Nyt on 10 päivää Duracellilla kuvattu, ja pari kertaa ladattu täyteen. Näyttää pitävän varausta suunnilleen samalla tapaa kuin vuoden ikäinen sony-akku tai vähän uudempi Patonan akku. Olen kuvaillut nyt ulkona n. 5-10C käyttölämpötiloissa. Kuvasin tahalleen niin, etten sammuttanut kameraa ulkoilun aikana vaan pidin kokoajan päällä....Noin minuutti ja prosentti mene akkua tuolla käyttötavalla. Eli kamera 30 minuttia päällä niin 30% akkua mennyt.
Päivitän tilannetta vielä myöhemmin, kun aikaa kulunut muutama kuukautta tuolla akulla ja käyttölämpötilatkin painunut enemmän talviseksi.
aikaarska kirjoitti:NP-FW50 akku on hyvin merkittävässä roolissa, kun käyttää vanhempia Sonyn A7 sarjalaisia, ja myös uudempia A6xxx sarjalaisia kameroita.
Sonyn Alkuperäinen NP-FW50 on kapasiteetiltaan 1080mAh, ja maksaa n. 80€ (Bulkkiversio samasta akusta 69€)
https://www.digitarvike.fi/search/?q=FW50" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen käyttänyt jo useita vuosia Sonyn kameroita jotka käyttävät tätä samaa akkutyyppiä. Ja voin sanoa, että Sonyn alkuperäinen akku on suhteellisen laadukasta tavaraa, koska yli 5 vuotta vanhat Sonyn NP-FW50 akut näyttävät toimivan vielä ihan OK, A7RII:n kanssa.
Silti minulle on kerääntynyt myös useita ns. piraattiakkuja eri merkkisinä. Niissä on ollut enemmän laatuvaihtelua, mutta mikään niistä ei ole ollut erityisen susi. Tässä mielessä en karsasta myöskään näitä kolmannen osapuolen valmistamia akkuja.
Parhaimpina piraattiakuista pidetään lieneen Wasabi ja Patona merkkisiä akkuja.
Minulla ainakin Patona on toiminut hyvin.
Nyt uusimpana ajattelin antaa mahdollisuuden Duracell DR9954 (1030 mAh) NP-FW50 akulle.
Se on hinnaltaa kovempi kuin tavalliset piraattiakut, joten ajattelin, että ehkkä sen kennot ovat laatutavaraa...
Aikasemmin näistä ns. "merkki" akuista Hähnel tuotti pienoisen pettymyksen, vaikka ei ollut hinnaltaa mikään ilmainen...
Olen nyt ladannut Duracellin vasta kaksi kertaa täyteen, eli yhden kerran käytin sen loppuun siinä välissä - ja tämä käyttösessio ei ollut erityisen rohkaiseva koska mielestäni duracell ei jaksanut pitää varausta kovin hyvin...No, katsotaan nyt, ehkä muutama latauskerta parantaa sen toimivuutta.