Pentax K-1, K-1 II

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
dcaco

Re: Pentax K-1, K-1 II

Viesti Kirjoittaja dcaco »

Hienot kuvat!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

ettei menis vaan peilittömien kanssa tankkaamiseksi, niin tässä on harrastajalla ollut huikkasen mielenkiintoinen matka, jok a päätyi pentaxiin!

https://www.thephoblographer.com/2019/0 ... -doorstep/" onclick="window.open(this.href);return false;
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Joo huomasin, se kirjoitteli penafoorumille niin väännettiin siellä jo juttua aiheesta. Kattelin et mikäs kaksoisolento se siinä :D
Maffer
Viesti:

Nyt tuli pöydälle 31mm Limited. IR-lasiksi tuo menossa, mutta täytyy kyllä sanoa että melko luokaton romu noin tarkennuskierän osalta. Ilmeisesti sen takia koska AF ruuvilla. Aavistuksen klappia ja liian heppoinen vastus tarkennettaessa kun melkein puhaltamalla saa käännettyä kierää.

Miten tällainen on päässyt koskaan tuotantoon asti? Puolet halvemmassa Ping-Pongissakin on sulavampi ja parempi tarkennus.
Maffer
Viesti:

Noniin. Pitihän se tämäkin nähdä. Nyt tuli semmonen miina vastaan että alkoi jo naurattaa. Nimittäin tän 31mm Ltd:n etulelementti on sen verran löysä, että se tärisi kovassa tuulessa kun valotti 4 minuuttia. Tätä lasia myytiin moitteettomana käytettynä yksilönä nimeltä mainitsemattomassa putiikissa.

Ihmettelin pitkään että mikä helvetti mättää kun kaikki on peruskalliossa lujasti ja kuva paskana. Ja etulasihan se siinä väpätti lujassa myräkässä.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Maffer kirjoitti:Ja etulasihan se siinä väpätti lujassa myräkässä.
Uusi malli kyseessä, siinä on vakaaja laitettu etulinssiin :-]
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Maffer
Viesti:

Muuten hyvä mutta se kana puuttuu. Kanan pää on paras vakaaja mitä maailmasta löytyy.
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

rolsen kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Ja etulasihan se siinä väpätti lujassa myräkässä.
Uusi malli kyseessä, siinä on vakaaja laitettu etulinssiin :-]
eiku sehän on tiltonkishiftonkikonversio
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
jmra

Viesti Kirjoittaja jmra »

Piti oikein omastakin tarkistaa etulinssi. Ei mitään klappia tai väljää. Melko huoletonta käytetynmyyntiä kun tuollaisen on liike pistänyt kiertoon.

Tarkennusrinkulasta olen kyllä samaa mieltä. Ei mitään mitään vaimennuksia eikä tuntumaa.
Maffer
Viesti:

Kiitos kun tarkistit. Nyt voi raportoida ja palauttaa koska ei kuulu olla noin.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Tsekkaa tämä:

https://www.pentaxforums.com/forums/10- ... mited.html" onclick="window.open(this.href);return false;

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Katoin kuvat tuosta ja siitähän tulee ihan Laowat mieleen, jotenkin ihmellinen sässärä. Ei ollu vanhat petnaksit tuommosia.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
aikaarska

Hommaa satasella se da 35/2.4, muovirimpula, mutta toimii.

Maffer
Viesti:

No en. Ennemmin se HD-versio 35/2 lasista. Mut ei nappaa kun ei tiedä toimiiko IR vai ei. Tää käytetty 31mm vastaa iha täysin ton säikeen tapausta.
jmra

Vanhimmat 31 linssit taitaa olla 20 vuotta väännelty ja käännelty. Ei ihme jos sekaan mahtuu vaikka minkä kuntoista.
aikaarska

Maffer kirjoitti:No en. Ennemmin se HD-versio 35/2 lasista. Mut ei nappaa kun ei tiedä toimiiko IR vai ei. Tää käytetty 31mm vastaa iha täysin ton säikeen tapausta.
No totta. Se uusi hd 35/2 olis kyllä enemmän työkalu. Luulisi, että melko vahvasti vastaa vanhaa FA 35/2 lasia IR ominaisuuksiltaan.
Harmi, että legenda 31, floppasi tämän yksilön osalta. Sitä olisi varmaan aika ikävä lähteä tukevoittamaan millään DIY purkkavirityksillä. ..Jos myyjäliike suostuisi maksamaan huollon?

Maffer
Viesti:

Antaa olla kun on palautusoikeus olemassa. Harmittaa kun myynti-ilmoitus ei vastaa tavaraa.
jmra

Maffer kirjoitti:Antaa olla kun on palautusoikeus olemassa. Harmittaa kun myynti-ilmoitus ei vastaa tavaraa.
Taisi olla optinen ja mekaaninen kunto 5/5 tähteä merkitty?

Minulle kävi FA* 24/2:n kanssa päinvastoin. Tilasin ebay:n kautta Japanista jostain Canon liikkeen vaihtotavaroista. Myyttiin tarkennusvikaisena halvalla ja ajattelin että kun pari Pentax primeä olin onnistunut DIY henkisesti korjaamaan niin kokeilen tätäkin. Ja optisesti se kiinnosti niin paljon että olin valmis manuaalitarkenteisenakin hyväksymään.

No korjaukseksi riitti tarkennusrenkaan siirto autoasentoon. Liike sai kyllä täydet tähdet palautteena.
Maffer
Viesti:

Mitenkähän tuo 24/2 mahtaa toimia infrapunahommissa. Tilasin juuri yhden FA28/2.8 AL lasin kun ainakin kolmella eri sivulla oli maininta että toimii. Tosin enää ei kyllä ole mitään odotuksia että se oikeasti toimisi :D

Voisin olla kiinnostunut tuosta 24mm laajiksesta miten pelittää. Ajelen Tampereen läpi melkein viikoittain niin joutaisihan tuota poiketa ihmettelemässä vaikka et myisikään. IR-suodin pitäisi löytyä oikeassa koossakin.
jmra

Maffer kirjoitti:Mitenkähän tuo 24/2 mahtaa toimia infrapunahommissa. Tilasin juuri yhden FA28/2.8 AL lasin kun ainakin kolmella eri sivulla oli maininta että toimii. Tosin enää ei kyllä ole mitään odotuksia että se oikeasti toimisi :D

Voisin olla kiinnostunut tuosta 24mm laajiksesta miten pelittää. Ajelen Tampereen läpi melkein viikoittain niin joutaisihan tuota poiketa ihmettelemässä vaikka et myisikään. IR-suodin pitäisi löytyä oikeassa koossakin.
Joo saahan tuota käydä testaamassa. Saahan siinä sitten kylkiäisenä tarkan analyysin sen suorituskyvystä hyvässä ja pahassa.

Myynnissä ei ole kun objektiivi on suosikkini mm. pidän jostain syystä paljon enemmän kuin esim. 31:stä.
Vastaa Viestiin