoja narrien kanssa. Sen verran olen kuitenkin seurannut, että ihmetyttää miten tuolla rahalla eivät ole pärjänneet paremmin kotomaan liigassa. Noh, kerkeehän sitä vielä. Onnittelut kuitenkin näätien&porkkanoiden voitosta!nsamppa kirjoitti:
Ps. Tänään saa näädät dunkkuun stadissa ja huomenna porkkanat raastetaan Tampereella. Se joka on toista mieltä, on väärässä =)
Sen sijaan narrien loistokas lätkä ilahduttaa viikosta toiseen. Niillä on aika hyvä meno päällä tällä hetkellä maailman toiseeksi kovatasoisemmassa liigassa!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Minun mielestä taas on hiukan näpertelyä miettiä onko yksi vai kaksi korttipaikkaa. Todellista hyötyä alkaisi olemaan vasta kun paikkoja olisi vähintään kolme tai neljä. Noista kolmesta voisi valita mitä sinne kortille menee, se ei haittaisi vaikka se neljäs olisi dummy-paikka ihan vaan vara-/lisäkortin säilytyspaikkana.mremonen kirjoitti:Jos mulla olisi kamerasta leipä kiinni, niin tuplamuistikortit olisi aika must. Vois kalsarit mennä vaihtoon, kun olet tehnyt jonkun hääkuvauskeikan ja kortti sanoo poks... Selitä siinä sitten asiakkaalle.
Mitä varmisteluun tulee, niin kaksi kameraa on kyllä ihan hyvä taustatuki. Mutta on paljon muitakin riskejä, esim autosta on tarvinnut vararengasta vaihtaa useammankin kuin kuvauslaitteisiin on tullut vikoja. Korttivikoja ei omalle kohdalle ole sattunut yhtään näiden ensimmäisten 20 vuoden aikana. Ja tiedostan silti, että "historiallinen menestys ei ole tae tulevasta".
-
Tuplapotti!
https://www.dpreview.com/articles/22638 ... -year-2019" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuoden valokuvaustuote; Sony A7RIV
Vuoden paras High-End kamera; Sony A7RIV
Onnex olkoon! Täällä korkataan nyt Karhu IV !!!
https://www.dpreview.com/articles/22638 ... -year-2019" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuoden valokuvaustuote; Sony A7RIV
Vuoden paras High-End kamera; Sony A7RIV
Onnex olkoon! Täällä korkataan nyt Karhu IV !!!
-
- Viesti:
Nyt joku raja tohon. Pitäisi ottaa mokoman sivuston varmenteet pois kuleksimasta. Näkeehän sen jo tuosta kuvastakin, että kiinnitysreikä on niin pieni, ettei edes kenno näy kokonaan.
Vuoden tuote on Phase One XT eikä se siitä mihinkään muutu. Jos SE ei ole high-end niin mikä sitten on... Kuluttajahintaisista oikea osoite on S1R eikä mikään lossy-compressed Perus-S.
Vuoden tuote on Phase One XT eikä se siitä mihinkään muutu. Jos SE ei ole high-end niin mikä sitten on... Kuluttajahintaisista oikea osoite on S1R eikä mikään lossy-compressed Perus-S.
-
Mun piti oikein katsoa, että kehtaavatko sanoa mihin päin ovat kallellaan. No en ainakaan löytänyt, vain tällaista jargonia:Tuplapotti!
https://www.dpreview.com/articles/22638" onclick="window.open(this.href);return false; ... -year-2019
About the Site
Digital Photography Review's mission is to provide the most authoritative coverage of digital photography gear in the world, including news, articles and expert reviews. We have built the most comprehensive database of consumer digital cameras on the Internet, and we provide an open, active forum and useful tools for our community.
-
- Viesti:
Ei ole vaikea nähdä mihin suuntaan kuppi on kumossa. Oikea Hi-Fi digi ei voita Hi-Fi digi -kategoriaa.
-
höpöhöp.Maffer kirjoitti:Nyt joku raja tohon. Pitäisi ottaa mokoman sivuston varmenteet pois kuleksimasta. Näkeehän sen jo tuosta kuvastakin, että kiinnitysreikä on niin pieni, ettei edes kenno näy kokonaan.
Dpreview on planeetan suurin&suosituin kamerasivusto, ja sen revikat ihan kohtuu arvostettuja.
Dpreviewn porukka on pyöritellyt Sonyn uutta A7Rnelosta moneen otteeseen, testaillut sitä vaikka miten ja julkaissut revikan.
Samoin edellä mainitut kunniavalinnat ovat hyvin perusteluja. Palkintoja sai myös muut kuin Sony, A7RIV voitti edellä mainitut kategoriat.
S1R tuli kakkoseksi Best high-end ILC kategoriassa, mutta voitti pystin Paras video/still kamera osastossa.
Vai sonyn reikä liian pieni??!! Reikää ei pidä katella mistään 50cm tai metrin päästä vaan uskaltautua lähemmäksi sulokasta Sonia. Eihän niiden objektiivienkaan takalinssit sijaitse usean kymmenen sentin päästä kennosta!
Tässä kuva n. 10cm päästä fullframe Sonyni kaunista sydäntä, siellä se sykkii. Eläväisenä, ehyenä.
(voi vain kuvitella miltä sama näkymä näyttää n. 3-5cm päästä kennosta, joka alkaa olla normaali etäisyys peilittömien objektiivien takalinssin etäisyydestä)
Reikä juuri sopiva.
-
- Viesti:
Elä ny vie aihetta metsään. Phase One XT on suvereenisti vuoden Hi-Fi -tuote eikä mikään alikennoinen itäkamera. Neloselle tota toista palkintoa ei pitäisi myöskään suoda jo siitä hyvästä että neljällä tonnilla ei saa yleisten odotuksien mukaista tiedontallennusta eli homma nitkahtaa jo perusteisiin.
-
Eihän One ÄxxTeetä edes taida saada vielä?Maffer kirjoitti:Elä ny vie aihetta metsään. Phase One XT on suvereenisti vuoden Hi-Fi -tuote eikä mikään alikennoinen itäkamera. Neloselle tota toista palkintoa ei pitäisi myöskään suoda jo siitä hyvästä että neljällä tonnilla ei saa yleisten odotuksien mukaista tiedontallennusta eli homma nitkahtaa jo perusteisiin.
Maksaa enemmän kuin kallis auto. Siihen saa kokonaista kolme glasia. Juu, ei. Ei edes kääntyvää takanäyttöä, silti täytyy kuvata takanäytöltä. Aivan liian speciaali kamera, että sille kannattaisi myöntää jotain yleispäteviä dpreviewn palkintoja.
-
Täällä palasina:
https://kolarivision.com/the-sony-a7r-i ... -teardown/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://kolarivision.com/the-sony-a7r-i ... -teardown/" onclick="window.open(this.href);return false;
Showreel: