(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

No voih. Tässähän oikein punastuu. Kiitän ja kumarran nöyrästi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Monissa optiikoissa on lisäksi oma vakaaja ja sille on-off kytkin.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

kohan kirjoitti:Monissa optiikoissa on lisäksi oma vakaaja ja sille on-off kytkin.
ei kun ei! ei kun on, muta sepä ei disabloi a7ärrkakosen kennovakautusta!!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
temama

nsamppa kirjoitti:No voih. Tässähän oikein punastuu. Kiitän ja kumarran nöyrästi.
etkäsh siinä nöyristele hassu!! nokka pysytyyn pää ylhäällä, niin hyvä tulee.
kohan

temama kirjoitti:
kohan kirjoitti:Monissa optiikoissa on lisäksi oma vakaaja ja sille on-off kytkin.
Kyllä ainakin minun ärrä kakkosesta vakautus on optiikan kytkimen ohjaama et voi sitä edes muuttaa valikosta vaan se on alistettu optiikan kytkimelle. Kokeile vaikka itse omallasi.
Samoin toimii vaikka optiikka on Canonilta ja adapter on Metabones.
Viimeksi muokannut kohan, Maalis 05, 2017 22 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
temama

kohan kirjoitti:
temama kirjoitti:
Kyllä ainakin minun ärrä kakkosesta vakautus on optiikan kytkimen ohjaama et voi sitä edes muuttaa valikosta vaan se on alistettu optiikan kytkimelle. Kokeile vaikka itse omallasi.
justiinsa. ok noh joku järki sitte, mutta en voi koklata kun en omista yhtään vakaajakakkulaa.
nsamppa

Tos männä viikolla kuvasin A7SII+metabones+Canon 100L kombolla ja siinä AF:n kanssa vastaavanlainen optiikan kytkin/kamera komentoketju oli muistaakseni vähän vekkuli. Se Sonyn prefocus systeemi siitä teki omituisen. En ny ihan tarkkaan muista miten se meni, mut muistaakseni af piti laittaa rungostakin pois jos halus manuaalina tarkennella. Sama logiikka siis hyvin pitkälti.
kohan

nsamppa kirjoitti:Tos männä viikolla kuvasin A7SII+metabones+Canon 100L kombolla ja siinä AF:n kanssa vastaavanlainen optiikan kytkin/kamera komentoketju oli muistaakseni vähän vekkuli. Se Sonyn prefocus systeemi siitä teki omituisen. En ny ihan tarkkaan muista miten se meni, mut muistaakseni af piti laittaa rungostakin pois jos halus manuaalina tarkennella. Sama logiikka siis hyvin pitkälti.
Canonin optiikan AF/MF kykin ei osaa ohjata runkoa mutta Sonyn omat optiikat osaavat tietenkin tämän tehdä.
nsamppa

Onks kukaan löytäny mitään kiertokeinoja sen automaattisen takatöllö/EVF vaihdon kanssa? Välillä se on tosi raivostuttava. Jos se olis mitenkään valittavissa ni se olis mulla suoraan jonku pikanapin alla. Tänään joutu sinksaa sommitteluja uusiks ihan vaan sen takia ettei nähny kuvaa. Ei se nyt muuten niin raivostuttavaa oo mut jos on hirvee aikapaine hanurissa ni ei vaan haluis tommoseen ähräämiseen käyttää aikaa.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti:Onks kukaan löytäny mitään kiertokeinoja sen automaattisen takatöllö/EVF vaihdon kanssa? Välillä se on tosi raivostuttava. Jos se olis mitenkään valittavissa ni se olis mulla suoraan jonku pikanapin alla. Tänään joutu sinksaa sommitteluja uusiks ihan vaan sen takia ettei nähny kuvaa. Ei se nyt muuten niin raivostuttavaa oo mut jos on hirvee aikapaine hanurissa ni ei vaan haluis tommoseen ähräämiseen käyttää aikaa.
Eihän siihen muistaakseni ollut muuta keinoa kun silmäsensorin teippaus niin, ettei sensori ole niin herkkä...Sony olis voinut tosiaan laittaa tuon jonkun napin alle (niin kuin se ainakin A77 sarjalaisissa on) tai edes antaa käyttäjän customoida halutessaan joku nappi sille.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
kohan

