Hieno setti sinulla Kohan!kohan kirjoitti:Kamerasetin koko on tärkeä. Isojen kameravehkeiden raahaaminen lentokentillä on ainakin itselle turhauttavaa. Sonyn rungosta ja objektiivivalikoimasta saa rakennettua riittävän pienen niin painonsa kuin kokonsakin puolesta.
Ainakin minulle ei kuvausote ole ollut koskaan ongelma peilittömien pienemmän koon suhteen. Oikea käsipitää kamerasta kiinni ja vasen kannattaa optiikkaa. Epäilen että kukaan ammattilainen pitelee kaksin käsin vain kamerasta kiinni.
http://www.digitaalikuvaus.com/ote-kamerasta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony A7rII, FE35f2.8, FE55f1.8, Batis FE18f2.8 ja FE70-200f2.8 + 2x telejatke
Ollut vähän tylsä Wappu minulla, ei jaksanut lähteä edes perinteiselle Espan reissulle norkoilemaan vallitsevassa säässä... Niinpä tein oman vaatimattoman Wapputervehdykseni tälläisellä kamerakoosteella ;-)
Eli tässä on osa nykyisestä kalustostani. Kuvassa ehkä juuri ne objektiivit joilla kuvailen juuri tällä hetkellä eniten. Tosin muutama oleellinen puuttuu kuten Tamron 70-300 USD VC (sony käytössä). Sekä Samyangin 24/1.4 (takuuhuollossa) ja 12/2.8 FE & 14/2.8 laajikset. Eikä tuossa kuvassa ole kyllä myöskään 30/2.8, 50/2.8 ja 90/2.8 makrojani.
https://www.dpreview.com/galleries/5004 ... ad/3626610" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Canon FD 35/2. Tähän vanhaan laatulasiin olen erityisen tykästynyt. Piirtää oikein hyvin kinolle, laidasta laitaan, Ja täydellä aukolla käyttökelpoinen. Sony käytössä minulla.
2. Tokina AT-X 124 AF PRO DX 12-24mm f/4. Tämä on oikeastaan croppilaajis, mutta toimii hyvin kinossa 17-24mm polttovälille, varsinkin kun modifioi vastavalosuojasta osan pois - kuten olen tehnyt. Tämä on parempi tuolla 18-24mm polttovälillä kuin Canon 17-40/4 L, jonka möin pois. Tokina Sony kino käytössä minulla.
3. Sony 85/2.8 SAM. Ei erityisen valovoimainen, ja muovinen rakenne, mutta muuten hyvä täydestä aukosta lähtien. Pienikokoinen. Toimii potrettikäytössä minulla Sonyssa.
4. Samyang 24/3.5 tilt&shift. Ei esittelyitä kaipaa. Järkevä T&S lasi hintaisekseen. Minulla Pentax ja Sony käytössä.
5. Sony 28-75/2.8 SAM. Hyvä yleiszuumi Sonyyn.
6. Sony A7RII + uusi Canon EF 50/1.8 STM. A7RII:ssa käytän tuollaista puista lisäkahva osaa. Ei paina paljon, mutta tuo kädelle juuri sopivasti lisää otepintaa.Lisäksi näyttää minusta hyvältä ;-). ..Uusi Canon 50/1.8 STM on yllättävän moitteeton pieni 50 millinen. Tämä oli tarpeeksi hyvä minulle, ja möin sen takia Sony 55/1.8 pois. 55/1.8 on erinomainen 55mm prime. Parempi kuin tämä Canon, mutta ei niin paljon, ettäkö käytössäni olisi ollut oleellista eroa.
7. Pentax-A 645 75/2.8 + Kipon Shift adapteri. Tämä toimii kino-shiftailussa kivasti.
8. Pentax K-1 + Sigma 28-70/2.8. K-1 ei esittelyitä kaipaa, ja tämä Sigman peruszuumi on yllättävän hyvä. Tykkään, että varsinkin laajassa päässä se piirtää kinolle hyvää kuvaa laidasta laitaan.
Että sellaista, tälläinen esittely tällä kertaa. Tuosta kuvasta ei välttämättä oikein selviä Sony A7RII ja Pentax K-1 DSLR runkojen kokoero, mutta onhan Sony A7RII selkeästi kevyempi ja sutjakkaampi kamera. Mutta tykkään molemmista.