Suurin osa EF bajonetin 14-50mm laseista toimii Canonissa reunoilla paremmin, ellei himmennä reilusti.Miksus kirjoitti:Menee ohi aiheesta, mutta mitkä lasit erityisesti ei tunnu toimivan?T71 kirjoitti:Mietin tän ärrän ostamista stilleihin, mutta kuvanlaatukin vaikuttaa puurolta A7R3 verrattuna, niin jää kyllä toistaiseksi väliin.nsamppa kirjoitti:
https://youtu.be/xdE44BHou6A?t=288" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamera näyttää sarjatulella juuri otetun kuvan, jolloin oot aina vähän jäljessä. Vähän purkkaratkaisulta haiskahtaa. Eikä ees vähää.
Tiesin, että tällainen tulee, niin ostin lisää Canonin lasia ja nyt kyllä kieltämättä hiukan ketuttaa...
Sonyssa ei tunnu noi Canonin lasit oikein piirtävän kunnolla tai sitten olen hiukan liian kriittinen.
Varmaan ostettava Sonyn oma 24 GM tai muuta ja jätettävä Canonit ja Canonistit suosiolla rauhaan...
Minulla 16-35 2.8 II oikeastaan ainoa joka reunoilta todella huono.
Mm. 24-70 2.8 II, 100 2.8 L, 300 2.8 IS, 70-300 L taas piirtää todella skarpisti.
Tokihan tämä 24 1.4 on lajinsa valio, ei epäilystäkään.
Jos kokeilee vaikka Sigman ART laseja, esim 50mm 1.4 ART FE tavallisella Sonylla ja sitten sellaisella, jossa on asennettuna ohennettu kennon suojalasi, niin ohutlasisella reunojen piirto ja bokeh muuttuu selvästi parempaan suuntaan.
Tässä olisi Canonilla iskun paikka, mutta tällä rungolla tulee AA suotimen ansiosta hiukan pehmoista jälkeä. Seuraajasta on jo huhuttu ja nyt katse on jo siirtynyt siihen. Siihen asti mennään A7R3 kanssa ja pidetään noi Canonit hyllyssä ja toiveet korkealla.