aikaarska kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Onks kukaan löytäny mitään kiertokeinoja sen automaattisen takatöllö/EVF vaihdon kanssa? Välillä se on tosi raivostuttava. Jos se olis mitenkään valittavissa ni se olis mulla suoraan jonku pikanapin alla. Tänään joutu sinksaa sommitteluja uusiks ihan vaan sen takia ettei nähny kuvaa. Ei se nyt muuten niin raivostuttavaa oo mut jos on hirvee aikapaine hanurissa ni ei vaan haluis tommoseen ähräämiseen käyttää aikaa.
Eihän siihen muistaakseni ollut muuta keinoa kun silmäsensorin teippaus niin, ettei sensori ole niin herkkä...Sony olis voinut tosiaan laittaa tuon jonkun napin alle (niin kuin se ainakin A77 sarjalaisissa on) tai edes antaa käyttäjän customoida halutessaan joku nappi sille.
Sensorin teippaaminen riittää hyvin. Turha käyttää mitään painiketta moiseen hulluuteen.
nsamppa

Fujillahan se oli supernäppärästi yhden napin takana niin että siinä rullas EVF-töllö-automaatti. Kai tommosen idiksen vois pölliä?
nsamppa

Miten se sensorin teippaaminen menee? Mun järjellä se silloin EVF:n pitäs olla päällä koko ajan.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti:Miten se sensorin teippaaminen menee? Mun järjellä se silloin EVF:n pitäs olla päällä koko ajan.
Teippaa osittain vain, vaikka tähän tyyliin:

https://www.dpreview.com/forums/post/55764536" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokeile minkä verran riittää.

Jotkut ovat näköjään käyttäneet myös tälläistä:
https://www.amazon.com/LightDims-Origin ... =lightdims" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli: LightDims Original Strength - Light Dimming LED covers and Light Dimming Sheets for Routers, Electronics and Appliances and more. Dims 50-80% of Light

http://www.ebay.com/itm/LightDims-Origi ... xyHIlTZnH2" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut aikaarska, Maalis 09, 2017 23 : 57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

Kiitoksia kovasti. Pitääpä testaa. Se sensori on kyl alun alkaenkin ihan liian herkkä.
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

nsamppa kirjoitti:Onks kukaan löytäny mitään kiertokeinoja sen automaattisen takatöllö/EVF vaihdon kanssa? Välillä se on tosi raivostuttava. Jos se olis mitenkään valittavissa ni se olis mulla suoraan jonku pikanapin alla.
Mulla on sellainen muistikuva, että mulla olisi tuossa A7R II:ssa takanäyttö/EVF vaihto pikanapin takana.
Olisikohan ollut tähän tyyliin: http://blog.kasson.com/the-last-word/ta ... switching/" onclick="window.open(this.href);return false; vai olenko taas käsittänyt jotain väärin?
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
temama

Whig kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Onks kukaan löytäny mitään kiertokeinoja sen automaattisen takatöllö/EVF vaihdon kanssa? Välillä se on tosi raivostuttava. Jos se olis mitenkään valittavissa ni se olis mulla suoraan jonku pikanapin alla.
Mulla on sellainen muistikuva, että mulla olisi tuossa A7R II:ssa takanäyttö/EVF vaihto pikanapin takana.
Olisikohan ollut tähän tyyliin: http://blog.kasson.com/the-last-word/ta ... switching/" onclick="window.open(this.href);return false; vai olenko taas käsittänyt jotain väärin?
Et ole ymmärtänyt väärin. Ainakin A7RII pystyy muokkaamaan jonkun napeista “Finder/Monitor Sel.”, ja toimii
kairaba

Viesti Kirjoittaja kairaba »

Minä ratkaisin tuon takanäytön herkistelyn A7RII helposti niin että värjäsin kennoa ohut kärkisellä mustalla tussi kynällä...tuntuu toimivan.
nsamppa

kairaba kirjoitti:Minä ratkaisin tuon takanäytön herkistelyn A7RII helposti niin että värjäsin kennoa ohut kärkisellä mustalla tussi kynällä...tuntuu toimivan.
Kennoa?
kairaba

Viesti Kirjoittaja kairaba »

nsamppa kirjoitti:
kairaba kirjoitti:Minä ratkaisin tuon takanäytön herkistelyn A7RII helposti niin että värjäsin kennoa ohut kärkisellä mustalla tussi kynällä...tuntuu toimivan.
Kennoa?
Tarkoitin okulaarissa olevaa takanäytön yliherkkää valokennoa.
Vastaa Viestiin